ben06 Vloženo 1. Duben 2010 Sdílet Vloženo 1. Duben 2010 já tady celou dobu čtu o "cukanie 1,6 75kw " ne 55kw a každý z těchto motorů má příčiny cukanie někde jinde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laky30 Vloženo 6. Duben 2010 Sdílet Vloženo 6. Duben 2010 Mám taký istý problém s trhaním motora na volnobehu a pri mierne zošlapnutom plyne ale mám motor 1,6 74 Kw. je aj na tomto motore EGR ventil ako na 75 kw? Prípadne prosím o radu čím to trhanie môže byť. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 6. Duben 2010 Sdílet Vloženo 6. Duben 2010 nevím to zcela přesně ale u 74kw taky EGR není a u volnoběhu mi to necukalo, příčina je někde jinde, co říká diagnostika? svíčky ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laky30 Vloženo 6. Duben 2010 Sdílet Vloženo 6. Duben 2010 Diagnostika nevyhadzuje žiadnu chybu, sviečky a káble sú nové ale stále to isté trhanie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek_h Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 Ja mam tiez problem s oct.75kw, na volnobeh niekedy kolisu otacky,klapka cista,prisposobena plus zakl. nastavenie spravene, spravim redines kod,vsetko OK, po paru km hodi zavadu 17811 egr,po vymene a prisposobeni egr ventilu za novy a kontrole trubiek stale to iste,hodi tu zavadu 17811. Poradte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek_h Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 Ja mam tiez problem s oct.75kw, na volnobeh niekedy kolisu otacky,klapka cista,prisposobena plus zakl. nastavenie spravene, spravim redines kod,vsetko OK, po paru km hodi zavadu 17811 egr,po vymene a prisposobeni egr ventilu za novy a kontrole trubiek stale to iste,hodi tu zavadu 17811. Poradte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 9. Duben 2010 Sdílet Vloženo 9. Duben 2010 17811 - system zpetneho vedeni vyfukovych plynu - regulacni odchylka - zkontrolovat ventil N18 v diagnostice akčních členů - pokud máš nový ventil origo tak snad OK, ale nová věc může být špatná - vedení potrubí zkontrolováno? kontakty na ventilu a kabeláž OK? - já bych zkusil vymazat adaptační hodnoty , pak nastavit klapku (04-zakladni nastaveni - 060), pak nastavit egr (04-zakladni nastaveni - 074 a jezdil jestli máš vag mohl by jsi se mi podívat na volnoběh na 002 váhu vzduchu a 031 lambdu1 kolik ti dává hodnoty? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 2. Září 2010 Sdílet Vloženo 2. Září 2010 - po delší době jsem se vrátil k problému s malou hodnotou nasávaného vzduchu na volnoběh, dle DP má být 2,0-4,0 mě ukazuje 2 pak skokově na 1,3 pak na 1,7 bez vlivu na chod motoru .... - na radu Chase jsem zkusil zakrýt 1/2 průřezu sání před váhou, zvýší se rychlost vzduchu při stejném průtoku na volnoběh a tím se váha zpřesní opravdu váha začala ukazovat dobré hodnoty 2,0 - 2,5, asi jí mám v háji zeleném ... - chci někoho poprosit z Brna, popř o víkendu HK nebo Pardubice jestli by mi na zkoušku váhu nepůjčil, díky za nabídky - jo ještě když váha není zakrytá, ukazuje málo vzduchu, tak lambda reguluje + hodnoty, čili ŘJ myslí že má málo vzduchu, dává málo benzínu a lambda to musí doregulovávat chudou směs při zakrytí zase lambda regulovala - hodnoty, jelikož ŘJ dostala informace o víc vzduchu a přidala palivo, vzduchu je ale na volnoběh stejně v obou případech a lambda musela ubírat hodnoty v poli 031 byly při nezakryté váze bludy (-0,997 apod), při zakrytí už korektní plusové (0,880 atd, je to sice málo, mělo by to být 1, ale to je dáno bohatou směsí) - prosím buďte někdo ochotný k chvilkovému zapůjčení, rád bych tomu přišel na kloub ... dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 7. Září 2010 Sdílet Vloženo 7. Září 2010 - Chase mi půjčil svojí váhu a ten samý problém, ukazovala málo a skokově se měnila ... u něho byla moje OK - další možnost je kontrola těsnosti, buď koupím spray nebo to dám do servisu ... nemáte nekdo zkušenost jakým spayem a kam stříkat? dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 14. Září 2010 Sdílet Vloženo 14. Září 2010 - zkusil jsem zaslepit EGR jen tak na rychlo pouze horní trubku do klapky, vložil jsem tam těsnící paír ... - zdá že váha už ukazuje správně kolem 2g/s, asi mám seklý EGR a přes něj si přisává motor vzduch zkusím vyndat a vyčistit - jo na chod motoru to má dobrý vliv, žádné jemné pocukávání na volnoběh, při jízdě ale nejde poznat rozdíl výkon i tah v nižších otáčkách stejný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 15. Září 2010 Sdílet Vloženo 15. Září 2010 - zkušebně jsem takto 1den jezdil a OK, žádné cukání motoru na volnoběh a váha ukazovala přesně kolem 2,0 - pak jsem těsnění vytáhl, jemné cukání je zpět a váha ukazuje blbě, dle mě prostě propouští EGR a přisává tama vzduch - jo těsnění bylo krásně čisté, čekal jsem zčernalé od sazí a ono nic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vinca Vloženo 24. