Přejít na obsah

Problikávání palubovky


grabcak

Doporučené příspěvky

Tak snad už bude pokoj. :D

Vždycky nechápu, jak servis dělá přesně to, co píše VAG. Chyba toho a servis jde a vymění. Nepomůže, měníme dál. :ble VAG chybu nehlásí ( v tvém případě) tak je to v pořádku. Že taky třeba chyba čidla je z důvodu špatných hodnot, které tam skutečně špatné jsou z naprosto jiného důvodu je už nezajímá. Tuhle jsem četl článek v časopise pro automechaniky a servisy mají k dispozici i jiné měřící přístroje než jenom VAG. Např osciloskop aj. Ale s VAGem umí každej trouba, ale tím to končí. Prostě raději mění půl auta. Ale nechápu taky zákazníka, kterej si to nechá povyměňovat a pořád platí. Sakra, jsem se rozepsal, ale tak to je a vůbec se mi to nelíbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U me to bylo jak jsem psal že se jim do vymeny vubec nechtelo z duvodu že vag nic nehlasí a pri projiždce mechanika se nic neprojevilo a na argument že moje manželka malem vyletela ze zatačky když ji najednou povolil volant na me hledeli jak na vola tak jsem si musel rict proste chci to vymenit a pak ale neradi to udelali

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

jinak-svazek se dá opravit a vcelku v pohodě za pár Kč,jen ti vydřiduši za něch chtěj balík.

Zkontroluj altík,resp.si ho nechej zkontrolovat.Pokud ti světla blikají,aniž bys na něco šáhl,může být příčina i tam.sleduj,jestli to nepřestane,když třebas zapneš-vypneš ventilátor,výhřev zad.okna a podobně.

Zdravím mám stejný problém problikává mi palubovka ale když třeba pustím výhřev zadního skla tak to přestane.....co by to mohlo být altík nebo ten senzor natočení kol???díky za rychle rady a problémy se servem vůbec a občas se stalo že blikali i světla ale problémy s řízením vůbec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvolněná svorka na baterce - zvýšením odběru zapnutím ohřevu okna se to "líp spojí". Oprava: prohlídnout, očistit, nakonzervovat a znovu dotáhnout všecky šroubovací spoje na elektrice počínaje alternátorem přes baterku až k pojistkám - včetně kostry. Když to nepřestane, jít stejným postupem od pojistek dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvolněná svorka na baterce - zvýšením odběru zapnutím ohřevu okna se to "líp spojí". Oprava: prohlídnout, očistit, nakonzervovat a znovu dotáhnout všecky šroubovací spoje na elektrice počínaje alternátorem přes baterku až k pojistkám - včetně kostry. Když to nepřestane, jít stejným postupem od pojistek dál.

to jsem procházel a nic.Dneska jsem nastartoval a celou dobu dobrý než jsem zapnul ventilátor na ofuk oken.Jak jsem ho spustil začla problikávat palubovka.Po určité době pak když jsem ho vypnul tak už problikávalo pravidelně.Aj sou někdy horší starty motor jako by se nechtěl rozběhnout protočit.Nemůže být někde zkrat???dřív mi problikávali i světla ale to přestalo.Problémy s řízením žádné a žádná kontrolka serva nebliká....takže to bude někde v elektrice neměl jsem nervy a hodil jsem to do sourkéme servisu kde nechávam spravovat auto.Přijel jsem tam a nastartoval jsem a ukázal jak bliká přístrojovka.Zase jsem to spustil zapnutím ventilátoru...Takže uvidíme sčím se pochlapí....jsem z toho zmatenej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, pak teda kontrola regulátoru v altíku a diod - jestli není v háji regec, uhlíky nebo některá z diod. Ale to se dovíš od servisu, pokud teda něco najdou.

Když by byl v háji regulátor dobíjelo by to normálně?protože jsme měřili dobíjení a to bylo ok,vag taky nic nehlásí,jsem z toho jelen :)

Editováno: , autor: Fabia2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musí se to zkontrolovat měřákem na zvlnění - buď na obrazovce osciloskopu, nebo měřením střídavé složky - to už není v silách neznalé osoby zvládnout, musí to být člověk, který ví co a jak má měřit - neříkám, že to musí být zrovna automechanik nebo profi elektrikář, ale musí vědět co má dělat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, pak teda kontrola regulátoru v altíku a diod - jestli není v háji regec, uhlíky nebo některá z diod. Ale to se dovíš od servisu, pokud teda něco najdou.

