Houpal Vloženo 21. Únor 2011 Sdílet Vloženo 21. Únor 2011 Cus. Myslíte,že by toto šlo udělat i na Felicii 1,6 kde je tez motor AEE??? A jeste dotaz:co teplo od chladiče?? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 21. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 21. Únor 2011 Všechno jde, když se chce....... akorát u Feldy budeš řešit ten nasávací plastík, seriově ho nikdy neměla. Teplo od hladiče tam nejde, protože to je tam taková plastová příčka, která je součástí krytu chladiče (nebo jak to popsat) a vzduch proudí vlastně úplně mimo chladič takovou škvírou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Houpal Vloženo 21. Únor 2011 Sdílet Vloženo 21. Únor 2011 (editace) no ja tam mam koleno od skrtici klapky tak ze bych to vyvedl z nej Editováno: 22. Únor 2011, autor: HanyZ necituj předchozí příspěvky - jaký je proboha k tomu důvod ?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fjody Vloženo 24. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2011 Zdravím chlapi, a čo vaše dlhodobejšie skúsenosti? Nejaké zaujímavé poznatky zo zimy pri mínusových teplotách? Klesla vám spotreba aj vtedy? Vďaka za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 24. Červenec 2011 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2011 Mě to nikdy neklesá ! V zimě úprava nemá vliv, protože si motor bere stejně předehřátý vzduch od výfukových svodů. Teď v létě to na spotřebu má vliv určitě, viz můj příspěvek http://forum.skodaho...ost__p__1528628 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 9. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 9. Srpen 2011 Podařilo se mi dohledat to číslo originálního dílu nástavku sání z Octavia 1,4 16V. Je to 1J0129594G. Ale ta cena ! Na netu v zahraničních obchodech s použitými ND nebo e-bay za 50€ až 100€ bez poštovného ! Na našich e-shopech jsem ten díl nenašel, nebo by se musel poptat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
woodruff Vloženo 1. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2012 Tak včera sem vyrobil přesnou kopii sání - Díky :-) mám k tomu několik poznatků.. Když sem vše namontoval, auto jelo pořád stejně, rozebral sem tedy klapku sání (míchání horkého vzduchu) a zjistil sem že po půl hodině jízdy stále saje horký vzduch, klapku sem zajistil natrvalo aby brala jen vzduch studený. Nová trubka sání se od motoru dost zahřívá, přemýšlím o nějaké pěnové izolaci, přeci jen je dost dlouhá a vzduch se v ní dost ohřeje.. Jinak auto jede skutečně o poznání lépe, žádný pokles výkonu jsem nezaznamenal, naopak - auto tahne v nižších otáčkách a tolik nevadne. Aleš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 3. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Srpen 2012 Pěnovou izolaci bych tedy nedával, ať nemáš ještě víc horko a navíc kouřmo..... To by musela být nějaká nehořlavá. A hlavně to bude vypada blbě. Ono se to zas tak moc nezahřívá, aby se vzduch stačil při průchodu trubkou ohřát natolik, aby se funkce nasávání chladného vzduchu ztratila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
woodruff Vloženo 6. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2012 přemýšlel sem nad topenářskou izolací, ta vydrží přes 100 stupňů. Jinak koukal sem na měrnou hmotnost vzduchu a rozdíl mezi 20 a 40 stupni je cca 10 procent objemu - takže 10 procent výkonu navíc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 6. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2012 Jo, kdyby to bylo takhle jednoduchý .......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2012 ... Jinak koukal sem na měrnou hmotnost vzduchu a rozdíl mezi 20 a 40 stupni je cca 10 procent objemu - takže 10 procent výkonu navíc. Tak to jsi pobavil Podle Tebe bude teda rozdíl výkonu teď v létě, když jsou třicítky oproti letošnímu únoru, kdy teploty padaly k -30 °C, takových 30% ve prospěch zimy. Že jsem si toho nikdy nevšiml 81 kW vs 105 kW by bylo už sakra znát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
woodruff Vloženo 7. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2012 (editace) tady je přehledová tabulka měrné hmotnosti vzduchu http://www.converter...ulky/vzduch.htm 30 procent to samozřejmě nebude, nezapomeň že vzduch se dost ohřeje než dojde do motoru... Ale v zimních mrazech mě oktávka jezdí daleko líp než v létě :-) a je to znát. Editováno: 7. Srpen 2012, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 7. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2012 Já se nehádám, že s teplotou se mění měrná hmotnost, ale nárust výkonu NENÍ 1:1!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
