KarlosIII. Vloženo 1. Duben 2010 Sdílet Vloženo 1. Duben 2010 Zdravím všechny a zároveň Vás žádám o rady či zkušenosti s přídavnými dálkovými světly na Roomu či Fabii. Nechci tady řešit projektory, jestli svítí dobře nebo špatně,ale z mé zkušenosti bych raději obětoval kulaté mlhovky za přídavné dálkové, nebo nějaké jiné řešení s přídavnými světly. Tak předem díky za radu, protože zatím jsem nic neobjevil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lewis Vloženo 2. Duben 2010 Sdílet Vloženo 2. Duben 2010 Myslím že firma WESEM (polsko) dodává dálková světla ve stejné velikosti.... Jinak zapojit to bude nejlepší přes relátko se zvláštní pojistkou protože tady to funguje jen že se přepíná nějaký šoupátko ve světle a připojením dalších žárovek by se to mohlo různě spálit a tak.... Jinak mě by se asi víc líbilo dát vedle těchto kulatých mlhovek další kulaté dálkové (pokud nemáš diesela nemusíš řešit IC) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosIII. Vloženo 2. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Duben 2010 Díky za radu kouknu na Poláky. Nevím jaký typ měl přidělávat vedle současných mlhovek, protože by to asi dost vyčuhovalo (moc zaoblený předek). Proto je taky problém s denním svícením a solidně vypadá jen orig.Milotec, ale toje "ranec". Ale fakt dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Květen 2010 Sdílet Vloženo 8. Květen 2010 (editace) Existuje pro Rooma něco, co by se dalo vrazit za mřížku masky podobně, jako to je na O1? Sice nemám Corner světla, ale normálních mlhovek se zbavovat nechci. A bastlit něco á la Yeti se mi teda rozhodně nechce... Editováno: 8. Květen 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 9. Květen 2010 Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 ...pred rokem jsem take resil,ze si pridam dalkove, ale bylo mi receno ze je to zakazene a tak jsem od toho upustil....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Květen 2010 Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 ... ale bylo mi receno ze je to zakazene a tak jsem od toho upustil ....... Kde, kým nebo čím je to zakázané? Pokud vím, tak by v ČR stále měl platit předpis, kterým se omezuje počet SAMOSTATNÝCH na pevno namontovaných světlometů na přední straně vozidla na 6ks neboli 3 páry včetně mlhovek. Jediný požadavek je symetrie rozmístění po obou stranách osy vozidla a dodržení geometrických vzdáleností od sebe i od bočního obrysu vozidla. Světlomet á la F1 se samostatnými žárovkami pro dálkové a potkávací světlo je podle něho považován za 1 kus, stejně tak i "denní světlo" s několika kusy samostatných LED. Jestli se mýlím, opravte mne prosím - vy, kdo máte lepší informaci. Pokud mám tedy Rooma s projektory a v dolní části nárazníku mám normální kulaté mlhovky, stále by pro mne měla existovat legální možnost instalace dalšího páru přídavných světlometů. Oproti mému předchozímu autu (Forman) totiž ty halogenové projektory hanebně mžourají i v režimu dálkového světla - a to nemluvím o případu, kdy je žádoucí "upozornit protijedoucího debila" na potřebu věnovat pozornost přepínači světel nebo regulátoru jejich sklonu - v tom momentě jsou halogenové projektory doslova na prd... Do HID xenonů jít nechci, protože nechci být takové čuně, kterých je na našich silnicích pořád víc (cpou xenonové výbojky do světel bez automatické regulace sklonu nebo ještě hůř do normálních parabol - PROČ JE VŮBEC TAKOVÉ SADY LEGÁLNÍ I JEN PRODÁVAT???). A ani nechci na čenich montovat něco á la kačena Citroen 2CV (světlomety "na šťopkách"). Takže zbývá jediná možnost - přídavné halogeny schovat za mřížku chladiče, protože nacpat je dolů k mlhovkám by znamenalo ucpat vstupy pro chladicí vzduch k předním brzdám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 9. Květen 2010 Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 Do HID xenonů jít nechci, protože nechci být takové čuně, kterých je na našich silnicích pořád víc (cpou xenonové výbojky do světel bez automatické regulace sklonu nebo ještě hůř do normálních parabol - PROČ JE VŮBEC TAKOVÉ SADY LEGÁLNÍ I JEN PRODÁVAT???).. Jedno OT. těch HID sad je dělaná jako náhrada žárovky do pracovních světel. Takže stropní pro traktory, kombajny, zadní osvětlení nářadí a tak. Prostě jen na Pole, Skládky a na silnici vypnout. Na silnici to můžou mít maximálně popeláři na osvětlení zadní části auta při vysejpání popelnic a to ještě nesmí oslňovat a za popojíždění to musí vypínat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosIII. Vloženo 9. