Přejít na obsah

2,5 TDi - PORUCHOVÝ MOTOR ?


jvees69

Doporučené příspěvky

Zdravím lidi, koupil jsem Superba 2,5TDi, 114kW a údajně by měl být vysoce poruchový, mohl by někdo napsat co je na otm pravdy, co mě čeká ? :-( ne, tak jjako beru to tak, že to třeba bude kus od kusu, ale na co si mám dávat pozor, co hlídat..? Co dělat, nedělat ?? jak jezdit, jak nejezdit atp. ?? Děkuji každému kdo poradí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, díky :-)

vždycky sem u svých aut nejdřív motor zahřál, pak teprve se občas "svezl" :-) po rychlejší jízdě dochlazuju turbo, prohlídky, olej filtry včas.. tak snad nebude problém..

mám najeto 180 tisíc a nvm kdy byly dělaný rozvody tak je nechám taky udělat.. pro sichr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj lidi, díky za reakce.., jsem rád, že jsem "snad" nekoupil špatně..

Jinak bych měl dotaz, kolik tak dám v průměru za "rozvody" a "servisku-olej, filtry.." ? na co vyjde materiál ? :help:

Jo a jinak, na autě mě mrzí, štve nebo jak to napsat ta prodleva mezi "zatáhnutím" při sešlápnutí plynového pedálu.. no a nebo jsem se ještě nenaučil, nezvyknul na rozsah otáček jednotlivých převodových stupňů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mám Supa 2,5 TDI V6 114Kw+chip. Ten motor je naprosto jedinečnej a skvělej, je super a nemám žádnej problém.

Oprava byla po najetí 200.000,-Km, spíše i preventivně, nic se samo "nekouslo".

Dával jsem nová vahadla, nové kompletní rozvody, novou pumpu a nové přetěsnění motoru. Celkem to není levné..

Ten motor má hodně publikovaný problém s vačkama, ale při dodržení čistoty oleje, správné údržby a především správného tlakování s tím není problém. Ten problém u vaček je vydírání vaček a vahadel, dokáže se tam vydřít drážka až 1cm. Ovšem je to způsobené nedostatečným mazáním, tedy nedostatečným tlakováním potažmo nesprávnou údržbou. Ovšem pokud se vše dodrží, problém není žádný. Ten motor mám, nešetřím ho+mám v tom čip. Jede hodně dobře.

O tom problému s vydíráním vaček bylo popsáno hodně papíru a stránek na netu, víceméně jsou to polopravdy. Případné dotazy ohledně tohoto problému rád zodpovím, případně mám i možnost objednat veškeré díly na tento motor. Mohu i ukázat v čem se liší orginální vačka a neoriginální......

Malé info..

http://www.cesomot.cz/doc_cz/AMC_V6.pdf

Takže závěrem, sice náročné na údržbu, ale naprsotá spokojenost, ten motor je nedoceněný.... Olej měním Long Life... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj přečetl jsem si tvůj odkaz ohledně těch vačkových hřídelí,ale zarazila mě jedna věc.Píšou tam že se jedná o motor 2,5TDi V6 24V.Jestli dobře uvažuju tak to poslední označení je počet ventilů.

Já myslel že dva a půlky motory se dělaly v provedení 30V.Tedy aspoň já to tak mám.Takže i dva a půlky motory se ještě lišily a liší podle počtu ventilů?

Díky předem za reakci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, díky kluci za příspěvky..

Nechal jsem to udělat v servise kam jsem dával už svou fabii RS, no a vyměnil mi (rozvodový řemen, řemen pumpy a velkou i malou kladku) no a za materiál jsem dal 6500,- ) to jde, ne ???

Teď ještě vyměnit zadní brzdový destičky a doporučil mi udělat laserovou geometrii, že prej když to projížděl, tak se to auto na superba chová zvláštně..

