Přejít na obsah

Zkušenost s výměnou vstřiků postup


Alma

Doporučené příspěvky

Na celém fóru je toho hodně, ale nic konkrétního takže napíší své postřehy s demontáží a prohozením vstřiků.

Motor najeto cca 60 000Km.

Rozebrání/složení se sice zdá jednoduché, ale zase tak jednoduché to není. Tedy je, ale problém, že jde všechno velmi ztuha a není problém něco zničit.

Vstřikovací ventily drží pouze za své konce v "O" kroužcích a to na obou koncích -jak v liště tak v sání. Problém, že tyto těsnící kroužky časem ztvrdnou.

Pozor, veškeré práce provádějte na studeném motoru!

Postup , který se mi osvědčil.:

-nachystat pár čistých hader

-odtlakovat palivový systém -motor BMD má jen jednu benzínovou hadičku- na druhém konci je odvzdušňovací ventil přes ten odpustit tlak benzínu který tam je. (chytit do hadry)

-jednotlivé ventily jsou zafixovány k palivové liště plechovými pojistkami. tyto opatrně sundat (vytáhnout)

-vyčistit (vyfoukat je nejlepší) bordel kolem sacího potrubí a že ho tam je, jinak vám to napadá po vyjmutí vstřikovačů do sání

-odšroubovat dva imbus šrouby, které drží palivovou lištu

-opatrně tahem, jemným kýváním stáhněte palivovou lištu ze všech vstřiků. Pozor poteče trochu paliva-obložit hadrama .(já se snažil to sundat napoprvé jako celek nešlo to, něco bych zlámal proto jsem první "oddělil ventily od lišty. tam jsou kroužky v lepším stavu tak to jde lépe)

-v sání by teď měly zůstat vstřiky , lištu zabalíme do hadry a dáme bokem

-opatrně teď vytáhnout /vykroutit jednotlivé vstřiky co zůstaly v sání (předtím nezapomenout vyčistit jejich okolí)

Teď záleží co kdo proč to rozebíral. Zpětná montáž je tato a tam jsem narazil na nebezpečnou věc. Je doporučeno a je v tom o pravdu veliký rozdíl dávat všechny těsnící kroužky nové. Jenže jeden "O" kroužek stojí 124,-Kč, my jich potřebujeme 6 kusů. číslo dílu je 035 906 149A -těsnící kroužek 7,5x3,5. Navíc nikde nebyli. Chtěl jsem koupit alespoň 1-2.Tak jsem se do toho pustil bez těsnění a dopadl jsem takto. Jinak vstřik samotný jeden kus 03D 906 031C pro tuto motorizaci stojí taky pálku.

Při zpětné montáži se mi podařilo že, po nastartování začal celkem dost téct benzín po motoru a kolem vstřiku (tlak v liště je cca 3BAR). Což je dost nebezpečné. Takže následovala další rozborka a zjištěno že se mi podařilo natrhnout jeden horní těsnící kroužek. A byl jsem nepojízdný, protože kroužek jsem náhradní neměl a navíc ho nikde neměli, jen na objednávku.

Zpětná montáž

-do palivové lišty nasuneme vstřiky, jejichž kroužky před tím potřeme motorovým olejem a zajistíme plechovými pojistkami (jaké kroužky jestli původní nebo nové použijete je vaše věc, ale vstřik s vyměněným kroužkem leze podstatně lépe, než s původním tvrdým)

-potom celou sestavu-lištu s ventily a namazanými spodními kroužky opatrně nasuneme do sání a přišroubujeme lištu dvěma imbus šrouby

-po natlakování systému doporučuji důslednou kontrolu na případný unik paliva !!!

Po zásahu do palivového systému se mi v ŘJ objevila závada "Palivový systém příliš bohatý " Takže to chce potom zkontrolovat a případně vymazat.

To je vše třeba tento konkrétní postup někomu v budoucnu pomůže.

-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...