Přejít na obsah

Úprava sání vzduchu pro 1,6 AEE


miklisek

Doporučené příspěvky

Všechno jde, když se chce....... akorát u Feldy budeš řešit ten nasávací plastík, seriově ho nikdy neměla.

Teplo od hladiče tam nejde, protože to je tam taková plastová příčka, která je součástí krytu chladiče (nebo jak to popsat) a vzduch proudí vlastně úplně mimo chladič takovou škvírou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Podařilo se mi dohledat to číslo originálního dílu nástavku sání z Octavia 1,4 16V. Je to 1J0129594G. Ale ta cena ! Na netu v zahraničních obchodech s použitými ND nebo e-bay za 50€ až 100€ bez poštovného ! Na našich e-shopech jsem ten díl nenašel, nebo by se musel poptat.

post-6633-0-88644500-1312869901_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Tak včera sem vyrobil přesnou kopii sání - Díky :-)

mám k tomu několik poznatků..

  • Když sem vše namontoval, auto jelo pořád stejně, rozebral sem tedy klapku sání (míchání horkého vzduchu) a zjistil sem že po půl hodině jízdy stále saje horký vzduch, klapku sem zajistil natrvalo aby brala jen vzduch studený.
  • Nová trubka sání se od motoru dost zahřívá, přemýšlím o nějaké pěnové izolaci, přeci jen je dost dlouhá a vzduch se v ní dost ohřeje..

Jinak auto jede skutečně o poznání lépe, žádný pokles výkonu jsem nezaznamenal, naopak - auto tahne v nižších otáčkách a tolik nevadne.

Aleš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěnovou izolaci bych tedy nedával, ať nemáš ještě víc horko a navíc kouřmo..... To by musela být nějaká nehořlavá. A hlavně to bude vypada blbě. Ono se to zas tak moc nezahřívá, aby se vzduch stačil při průchodu trubkou ohřát natolik, aby se funkce nasávání chladného vzduchu ztratila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Jinak koukal sem na měrnou hmotnost vzduchu a rozdíl mezi 20 a 40 stupni je cca 10 procent objemu - takže 10 procent výkonu navíc.

Tak to jsi pobavil :smich:

Podle Tebe bude teda rozdíl výkonu teď v létě, když jsou třicítky oproti letošnímu únoru, kdy teploty padaly k -30 °C, takových 30% ve prospěch zimy.

Že jsem si toho nikdy nevšiml :(

81 kW vs 105 kW by bylo už sakra znát :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady je přehledová tabulka měrné hmotnosti vzduchu http://www.converter...ulky/vzduch.htm

30 procent to samozřejmě nebude, nezapomeň že vzduch se dost ohřeje než dojde do motoru... Ale v zimních mrazech mě oktávka jezdí daleko líp než v létě :-) a je to znát.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

to určitě není, bude to méně... jen se mi prostě nelíbí že ta nasávací trubka má okolo 50 stupňů, přeci jen to ten vzduch dost ohřívá, to už rovnou můžu brát vzduch z předehřevu :-)

jinak ještě sem to nezkoušel, upadl výfuk, takže sem měl jiné starosti..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem našel fotku origo dílu focenou zespodu a vypadá to, že o žádné izolaci origo trubky nemůže být ani řeči. Ten hranatý tvar trubky mezi kolenem a plastovým měchem u nástavku chladičové stěny je asi jen designová věc, aby to nevypadalo tak blbě, dlouuuhá roura v motoru.

50° tam nemůže být, po jízdě 100km v nedělním horku jsem ruku na trubce normálně udržel, ano byla teplá, ale nikterak moc. Jasně, chladnější by byla dobrá, ale stejně se ti vždy ohřeje na teplotu okolí. Otázka je taky, nakolik se může procházející vzduch stačit ohřát, když tam proudí poměrně velkou rychlostí (při 3000ot/min spotřebuje motor 40l vzduchu za sec.).

post-6633-0-87405200-1345553815_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím chlapi,

 

pripájam svoje aktuálne riešenie.

