Kostia Vloženo 12. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2010 Ahoj všem. Rád bych se zeptal na zkušenosti majitelů. Mám Fabii 1,4 TDI 59kw, 9/2006 najeto rovných 50tisíc. km by měly odpovídat (po leasingovce a řešeno s autorizákem) S autem veliká spokojenost Vím, že tento motor je hlučný. Nicméně mám dotaz ohledně následující situace. Pokud jedu úspornou jízdu a mám na rovince, či z mírného kopečka zařazenou 5ku v 50km/h-60km/h na tempomat, nebo i bez něj, tak je motor v režimu, kdy ani nebrzdí a ani neakceleruje. Je to přesně ta fáze, kdy motor není v tahu a jak si tak brblá. Problém je, ale že jakoby začně vydávat v tomto režimu jiný zvuk, drnčí, něco jakoby něco rezonuje (jde jen o zvuk, žádné vibrace - takže asi ne silentbloky). Při akceleraci, či brzdění motorem se to neděje. To stejné se dějě již méně i při 4ce a ještě míň i při trojce a to už skoro vůbec... je to prostě tím, že tenhle motor je fakt hlučnej? Co myslíte? Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiricek Vloženo 15. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2010 Ahoj, mám to samé a vím ještě o jednom autu co to dělá. Sám jsem to řešil v servisu a na nic nepřišli, pokud zjistíš, co to dělá dej vědět. Já jsem vyměnil obě poloosy a stále to samé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 15. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2010 5.kvalt a rychlost 50-60km/H Treba sa naucit jazdit. Na rychlost 50-60km/h MAX 4 KVALT. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kostia Vloženo 15. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 15. Srpen 2010 5.kvalt a rychlost 50-60km/H Treba sa naucit jazdit. Na rychlost 50-60km/h MAX 4 KVALT. Dík za reakci Proc bych nemohl na 5ku jet z mírného kopecku 50 - 60 v podstatě na volnoběh, místo 4ky, která by byla již pod plynem, aby mi nebrzdila motorem??? Prosím o vysvětlení proč nemohu praktikovat takovou jízdu, popřípadě co je na ní špatného pro vůz, když umíte tak dobře šoférovat. Rád se přiučím!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 15. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2010 Klidně tam můžeš mít tu pětku, ale pak se nemůžeš divit, že ten motor vydává zvuky jaké vydává, prostě to nejsou jeho optimální otáčky. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 16. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 (editace) Editováno: 16. Srpen 2010, autor: PROCHY603 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 16. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 Motor musi mat otacky na 5ke okolo 2000ot a tie ti urcite nemas. Preto ten motor vydava take zvuky. Styl tvojej jazdy nie je dobry ani pre motor,prevodovku,spojku. 5ku rychlost davaj az pri rychlost od 80km/h. Napis ake mas otacky pri zaradenej 5 pri jazde dole kopcekom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kostia Vloženo 16. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 jeste to pak upresnim, ale ty otacky na bura pri 60km jsou nekde kolem 1200? mozna vic lehce. nicmene v manulau k autu v kapitole jak jezdit JE nakreslen v grafu rozsah u 5ky od 50 km do maximalky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Precla Vloženo 18. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2010 Ten motor duní, když ho podtáčíš.. to co popisuješ je přesně podtáčení motoru.. tahle potvora potřebuje i tak otrochu větší otáčky než normální 4válec.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prema1 Vloženo 3. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2010 Když jezdíš na 50kmh tak to se nemůžeš divit že to drnčí! ja jezdím do 60kmh na 3ku. A jestli se snažíš šetřit naftu podtáčením motoru tak to dělej dál .. ale s převodovkou je ámen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prema1 Vloženo 3. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2010 Když jezdíš na 50kmh tak to se nemůžeš divit že to drnčí! ja jezdím do 60kmh na 3ku. A jestli se snažíš šetřit naftu podtáčením motoru tak to dělej dál .. ale s převodovkou je ámen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dcdodo Vloženo 12. