Přejít na obsah

Nepravidelný chod motora pri volnobehu chyba 16555


def

Doporučené příspěvky

No teoreticky by to tak být mohlo,ale nevím jak prakticky.Taky jsem si myslel,že když vím,že je ten a ten vstřikovač vadny tak si ho vyměním sám.Jenže on ho po výměně musel ještě tim Vagem nějak nastavit.Ale nevím jestli to bylo protože byl nový nebo jsou tam pro každý válec jiné parametry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som bol v servise a všetky cesty vedú k špatnému benzínu(málo oktánov)natankoval som plnú a asi vtom čase to začalo robiť,mechanik hovoril že ešte také CO2 ešte nevidel,myslím tím malé hodnoty.poj........benzínka už tam nepôjdem a ked pôjdem tak im zadakujem za kvalitu benzínu kur..,údajne moc áut smeruje z tejto benzínky do servisu. teraz asi natankujem 98-čku ked budem mať pol nádrže,no neviem či je to vhodné. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně o tom jsem tu nedávno mluvil. Motor ztratil výkon, vyšší spotřeba.

Při volnoběhu jeden z válců jede natvrdo.

Řada válců jedna: chyba v systému dávkování paliva.

Nikde s tím nechtějí nic dělat. Až v Praze na Jarově mi to příští týden

vezmou a prohlídnou to. Mám 1.2 HTP.

v kazdom pripade daj vediet ako si dopadol. Aku mas HTP 6V ci 12V?

Tu chybu smazali. Nepomohlo to. Opět se na VAGu objevila.

Dnes by to mělo být hotový. Pak napíšu, co to bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyto motory trpí nepravidelným chodem proto,že jsou konstrukčně zastaralé.Tyto motory jsou spíchnuté tzv. horkou jehlou.Nešťastný objem a elektronika,která má hlídat emise.A ten motor se s tím často trápí.Jak říkám ten mnotor jsem měl snad ještě ve staré stodesítce.

co chcel tym basnik povedat???? :unsure:

básník chtěl říct.Že se z konstrukčně zastaralého motoru se snažili udělat motor moderní.

Chujovina ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JA SOM MAL TEN ISTY PROBLEM, V SERVISE TO NAPOJILI A TESTOVALI....MOTOR BEZAL TRI HODINY V KUSE NA VOLNOBEH....POZERALI NA PRISTROJ KTORY V KUSE VYPISOVAL ZE JE VSETKO OK,TAK SOM ISIEL DO DRUHEHO KDE TO NAPOJILI NAINY VRJ LESI PRISTROJ KTORY TIEZ POCAS JEDNEJ ODINY VOLNOBEHU UKAZOVAL ZE JE VSETKO V PORIADKU....NIADNA VYNECHANA ISKRA ZIADNY VADNY VENTYL A VSTREKOVAC, JAZDY SOM TYZDEN A PRE ISTOTU MI TO NAJILI ESTE RAZA ZNOVU NIC......TAK TO NERIESIM A KLUDNE SPIM, NIJAKE NEGATYVNE PREJAVY AKO NAPR. STRATU VYKONU TO NEMA TAK TO JE V POHODE......

VED AJ NA 120 CVHODILI OTACKY NA VOLNOBEH HORE-DOLE A MOTOR FICAL 20 ROKOV...TAK SA TYM NETRAPTE!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak s tým benzínom to pravda celkom nebola.Potom to tak trhalo že niekedy až zhasol,tak som dal dolu kryt z motora a zdalo sa mi ako keby salo vzduch,tak som vzal spray WD-čko a nastriekal som okolo vstrekovačov všetko bolo v poriedku ale potom som nastriekal kde je spojené sacie potrubie z hlavou motora a motor zvýšil otáčky,tak si predstavte že to bolo špatné tesnenie.teraz všetko šlape OK ako predtým.V tých servisoch vedia také "kulové"hlavne že tam maturovali nad tým dve hodiny a to je treba zaplatiť. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 let později...

Zdravím pánové.

