Přejít na obsah

vůle na nápravě při přeřazování


Souček Pavel

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Nebouchá to někde u podlahy? Nemohla by to být nějaká ta reakční vzpěra na převodovce? Taková ta kost, co spojuje převodovku a karoserii. Jestli to bouchá někde u kola, tak by to mohlo být špatný ložisko, prostě má vůli. Něco podobnýho nám dělá na fábii 1.4 TDi, když prudce přidám plyn a hned ho úplně pustím. Někde je vůle a prostě to mlátí. Jinak při nerovnostech nic slyšet není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebouchá to někde u podlahy? Nemohla by to být nějaká ta reakční vzpěra na převodovce? Taková ta kost, co spojuje převodovku a karoserii. Jestli to bouchá někde u kola, tak by to mohlo být špatný ložisko, prostě má vůli. Něco podobnýho nám dělá na fábii 1.4 TDi, když prudce přidám plyn a hned ho úplně pustím. Někde je vůle a prostě to mlátí. Jinak při nerovnostech nic slyšet není.

tohle by mohl dělat čep ramene, když je špatný.Mám to z vlastní zkušenosti, také jsem to tu vyčetl.

Čep ramene by to mohl dělat pokud je hodně vylítanej, to zjistíš , když uvedne auto a chytneš zvednutý kolo rukama zároveň nahoře a dole za pneu a svisle zataháš zároveň nahořa a pak dole , mělo by to mít vůli. Na geošku po výměně nemusíš. Ale když to cvakne, tak by to mohla být opravdu vzpěra na převodovce, bývá tam vyběhaná guma.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Byl jsem teď v servisu. Rozebrali mi tam skoro celou nápravu a na nic se nepřišlo. Jedině to, že na kloubech poloos a v diferenciálu je menší, ale standartní vůle. Vzpěra převodovky je v pořádku. Spojil jsem se se zakladatelem tohoto vlákna a ten tuto vůli vyřešil výměnou nábojů, ložisek a matic. Na to mi mechanik řekl, že by v nábojích ani v ložisku neměl být problém. Samotné kolo vůli nemá. Spíše má podezření na poloosy. Co myslíte? Nechci zbytečně investovat do něčeho, co mi tento problém nevyřeší. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Tak poslední dobou sleduji rachtání při řazení a hlavně při brždění motorem a když si pohrávám s plynem je to cítit od středu podlahy tudíš převodovky. Dnes jsem jel z Brna a dělá to víc a víc. Kámoš to zvedl a chytnul za poloosy a prý je vakl (vůle) jen nevím, zda jsem dobře pochopil že mezi poloosou a diferákem, nebo snad v diferáku.. byli jsme pod tím a točil osama proti sobě a byla znát vůle a v převodovce cvakalo.. Ale prý na to ještě něco najedu... nemáte nějakou zkušenost? díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no zkoušel pajzrem hnout za motorem za převodovkou dal to tam a ukazoval nějakou hokejku že ta je o.k. to asi myslíš toto. Přímo chytnul poloosu levou a pravou jemně s nimi hýbal a v diferáku to tak divně cvaká a je tam znát nějaká vůle. řekl mi, že se mám pomalu připravit na výměnu poloos. Tak zítra to zvednu ještě u jednoho a schválně, co mi sdělí tam :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

zdravím, jsou nějaké nové poznatky s vůlí na nápravě? ptám se proto, že se to projevuje i mě. Auto jezdí normálně, ale při přeřazení je cítit vůle a ozývá se kovové cinkání od předu. Dám za jedna, normálně jede - dávám za dva a mezitím než tam padne dvojka jakoby se pohne celá náprava a už je cítit vůle. To samé se děje 2-3, 3-4,..... Při jízdě na neutrál z kopce nebo brzdění motorem v tom lupe pořád. Vypadá že tam je něco volného. Při větší akceleraci je klid.Může být volný třeba motor? Když s ním zahejbu má docela velkou vůli. pomóóc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtělo by to slyšet no - každopádně doporučuji se nenachat odbýt a udělat následující - zvednout auto, nechat dotáhnout šrouby v náboji, nechat dotáhnout všechny šrouby na nábravnici (skoro nepravděpodobné, ale proč to nepřekontrolovat) a šrouby reakční vzpery motoru, pokud je vpořádky + kouknout na silentblok převodovky, co lze skusit dotáhnout + můžeš namazat. Mrkni na levý silentblok motoru (při pohledu do motoru), taky zkusit dotáhnout šrouby. Má motor vůli - to znamená že s ním hýbeš rukou? (to je normální), nebo skutečně se pohybuje způsobem že třaba cvakne, či jakoby přeskočí sem a tam když na něj tlačíš - pak by to byl asi nějaký silentblok, nic jiného mne nenapadá. A to by neměla být zas taková tragédie a hlavně servisák by ti měl říct. Odkud si?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buchty_s_marmeládou: Srouby jako srouby?:) nebo marka náboje? hele nejsi první. Mohlo se stát toto - pravdivý příběh mého kamaráda, co jel po dálnici a telefonoval s kamarádkou - takže ten příběh je ze dvou zdrojů potvrzen.

Kamos: "Cau Markéto, tak jedem do tech Krkonos, kde ste vy?"

Kamoska: "No my sme porad doma, porad balime..."

Kamos: "Pockej, zavolam ti pozdeji, predjelo me ted moje kolo..."

Kamoska: "coze...?.."

S takovym ledovym klidem to rekl - mel taky kliku, jeho vlastni kolo ho predjelo v zuzeni na dalnici, kde jel asi 40km/h. No zastavil, dosel si pro kolo - coz samo o sobe je dost potupná situace, zved auto - bylo to zadni kolo - takze si to keclo na buben a prej se nic moc nestalo (jednalo se o Chrysler PT Cruiser). z kazdeho kola si pucil jeden sroub a namontoval kolo zpet:)

Tak to jen ukazka co se mohlo stat - toto je prdel, ale jiste je lepsi si sem tam srouby zčeknout:) Už jsem to tady četl víckrát:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

TAAAK hurá dnes konečně tento problém vyřešen... ani poloosa ani hřeben, pač to byl čep ramene ..... byl k.o. ale vzhledově nebylo nic vidět, pro jistotu jsem nechal udělat oba rovnou i čepy tyček, gumy na stabiku a hned po geometrii jedu a..??? klid krásné ticho řazení jak u nového auta.. Jen musím udělat tu hokejku pač je trochu prasklá ta guma a budu raději, když bude to už je maličkost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Dobry den. Mam problém. Menil som poloos ktorá bola už komplet pripravená na montaz ale mne tam chybala tesniaca gumicka ktorá tam bola predtým, lenže bola už poškodená. Takže som objednal novu a z kyblom nervou som ju tam osadil a dotiahol som matice. Ta gumička išla medzi poloos a prevodovku. Viem ze som použil staré matice ale ma niekto skúsenosti ze sa to povoluje alebo ze ta gumička sa stiahne do vnútra klbu a potom tam je vola? Inač je to Skoda fabia 2 1.2HTP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...