Přejít na obsah

Superb II 1.4 TSI 92 kw - emisni testy - problém


tooom21

Doporučené příspěvky

Vyskytl se mi zajimavy problem u motoru 1.4 TSI 92kw. (rok vyrobky 10/2009), najeto nyni cca 11000km:

Priblizne kazdy treti start motoru za studena, motor zustane v otackach cca 1300-1400 a ma nepravidelny chod. Projevuje se nepravidelnym třesem (skoro jako by vynechaval jeden valec) - neni to vubec prirozeny zvuk. Pokud pridam pomalu plyn, slysim v cca 1800 otackach z motorove casti nejake lupnuti, motor se jeste vice zatrese, po prekroceni 1900 otacek je to az do 2500 otacek v pohode, ve 2500 otackach jako by se neco seplo a v motorove casti neco zretelne hlasite lupne..

Pokud stojim na volnobeh, otacky klesnou na normalni hodnotu (cca 700-800) zhruba po 30 sekundach. Pokud se rozjedu, auto se skube. Po 30 sekundach je vse OK.

Auto jsem samozrejme odvezl do servisu, kde auto stravilo nekolik dni a zaverem mi bylo po konzultaci primo s vyrobnim zavodem receno:" ze se jedna o automaticky emisni test motoru, ktery naskakuje nepravidelně dle vyhodnocení řídicí jednotky motoru. trvá cca 30 vteřin. Jedná se o standartní jev motoru, pak se otáčky ustálí do volnoběhu." A ze je to vlastnost daneho motoru !!!

Zajimalo by mne, zda mate nekdo take podobnou zkusenost. Nespokojim se s timto vyjadrenim servisu a potazmo primo Auto Skoda. Pripada mi to jako nejaka skryta vyrobni vada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám model 03/2009 také 1.4TSI a teda řeknu ti, najel jsem s tím 26 tisíc a nikdy jsem nezaznamenal, že by si při startu motor něco testoval natož aby se nějak podivně klepal vibroval a lupal...takže buď jsem hluchej a zároveň nevnímám vibrace, nebo je něco špatně v tvém motoru..ale nejsem mechanik, jen říkám, že u mě se tohle nikdy neprojevilo. (tedy nevím o tom)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

mám leona 1.4 TSI 92KW- stejný motor, otáčky jsou taky zvýšené, dělá mně to vždy, jak je víc teplo venku, něco nad 15 stupňů, trvá to asi 25 sekund. V servisu taky řekli, že je to vlastnost, tak nevim. Už jsem si zvykl, prostě jak je teplo a auto stojí pár hodin, tak se to děje. Spíš mně vadí, že už se točí turbo, a motor-olej je vlastně studený!

Zavolám ještě do servisu a zeptám se, jestli něco neví nového, moc se mi to taky nezdá. Nebo napíšu na VW importer

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím, přečtěte si všichni, kdo máte podobné problémy s motory 90 kW, naše příspěvky na fóru vw-clubu, přesněji zde.

Někdo na vw-clubu upozornil na zdejší téma, tak mi to nedalo. Probíráme tam už dost dlouho v podstatě to samé.

Můj motor v Golfu 6 90 kW TSI dělá to samý od řádově 2000 najetých km. To si takhle jednou ráno vzpomněl, že bude točit 1200/min a že mu bude trvat řádově minutu, než otáčky klesnou na 750-800/min, což je normální stav. Motor si přitom párkrát lehce škubne a má takovej divnej zvuk. Ale jinak nic, co by se mi zdálo dramatickýho. V servisu mi přehráli řídící jednotku: doba po kterou klesají postupně otáčky se lehce snížila a měl jsem napoprvé pocit, že má auto trošku jinej zvuk při tom. Jinak všechno celkem přetrvalo, s autem jsem zatím najezdil pár dalších tisíc km. A je pravda, že to dělá od doby, co začalo bejt víc teplo, někdy od řádově 20. června. Mám se těšit na zimu?

Měl jsem auto v Carnova Svitavy, kde na diagnostice se můj popisovaný problém sice projevil, ale diagnostika nedala žádný špatný ukazatel. Mám protokol. Servis mi řekl, že je všechno v normálu a že to má tolik čidel, že by to něco hlásilo na kontrolce. Kontrolka mi nikdy nesvítila, to je pravda. Co je to ale? Je to příliš masovej jev. Plánuju to zase natočit na video, někam to uploadnout a donutit někoho ve Wolfsburgu, ať se na to video mrkne a řekne mi, co to může bejt. Jinak nevím, co mám dělat. Místní servisy evidentně tápou ve tmě a nikdo ani netuší co to je, natož co s tím dělat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji vsem a vidim ze je to obecne problem tohoto motoru. V druhem servise mi po konzultaci primo se Skoda Auto opet tvrdi, ze je to normalni a ze takto je to naprogramovano. Pry se jedna o emisni test a take aby se rychleji zahral katalyzator... Podivne vysvetleni.

