Přejít na obsah

Superb 1,8 T


Shreek

Doporučené příspěvky

Mám zhruba půlroční zkušenost. Loní jsem koupil Superb s tímto motorem a můžu říct, že přes počáteční obavy zejm. ohledně spotřeby jsem spokojen. K jízdním vlastnostem, je to koráb, nebo jak říká moje mamka velká kráva, takže spíš rychlý dálniční přesun, než řezání zatáček, ale to zhodnotí lépe zřejmě jiní, tolik zkušeností nemam. Pokud jde o obavu, zda to není slabý motor na Superb, tak bych strach neměl, páč to s ním jezdí moc pěkně, zrychluje pěkně, obzvláště na dvojku a trojku, čímž nechci říct, že na čtyřku a pětku už ne :) . (Pravda po přesedlání z fabie 1,2 by jezdila řada aut pěkně, ale mám zkušenost i s 1,9 TDI 96 kw v Alhambře, a ve srovnání s ním bych raději volil 1,8T než 1,9, samozřejmě pokud člověk ročně nenajezdí spoustu km.) Co tomu chybí alespoň na dálnici je šestka, ta by zřejmě přišla vhod.

Spotřeba bych řekl příjemná a závislá na stylu jízdy a taky jak daleko a kde se jede. Na trase cca 12 km normální jízda z obce do města přes kopec kolem 9 litrů, možná lehce přes, trasa cca 20 km mimo obec s průjezdy některými obcemi, dle chuti od 7,5 litru a výš, většinou kolem 8 až 8,5 litru. Delší trať mimo dálnice není problém při normální jízdě do 8 litrů (nedávno cesta na hory ve dvou za 7,2 litru). Na dálnici při tacho 140 na tempomat se ten průměr pochybuje kolem osmi, když se jede plynule. Vše při normální jízdě, ale rozhodně ne žádné loudání, klidně i s pedálem až na podlahu, když je potřeba zrychlit. Když pospíchám, tak se samozřejmě spotřeba zvyšuje, s tím je potřeba počítat. Dlouhodobou mám 9 litrů, z důvodu převahy právě těch krátkých tras a jízd po městě a taky z důvodu, že mi to nedá a člověk se rád sveze :)

Ke zkušenosti s motorem ohledně výdrže toho moc nepovím, protože ho mám chvíli, cca půl roku, ale najeto cca 180 tisíc, při koupi prohlíženo mechanikem, vše OK. S tím poradí snad jiní, ale o motor bych i dle názorů, co jsem takhle slyšel neměl strach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle můžu jenom podepsat, z 1.8 nemusíš mít strach. Ještě dodám že můj Sup má najeto lehce přes 250 tisíc km a v rodině ho máme od 10 tisíc. Žádné vážnější závady si nepamatuju, ale ještě se podívám do servisky. Pokud bys toužil po automatu, tady je recenze. Jezdím s manuálem a ta šestka tomu sice chybí, ale pořád lepší než Tiptronic lol . A 6. stupeň se dá dodělat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taktéž se přidávém k výše psaným názorům.V Supovy 1.8T už jezdím 2 roky.Má najeto cca 150000km.Zatím bez větších oprav.Na jeho váhu jede bezvadně.A spotřeba záleží opravdu na stylu jízdy.Jsem sním naprosto spokojen.

