Přejít na obsah

Úprava sání vzduchu pro 1,6 AEE


miklisek

Doporučené příspěvky

Inspiroval jsem se příspěvky na a zrealizoval jsem sání vzduchu od chladičové stěny.

Technický popis je jednoduchý.

Materiál:

1x 1U0805961E Sání vzduchu pro chladič Octavia

2x samořezný šroub do plechu s velkou hlavou

2x hadice 6U0129628 HADICE SANI ( http://www.cc-autodily.cz/hadice-sani-1-3mp1-6-9 )

4x spona N 90950201 SPONA 50-70 ( http://www.cc-autodily.cz/spona-50-70 ) nebo pro fajnšmekry nerezová podobného rozměru

1x trubka z materiálu PP-HT pro odpady, odolná až do 100°C (třeba zde http://www.eshop-koupelny-topeni.cz/trubka-htem-50-500mm/ )

Výrobně to není vůbec složité:

1. Zkrátit 6U0129628 odříznutím obdélníkové části v přechodu na kruhovou.

2. Zkrátit nátrubek na vzduchovém filtru motoru na hodnotu cca 25 mm od nákružku.

3. Odříznout z trubky PP-HT hrdlo a zkrátit na délku cca 30cm.

4. Lehce nahřát profilovaný konec hadice "6U0129628" a natvarovat dle kuželu nátrubku. Protože hadice sklouzávala, přilepil jsem ji vteřinovým lepidlem na plasty CYBERBOND a zajistil sponou.

Poznámka 1: opatrně s tím nahříváním, plast hadice je slabý a snadno se propálí.

Poznámka 2: uvažuju do budoucna o upgrade nátrubku, vyrobeného třeba z nerezu, který by měl tu připojovací část válcovou.

5. Namontovat "1U0805961E Sání vzduchu" na chladičovou stěnu. Na trubku, co vystupuje z tohoto sání, nasadit "těsnění" vyrobené z veloduše, šířka cca 20mm.

6. Nasadit hadici "6U0129628" částí s profilováním na "1U0805961E Sání vzduchu" a sponu s citem utáhnout.

7. Zasunout PP-HT trubku do hadice s nátrubkem asi 15 mm hluboko a sponu s citem utáhnout.

8. Nasunout druhý konec trubky PP-HT do hadice "6U0129628", co je již namontovaná na "1U0805961E Sání vzduchu", sponu zatím neutahovat.

9. Ohnout hadici na nátrubku, aby vytvořila 90° koleno a nacvaknout nátrubek do hrdla filtru. Nesnažte se koleno 90° vytvořit nahříváním (viz výše), ono se to teplotou v motorovém prostoru samo poddá.

10. Po usazení dílů s citem dotáhnout sponu na hadici na "Sání vzduchu".

A zkušenosti z provozu ?

Zatím ty nejlepší ! Motor i v těchto vedrech jde krásně "za plynem". V loni v Chorvatsku běžně v poledních hodinách držel asi siestu, vůbec to nejelo, bylo to líný. Ráno a navečer byl motor v obvyklé kondici.

Spotřeba šla dolů, protože na dálnici Benátky n/J. - Turnov a zpět jsem při obsazení 3 osobami a jejich chlebníky a cestovní rychlosti kolem 140km/h dosáhl průměru 7,5l/100km. Což běžně v těchto rychlostech papá moje AEE-čko kolem 8,5l/100km. Při rychlostech 90-100km/h baští teď 5,5-6l/100km.

Každopádně bude zajímavý sledovat chování motoru a dlouhodobou spotřebu motoru. Myslím, že chladnější vzduch, braný mimo oblast vysokého tepelného vyzařování motoru, musí mít jen a jen blahodárný vliv na chod motoru a to i u tohoto "jednoduchého" motoru.

post-6633-1278445717,5407_thumb.jpg

post-6633-1278445821,126_thumb.jpg

post-6633-1278445856,9356_thumb.jpg

post-6633-1278445896,977_thumb.jpg

post-6633-1278445931,2929_thumb.jpg

post-6633-1278445968,0918_thumb.jpg

post-6633-1278446054,2599_thumb.jpg

post-6633-1278446090,9355_thumb.jpg

post-6633-1278446449,763_thumb.jpg

post-6633-1278446461,1074_thumb.jpg

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- tak asi to je proto aby nedošlo v žádné situaci k nedostatku vzduchu

je tím zajištěn stálý přísun chladného vzduchu před tu trubku, ale ne náporový ( turbo se nekoná :) )

- jinak by to ale určitě šlo nějak uzavřít a vyzkoušet přínos

nekdě jsem tu viděl dělat si stojánky na ropro a tam to přetáhli silonkama, zalakovali, zatmelili, přebarvili a super

šlo by to podobně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ó hoši díky za pochvalu.

Jen mě trošku designově vadí ještě šedá "novodurová" barva tý spojovací trubky, ale prostě jsem nikde nemohl sehnat černou plastovou teplotně odolnou trubku.

S tím uzavřením mě to taky napadlo, ale takhle je to originál a myslím, že naprosto vyhovující řešení, možná naopak by to bylo na škodu, protože by motor měl víc vzduchu, než odpovídá poloze klapky. Dobrý je postřeh s tou vodou, ta by se tam teoreticky mohla dostat skrz masku, i když to by musel být déšť jdoucí zespodu pod úhlem cca 40°. Vlastní otvor toho nasávacího plastu je totiž skryt za plechem chladičové stěny a vzduch k němu proudí jakýmsi deflektorem nad chladičem.