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2010 (editace) No moj nazor je podobný, že ten motor je 3 válec a popisovane otačky su fakt velmi nízke, mal som tu česť v služobáku cca 1rok niečo najazdiť a fakt mu nizke otáčky nerobily dobre aj ked je tento motor sprevodovaný cca stejne ako HTP1,2 12V tak som snim aj tak jazdil ako keby som mal to HTP a točil som cca od 1750ot/min do 2750ot/min kde sa choval najpružnejšie a jazdil som za cca 4,5 až 5,0l/100km v pohode lahka noha opčas dialnica 140km/hod. Tak nizko som netočil ani oktávku 1,9TDI. Ja osobne vycítim v akých otáčkach sa daný motor dobre chová a naopak kde už mu to nebere a klepe sa. Tam už potom motor netrápim a podradim. No je to na každom čo si predstavuje pod ušpornou jazdou, len aby sa to nepredražilo na servise. Editováno: 12. Říjen 2010, autor: dcdodo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dandas01 Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Souhlas, 50km/h - 3, do 80km/h - 4, až pak 5. Nemá cenu řadit pod 2000ot... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kostia Vloženo 20. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. Srpen 2011 Jeste se k tomu vratim po roce. tohle neni duneni co mam na mysli, to dela tenhle trihrnek normal¨ne kolem 1500 ot ze duni. To co myslim ja bych popsal spis jako by¨v prevodovce litali sroubky - drnceni pri nizsich otacka i tech 1500 na 4ku ci 5ku - motor neni v tahu ani nebrzdi vuz, presne neco mezi, mirne z kopecka napriklad. normalne jezdim vse kolem 2000ot. jde mi jen o to zda je to normál projev trihrnu. celkove jsem posunul razeni nahoru a urdzuju to koem tech 2 - 2,5tis. ale sem tam se mi ty otacky nepodari udrzet a kolem 1500 si zadrcnim az me to vyleka! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stoupa1980 Vloženo 21. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2011 Já jezdím 50-ku na 3-ku a na rovině někdy 4-ka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kostia Vloženo 22. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 22. Srpen 2011 To já taky... ale když někdy občas tam se "zapomene" 5ka, či i ta 4ka:) a pak mi ten zvuk dost vyděsí, dunění by bylo OK, ale chrastění? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 22. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2011 podtočený to chrastí. dělají to i 1.9 pokud to nedělá od 2t a nehorší se to, neřešil bych Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kostia Vloženo 22. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 22. Srpen 2011 podtočený to chrastí. dělají to i 1.9 pokud to nedělá od 2t a nehorší se to, neřešil bych OK, díky. Snad se to nehorří, respektive za rok jsem nezaznamenal změnu, či je tak pomalá, že to nedokážu říct:) dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kostia Vloženo 18. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 18. Červen 2012 (editace) Já bych tohle téma rád oživil. S dovolením řeknu že rady a komentáře typu, že motor se nemá podtáčet a že duní v nízkých otáčkách jsou sice fain, ale rezonance jako když se rozdrnčí plech, nebo do větráku hodíte šroubky by asi nemělo auto dělat i podtočené, podtočené by mělo dunět, nebo nějak se projevovat že se mu to nelíbí, ale nesouhlasím s tím, že je to normální. Auto přece bez blynu můžu točit 1100 na 4ku, či 5ku 50 - 60km a nikdo mě nepřesvědčí že to pro motor je špatně, když nijak nepřidávám plyn - je to přesně ten režim, kdy nechci jet na trojku pod plynem z mírného kopečka (proč z kopce přidávat plyn?) a zároveň nechci aby mi 3ka brzdila! Přece nepojedu z koce pod plynem na 3ku? A tak je řešení tam kydnout 5ku a lehtat plyn v 1100 - 1200 otáček, rovinka. Vysvětlete mi co je v tomto režimu špatně pro motor, já to nechápu. No a v tomto režimu se pak obejvuje dost nepříjemný drnčení - rezonance z motoru, či převodovky. Upozornim, že pokud se vše přesune do vyšších otáček - teda např na 4ku 70km/h - režim z kopce, lehtaní plynu něco mezi brždění moptorem a plynem, prostě motor se točí přesně jako kola - netáhne ani nebrzdí - tak žádná rezonance (2500ot/mi) není. Tak