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 Pro pobavení ! Nejprve jsem si taky napsal do Škodovky - odpověď : Vážený pane , prostřednictvím naší infolinky Škoda Info-Line jsme obdrželi Váš dotaz týkající se dodatečné montáže přídavných dálkových světlometů na Váš vůz Škoda Roomster. Je nám líto, že máte pocit snížené svítivosti projektorových halogenových světlometů. Naopak, objektivně bylo ověřeno, že projektorové světlomety jsou účinnější než klasické halogenové, navíc jsme dosud neobdrželi takovou připomínku na nízkou svítivost od našich zákazníků. Jako výrobce nedoporučujeme žádné dodatečné zásahy do elektroinstalace vozu, zcela určitě nemůžeme doporučit vyřadit z provozu mlhové světlomety, které jsou důležitým bezpečnostním prvkem vozu právě při snížené viditelnosti. Samozřejmě je technicky možné nechat si provést zástavbu přídavných světlometů (napájení přes přídavné relé propojené s dálkovými světlomety) Vaším servisem, vystavujete se však riziku ztráty záruky na části vozu dotčené montáží neoriginálního příslušenství. Vůz je však Vaším majetkem a jako výrobce Vás můžeme pouze upozornit na možná rizika takové montáže, ztrátu záruky atd. Tato úprava by byla provedena autorizovaným servisem na Vaši vlastní zodpovědnost. Podávám Vám tuto zprávu, s pozdravem. Zatím jsem to provizorně vyřešil žárovkami Tungsram Megalight + 9O a opravdu změna. Dokonce lepší než strýc na FII se žárovkou Philips Extrem Power. Otázka však je jak dlouho mi vydržejí. Stejně na ty dálky dojde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Květen 2010 Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 Jop - tak přesně tou samou argumentací mi zamítli odsouhlasit vestavbu neorigo teploměru chladicí kapaliny - doporučili mi výhradně "upgrade" palubní desky na MaxiDot a to samozřejmě výhradně v autorizovaném značkovém ŠKODA-servisu. Holt servisy z něčeho žít musí - a oni jako výrobci jednoduše nemohou zákazníkovi říct, aby dával auto do opravy/úpravy k někomu jinému, nevázanému k výrobní fabrice smlouvou (rozuměj - LACINĚJŠÍMU)... Každopádně - pokud si do auta dám přídavné relé spínané napětím odbočeným z přívodu "dálkových světel" a tímto relátkem budu spínat proud přes dodatečnou pojistku přímo z baterie na přídavná světla, upevněná nějakou pomocnou konzolou na fabrickou konstrukci vozu, a celou práci provedu v souladu s elektrotechnickými zvyklostmi a dopravně-bezpečnostními předpisy, nemá se mi co stát - ani při provozu, ani při kontrole od PaCh, ani na STK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 9. Květen 2010 Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 Zkusil někdo z vás prvně vyměnit žárovky? Je to totiž velkej rozdíl. Další věc - nesmíte mít světla jako prasata, se znečištěním se osvětlení rychle zhoršuje. S čistejma světlama a kvalitníma žárovkama nemám problém, kór s poslední verzí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Květen 2010 Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 Zkusil někdo z vás prvně vyměnit žárovky? Je to totiž velkej rozdíl... Doporuč značku & typ, případně prodejce žárovek. Já osobně budu jen rád, pokud to zabere. Jinak čistá krycí skla světlometů jsou samozřejmost. Kterou verzi a čeho máš na mysli - mám auto MR 2008, jsou nějaké rozdíly v projektorech u MR 09/10 nebo u FL? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 9. Květen 2010 Sdílet Vloženo 9. Květen 2010 Zkušenosti s FL nemám a ani jsem neslyšel žádnou referenci. A zajímalo by mě to, protože zřejmě natáčecí světla fungujou už jenom pro potkávací, dálková parabola je statická. Já mám na svojem autě i tatík natáčecí. Ze začátku rozčarování, zhruba po půl roce jsem vyzkoušel tohle. Po dalším jsem zkusil tohle. Zkušenosti jsou ve vlákně k projektorovým světlům. Teď jsem viděl i 90%. Plánuju teď výměnu a otestování nepoužitých levnějších oproti použitým dražším, jak moc se "vysvítily". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosIII. Vloženo 14. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 14. Květen 2010 Mám ty 90% a jsou zatím ty nejlepší co jsem tam měl. Jen mám trochu strach z životnosti, protože při nákupu mi říkali, že jsou tak na 2 měsíce.No tak to už 14 dní přesluhují. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 17. Květen 2010 Sdílet Vloženo 17. Květen 2010 A měls předtím Halogen H7 nebo Megalight 50%? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosIII. Vloženo 19. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 19. Květen 2010 Já původně Philips H7S Night Guide. Pak jsem dal tyhle. No a ještě jsme to porovnávali se strýcem s jeho FII - Philips Extrem Power a prostě vyšli nejlíp. Čas ukáže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 19. Květen 2010 Sdílet Vloženo 19. Květen 2010 (editace) Asi stojí za to zkusit tyhle Bosch, je to relativně nejnovější výrobek v daném segmentu, a pro fajnšmekry to svítí bílo-modře, legálně a bez problémů s legislativou. http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/17-1-Zarovky/152-3-BOSCH-Plus-90/5/864-H7-12V-55W-PX26d a tady něco o nich : http://www.bosch.cz/press/detail.asp?f_id=839 Editováno: 19. Květen 2010, autor: dick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosIII. Vloženo 19. Červen 2010 Autor Sdílet Vloženo 19. Červen 2010 Zajímalo by mne, jestli je má už někdo vyzkoušené. Jak to třeba svítí v porovnání s Extrem Power od Philipsu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaclav.III Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 Nemá prosím někdo zkušenosti s tímhle panelem do Fábie? Jak to svítí a jak se na to tváří státní orgány? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 (editace) Pokud je to správně nainstalované podle legislativy (vzdálenosti od obrysu a od povrchu cesty, poloměry hran a vyčnívajících částí atd), svítí to podle předpisů (tedy dá se to zapnout jen ve vyhláškou vymezených případech), má to má evropskou homologaci a je to určeno pro daný typ vozu (prodejce tvrdí že ano), tak případnému uživateli můžou nějaké státní orgány leda tak skákat na cara. Problém vidím jen v tom, KAM na auto je to určeno k instalaci - aby to fungovalo jako přídavné dálky, mělo by se to montovat do nějaké minimální výšky nad povrchem silnice - nejlépe stejně vysoko, jako originální světlomety. Umístění dole pod linii sériových světel je pro dálková světla dost na 2 věci - tam jsou mnohem užitečnější mlhovky... Navíc jestli je to určeno jako náhrada dolní mřížky, bude to dost omezovat vstup chladicího vzduchu jak k chladiči motoru, tak k výměníku klimy - a tam už to potom auto pocítí v záporném smyslu... Ale vzhledem k tomu, že dotaz je směřován na příslušenství k fábuli I, je umístěn do špatné sekce - tady je F II/Room. Editováno: 28. Říjen 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 29. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2010 a ještě bych k tomu dodal,když altík nebude stíhat,tak je to dobrej retardér,stejnak to nebude plnit funkci dálkovýho světla,ale z kopečka to pomůže brzdám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2010 Petrumr - to by tam musel mít ne 2 x 55W H7, ale aspoň nějaké "pětistovky" od filmařů nebo z divadla... a ještě jet bez baterie - zvýšený odběr v autě běžně totiž pokryje baterka, pokud teda tohle nevíš... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 29. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2010 ty jako myslíš,že kdo si tam dá přídavný,tak nebude ničím už svítit.Vezmi si takovýho tunera,co jenom aparatura má třeba 500W k tomu si připočítej osvětlení,topení aby mu nebylo zima,ohřev sedaček a si už za hranicí altíku v základu a to nepočítám,že někdo táhne přívěs. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2010 Petrumr - je vidno, že elektrice moc nedáš a o paralelním chodu dvou nebo více zdrojů v jedné soustavě jsi asi nikdy neslyšel. Alternátor se až do určité konstrukcí dané zátěže díky regulaci chová jako zdroj napětí s malým vnitřním odporem, akumulátor jako zdroj napětí s téměř nulovým vnitřním odporem. Po překročení výkonového limitu alternátoru se jeho svorkové napětí začne snižovat až do okamžiku, kdy napětí poklesne na hodnotu odpovídající napětí na daným odběrem zatíženém akumulátoru - a tam je udržováno elektrochemickými procesy. Tím okamžikem alternátor setrvává na dané hodnotě napětí a jeho výstupní proud je určován pouze jeho vnitřním odporem = setrvává stále stejný. Alternátor tedy přešel na své výstupní charakteristice do oblasti, kdy se chová jako ZDROJ STÁLÉHO VÝKONU - při setrvávajícím stálém napětí (vnuceném zvenčí na straně odběru připojeným akumulátorem) pak lze hovořit o režimu ZDROJE STÁLÉHO PROUDU. Zbytek spotřebovávané energie bude odebírán z akumulátoru. Tím je dáno, ža ani při odběru 200A ze soustavy běžný altík (+ regler) + akumulátor nebude alternátor dodávat větší proud, než na jaký je navržena jeho konstrukce = nebude ani odebírat větší mechanický příkon z řemenice. Teprve dalším dlouhodobým odběrem z takto pracující soustavy dvou paralelně zapojených zdrojů by došlo postupným vybíjením akumulátoru k dalšímu většímu poklesu napětí v soustavě, který by dál zvýšil proudové zatížení alternátoru. Pro představu, jednalo by se o řádově hodinovou jízdu s nepřetržitě pracujícími spotřebiči, které jsi vypsal (tuc-tuc zesík, termodeky na sedačkách, halogeny jak na propalování Trabantů, ohřev zadního skla hraničící s grilováním...). Odpověz si sám, jestli je reálná taková jízda - nebo jestli je to jen výplod Tvojí fantazie. Navíc každý jen trochu do svého koně zahloubaný tunič si dává silnější nebo i jen druhý stejně výkonný alternátor právě z důvodu předpokládaného vyššího odběru. Tam už se dá hovořit o tom, že provoz alternátoru(ů) s celkovým nominálním proudem 150-200A může mít PŘI PLNÉM ZATÍŽENÍ ELEKTROSOUSTAVY vliv na setrvačný pohyb vozu - mechanický příkon při plném zatížení je (vzhledem k účinnosti přibližně 85%) cca 3,5kW na rozdíl od běžného 70-80A altíku, který spotřebovává jen asi 1,4kW mechanické práce... Ovšem, něco jiného by byl stav, kdyby altík pracoval bez podpory akumulátoru a jeho výstupní svorky byly zatíženy až k hranici zkratu - v tomto režimu by, ještě než by definitivně přešel do funkčního režimu "generátor dýmu", opravdu fungoval jako poměrně účinná brzda - byť pouze po dobu několika sekund... lol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 29. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2010 teoretik jsi dobrej a ted zkus praxi,jestli těma malinkatýma drátkama proteče takovej proud aby spojil altík s akumulátorem jak si přeješ teoreticky. S tím retardérem jsem napsal příklad.A ted otázka?Měls při zkoušce elektrickýho retardéru na ruce hodinky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2010 (editace) Neboj se, dělal jsem v navíjárně trakčních elektromotorů do drážních lokomotiv, i na elektrickým dynamometru jsem byl. A invarový vlásek v normálních hodinkách elmag. pole neovlivní. Retardéry do náklaďáku nebo do busu jsem nemontoval, ale zato jsem viděl "osmadvacítku" matkový klíč lítat přes celou rozvodnu, když se větrem šlusly dráty za fabrickou trafačkou a udělalo to BÁC!... A altík rozhodně není k baterce připojený tenkým drátkem - na poměry v autě je to drát jak sloní noha... Editováno: 29. Říjen 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.