 

Tá koncovka nad chladičom sa mi zdala zbytočne drahá. Stojí cca 25 € a na to, že je otvorená, plní len úlohu akéhosi držiaka, žiadnu ďalšiu nevyhnutnú funkciu som nenašiel. Rozmýšľal som, ako by sa to dalo spraviť čo najjednoduchšie a čo najlacnejšie. Nakoniec som použil 3 základné diely:

- hliníková hadica - flexibilná, ľahko tvarovateľná, možno ju natiahnuť na 1 meter, priemer 6 cm - cena 8,10 €

- jedna spona na hadicu 50 - 70 mm - 0,40 €

- 2 plastové putká na uchytenie - cca 0,08 €

 

Cena celkom okolo 8,58 €, teda 222 CZK. Výsledok je na priložených obrázkoch.

 

Do tej hliníkovej trubice som spravil pre istotu 1 dieru zospodu, ak by to nasalo nejakú vodu, možno spravím ešte jednu.

Jediný možný problém, ktorý ma napadá je ten, že by mi to salo tak veľa vzduchu za tak krátku dobu, že by tú hadicu sploštilo a do motora by nešiel žiaden vzduch (v predchádzajúcom príspevku je uvedených 40 l / sek.). Zatiaľ som ale nemal ten pocit, že by tade prúdil akýkoľvek vzduch, nie to ešte veľmi rýchlo.

 

Ešte som nemal možnosť to otestovať na dlhšej trase. Takže je to len vizuál, bez overenia funkčnosti. Do týždňa by som mal ísť do Poľska, potom môžem prípadne zverejniť nejaké zaujímavé čísla.

 

Ak vás k tomu napadne nejaký potenciálny problém, či vylepšenie, dajte mi prosím vedieť. Dík.

 

post-51154-0-81419800-1369153879_thumb.jpost-51154-0-50704400-1369153892_thumb.jpost-51154-0-84471900-1369153904_thumb.jpost-51154-0-52319000-1369153915_thumb.j

Editováno: , autor: Fjody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V MÁJI som spravil 2 rovnaké cesty v priebehu týždňa. Výsledok testu ma prekvapil.

 

1. cesta:

- 216 km, s miernym nárastom nadmorskej výšky,

- pôvodné nasávanie vzduchu, bez úpravy,

- zimné gumy,

- silný protivietor, 

- 4-ročný vzduchový filter,

- plný kufor,

- krásna spolujazdkyňa.

Výsledok: priemerná spotreba 7,3 l / 100 km

 

 

2. cesta, o týždeň neskôr:

- 216 km, s miernym POKLESom nadmorskej výšky,

- NASÁVANIE vzduchu upravené ako je na obrázkoch v predchádzajúcom príspevku,

- LETNÉ gumy (vyvážené),

- BEZ protivetru, 

- nový vzduchový FILTER,

- plný kufor,

- spolujazdkyňa stále rovnako krásna (ale vraj ju doma mama vykŕmila o pár kíl).

Výsledok: priemerná spotreba 7,3 l / 100 km

 

Spotreba sa teda nezmenila. Je pravdou, že na spiatočnej ceste som mal v nádrži cca o 30 litrov viac a o 2 kg ťažšiu ko-pilotku, ale spotreba sa vďaka všetkým tým zmenám aj tak mala znížiť. To sa však nestalo.

Skúšal som teplotu hliníkovej hadice. Celá bola dosť teplá. Možno predsa len ohrieva prúdiaci vzduch viac, ako by mala. V budúcnosti sa pohrám s nejakou tepelnou izoláciou okolo nej a zmeriam vplyv na spotrebu potom.

 

Výsledok testu teda NEUTRÁLNY až NEGATÍVNY.

 

P.S. Jednu pozitívnu zmenu som si ale všimol. Cestou do kopca a z kopca v obci som mal (cca 40 km) spotrebu len 5,4, čo je super. Znížila sa najmä cestou z kopca a to viac, ako zvyčajne. Následne sa ale začala poriadne dvíhať na diaľnici, kde som to držal v kuse na 130 km / hod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

post-35976-0-21686600-1373654764_thumb.j

 

Moje poznatky, směšovač vzduchu nefunkční, teplý vzduch od výfuku si motor sál asi dlouho, bimetal se ani nehnul, nová skříň cca 1200 kč, tak jsem použil  bimetal z favorita, je o něco delší a má na sobě závit . Do skříně směšovače jsem vsadil lícovou matku skrz ní natočil bimetal a nastavil kdy se má uzavírat (fénem skrz hadici od výfuku). Sání jsem upravil podobně jako členové fóra pomocí instalatérských kolínek a trubek viz foto. Spotřeba Vary Plzeň 5,8 L Dlouhodobá spotřeba ukáže pro a proti.

Editováno: , autor: dataspeed
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...