Jak jsem psal výše, autí jde krásně za plynem, až mě to samotnýho překvapilo, jak takováhle prkotina - sání chladnějšího vzduchu - může mít vliv. Ale přečtěte si toto na www.skodaoctavia.cz/exkluzivni-sportovni-a-tuningove-dily, tam se to s tím chladnějším vzduchem jen potvrzuje.

Jinak spotřeba: dnes, kdy bylo nějakých 35°C ve stínu a na trase co jezdíme od tchýně v délce cca 25 km a při stejném zatížení auta spotřeba poklesla o 0,5l/100 na rovných 6,0l/100km. A to jsem Octu při rozjezdech a zrychlování nešetřil, ba naopak. Ono to bude tím, že pak při dosažení konstantní rychlosti si to bere prostě podstatně míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výčitky nebudou určitě žádné :)

Toto je KIT sportovního sání origo na 1,6 AEE, tudíž bez vložky v původním filtrboxu ? Takhle to ale saje přímo nad krytem výfukových svodů, takže z oblasti největšího tepla, což není moc dobrý. Doporučuju protáhnout někam do chladnějších míst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro jajiN, jak si vyresil odvetrani od klikovky ktere je vyvedeno do origo filtr boxu? nemas strach ze ti neco pres odvetrani vlitne do klapky a dal do motoru? proto je tam vlozenej filtr aby se tam nic nedostalo. Jinak kdyz pouzijes sport.hribek tak mas tu trubku nasadit primo na skrtici klapku. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak, miklisek super :palec2: na to si prisel sam nebo si to nekde ocihl? ja mel v hlave neco podobnyho ale tohle mi prijde lepsi.Asi do toho taky pujdu. Nepremyslel jsi osadit origo box sportakem napr K§N,Green a pod.? Jelo by to jeste lip a navic prej sportovni filtry pridaj cca 3-5 kw? malo ale dobry ,ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O sportovním filtru neuvažuju, protože sice přínos výkonu malý může mít, ale na můj vkus je s jeho údržbou moc práce a když ji zanedbáš, tak to odnese motor.

Jinak jak jsem psal v prvním svém příspěvku, navedl mě na to vlastně TomášT a KarlosTDi, fotky jsou v příspěvku 360 na str.15 tématu a tady:

post-6633-1279694934,9625_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se nechal inspirovat a dnes jsem zapracoval na vylepsenem sani. Montaz byla celkem hracka, ale sehnat to origo sani na octu byl docela problem. Ve Skodovce ho na sklade nemely, v mototechne na skodovky ho neumej objednat. Tak jsem pro nej musel do sousedniho mesta kde meli posledni kus. Ve Skodovce se da objednat,ale cekas 2-3 dny. To se mi nechtelo. Jo a cena je taky libova (588,-) :wacko: Celkem to vyslo cca 950,- . Tak jsem tvedavej jak se to osvedci. Fotky davat nebudu je to stejny jako u vas :kol-138:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to uděláno už je to hotovo.......

Tak trubka nastříkána, jen ta matná není moc matná, poslední dobou mě připadá, že to akrylátovejch sprejů s matnou barvou lejou polomat.

- dle fotky koukám že máš stejné těsnění pod kapotou jak á :) osvědčilo se? já zatím spokojenost a motor se vrchem nešpiní :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prinasim prvni vysledky: dnes jsem jel moji znamou cestou cca 85km tam a zpet (25%mesto ,zbytek silnice 1tridy). Pred montazi sani jsem mel prumernou spotrebu cca 6.5l pri rychlosti 100km/h. Dnes jsem jel tuto trasu za 5,6 - 6,0l . Takze to vypada ze to funguje. Musim jeste dodat zejsem menil pred tydnem vzduchovi filtr. Menim ho kazdy rok. Se spotrebou to hybe jen minimalne protoze je celkem cistej. Takze super diky :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:palec2: :palec2:

to je v pohodě. ona časem trochu "vystárne" a bude to ;)

jj tak už ta barva "stárne" ;) teď už to vypadá jako by ta trubka tam byla odjakživa

- dle fotky koukám že máš stejné těsnění pod kapotou jak á :) osvědčilo se? já zatím spokojenost a motor se vrchem nešpiní :palec2:

jj mám ho tam taky od března, opravdu to pomáhá, motor se dál nešpiní, jen se ještě musím donutit motor trochu vypulírovat jako to má třeba TomášT :palec2: .

Toto vše jsou to takové maličkosti, co zlepšují užitnou hodnotu auta (neplést s hodnotou auta :) , ta se nezvedne :( ), ale výrobce stojí peníze, tak je tam v sérii nedávají. Inu halíře dělají talíře.

Tak prinasim prvni vysledky: dnes jsem jel moji znamou cestou cca 85km tam a zpet (25%mesto ,zbytek silnice 1tridy). Pred montazi sani jsem mel prumernou spotrebu cca 6.5l pri rychlosti 100km/h. Dnes jsem jel tuto trasu za 5,6 - 6,0l . Takze to vypada ze to funguje. Musim jeste dodat zejsem menil pred tydnem vzduchovi filtr. Menim ho kazdy rok. Se spotrebou to hybe jen minimalne protoze je celkem cistej. Takze super diky :palec2:

Jsem rád, že se teorie potvrzuje v praxi, mrzí mě, že jsem to nezrealizoval dřív.

Já jsem například byl teď na dovolené, se 3-mi koly na střeše a plným kufrem "nepotřebné" bagáže průměrná spotřeba nešla přes 7,5l/100 km. A to v tom byla dálnice 2x80 km a stoupání v Jizerkách a Krkonoších.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...