Jelikoz mi to pripada jako zavazny problem, spojim se s pravniky a pokusim se odstopit od kupni smlouvy na zaklade skryte zavady, o ktere jsem pri koupi noveho vozidla nebyl informovan. Pokud bych tuto skutecnost vedel predem, pochybuji, ze bych si tuto motorizaci koupil.

Pokud ma vice lidi problem s timto motorem, prosim o zapsani na toto forum. Jsem hodne nastvany a nehodlam tuto skutecnost si nechat sam pro sebe, podniknu takoveho kroky, aby se problem aspon trochu zmedializoval....

Kazdopadne po techto zkusenostech to je ma posledni SKODA ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to natočil na video a nahrál na FTP. Nedaří se mi pořádně naprogramovat stránku se streamovaným videem v HTML 5, takže mě prosím omluvte, tyhle věci zatím neznám, zkouším to poprvé.

Video 8.9 MB, formát *.m4v můžete přehrávat na této stránce, pokud přehrávání nezačne (funguje na mém počítači Apple v Safari, moje Opera to nějak nepřehraje), můžete ho stáhnout odkazem. Pokud někdo bude chtít, tak mu můžu zkopírovat originál (180 MB HD video z foťáku, *.mov), nebo to můžu zkusit prohnat nějakou konverzí.

Budu rád, když se na to mrknete řeknete, co si o tom myslíte a do jaký míry to odpovídá vaší situaci. Díky všem.

Nejradši bych to ukázal někomu nestrannýmu, kdo se v tom fakt vyzná, neznám takovýho nikoho, bohužel :-(

Editováno: , autor: maca02
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maca02 - k videu : Ano, tohle je presne stejna situace. Tento jev se mi projevuje jiz kazdy druhy start za studena. Navic motor pri zvysenych otackach ma nepravidelny chod, vibruje...

Podle Skody a VW je to vlastnost tohoto motoru .... ale s timto vysvetlenim at jdou do haje !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim, z toho videa jsou videt akorat zvyseny otacky po studenym startu a jejich postupny klesani. To je ovsem OK a je pravdou, ze se to deje bud kdyz je chladno a nebo pak pri teplotach cca 17°C a vyssich. To ale nedela jen 1.4 TSi, ale i jine motorizace.

Nepravidelny chod a vibrace bohuzel dle videa posoudit nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Maverick: Bylo by to v poradku jak pises, kdyby to delalo kdyz je chladno. Ale chova se to presne opacne. Deje se to pouze v pripade, ze teplota venkovni je vetsi nez 15st.(+-) Pokud klesne pod tuto teplotu, je po problemu - zadne zvysene otacky... Celou zimu se nic nedelo, az se oteplilo. Startoval jsem i v -15st, zcela bez problemu, bez vyssich otacek....

Podle koncernu jsou zvysene otacky pri urcitych podminkach v poradku - pry je tak nastavena ridici jednotka. Dela to pry "tzv. emisni test", ktery vyhodnocuje nejake parametry a dle toho nastavuje ridici jednotku aby motor splnoval EU5 limity. Taktez jsou ty zvysene otacky diky tomu, aby se rychleji zahral kalalyzator... Toto byla jejich oficialni odpoved....

Problem je ten nepravidelny chod - to v poradku neni, ale s tim v servisech nevedi rady ... jakmile otacky totiz po cca 30-40sec klesnou na standartni, motor bezi zcela pravidelne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to zopakuji - zvysene otacky po studenem startu, tak jak jsou tady prezentovany vcetne zavislosti na venkovni teplote, jsou v poradku.

Ted mam TDi, ale drive jsem mel u Fabie motor HTP, v OII pozdeji 1.6 MPi, a jeste pozdeji 1.6 FSi.

I tyto motory se tak chovaly - od mrazu do nejakych +7°C studeny start se zvysenymi otackami, pak do nejakych 15-17°C bez zvysenych otacek a od tech 17°C nahoru zase se zvysenymi otackami. Tech parametru proc to tak je, je vice, zasahuje do toho mj. atmosfericky tlak a vlhkost vzduchu, coz vede ke zdanlive nelogickemu zvyseni otacek po startu pri vyssich teplotach...

Co je asi spatne je nepravidelny chod a vibrace od motoru, ale to se z videa neda zhodnotit. Jen berte v uvahu, ze mate TSi motor, tedy prime vstrikovani paliva a to z principu funkce bezi samo o osobe v urcitych rezimech hruběji nez klasika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ten průběh zvýšených otáček mám trochu jiný! Nastartuji, otáčky vyletí na cca 1200 ot., drží to cca 20-25 sekund a poté hned klesne na normál cca 750 ot. Tento průběh je u mě vždy stejný.

Mám model 2008/10, 1,4 Tsi 92kw.

Abych Vás trochu naštval (mě to taky štvalo), tak při 20 tis.km odešel regulátor tlaku paliva- umístěno na vysokotlakém čerpadlu, co je umístěn na motoru na hoře na vačce(používají ho všechny FSI a TSI od Fabie po Audi). Závada se projevovala nepravidelně, náhle jsem musel déle točit startérem, třeba o 1-2 s. déle. Potom přii akceleraci kolem 4200 ot. výpadky výkonu!!! Nebylo to ale pravidelné.