Ok díky za rady uvidíme s čím se okážou...a ještě jeden dotaz bych měl...je možné že díky tomu jde taky špatně rozběhnout motor???ráno když vyjíždím z garáže tak ok ale když třeba motor zhasnu tak na 2 hodky a pak jdu do auta tak motor jako by se nechtěl roztočit ale potom vždy hned chytne akorát ne krásně čistě...jako špatně natočí....může to stím být spojený???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, pokud je v háji některá dioda, může částečně vést na kostru a snižuje tak zatížitelnost baterie - startér sotva otočí motorem. Při nabíjení se to pozná na osciloskopu - graf má normálně tvar jakoby pilového listu - stejnosměrná úroveň a nad ní malé zuby nevyfiltrovaných impulsů z 3fázového vinutí alternátoru (těch "zoubků" je za minutu 6x víc než má alternátor otáček) - pokud některá dioda nevede, zoubek "jí příslušející" na grafu chybí, pokud dioda má vnitřní zkrat, je místo příslušného zubu na grafu ještě více sníženo - v prvním případě jen jako by byl z pilového listu ulomený samotný zub, ve druhém případě pak to vypadá jako pás vylomený do hloubky. Pokud se tohle zjistí, je lepší vyměnit buď úplně všechny diody, nebo aspoň tu jednu polovinu můstku, ve které ta vadná byla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nech si projít nápln v servu jestli jí tam není málo jestli jo tak to je průser protože ti to někde utíká.A když to bude v pohodě jdi po snímač uhlu natočení volantu záleží taky jestli se ti zobrazujou kontrolky ale posilovač jde normálně nebo to jde z tuha.Musíš zkrátka zkontrolovat servo.Když bude vše v pohodě káblový svazek pod vzduchovým filtrem...ale všechno tady máš napsaný jenom nebýt lenoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně taky po 5 min spuštěnýho motoru začne svítit kontrolka serva, ale připadá mi, že funguje celkem dobře, i když je fakt, že občas je tužší. Zároveň mi problikávala palubka a po nějaký době (pár týdnů) se rozsvítila kontrolka dobíjení. ->Oprava alternátoru + nová baterie a teď už palubka nebliká, ale servo svítí stále. Autoelektrikář na diagnostice ale žádnou závadu nenašel, takže nevím, kde může být problém. Jsem absolutní neznalec aut, ale chci se podívat, jestli mám dost oleje v servu (jestli najdu tu nádobku:-)) Pokud tam oleje bude akorát, myslíte, že mám měnit senzor úhlu natočení kol když na diagnostice nic nenašli? dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně taky po 5 min spuštěnýho motoru začne svítit kontrolka serva, ale připadá mi, že funguje celkem dobře, i když je fakt, že občas je tužší. Zároveň mi problikávala palubka a po nějaký době (pár týdnů) se rozsvítila kontrolka dobíjení. ->Oprava alternátoru + nová baterie a teď už palubka nebliká, ale servo svítí stále. Autoelektrikář na diagnostice ale žádnou závadu nenašel, takže nevím, kde může být problém. Jsem absolutní neznalec aut, ale chci se podívat, jestli mám dost oleje v servu (jestli najdu tu nádobku:-)) Pokud tam oleje bude akorát, myslíte, že mám měnit senzor úhlu natočení kol když na diagnostice nic nenašli? dík

Co ti dělali na tom alternátoru?No nech si zkontrolovat množství oleje v servu ta je za mlhovkou před řidičem a podle toho uvidíš jestli bude vše ok tak to bude nejspíš ten senzor....mě zas bliká palubovka ale nic jiného tudíž asi regulátor ale dobíjí normálně proměřoval jsem to takže budu muset povolat zkušenější síli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co ti dělali na tom alternátoru?No nech si zkontrolovat množství oleje v servu ta je za mlhovkou před řidičem a podle toho uvidíš jestli bude vše ok tak to bude nejspíš ten senzor....mě zas bliká palubovka ale nic jiného tudíž asi regulátor ale dobíjí normálně proměřoval jsem to takže budu muset povolat zkušenější síli