se ptám, zda to také někdo řeší. Jinak s autem jsem navrčel již 40000 km a oproti prvnímu příspěvku se ten stav nehorší, případně je to pod moje rozlišovací schopnosti. Také bych řekl, že při tropických teplotách, zaplé klimě a při zatáčení je ten stav horší - jiínými slovy udělá to častěji. Editováno: 18. Červen 2012, autor: Kostia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stoupa1980 Vloženo 22. Červen 2012 Sdílet Vloženo 22. Červen 2012 Zdravím. No problém jsem měl takový že třeba při záběru motoru do kopce mě něco cinkalo až pískalo někde od levého kola. Kašlal jsme na to a když jsme měnil zimní kola za letní jezdil jsme chvíli bez poklic a ejhle tichoučko a žádné zvuky. Takže mě to dělala poklice a věřte či ne to byste nikdo neřekl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 22. Červen 2012 Sdílet Vloženo 22. Červen 2012 1.4 TDI 55kW to nedělá, najeto má něco přes 190tkm. Já právě z kopce docela často brzdím pětkou, aby otáčky byly kolem 1200, v těch je totiž paradoxně ticho, čtyřka v 1600 duní i bez plynu. Ale přidávat plyn na pětku v těchto otáčkách mě teda ještě nenapadlo, i ta čtyřka potřebuje aspoň 55, lépe 60 a ještě lépe 70 Když vidím tvůj podpis, nemáš verzi s DPF, která má myslim dvouhmotu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 23. Červen 2012 Sdílet Vloženo 23. Červen 2012 Tak jsem s Kosťou tohle pořešil ve čtvrtek, nejdřív jsme jeli mým autem, potom jeho. Já jsem tento zvuk u svého auta nepociťoval, protože nejezdím v tak nízkých otáčkách jako on, i když jsem se to snažil simulovat. Jel jsem na 4 kolem 1400-1500 otáček a lehce jsem mačkal plyn a něco tam bylo slyšet, ale to je naprosto normální u tohoto motoru. Pak jel Kosťa se svoují Fabkou a ten jak to umí, tak jel kolem 1300-1400 otáček a byl slyšet takový divný zvuk, který je právě normální, je to zvuk .. jak bych to popsal .. prostě hapruje převodovka tím, že to jsou opravdu nízké otáčky. Včera jsem jel na 4 asi 50 kmh (podle tacháče) a ten zvuk jsem tam u sebe taky šlyšel. Prostě je lepší jezdit na rovince kolem těch 16-1700 otáček a jede to v klidu. Já řadím na 4 při 2000 otáčkách, což je nějakých 55 kmh (na tacháči) a 5 řadím nejdřív v 70 kmh, ale už to je málo, spíš kolem 80 kmh. Včera jsem jel do kopce na tempomat asi 71 kmh, zařazena 5 a jako vyjelo to auto, ale už jsem slyšel, že to pro něj není zrovna nejlepší, otázky byly někde kolem 1500 otáček. Prostě tohle auto se musí více vytáčet a nedá se s ním jezdit v nízkých otáčkách. Já jezdím kolem těch 17-18 otáček a naprosto v pohodě to jede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 23. Červen 2012 Sdílet Vloženo 23. Červen 2012 jj, chce to vyšší otáčky, u čtyřky je škoda, že není o trošku kratší, aby byla více použitelná po městě. Velké rozmezí využitelných otáček to holt nemá, jet při šolíchačce do 2000 a nevědět o motoru a při napojování na hlavní moci poslat dvojku do 7000 a nezdržovat se řazením nejde, takže řadit, řadit a řadit Njn, zas to má ale hezkou spotřebu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 23. Červen 2012 Sdílet Vloženo 23. Červen 2012 Tak tak, máme v rodině 2 benzíny a tam opravdu .. co ten motor snese, to je neuvěřitelné. Přítelka má čerstvě řidičák a trochu se ze začátku bála řadit, takže jezdila na trojku pořád, od 20 kmh při průjezdu kruháčem až po 80 kmh a auto pořád v pohodě jelo Tohle udělat u TDI, tak ti vyskočí motor a nafackuje ti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mastik Vloženo 24. Červen 2012 Sdílet Vloženo 24. Červen 2012 Ten divny zvuk mam aj ja. Motor BNV. Ano, ten zvuk v nizkych otackach, ked clovek ani nepridava a ani nebrzdi motorom. Mne to pripada, ze by to mohlo ist z diferencialu. Vymenil som prevodovku (za dlhsiu z FI 1.9 tdi), no ziadna zmena. Robi to aj s tou "novou" prevodovkou. Este som uvazoval nad poloosou. ono, ta moja, kratka ma malicku volu na vnutornom klbe (podla mechanika zanedbatelna), no neviem ci to moze byt od toho. Takze neviem od coho to ide. Prevodovkou to neni, poloos vylucil mechanik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.