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2010 karlosi, z toho plyne, ze bude lepsi zaslepit EGR ventil a mas pokoj, dela to u vsech 1.6 75kW. zkratka aby auto splnilo emise, tak cast spalin se vraci prez ten EGR ventil do sani motora, proto pri nastartovani studeneho motoru hapruji otacky, nebo muze byt pricina zasrany EGR ventil od sazi nebo trubka a pak to dela paseku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 25. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2010 u 1.6 s EGR to není problém sazí a zasrané trubky ale samotného ventilu i v sekci fabia a O2 v benzínu s EGR je problém řešený, když ho úplně zaslepíš nebude ti svítit nějaká kontrolka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vinca Vloženo 25. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2010 mas recht, u benzinu nemuzou byt saze:) kontrolka muze svitit, ale jde vymazat. Nekde jsem na forech cetl ze to jde. zkusim posbirat informace o EGR a pak z toho neco vytvorit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ocktávka 55kw Vloženo 27. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2010 Zdravím mám problém neviem či to patrí do tejto témy, ale možno mi niekto poradí. Mám octávku 1,6 55Kw r.v.1998 občas sa stane že nechce naštartovat, potom musím mierne zošliapnut plyn. Potom chitý ako keby na dva-tri valce a ked opetovne stúpim na plyn tak sa dostane do otáčok 2500-3000 a ostane tam zaseknutá. Normálne sa stým pohnem a po čase jezdy sa to dostane do normálu. Mám odsledované že to roby pri krátkych tratiach za sebou v meste do obchodu auto vypnem, naštartujem nejde-rozbehnem to, zase obdchod vypnem a situácia sa opakuje. Na dlhú trat to spravá raz a potom je pokoj. Mám podozrenie na riadiacu jednotku, ale neviem. Porate Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 27. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2010 a co jsi už vyměnil opravil vyčistil atd. ? svíčky, kabely, klapka, filtry ? podezření na ŘJ je asi moc rychlá diagnoza o 55 kw toho tady najdeš spousty ale jinde stačí hledat, ty EGR nemáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zlejsek Vloženo 31. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2010 mas recht, u benzinu nemuzou byt saze:) kontrolka muze svitit, ale jde vymazat. Nekde jsem na forech cetl ze to jde. zkusim posbirat informace o EGR a pak z toho neco vytvorit Že v benzínu nemůžou být saze? Je jich podstatně míň ale jsou taky. Navíc když si autí i maličko srkne oleje, je sazí dost na to aby účině zasrali šktící klapku :-) ten vstup od EGR jsem měl úplně zalepenej a EGR byl v háji, občas neotevíral, občas nezavíral, muselo se na něj poklepat. Tak jsem dal EGR nový a pro jistotu zaslepil vstup do škrtící klapky (0,5 mm hliníkový plech, mezi přírubu a klapku a je to). Žádná kontrolka nesvítí, žádná chby se nehlásí. Takže je to asi OK. Drobné občasné cuknutí při ustálené rychlosti po zaslepení zmizelo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
urna_ Vloženo 31. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2010 zdravím vás. Mám octavii I 1.6 74kw r.v99. Auto mě cukalo,nemělo tah , špatně startovalo dlouho to točilo a když jsem nastartoval tak na 3 válce. vyměnil jsem halův snímač to je čidlo otáček a mám klid takže to zkuste taky pokud máte stejný problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
veloš Vloženo 10. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2010 ahoj koupil jsem octavii z 97.roku 55kw. začala mi občas cukat při jízdě a když stojím tak na volnoběh se začne po chvíli dost třást. mechanik se na to díval a svíčky byly v pytly a ukostření taky nic moc dnes mi to vyměnil ale cuká pořád ne tak často ale trochu silněji. tak by mě zajímalo jestli je to tím EGR co tu píšete. první diagnostika ukázala lambdu a druhá nic. tak nevím jestli ji taky vyměnit. dík za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 11. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2010 pokud se nepletu, tak 55 kW nemá EGR - může to být lambdou, špinavou klapkou apod... tady se řeší 75 kW motorizace, koukni sem, tady se to řešilo - http://forum.skodahome.cz/topic/86455-jemne-cukani-skubani-motoru/page__p__1361606__hl__%C5%A1kub%C3%A1n%C3%AD__fromsearch__1#entry1361606 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 11. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2010 jo když nechce někdo hledat, jiné téma o cukání 75kW jsem tu taky dávno a furt se to řeší. Komu cuká 1,6 75kW je to téměř vždy EGR ventil a není podmínkou co vykazuje diagnostika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky7 Vloženo 11. Květen 2011 Sdílet Vloženo 11. Květen 2011 (editace) Ja mám 1.6 SR 75 kW najazdených 148tis. km a cukalo mi to už dlho a parádne mi to liezlo na nervy tak som to začal riešiť. Príznaky cukania boli, že po dotknutí ručičky teplomera 90 st. začalo auto dosť výrazne trhať akokeby chcelo skapať, pričom sa to najviac prejavovalo pri ustálenej rýchlosti 50 - 120 km/h, resp. pri hladkaní plynu či aktivovanom tempomate, voľnobeh bezproblémov. Nazačiatku celého cukania som vymenil sviečky, lebo už mali o 16 tis. km naviac, ale nepomohlo. Nasledujúcich pár mesiacov som nemal čas to riešiť, ale nedávno ma to už dožralo, tak som začal pátrať na fórach atď. Vyčistil som klapku a EGR, nepomohlo tak som skúšobne zaslepil EGR(iba výstup do klapky) a ono sa to zlepšilo, ale stále to cukalo. Nasledovala výmena oboch Lambda sónd, ktoré boli obe v háji. Hlavná pred katalyzátorom bola úplne mimo, a na druhej za katalyzátorom už nešlo vyhrievanie(prvá sonda má predpísanú životnosť 250tis. km a druhá 160tis. km, samozrejme záleží na štýle jazdy a povahe cesty) Výmena nepomohla, ale malo to veľmi priaznivý vplyv na spotrebu a emisie samozrejme. To ma už dosť naštvalo lebo lambdy stáli cca 190€. Tak som začal riešiť nejakú netesnosť na sacom potrubí a celé som ho pretesnil, no ale znova to isté cukanie. Po diagnostike a vylúčení nefunkčnosti EGR či prisávaniu falošného vzduchu kontrolou váhy vzduchu, ktorá má pri voľnobehu ukazovať množstvo vzduchu 2 - 4,5g/s(ak by ukazovala menej ako 2 tak je tam niekde netesnosť resp. EGR je zaseknuté či znečistené) Mne to ukazovalo 2,15 - 2,30 g/s a to rovnako pri zaslepenom aj pri nezaslepenom EGR, teda EGR bolo OK. Poslednú vec, ktorú mi poradil známy bolo skúsiť vymeniť vysokonapäťové sviečkové káble, ktoré nie sú drahé, teda nie originálne ja som kúpil Tesla. Vymenil som ich a auto ide ako hodinky!!! Logicky to zdôvodňujem takto: - pri studenom aute RJ dodáva do zmesi viac paliva, kde horšia iskra na sviečke/ach nemá nejaký veľký vplyv na chod motora, cukanie je buď žiadne alebo len veľmi jemné - pri zohriatí auta na pracovnú teplotu 90st. RJ už dodáva do zmesi menej paliva, zmes je ochudobnená o palivo a rovnako pri nižích otáčkach(pri hladkaní plynového pedálu) už pri zohriatom motore funguje aj EGR, ktorý do zmesi prispieva časťou výfukových plynov, teda zmes je ochudobnená o benzín a tiež o kyslík a tu už slabšia iskra na sviečke robí paseku a teda auto cuká a cuká(keď som EGR zaslepil tak sa to zlepšilo pretože zmes bola ochudobnená iba o palivo) - pri akcelerácii sa to cukanie neprejavuje lebo zmes je obohatená a teda nie je potrebná až taká kvalitná iskra - pri voľnobehu zohiaratého motora(teda chudobná zmes a EGR aktívne) nebudete cítiť cukanie pretože stojíte na mieste a motor nie je v zábere a na otáčkach to tiež nepostrehnete Staré zapaľovacie káble aj vyzerali, že sú už poprehrievané čím silikónová izolácia stráca izolačné schopnosti a dochádza k prierazom izolácie kábla a teda ku zhoršeniu resp. zmenšeniu iskry medzi elektródami zapaľovacej sviečky. Avšak na každom aute to cukanie môže spôsobovať niečo iné. Na základe toho, čo už dnes viem by som začal kontrolou váhy vzduchu a teda vylúčením nefunkčnosti EGR, alebo rovno zaslepiť a vyskúšať, pokiaľ je EGR OK a nie je podozrenie na netesnosť sacieho potrubia tak ísť po vysokom napätí teda sviečky(jedine NGK) a káble. Dúfam, že toto moje riešenie niekomu pomôže, aby mu auto išlo ako má a neprišiel o nervy... EDIT: Ešte som zabudol, že diagnostika neukazovala žiadnu chybu teda po výmene vadných lambda sónd a auto cukalo ako divé, ten môj známy mal prípad kedy auto dotiahli lanom, teda bolo nepojazdné a diagnostika nenašla žiadnu chybu. Po výmene sviečkových káblov auto bez problémov fungovalo. Editováno: 12. Květen 2011, autor: Wojnar A ještě si zapomněl, že příspěvky se editují! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.