Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Ahoj, chtěl bych požádat o radu. Mám Octavii r.v.97 1,6/55kW. Najeto 120 000 km. Nedávno jsem měnil lambda sondu ještě v záruce (skoro 2 roky stará). Auto chcípalo na volnoběh a v sondě cosi chrastilo. Po výměně asi za dva dny závada škrtící klapky. Auto nedrží volnoběh a hned zhasne motor. Klapku jsem vymontoval vyčistil. Motor otáčky drží. Závady z paměti byli vymazány a provedeno základní nastavení. Bohužel jsem zjistil asi po týdnu, že auto má neskutečnou spotřebu. po dálnici lehky plyn a okamžitá spotřeba 15l, při 90km na okresce se zahřátým motorem cca 10l. VAG neukazuje při kontrole žádné chybové hlášení. Věděl by někdo poradit? Děkuji

Edit: auto netáhne jako dřív

Editováno: , autor: Vigi
Vloženo

nejspis neco co se podili na priprave, regulaci smesi, sam muzes zkontrolovat diagnostikou jestli je doba vstriku v intervalu, pripadne jestli osciluje napeti na lamda sonde a pak si nechat na osciliskopu zmerit lamda sondu dukladne, i kdyz pises ze jsi menil za novou, cert vi v jakem stavu a jak byla namontovana.

Vloženo

počkat jak 12l na sto???? nekoukejte furt tupě po palubním PC !!! když v létě odjíždím od baráku, tak začínám na 15,4l...ale neřvu že mi to žere 15litrů :palec2:

vyjezděte nádrž a vypočítejte to ;) pokud i podle výpočtu bude spotřeba 12l na sto, tak je něco v nepořádku. Pokud vám to opravdu tolik žere, tak na nádrž nemůžete ujet víc jak 450km :p

Vloženo

V létě mam taky okamžitou 15l[nebo jsem tedy měl], teď začínám na 40l a než se motor ohřeje tak je tam mezi 20-30l a to přidávám minimum plynu.

Jinak k mé závadě: už to zahlásilo po několikáté chybu škrtící klapky, objednal jsem si jí, tak uvidíme.

Vloženo

aha tak to je docela divný. ani při manévrování z garáže a po dvoře(celkem lahůdka ;) ) mi to nevylezlo nikdy přes 16l, pak to padá při jízdě po rovince nebo z kopce rychle dolů, jenže jak příjde stoupání a člověk přidá tak to zase skáče nahorů - co desetina litru to vteřina :smich:

Vloženo

musíš ale sledovat dlouhodobou průměrnou spotřebu na 2 pal. počítače ne pruměrnou na 1 palubního počítače ta se mění každých cca 0.5km jízdy a stačí aby si jel 2km do kopce a máš jí hned o litr i víc vyšší

Vloženo

prosím tě TomášT jak ty by jsi hodnotil špatné použití zapalovacích svíček.měnil jsem před cca 10měsíci zapalovací svíčky,původně jsem tam měl Ngk,vyměnil jsem je za Brisky a mám dojem že konzumace benzínu mi vylítla asi o 1,5-2,0litry na 100km.docela mě to dlabe,ty starý NGK už nemám,a kupovat nový,při čemž nevím jestli bude efekt lepší se mi nechce.poradíš-děkuji.

Vloženo

je otázka jestli to souvisí s výměnou svíček, nebo třeba s lambdasondou. Že by svíčky udělali 2l/100 se mi nechce věřit. Pravda NGK není špatná značka...já vsadil na BOSCH a zatím dobrý-co dobrý...výborný :palec2:

Vloženo

nooo ona 1,8 bez turba je na svíčky asi háklivější co se týče spotřeby. Dal bych tam to co předepisuje výrobce.

V mém případě BOSCH W7LTC+(nebo tak nějak-už si to nepamatuju z hlavy) a celkem si spolu rozumí :smich::palec2:

Vloženo

Mam zkušenost z vw g2 1,8 benzin. Stejny veci jak popisujes, menena lambda, filtry, svicky.. Auto žralo a netahlo a všade mi řikali že je to starej kram a je to proste tak. Nakonec sem zajel do autorizaku vw, kde na starym golfu seridili predstih a zas to byla raketa :)

Tak jen že to muže bejt i předstih, no, ale odbornik nejsem. gl

Vloženo

Palivový filtr je vpravo vzadu pod podlahou, tam kde je značka pro zdvihnutí auta (např. MANN WK 730/1 (1J0 201 511 A)),

svíčky můžeš koupit i levnější než NGK (ty jsou samozřejmě kvalitní), ale výrobce doporučuje i bosch, konkrétně BOSCH SUPER

plus FR 7 LDC+ (+7), 0242 235 668. To vše platí pro tu starší 1.8 s hliníkovým sáním.

Sežeň si někde nějakou literaturu.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

tak dnes jsem vyměnil svíčky jak jsem psal víše.původně brisk nyní jsem dal Ngk Bkur 6et 10.když jsem vynadal svíčku Brisk tak jedna z nich měla kouslé těsnění což jí nepustilo aby se uplně dotáhla,tím pádem bylo jiskřiště na téhle svíčce víš než na ostatní..viz obrázek.jen co jsem jel z garáže domů,jsem postřehl zlepšení,zdá se že cukání v nízkých otáčkách zmizelo,ale nechci nic zakřiknout.uvidíme jestli klesne i spotřeba.je možné že to bylo tímto způsobeno?proč k tomu došlo je jasné,na svíčky není vidět,protože jsou utopeny asi 10cm,v motoru.

post-28832-1265885529_thumb.jpg

Vloženo (editace)

to víš, že to vliv mělo. Okolo té nedotažené svíčky určitě unikal kompresní tlak, takže ten válec asi spaloval dost mizerně. Muselo to mít i citelný úbytek výkonu, proto větší šlapání na plyn a větší spotřeba. No ještě že ta nedotažená svíčka nevysřelila z hlavy :feve:

Editováno: , autor: TomášT
Vloženo

máš pravdu TomášT mělo to ubytek výkonu.a to jak píšeš tak znatelný,že mě blbce to nenapadlo kouknout na svíčky hned.ještě se zeptám když jsem vyndával svíčky tak ta s tím kouslým těsněním byla z vrchu jakoby od oleje,možná benzínu,to bych chápal,ale i druhá svíčka která byla myslím si v pořádku dotažená tak byla od něčeho zasraná.upřesním místo:nad 6ti hranem zhruba v místech nápisů na svíčce.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Ahoj, chtěl bych se zeptat mám octavii 1,6 (55KW) a spotřebu teď mám kolem 11l ... tak před 2 rokama sem měl jen 9l. Nevíte někdo čím by se to mohlo tak zvednout? Je pravda že sem měl menší bouračku kde sem zajel do lesa :) ale geometrie a všechno je v cajku. Svíčky jsem vyměnil ale spotřeba nějak neklesla .... Mohli by jste mě poradit? :help: kdyžtak piště na můj mejl kali-topr@seznam.cz

Děkuju :palec2:;)

Editováno: , autor: Kali - topr

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...