Editováno: , autor: cmada
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.8T teprve 4 měsíce, ale nemohu si ho jen vynachválit. Jezdím převážně dlouhé trasy a za ty 4 měsíce mám spotřeba 7,5l. Táhne pěkně a hlavně motor 1.8T je držák a dle informácí mechaniků z různých servisu jde o jeden z lepších motorů, ale o tom se tu už psalo spousty. Nepatřím mezi ty, kteří ti budou radit jdi do nafty nebo benzinu, to zaléží na zkušenostech, já mám rád benzín a pokuď jde o servis a další věci je benzín levnější. Ale to je pouze můj názor. Chci se vyhnout debatám, že nafta je lepší, protože jezdím za levno atd... :) A pokuď budeš kupovat tak je nás tady spousty s tímto motorem a určitě poradíme kdyby nastaly potíže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zhruba půlroční zkušenost. Loní jsem koupil Superb s tímto motorem a můžu říct, že přes počáteční obavy zejm. ohledně spotřeby jsem spokojen. K jízdním vlastnostem, je to koráb, nebo jak říká moje mamka velká kráva, takže spíš rychlý dálniční přesun, než řezání zatáček, ale to zhodnotí lépe zřejmě jiní, tolik zkušeností nemam. Pokud jde o obavu, zda to není slabý motor na Superb, tak bych strach neměl, páč to s ním jezdí moc pěkně, zrychluje pěkně, obzvláště na dvojku a trojku, čímž nechci říct, že na čtyřku a pětku už ne :) . (Pravda po přesedlání z fabie 1,2 by jezdila řada aut pěkně, ale mám zkušenost i s 1,9 TDI 96 kw v Alhambře, a ve srovnání s ním bych raději volil 1,8T než 1,9, samozřejmě pokud člověk ročně nenajezdí spoustu km.) Co tomu chybí alespoň na dálnici je šestka, ta by zřejmě přišla vhod.

Spotřeba bych řekl příjemná a závislá na stylu jízdy a taky jak daleko a kde se jede. Na trase cca 12 km normální jízda z obce do města přes kopec kolem 9 litrů, možná lehce přes, trasa cca 20 km mimo obec s průjezdy některými obcemi, dle chuti od 7,5 litru a výš, většinou kolem 8 až 8,5 litru. Delší trať mimo dálnice není problém při normální jízdě do 8 litrů (nedávno cesta na hory ve dvou za 7,2 litru). Na dálnici při tacho 140 na tempomat se ten průměr pochybuje kolem osmi, když se jede plynule. Vše při normální jízdě, ale rozhodně ne žádné loudání, klidně i s pedálem až na podlahu, když je potřeba zrychlit. Když pospíchám, tak se samozřejmě spotřeba zvyšuje, s tím je potřeba počítat. Dlouhodobou mám 9 litrů, z důvodu převahy právě těch krátkých tras a jízd po městě a taky z důvodu, že mi to nedá a člověk se rád sveze :)

Ke zkušenosti s motorem ohledně výdrže toho moc nepovím, protože ho mám chvíli, cca půl roku, ale najeto cca 180 tisíc, při koupi prohlíženo mechanikem, vše OK. S tím poradí snad jiní, ale o motor bych i dle názorů, co jsem takhle slyšel neměl strach.

Díky, stále vahám, který motor .. Co se týká spotřeby, tak když jsem počítal kolik ujedu za rok, tak mi vyjde nastejno benzín - nafta. Přemýšlel jsem i o 2,5 TDi, ale myslím, že to už je zbytečně moc .. . Takže asi se budu rozhodovat mezi 1,8 T a 1,9 96kW... A taky mi samozřejmě jde i o spolehlivost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2,5 TDI musí jet moc pěkně, sice má jen o 10kw víc, ale ten krouťák je samozřejmě úplně jinde, navíc šestiválec.. Nicméně taky s poukazem to už je moc, byla zavrhnuta. Taky jsem řešil dilema mezi 1,8T a 1,9 TDI 96 kw. Najedu ročně tak do 15 tisíc, takže mě se nafta nevyplatí, navíc rozdíl mezi srovnatelnou 1,9TDI a 1,8T na které jsem měl nabídky a které byly prověřené, byl neuvěřitelných 50tisíc v pořizovací ceně (u ojetého auta!), což jednoznačně rozhodlo ve prospěch 1,8T.