woodruff Vloženo 21. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2012 to určitě není, bude to méně... jen se mi prostě nelíbí že ta nasávací trubka má okolo 50 stupňů, přeci jen to ten vzduch dost ohřívá, to už rovnou můžu brát vzduch z předehřevu :-)jinak ještě sem to nezkoušel, upadl výfuk, takže sem měl jiné starosti.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 21. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 21. Srpen 2012 Tak jsem našel fotku origo dílu focenou zespodu a vypadá to, že o žádné izolaci origo trubky nemůže být ani řeči. Ten hranatý tvar trubky mezi kolenem a plastovým měchem u nástavku chladičové stěny je asi jen designová věc, aby to nevypadalo tak blbě, dlouuuhá roura v motoru. 50° tam nemůže být, po jízdě 100km v nedělním horku jsem ruku na trubce normálně udržel, ano byla teplá, ale nikterak moc. Jasně, chladnější by byla dobrá, ale stejně se ti vždy ohřeje na teplotu okolí. Otázka je taky, nakolik se může procházející vzduch stačit ohřát, když tam proudí poměrně velkou rychlostí (při 3000ot/min spotřebuje motor 40l vzduchu za sec.). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fjody Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 (editace) Zdravím chlapi, pripájam svoje aktuálne riešenie. Tá koncovka nad chladičom sa mi zdala zbytočne drahá. Stojí cca 25 € a na to, že je otvorená, plní len úlohu akéhosi držiaka, žiadnu ďalšiu nevyhnutnú funkciu som nenašiel. Rozmýšľal som, ako by sa to dalo spraviť čo najjednoduchšie a čo najlacnejšie. Nakoniec som použil 3 základné diely: - hliníková hadica - flexibilná, ľahko tvarovateľná, možno ju natiahnuť na 1 meter, priemer 6 cm - cena 8,10 € - jedna spona na hadicu 50 - 70 mm - 0,40 € - 2 plastové putká na uchytenie - cca 0,08 € Cena celkom okolo 8,58 €, teda 222 CZK. Výsledok je na priložených obrázkoch. Do tej hliníkovej trubice som spravil pre istotu 1 dieru zospodu, ak by to nasalo nejakú vodu, možno spravím ešte jednu. Jediný možný problém, ktorý ma napadá je ten, že by mi to salo tak veľa vzduchu za tak krátku dobu, že by tú hadicu sploštilo a do motora by nešiel žiaden vzduch (v predchádzajúcom príspevku je uvedených 40 l / sek.). Zatiaľ som ale nemal ten pocit, že by tade prúdil akýkoľvek vzduch, nie to ešte veľmi rýchlo. Ešte som nemal možnosť to otestovať na dlhšej trase. Takže je to len vizuál, bez overenia funkčnosti. Do týždňa by som mal ísť do Poľska, potom môžem prípadne zverejniť nejaké zaujímavé čísla. Ak vás k tomu napadne nejaký potenciálny problém, či vylepšenie, dajte mi prosím vedieť. Dík. Editováno: 22. Květen 2013, autor: Fjody Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fjody Vloženo 26. Květen 2013 Sdílet Vloženo 26. Květen 2013 V MÁJI som spravil 2 rovnaké cesty v priebehu týždňa. Výsledok testu ma prekvapil. 1. cesta: - 216 km, s miernym nárastom nadmorskej výšky, - pôvodné nasávanie vzduchu, bez úpravy, - zimné gumy, - silný protivietor, - 4-ročný vzduchový filter, - plný kufor, - krásna spolujazdkyňa. Výsledok: priemerná spotreba 7,3 l / 100 km 2. cesta, o týždeň neskôr: - 216 km, s miernym POKLESom nadmorskej výšky, - NASÁVANIE vzduchu upravené ako je na obrázkoch v predchádzajúcom príspevku, - LETNÉ gumy (vyvážené), - BEZ protivetru, - nový vzduchový FILTER, - plný kufor, - spolujazdkyňa stále rovnako krásna (ale vraj ju doma mama vykŕmila o pár kíl). Výsledok: priemerná spotreba 7,3 l / 100 km Spotreba sa teda nezmenila. Je pravdou, že na spiatočnej ceste som mal v nádrži cca o 30 litrov viac a o 2 kg ťažšiu ko-pilotku, ale spotreba sa vďaka všetkým tým zmenám aj tak mala znížiť. To sa však nestalo. Skúšal som teplotu hliníkovej hadice. Celá bola dosť teplá. Možno predsa len ohrieva prúdiaci vzduch viac, ako by mala. V budúcnosti sa pohrám s nejakou tepelnou izoláciou okolo nej a zmeriam vplyv na spotrebu potom. Výsledok testu teda NEUTRÁLNY až NEGATÍVNY. P.S. Jednu pozitívnu zmenu som si ale všimol. Cestou do kopca a z kopca v obci som mal (cca 40 km) spotrebu len 5,4, čo je super. Znížila sa najmä cestou z kopca a to viac, ako zvyčajne. Následne sa ale začala poriadne dvíhať na diaľnici, kde som to držal v kuse na 130 km / hod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 27. Květen 2013 Autor Sdílet Vloženo 27. Květen 2013 Dva komentáře: - na mé OI jsem měl paradoxně nižší spotřebu se zimními pneu GoodYear UG7 než s letním Dunlop Sport FastResponse. Obě rozměru 195/65R15. - úprava sání se nejvíc projeví za teplých letních dní, auto jde stále dobře za plynem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dataspeed Vloženo 12. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2013 (editace) Moje poznatky, směšovač vzduchu nefunkční, teplý vzduch od výfuku si motor sál asi dlouho, bimetal se ani nehnul, nová skříň cca 1200 kč, tak jsem použil bimetal z favorita, je o něco delší a má na sobě závit . Do skříně směšovače jsem vsadil lícovou matku skrz ní natočil bimetal a nastavil kdy se má uzavírat (fénem skrz hadici od výfuku). Sání jsem upravil podobně jako členové fóra pomocí instalatérských kolínek a trubek viz foto. Spotřeba Vary Plzeň 5,8 L Dlouhodobá spotřeba ukáže pro a proti. Editováno: 12. Červenec 2013, autor: dataspeed Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokros Vloženo 23. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2014 Já to vyřešil úpravou a to takovou že jsem si sehnal koleno sání z 1.6 Feliny pasuje to přesně a jde to přichytit na 3 šrouby což je dostačující, ještě to nemám dodělané tak už se těším na konečnou fázi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mokros Vloženo 28. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2014 Tak a mám hotovo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.