Počítač nahlásil závadu na regulátoru tlaku paliva N276. Měnilo se komplet s čerpadlem, cena prý cca 8000tis. Čidlo jsem fotil před výměnou a pak po ní. Je odlišné dle čísel.

Jinak mně během měsíce po nastartování už podruhé chcípl motor, na porvé servis nic nezjistil, tak pojedu znovu. Je to neobvyklé, aby u moderního motoru s el.řízeným zapalováním motor dvakrát zhasl.

Abych Nás trochu uklidnil, seděl jsem v autosaloně v nové mazdě s turbem, prodejce nastartoval, otáčky vyletěly na 2 tis.!!! a postupně klesaly (průběh tak 1 minuty). Časem jsem startoval starší model a dělal to stejný. Jenže to byly vozy s obsahem 2.3 a ten zvuk byl krásný.

Foto regulátorů tlaku paliva a video s otáčkami

post-48935-081935100 1281993122_thumb.jp

post-48935-039778800 1281993132_thumb.jp

Zvýšené otáčky.mpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle jsem se trochu naštval a napsal jsem na VW, že chci vědět o co kráčí (dal jsem jim odkazy sem na forum, na vw-club forum a svoje video) a že chci buďto kvalifikovanou odpověď někoho z centrály nebo kontakt na někoho, kdo mi tu odpověď dá. Přislo mi dnes následující:

...je možné, že cca 80 sekund po studeném startu běží motor ve zvýšeném volnoběhu cca 1200 ot./min. Tento projev je systémově podmíněn a je řízen ř.j. motoru. Autorizovaný servis má od výrobce veškeré podklady k tomu, aby mohl posoudit, zda se v konkrétním případě jedná o vadu či přirozený jev 

Tak si vyberte...

Editováno: , autor: maca02
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tvoji odpověď nějak moc nechápu, můžeš to trochu rozvýst? Takže i podle tebe jde o nějaký emisní test? A dělá se okolo 20 stupňů? Pokud ano, proč se ten test vůbec dělá a proč to dělá nejvíc přes léto, klidně při 30 stupních? - pravda, v garáži mívám rozhodně míň, ale řekl bych, že nad 20.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mates mluvi o testu, ktery se dela pri mereni emisi pro homologaci vozu. Ten se dle norem dela pri teplote okoli 20°C.

Proto je ridici jednotka motoru naprogramovana tak, aby se v teplotach okolo +/-20°C (pri nichz se dela homologacni test) zvedly volnobezne otacky po studenem startu tak, aby se co nejrychleji zahral katalyzator a pokud mozno co nejdrive pracoval tak jak ma a dosahlo se co nejnizsich emisi.

S hrubym behem a skubanim motoru po studenem startu na volnobeh to ale nema nic spolecneho.

Motor by mel bezet ve vyssich otackach, ale klidne a pravidelne, tedy v ramci koncepce motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citam uz od leta prispevky k tym kolisajucim otackam,lebo mam ten isty problem s vw 1.4 tsi 122ps.Od nova mi trhaalo s autom po starte len priznam sa ja som nepocuval ako ide motor rsp.nevenoval som tomu pozornost,az niekedy po 7mesiacoch som pocul ze motor ma divny zvuk pri nastartovani,potom som tie otacky sledoval uz pravidelne no raz to nastartovalo 750 a inokedy na tych 1300,tych zlych startov bolo viac.Ja som aj spozoroval ze ked auto nastartovalo zle,tak spotreba od pohnutia sa od bloku na zhruba 300m useku po hlavnu cestu bola v piemere 36l,ked auto nastartovalo normalne tak bola len 22l.Niekedy v maji 2010 som auto odniesol do servisu,auto dali na diagnostiku a povedali ze je vsetko ok,ale ze mi prehraju sw v riadiacej jednotke,ze by sa to malo upravit.Samozrejme ze sa to neupravilo tak som tam isiel opät,napichli to a ze diagnostika ja ok no ze nechaju otvorenu zakazku a po konzultacii z importerom mi zavolaju co dalej,samozrejme po mesiaci ked sa mi neozvali tak som tam zasiel a povedali ze tam auto budem musiet nechat 2-3dni.Auto tam bolo dva tyzdne,vymenili mi vstrekovace,sviecky,cievky zapalovania,garancny technik mi povedal ze teraz to bude ok,nastartoval som auto pred nim a otacky bac na1300.Vydel ze to nieje v poriadku pocul zvuk motora a povedal ze to bude opät konzultovat z importerom.Momentalne mam auto v servise od 14.9.2010,dnes je to uz 30den.Samozrejme sa mi za cely cas neozvali,pisal som aj importerovi no ten sa neunuval mi odpovedat,potom som napisal do Nemecka ti mi sice odpovedali ale v tom zmysle ze si to mam riesit zo svojim importerom teda z Porsche Slovakia.Tolko moja skusenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...