 

Měl bych na Vás hodně velkou prosbu. 

 

Už jsi s Fabii vůbec nevím rady, 4 měsíce stojí, protože nemůže udělat emise. 

 

První problém byl takový když auto ke mě dorazilo, tak byla K.O lambda, indukční lišta, svíčky, zakarbonovaný motor, totalně zahnojená klapka, k.o termostat a kdo ví zda nebude k.o i katalyzátor, plus samozřejmě byl k.o kompletně celý výfuk, přední čast, střed i koncák. Plus spotřeba se točila 15l na 100km. :)

 

Tyto závady se všechny odstranili až teda na přední část výfuku kde to fouká kolem vlnovce. To se musí udělat během tohoto týdne. 

 

Každopádně s motorem byli problémy takové, že neměl tah, škubal a nedalo se tím vůbec jezdit. Takže první se vyčistila škrtící klapka jen sprejem z důvodu jak jsem se tu dočetl že se nesmí sundat. 

Dále dala se nová zapalovací lišta, svíčky Champion. Nová lambda BOSCH 0 258 006 980. 

Po výměně těchto věcí, motor začal tak nějak fungovat. Ale pořád docházelo ke škubání neboli vynechávání při rozjezdech a na volnoběh motor samozřejmě neměl pravidelné otáčky. 

Diagnostika samozřejmě nic nepsala, krom závady 17549 nesmyslná hodnota.


Takže začalo se pátrat dál, nakonec se sundala škrtící klapka a pořádně se vymyla, ( po debatě s mechanikem ve škodovce, říkal že není potřeba žádná diagnostika a klapka se musí a může se sundat ale akorát se nesmí zasahovat do těch dvou torxu co drží klapku) takže klapka se vyčistila namontovala se zpět, a hurá problém skoro vyřešen, motor přestal škubat ale nedržel volnoběh, plus motor sebou třepe a pleská do výfuku (jakoby byli podpálené ventily).

 

Opětovně tah motoru nebyl nic extra, tak se hledalo dál, díky škubání motoru šlo slyšet jakoby 3 válec jel na prázdno a píst tam jen hrkal. 

Tak se začali náhodně odpojovat trysky, došlo se na to, že první tryska funguje nejlíp, druhá tak na 20%  třetí tryska je úplně neprůchozí (motor nezaznamenal žádnou změnu po odpojení) a čtvrtá tryska jela tak na 30%. 

Vstřikovače se teda nechali vyčistit ultrazvukem, najednou samozřejmě motor začal chodit jak má. (ale  až na tu podělanou škrtící klapku která nedržela volnoběh a motor čas od času jsi na rozjezdu škubnul, nebo po vyřazení uplně zdechnul. 

 

Takže další den po vyčištění trysek, se sehnala náhradní fabia též 1.4MPI 44kW a přehodila se škrtící klapka. 

Světe div se, najednou problém vyřešen, motor jel jak má, vyrovnaný chod, otáčky držel, do výfuku nepleskal prostě vše supr. Takže z toho se usoudilo že je k.o škrtící klapka. 

Tak jsem koupil novou klapku za 3k, namontoval a málem bych se vyvrátil, protože s novou klapkou je závada jako se starou. :-(

(samozřejmě ještě se neudělalo nastavení VAGEM na nové klapce, otázkou je zda bude potřeba) Na toto mi doposud nikdo neodpověděl :(

Akorát jeden jediný rozdíl s novou klapkou je ten, že motor jet jede, neškube, má tah, ale prostě nedrží volnoběh a motor sebou třese a hlavně to pleská do výfuku a emise to nemá šanci udělat protože je chudá směs. 

 

Motor olej brát nebere, tlaky na válcích jsou po 14 barech.

Palivový filtr se též měnil, je tomu asi 20km, ten byl bohužel ještě origo z roku 2000, takže katastrofa co z něj teklo. 

Takže zde už netuším, co může být špatně.

