Přejít na obsah

Spojkový set VALEO 1.9TDI 96kW


lada

Doporučené příspěvky

Auto potřebuju každej den takže si nemužu dovolit ho zbytečně nekde nechavat...hlavne když mi ten co to delal rek že vse funguje jak ma......spis jestli to neni diky tomu jednohmot.setrvaku. Když jedu a ubiram plyn a pak prudce přidam tak tak to zaškubne.Jestli tohle prave neni ta nevyhoda 1hmot. setrvaku nebo jestli je to fakt spatne udelany.Ale tam se snad nic zkazit neda.

Nikdo nema na superbu jednohmotu??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem zjistil, že neco chrastí v motoru na volnoběh, ale když vyšlapnu spojku tak to přestane.To znamena že je asi neco s převodouvkou co?? Asi nejaky ložisko..Ale divny je ze od ty doby co jsem daval novou spojku.I razeni je zase takovy trhany jako kdybych vždycky o neco zavadil při řazení....Vyhodil jsem peníze za novou spojku a chyba bude nakonec někde jinde :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahojte, mam superb 1,9 tdi 96kw, rok 2005, Automat tiptronic. Auto je dovoz holandsko, naozaj super stav auto nema ani kusok hrdze a je velmi zachovale ale mam pocit ze je prilis lenive  a sprava sa akoby smykala spojka (ako u manualu ked je zodrata) jednoducho pridam auto zacne zvysovat otacky, potom sa na chvilku zastavia mam pocit ze az klesnu, ale zvuk pritom nijako nezmeni, auto huci rovnako ale je dost slabe hlavne pri predbiehani. Ako je to so spojkou pri automatickej prevodovke tiptronic?  Vdaka za radu, keby ste mi poradili co mam skusit vymenit, prip ktoru cast by som mal riesit a venovat jej viac pozornosti. Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem zjistil, že neco chrastí v motoru na volnoběh, ale když vyšlapnu spojku tak to přestane.To znamena že je asi neco s převodouvkou co?? Asi nejaky ložisko..Ale divny je ze od ty doby co jsem daval novou spojku.I razeni je zase takovy trhany jako kdybych vždycky o neco zavadil při řazení....Vyhodil jsem peníze za novou spojku a chyba bude nakonec někde jinde :-(

To je ale špatné spojkové ložisko, co popisuješ.

Předpokládám, že to jsi měnil též....

Pokud ne, tak chyba lávky, protože u spojky se to mění vše komplet

Pokud jsi poj.ložisko měnil, což předpokládám, tak je to ložisko na převodovce.

Většinou když odejde toto, provalí to i gufero a chčije to tam. Měls to suchý?

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci zakládat nový téma, tak to fláknu sem,taky asi budu muset vyměnit spojku, teď mi jen řekněte jak je velkej průser to měnit bez toho setrvačníku, to je totiž fakt pálka a můžete mě rovnou poučit co tam ten setrvačník dělá, ať jsem zase o něco chytřejší a v čem spočívá rozdíl jednohmot a dvouhmot, jinak sada je celkem za hubičku bez toho setrváku, jakou značku by jste doporučili sachs, luk, či valeo?

Editováno: , autor: Doktorone
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně bych dal jedině LUK  A určitě dvouhmotu.

 

 

Dvouhmotový setrvačník plní stejnou funkci jako klasický jednohmotový setrvačník. Hmotnost dvouhmotového setrvačníku je však rozdělena na dvě. Přičemž hlavní těžká část je spojena s klikovou hřídelí pružně. Díky tomuto řešení přenáší dvouhmotový setrvačník svoji kinetickou energii konstantně a tlumí torzní kmitání.

 

Obě oddělené hmoty dvouhmotového setrvačníku jsou vzájemně spojeny systémem pružinových tlumičů, čímž jsou vibrace motoru utlumeny.

 

Dvouhmotový setrvačník tedy umožňuje komfortní jízdu i za nízkých otáček, kdy se nerovnoměrnost chodu motoru projevuje nejvíce. Hmotnost setrvačníku je závislá na konkrétní konstrukci pro daný automobil, ale v průměru se pohybuje mezi 15 – 20 kg.

 

post-41104-0-79901200-1382367005_thumb.j

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A já připojím, že většinou na dvouhmotě odejde právě ten střed, čili to gumové uložení, které se vymačká a vlastně ta druhá část se stává excetrinckou vůči té první. Projevuje se to vibracemi už při volnoběhu. Rozhodně by se měl dávát celý set nový, čili dvouhmota, lamela, ložisko a přítlačák. Přítlačák většinou buď popraská, častěji však se časem extcentricují ty přítlačné pružiny které mají být v jedné rovině a když už nejsou, projevuje se to škubáním při rozjezdu. U lamely se stává to, že popraskají ty malé pružinky nebo se sjede, či spálí. U ložiska je to jasný (vůle a projeví se to nadměrnou hlučností při sešlápnutí a vyšlápnutí-zvuky se výrazně změní). Jakmile jeden z těchto dílů odejde, automaticky to ničí díly ostatní. Životnost spojky je závislá hlavně na řidiči (zbytečné stání na spojce je nežádoucí, mj. my za to strháváme řidičům prachy), dále se má plynule řadit a ne škubavě (kdo jezdí kamionem nebo zadním náhonem, tak ví, že špatné řazení dokáže zničit kardan a diferák). Při demontáži spojky je dobré zkontolovat gufero na motoru (když teče do spojkového koše olej, je to průser) a též gufero na převodovce (to ale odchází méně často).

Jinak dvouhmota odejde nejen opotřebením nebo prasáckým řazením, ale i častým stáním v prudším kopci na kvalt, kdy se vlastně tou tíhou vozidla ten střed neustále vymačkává...

Moje zkušenost je, že spojka na koncernu většinou vydrží 200-250tis km při správném používání....

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty jo paráda, až takhle podrobný vysvětlení jsem nečekal, díky chlapci, no mě to dělá to, že občas cejtim proklouznutí nejčastěji u 4 a 5, občas i u 3, ale to tak 2x za měsíc, 4 a 5 častěji, když hodně přidám tak vyletěj otáčky, pak se vrátěj a frčim, no prostě klasický proklouznutí, akorád u předešlého auta mi to dělala 2, ale ta je tady uplně v pohodě, ale otravuje mě to a je jasný, že to dělat nemá, nevim jak stim jezdil ten předemnou, když občas vydim jak některý permanentně stojej na spojce, tak to nechápu, jo a občas tam nechce 1, takže musim za 2 a 1 už pak jde, nebo lehce popojet a jde tam hned, to dělá, to co popisuju dělá jaká část té spojky, pokud se to dá takhle říct?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky si pamatuju, že se to řešilo na několika místech, ale nějak to nemůžu najít, ale naštěstí mám šikovný mechaniky, takže předpokládám, že budou vědět co tam dát, jen mě zajímá jak zjistim co mám za převodovku, teda pokud se u nich nějak liší množství oleje, typ oleje bude předpokládám stejnej, ale v dílenský příručce jsou 3 typy převodovek 0A2 , 01E a 01W012

Editováno: , autor: Doktorone
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...