Jinak olej mu podle VAGu ukázalo, že byl měněnej před cca 5 tisíci, tak to ještě nechám bejt.. jinak na mě svítí kontrolka závady airbagu, na VAGu prej airbag řidiče, nějakej člen nebo něco takovýho povídal... ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahoj přečetl jsem si tvůj odkaz ohledně těch vačkových hřídelí,ale zarazila mě jedna věc.Píšou tam že se jedná o motor 2,5TDi V6 24V.Jestli dobře uvažuju tak to poslední označení je počet ventilů.

Já myslel že dva a půlky motory se dělaly v provedení 30V.Tedy aspoň já to tak mám.Takže i dva a půlky motory se ještě lišily a liší podle počtu ventilů?

Díky předem za reakci

2,5 TDI jsou jen a pouze 24V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem 1,5 roku s 2,5TDI Elegance 2003 114Kw manual 6 rychlosti.Najeto pri koupi 140tis,prodaval jsem 220tis.Takze 80tis km jsem ujel.Motor absolutne bez zavad.

Pouzival jsem Long life,tak jak predchozi majitel.

Turboefekt ano,ale zvykl jsem si a nevadilo mi to.

Vsichni me jinak strasili,co jsem to koupil.Ja muzu rict jen a jen dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mám Supa 2,5 TDI V6 114Kw+chip. Ten motor je naprosto jedinečnej a skvělej, je super a nemám žádnej problém.

Oprava byla po najetí 200.000,-Km, spíše i preventivně, nic se samo "nekouslo".

Dával jsem nová vahadla, nové kompletní rozvody, novou pumpu a nové přetěsnění motoru. Celkem to není levné..

Ten motor má hodně publikovaný problém s vačkama, ale při dodržení čistoty oleje, správné údržby a především správného tlakování s tím není problém. Ten problém u vaček je vydírání vaček a vahadel, dokáže se tam vydřít drážka až 1cm. Ovšem je to způsobené nedostatečným mazáním, tedy nedostatečným tlakováním potažmo nesprávnou údržbou. Ovšem pokud se vše dodrží, problém není žádný. Ten motor mám, nešetřím ho+mám v tom čip. Jede hodně dobře.

O tom problému s vydíráním vaček bylo popsáno hodně papíru a stránek na netu, víceméně jsou to polopravdy. Případné dotazy ohledně tohoto problému rád zodpovím, případně mám i možnost objednat veškeré díly na tento motor. Mohu i ukázat v čem se liší orginální vačka a neoriginální......

Malé info..

http://www.cesomot.cz/doc_cz/AMC_V6.pdf

Takže závěrem, sice náročné na údržbu, ale naprsotá spokojenost, ten motor je nedoceněný.... Olej měním Long Life... :)

Tak jak jsem precetl to info,je idealni koupi motor 120KW(ta second serie) od udaneho cisla karoserie a melo by to byt uplne nejlepsi ano?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

moc prosím o odpověď, skapala mi baterie v autě a potřebuju koupit novou, jen nevím rozměry, abych ji tam vůbec dostal (SUPERB 2004 ROK, 2,5TDI V6) a taky nevím jak silnou, mám tam teď 80Ah, ale co se stane když tam dám 100Ah ?? Bude to snad jen dobře, ne ???

Co jsem totoiž koukal na ceny, tak když už novou autobaterii tak ať to stojí za to a slouží řádně...

Prosím o radu jaký rozměr a co si myslíte o té velikosti.. díky moc..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jak píšou kluci, baterku 85 A, maximální délka 315 mm x 175 x max.190mm. Jinak ten obchod je: www.battery-import.cz; adresa je: Battery Import s.r.o., 128 00 Praha 2, Jaromírova 59. Já jsem to řešil cca před 3 týdny a koupil jsem od nich Varta Silver Dynamic 85 Ah za 2.271,- Kč s DPH, myslím, že mají v současnosti jednoznačně nejlepší ceny. Jinak výměnu baterie jsem zde někde řešil a velmi mi pomohl Žralok, zkus si najít vlákno, je to tam s postupem a i fotkami od Žraloka - perfektní! Hodně zdaru a jinak jsem s tou Vartou nadmíru spokojenej. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...