No, na účtence mám oprava alt+ reg., řemenice a ložiska..a myslím, že říkal, že v tom alternátoru měnil můstek a docela víc věcí..Měl jsem problé, že mě altím nedobíjel a baterie byla uplně mrtvá bez napětí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně problémů dělá snímač natočení volantu, je toho tady o něm víc, stačí pohledat - jde o to, že jak ztrácí vinou opotřebení kontakt, neustále zapíná a vypíná čerpadlo hydrauliky i když se volantem nehýbe místo aby bylo "v záběru" jen pokud je potřeba "zatlačit". Velký nárazový odběr pak škodí jak altíku, tak baterce. Když se to servo resp. jeho snímač neopraví (výměnou snímače), bude ten opravený altík brzo zase v prdeli a baterka na tom bude podobně.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Přidám další zkušenost ohledně problikávání palubovky: Mě to dělalo to že problikávala pouze na volnoběh a když jsem přidal plyn,přidal větrák,nebo dal výhřev zadního skla viděl jsem že to nestačí dobíjet tudíž logicky alternátor,změřil jsem to dobíjelo to dost tudíž diody jsem uvážil že budou ok:další mě napadlo rotor a uhlíky vyndal jsem regulátor i s uhlíkama je to celí v sobě a jeden uhlík byl ,,seklí´´ vzal jsem vzduch vyfoukal jsem to dal zpátky a je po problému....takže než začnete měnit senzory natočení uhlu volantu pořádně zauvažovat.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 let později...
Ahoj Všem, již delší dobu se potýkám s problémem u Fabia (2006) 6Y BNM 51kW.
Jedná se o problém viz. výpis z diag.
 
18097 - datovy BUS pohonu
P1689 - 35-00 - neverohodne sdeleni od ridici jednotky centralni elektroniky
 
Samozřejmě jsem i googlil chybové kódy atd. a nejčastěji je zmiňován problém s tempomatem. Tempomat mám již z výroby (není dodělávaný) a funguje naprosto spolehlivě. Přes diag jsem zkoušel zda jednotlivá tlačítka reagují - zde je vše v pořádku.
 
Jediný problém, který vnímám je ten, že při vytrvalejších deštích mám za jízdy samozřejmě spuštěné stěrače. Ať se jedná o spuštěné stěrače na cyklovač nebo za stálého stíraní mi cca každé 2-3 setření problikává palubka resp. podsvícení tlačítek, radia, budíků viz. video i stropní lampičky - viz. video. Při každém probliknutí slyším pod palubkou cvaknutí někde + - nad nohama... Mechanik mi kompletně vyčistil odtokové kanálky u motorku a táhel stěračů a říkal, že motorek byl ponořen za ty léta v bahně a vodě co se to tam nashromáždilo.
 
Je tedy možné, že motůrek od stěračů za vlhkého nebo deštivého počasí dostane ťafku nebo se do něj vlhkost dostane a začne zkratovat palubní síť? Nový motorek stojí okolo 5K. Není mi líto těch peněz, ale koupit to jen tak a zjistit, že to tím nebylo, tak to by mě docela štvalo. Jiný na zkoušku nemám a větru a dešti se blbě poroučí, takže to nejde jen tak odzkoušet. 🙂 
 
Za sucha se nic neděje. Jiné problémy na autě nemám. Žádná kontrolka na budíkách nesvítí. Jak se zde píše o servu, tak to je dlé mého v pohodě i snímač, protože při otáčení nic nepohasíná jak za sucha tak i za deště... Ještě poznatek, když mám puštění výhřev zadního skla a takto to problikne, tak to ten výhřev vypne.
 
Setkal se prosím někdo s podobným problémem?
 
Díky za názory

Editováno: , autor: she4lock
popsaní problému
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A světla se ti naklápí ? 

Pro regulaci jasu je 5A pojistka na pos. 36 ta je nápájená ze spínače světel z pos. 16/58 (šedo/modrý tlustý kabel ) od pojistky do psínače pouze šedý slabší kabel

světla jsou pak regulována výstupem ze spínače jasu na pos. 5/58d  keterý je napojen za palubkou na 2 místech dá se v poho dohledat když pujdeš po kabelu ze spínače ( šedo/modrý) ; kostra je hnědá

 

Pro naklápění světel je 5A na pos. 6 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...