Přejít na obsah

Alu kola


Hustoles77

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Moc hezký počteníčko ohledně toho " Áčka " . Ty doporučené rozměry výrobců atd jsou směrodatný . Auto vypadá a áčkem fajně ale nedej bože aby jsi s takhle obutým autem zavinil průser . Něco podobného jsem už zažil , rybízek bulel u rozsekanýho auta a mezi vzlyky polišům vykládal že nechtěl .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, rozhodně tady nechci rozpoutávat žádnej flame... "Stretchovat" gumy do extrémů je opravdu hovadina, na tom se shodnem. Jen si, jak už jsem psal, myslím, že mnou zvolenej rozměr na 8´´ráfek je v pohodě. Krom toho jsem se díval do typovýho listu ke kolům a 215 gumy tam jsou taky ;)

Extrém je třeba tohle, podle mě

post-66117-0-62207800-1308204936_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schmidt CF-Line 8,5x19 ET35 s pneu Nankang NS-II 225/35 ZR19, s podložkami H&R vepředu 20mm vzadu 30mm, auto se bude komplet předělávat jak lemy tak celolak a ještě bude štelovatelný podvozek, Zatim jsou tam sníženy pružiny 35mm předek a 15mm zadek.

post-39130-0-85255800-1308207089_thumb.j

Editováno: , autor: JakubSkopal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, rozhodně tady nechci rozpoutávat žádnej flame... "Stretchovat" gumy do extrémů je opravdu hovadina, na tom se shodnem. Jen si, jak už jsem psal, myslím, že mnou zvolenej rozměr na 8´´ráfek je v pohodě. Krom toho jsem se díval do typovýho listu ke kolům a 215 gumy tam jsou taky ;)

Extrém je třeba tohle, podle mě

Máš naprostou pravdu,natahovat gumu do extremu je blbost,ale pro některé je blbost vše,co není v souladu s OEM díly :-)

Níže jen namátkou pár typových listů od Dotz,Aez a Ronal.Myslím,že vědí jaké pneu na své ráfky obout než kdokoliv jiný.

http://www.aez-wheels.com/certificates/00041712/41712529.pdf

http://www.aez-wheels.com/certificates/00041855/41855525.pdf

http://www.aez-wheels.com/certificates/00041303/41303525.pdf

http://gutachten.bmf-application.com/ronal/r42/41116508-100-5-57-35-.pdf

http://gutachten.bmf-application.com/ronal/r51trend/40441503-100-5-57-27-.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam tuning rad, pokial narazas na mna. Dokonca aj ten clanok, ktory som sem vlozil je z tuningoveho casopisu - kolky paradox :)

BTW: chcel by som vidiet ako niekto z Dotz (podla jedneho ich typoveho listu) narve na O2 disk 8,5 x 19" s ET 35 a pneu 235, tak aby to splnalo predpisy TUV, bez velkych uprav koroserie...

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Cjoctavian - ne ne,Tebe jsem tím zrovna nemyslel,nechodím sem první den,tak zhruba vím kdo,jak co preferuje :)

i když tady jsi zřejmě na straně OEM ;)

Co mně zrovna u Tebe udivuje,že Ti uniká smysl TUV.Ten posudek přeci není o tom,že výrobce ráfku garantuje,že ho narveš na auto jen tak.

TUV v první řadě předepisuje podmínky,které je třeba splnit,aby kombinace ráfek+pneu mohla být vůbec schválena na STK.Proto také solidní prodejci v info k ráfkům uvádějí úpravy nutné,pokud jsou v TUV uvedeny.Čím je kombinace ráfek+pneu rozměrově zásadnější,tím více podmínek je třeba splnit.

Výrobce ráfku navrhne a vyrobí ráfky,stanoví podmínky,za kterých je možno použití na daném typu vozidla a nechá je takto schválit.To je posudek TUV.Výrobci nikdo neukládá,co mají kola splňovat,musí dodržet jen jedno,aby schvalovaná kombinace ráfek+pneu splňovala legislativní požadavky v zemích,kam bude distribuovat.

Nic z toho,nebo jen velmi málo se týká zmíněného rozměru 215x45 R17 na 8"ráfku.Je to kombinace,která je sice na hraně,ale stále je v limitu pro standard.

post-655-0-25460400-1308228042_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ved to je jasne, ja som odbocil od temy natiahnutych pneu...Tymi 8,5 s ET35 na O2 som chcel povedat, ze vyrobcovia asi tie disky neskusaju na realnych autach - v typovom liste sa pisalo, ze staci zahnut lem blatnika a dat zasterky...

no ako prilkad davam foto 8x17 s et35 - neviem si to predstavit este o 6,35 mm dalej von :feve:

post-10844-0-23820900-1308229987_thumb.j

post-10844-0-30003800-1308230074_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,aby u ráfku byly uvedeny jenom dvě podmínky jsem asi ještě neviděl,to i u méně extrémních rozměrů je jich uvedeno více.No a pokud se týká zásadních změn ET,je podmínka "vhodná úprava blatníku a podběhu" v TUV samozřejmá.O5 jsme u toho,že TUV samo o sobě pro montáž na auto nestačí.Vhodná úprava v Tebou uvedeném případě je ta,že je třeba upravit blatníky tak,aby kolo nepřesahovalo obrys vozu.Jistě se shodneme na tom,že ne každý je ochoten takové úpravy podstoupit.Znamená to však jediné,taková kola nemůže legitimně používat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím tě..koupil jsem octavii,rok 2002..v TP jsou kola maximálně o velikosti 16 palcu,avšak nasazený kola na autě jsou 17 palcu alessio..poradil bys mi kde sehnat tipový list na tyto kola?mam případně ještě jedny 17ky,leštěný límec dicastal 8jx17h2 et 35(kba45542)díky za info..rád bych to měl zapsaný v techničáku,pro muj klid v duši:-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...