Přejít na obsah

Problém s 3 valcom na 1.8T


pelukaspe

Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých hádam mi pomôžete,

Mám taký problém s mojou škodovečkou 1.8T r.v.2000

Takže začnem pekne po poriadku:

Zhruba pred týždňom mi začalo auto trhať a to pri zošlapnutí pedálu a to som vôbec nedal podlahu robí to hlavne pri rozbiehaní až po 5-tku.

Raz to trhalo potom to išlo normálne ako keby sa nič nestalo

Išiel som s tým na diagnostiku a Vag neukázal žiadnu chybu.

Vymenil som čidlo teploty potom aj lambdu nakolko žiadna zmena auto smerovalo kamarátovi do servisu.

Tam zistil, že raz hodí iskru a raz nie a robí to len 3 valec. Zistil, že bola chybná cievka tak sa vymenila ale problém bol v tom že to robilo aj tak. Cievky sa potom vymenili aj medzi sebou ale vždy bol problém v tom 3 valci. Dal som vymeniť aj sviečky potom prišli na radu aj vstrekovače paliva nové sú všetky 4 ale chyba je furt 3valec ale aspon čo som rád že keď naštartujem ide to síce na 3 valce ale auto už nezhasne a nemusím ho dať do otáčok aby som sa pohol. Požičal som si aj RJ sa vymenila ale chyba rovnaká 3 valec nie a nie hodiť iskru. Keď je motor naštartovaný ide na 3 valce a z ničoho nič na 4 chvíľu ide normálne a potom to blbne zasa. Dúfam že som nič nezabudol dopísať ak áno tak napíšte.

Budem vďačný za každú radu!!!

Tu je záznam zo servisu

post-26012-1268852745,6098_thumb.jpg

Editováno: , autor: pelukaspe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsi zjistil, že nebije 3válec, když ŘJ nezápaly nezjistila, pomocí Vagu, nebo jen tak, že jsi měl cívku se svíčkou vyndanou ? Pro vyřešení závady to nemá vliv, jenom se ptám. Pokud jsi vyměnil cívky i svíčky mezi sebou, tak zbývá se podívat na svazek mezi ŘJ a cívkami. Jednoduchý test kabelového svazku lze provést tak, že prohodíš vodiče u ŘJ např cívky 2 s cívkou 3. válce a zap. cívky s kabely taky prohodíš mezi sebou tak, aby bylo zachováno pořadí zapalování. Pokud i toto nepomůže, tak máš porušený napájecí vodič cívky válce 3, na kterým je stále 12V. Kdybys někoho sehnal, kdo měří osciloskopem, tak se to zjistí během pár minut i bez toho, aby ti ŘJ nahlásila nezápaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dignostika by v kazdem pripade mela rozpoznat nepravidelne zapaly. Taky by me zajmalo jak jsi na to teda prisel =).

Nechci dělat chytrýho, ale rok jsme u tohoto motoru řešili při studených startech chod na někdy jeden, někdy dva až tři válce. Diagnostika nikdy nic neukázala. Problém se SNAD podařilo odstranit před týdnem, byl vadný jakýsi regulační ventil tlaku oleje k hydroštelům, takže motor prostě na jednotlivých válcích neměl kompersi (zůstávaly oteřeny ventily). Chci tím jen říct, že diagnostika by vadné zápaly měla zaznamenat čidlem klepání (vysokonapěťový okruh není, jak jsem se dočetl, možné diagnostikovat). Toto čidlo by tedy mělo nepálící válec, který nemá kompersi, poznat, ale nic. VAG mlčel, 3 autorizovaný servisy se s tím rok trápily a nakonec známej "garážník" zjistil, že byl povolenej ten regulační ventil. Auto zatím jezdí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Toto mě zajímá a slyším to poprvé. Kde se nachází ten ventil? Nic takového jsem v DP nenašel, nebo tam není napsaná ta souvislost s hydraulickými zdvihátky. Dost častý problém u 1.8T. Starty na méně než čtyři válce za studena. Napiš víc..!!!

No sám přesně nevím,kde ten ventil je,ale tuším někde okolo snímače tlaku oleje. Někde se ten olej k hydroštelům musí brát :) U nás byl ten problém, že auto občas jelo normálně, občas nastartovalo na 2-3 válce, občas vůbec. Když vůbec, tak se motor točil podle ucha naprosto bez komprese, když na ty 2-3 válce, chlejstal z výfuku benzín. Nevím úplně jistě, jestli se jedná o ventil nebo třeba nějaký přepouštěcí segment. Asi to nebude moc častá závada. Většinou lidem pomáhá vyčistit klapku, vymenit ventil co je na hadici odvětrávání klikovky, zapalovací cívky, atd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

píšeš o tlaku oleje na to bacha tyhle motory trpí na ucpaný sací koše a pak nemažou a zadře se vačka ustřihne to řepenici na vačce potká se to a motor KO jen loni jsme v práci tyhle mototry díky ucpanýmu sacímu koši oleje měnili 3 a jedno auto šlo na vrakoviště. takže pokud to zlobí takhle vanu dolu a sací koš vyčistit (nejlepší je vyměnit) než bude pozdě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,mám 1.8T AGU.Plánuji tedy sundat vanu,vyčistit sací koš a zkontrolovat čepadlo atd.

Musím kvůli tomu sundávat i převodovku kvůli těsnění?Sem koukal,že blok a vana je společně přidělaná k převodovce.Stačilo bo použít silikon(hermetik) co používám při generálkách motorů u motorek?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

I já přidám něco málo k motoru 1.8T. Už delší dobu jsem se při studených startech setkával u svého AUM s divným klepáním od motoru. Klasika, hydroštely. Neřešil sem to a myslel jsem si, že je to norrmální. Klepalo to vždy asi po dobu, co běžel sytič. Pak to přestalo.Teď mi to asi po roce nedalo a chtěl jsem se pod ventilové víko podívat,jak to tam vlastně vypadá. Čekalo mě nemilé překvapení. Vrcholky výfukové vačky nikde, místo toho 6mm plošky. Totálně vydřená. Příčina? Neznámá. Pravděpodobně špatné mazání, ale o víkendu budu chytřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Raději mě nestraš. Myslím, že po smrti nebude, tahá úplně normálně,žádné klepání a podobně. Doufám, že jsem to podchytil včas. O víkendu to rozeberu komplet a uvidím, jak na tom je. Taky přemýšlím, jestli nemůžu mít poskočený řemen třeba o zoubek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže problém vyřešen....sací koš ok, žádné nečistoty ani usazený karbon. Vačka na výfuku k.o.,hydroštely totálně k.o. Když jsem sháněl informace, příčina jasná. Konsrtrukční chyba motoru, 1.8T trpí na výfukovou vačku. Sání bez problémů. Pouze když se to řeší až když motor nejede, je pozdě, protože spaliny, které nemohou díky malému otevření ventilu odejít výfukem, dělají neplechu pak na sání,které jde pak do kytek a tam je pak oprava asi jednou tolik. Náhradní díly mě přisly na 15 tis, docela rána. Takže vy, co zaznamenáváte podivné...ne zas až tak výrazné klepání v motoru se mějte na pozoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...