Dokonce byl venku i snímač tlaku sacího potrubí který je hned u škrtící klapky, ten byl též zanesený, tak jsem ho očistil dal ho zpět, ale žádná změna.

 

Každopádně včera po nasazení klapky, fabka jela na diagnostika a vyskákalo tam na mě:

závada 17549 zjištění zátěže - nesmyslná hodnota. (tato závada je tam pořád) 

závada 16555 řada válců1, systém dávkování paliva - systém přiliš chudý - náhodila chyba (předpokládám že je to tím jak se odpojili trysky).

závada 17500 snímač úhlu 2 pro pohon škrítcí klapky - G188 - signál přiliš malý - náhodila chyba.

závada 17952 snímač úhlu pro pohon škrtící klapky G187 signál přiliš velký - náhodila chyba.

 

Jediné co mě napadá, že nová klapka si nepasuje s ŘJ, před objednáním škrtící klapky se prodejce díval podle vinka zda pasuje. žeprý ano.

Dále mě napadá, že tlačí málo čerpadlo, nebo je k.o snímač tlaku sání.

Nebo je k.o řidící jednotka, nebo nějaký špatný kabelový svazek, a nebo jak jsem včera vyčetl tak na konektoru od škrtící klapky (zda se mě že třetí pol, má dávat 200 ohmu ?) pokud nemá tak nemůže fungovat klapka jak má.

Toť moje nápady. 

 

Před tím s Fabii majitelka měla problémy takové, že zničeho nic během jízdy, vše zhasnulo prostě jakoby umřela ŘJ. Elektronika mrtvo, motor nejel prostě nic. Ve škodovce nevím jak se jim to podařilo oživit, ale vyjádření bylo takové že Fabce nic není a diagnostika nic neukázala a že je vše v pohodě. 

 

Každopadně se možná bude ptát proč se Fabka nespravuje ve škodovce nebo kdekoliv jinde než u mě, bohužel Fabie putovala hodně dlouho a všeci řekli že dokud na diagnostice nic nevidí a že je vše v pohodě i když není podle chodu motoru, tak nic dělat nebudou :) 

 

Každopádně stará klapka má číslo:

408,238/321/002

047 133 062

5WS 02090

00,44,2 

Nová klapka

408,238,321/004Z 

ostatní čísla teď momentalně nevím, protože je klapka na motoru.  

 

Zde radši přiložím i odkaz jak se chová volnoběh: 

 

 

 

Problém s volnoběhem je takový, že pokud se motor nastartuje a nechá se jet, tak jakoby volnoběh vcelku drží, maximálně se volnoběh pohybuje +-100 otáček, ale jak mile šáhnu po plynu tak otáčky začnou haprovat tak že se začne rozsvěcovat servo a v nejhorším případě motor zdechne.

A dále pokud se snažím udržet otáčky 1000-1500 nemožné, maximalně kolem 2000.

Takže pokud motor vytočím na 2000otáček, tak otáčky též lítají něco kolem 100-200 +-.

 

Doufám že jsem už na nic nezapoměl :(

 

Předem díky za rady, a za sloh se omlouvám. Jinak jedná se o motor 1.4MPI 44kW AZE r.v 2000.

 

Editováno: , autor: AxE_26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako prvni bych vyresil to , ze je potreba udelat zakladni nastaveni skrtici klapky (je to dulezite) a spravit vlnovec neb lambda sonda dostava spatne informace (nebo je lambda uz KO) . Proto muze byt ta chyba  16555  , ten snimac uhlu je snad jasne a to , ze klapka nema nastaveni a dava RJ blbosti. Pak muzes pokracovat dal.

Editováno: , autor: Hurec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takhle mi haprujou otáčky občas taky (na volnoběhu), ale po mírném ohřátí motoru (cca po minutě) to přestane dělat... a chodí normálně... taky nevím co to způsobuje... A diagnostika samozřejmě taky nic :) Jestli někdo ví, co dál, rád se o to pokusím... :) A asi pan Hurec má pravdu se základním nastavením klapky... :) 

Editováno: , autor: Honzikada
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...