Spolehlivost bych řekl bude srovnatelná, ale vlastní dlouhodobější zkušenost není. 1,8T má 180.000 najeto, motoricky žádný problém, 1,9TDI 96 kw v Alhambře, co jsem měl zkušenost, po 120tisíc taky žádný problém. Pro zajímavost - byla mi nabízena i 1,9TDI 96 kw v perfektním stavu s 250.000km s tím, že je to tak akorát pěkně zajeté auto :)

Přeji dobrou volbu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý den, jak již bylo napsáno mnohými , skutečně je tato verze Superba optimální. Celkově mám na 5ti letém Superbu 1,8T s tiptronikem najeto 80tisíc a je stále jako nový. Pouze dodržujte výměny oleje každých 12-15tis km a každou 2 výměnu určitě i nový vzduch. filtr + pylový filtr. Velmi rychle se špiní. Svíčky každých 60tisíc a to je v podstatě vše!

Jediné co si nejsem jistý je správný čas na rozvodový řemen, a chystám se to nechat udělat příští rok - po 6ti letech nehledě na KM (bude cca 100 000 počítám) Co se týká automatu, tak se olej dle servisky vůbec nemění ale myslím si že je to blbost a časem bych rád našel servis který tiptroniky dělá běžně a poradí zda je potřeba nějaká údržba.

Jinak opravdu kromě oloupaných madel dveří je to auto absolutně bez problémů a příjemné, Rozhodně doporučím oproti hlučnému dieselu. A pokud najezdíte opravdu málo, zvažoval bych šestiválec 2,8 s tipronikem, ten bude ještě tišší a o něco rychlejší

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Slysel jsem u 1,8T o problemech s mazanim,rikali mi to dva mechanici ze znackovych servisu.Sami rekli,ze 1,8T nikdy.Tak to me trochu zarazilo.

Mel nekdo nejaky takovy problem?

jj a velký...několikrát jsem musel zastavit protože se na displayi rozsvítilo že to nemaže...jednou to dokonce krátce zacvakalo. řešil jsem to mnohokrát nakonec jsem dal vyčištit nasávací sítko, udělal průplach motoru a často kontroloval hladinu oleje...

auto mělo specifikum chip na cca 150kw a napasované turbo z 1,8T APX. Když jsem tomu nakládal trochu tak to mělo výkon tak 50km, když jsem naložil hodně, výkon slábl po 30km. Např, když jsem jel po dálnici 150km/h po 30min jsem cítil že motor tolik nezabírá ale jezdilo to normálně...nakonec jsem přestal dávat předepsaný olej longlife a začal dávat mobil 1 5W-50 a od té doby není problém, jezdil jsem často (2x týdně brno pha) se spotřebou kolem 22l/100km tudíž dost na krev a nic, motor neví že jede...od té doby žádný problém, maže v pohodě...ťuk ťuk na dřevo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Chlapi, můžu mít dotaz na majitele motou 1.8T a 2.8 V6? Zajímalo by mě, jaké otáčky má motor při takové "normální" dálniční rychlosti cca 160 km/h ??? Díky za odpovědi ...

člověče co je to za otázky.. :) myslím že kolem 4000 - 1,8T, ale pokud to nevíš tak v ČR se může jezdit jen 130km/h, tak nevím proč je to pro tebe vůlbec důležité, doufám že nejseš jeden z těch hnusnejch pirátů co nás všechny chtěj zabít??!! a taky nejvíc ničej životní prostředí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

člověče co je to za otázky.. :) myslím že kolem 4000 - 1,8T, ale pokud to nevíš tak v ČR se může jezdit jen 130km/h, tak nevím proč je to pro tebe vůlbec důležité, doufám že nejseš jeden z těch hnusnejch pirátů co nás všechny chtěj zabít??!! a taky nejvíc ničej životní prostředí :)

Nene ... nikoho nemám v plánu zabít ;) Jde mi spíš o to, abych si na dálnici mohl třeba poslechnout rádio nebo pokecat se spolujezdcem, aniž by mi u toho řval motor někde v pěti tisících ;) Ty 4.000 jaxi psal, to máš z vlastní zkušenosti nebo je to jenom Tvoje doměnka? Každopádně dík za odpověď ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co to je?

Chtěl jsi odpověď, jestli si můžeš povídat se spolujezdcem nebo poslechnout rádio. ANO, můžeš i při vyšších rychlostech.

Jinak nevím na co potřebuješ ty otáčky.

No, jde mi zhruba o tohle - v současnosti jezdim s Fábkou a jde mi o to, že když jedu po dálnici cca 140 km/h tak motor točí +/- 4.000 ot/min a to bych řekl, že je tak strop pro pohodlné cestování - NE že by bylo auto na pokraji svých sil, ale při vyšších otáčkách už se mi zdá, že jde motor dost na krev, a že to asi nebude úplně košér pro jeho životnost (nemluvě o spotřebě oleje, pohonných hmot atd. ale to bych teď do toho netahal). Takže z toho pramení můj dotaz ohledně těch otáček. Je mi jasný, že Supík bude mít rozhodně nižší otáčky (vyšší objem samozřejmě, jiný převodový poměr,atd. ...) a jde mi právě o to, zjisti o kolik :) Omlouvám se, jestli jsem svůj dotaz zformuloval nějak nepochopitelně ... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem asi trotl já a nechápu to. :kuk:

Nesrovnávej Fabii a Superba. Jinej motor, odhlučnění, krouťák, výkon, pohodlí, velikost. Povídat si tam můžeš.

Myslím, že při těch 4000 ot, to nebude hlučné a výkon budeš mít ještě v zásobě na předjíždění.

Jinak nevím na co stále ty otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem asi trotl já a nechápu to. :kuk:

Nesrovnávej Fabii a Superba. Jinej motor, odhlučnění, krouťák, výkon, pohodlí, velikost. Povídat si tam můžeš.

Myslím, že při těch 4000 ot, to nebude hlučné a výkon budeš mít ještě v zásobě na předjíždění.

Jinak nevím na co stále ty otáčky.

Neměl jsem v úmyslu srovnávat Fábku a Superba - je mi jasný, že to je úplně jiná liga. Ale obecně si myslím, že pro motor je asi víc v pohodě, když má hodinu v kuse točit třeba 2.800 ot./min než třeba 4.500 ot./min. Proto ten dotaz na ty otáčky. V podstatě jsem očekával odpověď typu:

mám motor 1.8 T - když jedu 160 km/h mám tam 3.800 ot./min ... například :) (samozřejmě +/- je mi jasný, že záleží na tom, jestli jedu zkopce nebo dokopce)

Editováno: , autor: Over
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je marný Libore, to by jsme byli za chvilku "trotlové" všichni! Měl by víc :prc: , aby něřešil pitomosti :smich::aggressive:

Tak mě to jen tak zajímalo ... počítal jsem s tím, že člověk, kterej s tím autem už nějakej pátek jezdí má takovýhle věci v oku ... netušil jsem, že to bude takovej problém :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přemýšlím o koupi Superba 1,8 T, jen by mě zajímaly jízdní vlastnosti, spotřeba, zkušenosti s tímhle motorem. A zda obsah 1,8 není na takhle velké a těžké auto málo... Díky za příspěvky ....

zak za prvý..jsem si dělal p.r.d.e.l. s tím zabíjením i pirátama- doufám že to tak bylo pochopeno, piráti jsou jen na nova tv, jinak to celkem jde.... k těm otáčkám já ti to snad zjistím, ale jak jsem psal ve 160ti to točí cca 4000, zkušenost vlastní superba mám asi 3,5 nebo 4 roky... zas takovej bordel v tom ve 160ti není abys neslyšel rádio, s malinko zvýšeným hlasem můžeš i mluvit a bude tě slyšet...nicméně třeba i staré bmw 5 je o kus tišší, nebo sežeň lexus... o fabii a hlučnosti nepřemejšlej je to něco jinýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...