Přejít na obsah

porovnání kola R 14, R 15, R 16


Vojtaa

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mohl by někdo popsat své dojmy,

jaký je rozdíl u Fabie s koly 195/55 R 15 a s koly 165/70 R 14

jde mi o porovnání pohodlí, zda je to na těch R 14kách pohodlnější - měkčí, či zda to poskakuje ještě víc a tak...

a porovnání jízdních vlastností - samozřejmě vítezí R 15, ale jak velký rozdíl by byl s těmi R 14?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výhoda širších pneu sedí a drží lépe na silnici auto s nimi vypadá lépe  :palec2:a zápory větší valivý odpor a nižší komfort jízdy , jízda s užšími koly komfortnější  protože vyšší profil pneu trochu tlumí nerovnosti záleží na jakou fabii je chceš. Velká kola vypadají na fabii velmi dobře a auto s nimi vypadá dospěle než na 14 stačí  zhlédnout fotky fabií posazených na větších kolech na tomto foru 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Môžem porovnať priamo obe rozmery, na leto mám 195/55 R15 a zimné 165/70 R14. Čo sa týka komfortu, tak na tých R14 je to mäkšie, ale tento pocit cítim iba hneď po prezutí a po pár kilometroch tento pocit prejde. Fabia je tvrdá a je úplne jedno akú výšku a profil má pneumatika.

Čo sa týka jazdných vlastností, tak R15 sú úplne niekde inde. Čo sa dá prejsť s 15kami, to s R14 sa nedá ani skúsiť.

Ja osobne sa stále teším po zime ako nasadím R15ky, to auto hneď vynikne po vzhľade a jazdných vlastnostiach. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Vím, že fábule se s roomem nedá srovnávat - už třeba proto, že room má zadní nápravu z OI (o pořádný kus širší než FI/II), takže je mnohem stabilnější i při své skoro o 15cm větší výšce. Přední náprava a tím i řízení jsou ale shodné s FII, mají tedy oba hodně společného co se jízdních vlastností a řidičského komfortu týče. Doposud u všech předchozích aut, která jsem jako řidič "potkal", jsem používal celoročně stejný rozměr ráfků i profil gum. Můj dojem ze změny rozměru tedy není ničím ovlivněn nebo zdeformován.

Kupoval jsem Rooma na 14" zimákách 185/65 Barum Polaris a až do půlky dubna na nich jezdil - pak jsem kupoval kompletní sadu kol i gum 15" 195/55. Gumy jsem koupil Hankook Optimum, i když uvažuju o přechodu na Barum Brillantis. Dojmy po o něco víc než čtvrt roce ježdění na nižším profilu:

auto je o poznání tvrdší, i drobné nerovnosti jsou více cítit než na 14", hluk je zase o poznání nižší - ale to je hlavně vzorkem. Stabilita už na 14" v zimě výborná, jak podélná, tak příčná - utrhnout Rooma do smyku znamená buď opravdu udělat chybu, nebo vzít silou za ručku - a i v takovém případě se skoro nenaklání, točí se naprosto korektně - i když neochotně. Favorit/forman se v takovém momentě motají jak kolovrátek. Na letních 15" Alu se o nějakém cvičení ve smyku nedá mluvit, když pominu hrabání při rozjezdech - a i v takovém případě auto poslouchá volant. Při jízdě se chová naprosto neutrálně, servořízení má správnou odezvu - a i reflexní "zpětná vazba" je cítit, na nerovnostech volant předává informaci o směru sil působících na kola do rukou bez přehnaného útlumu. Při vyšších rychlostech řízení tvrdne, servo ztrácí účinek, možná by se dalo diskutovat o zmírnění poklesu posilovacího účinku - to je ale věc individuálního názoru. Po 8 měsících ježdění s Roomem bych upravil strmost převodu řízení - zdá se mi málo strmý, už v 90°zatáčce (třeba kolem rohu ve městě) je potřeba přehmatávat z "ideální polohy 3/4 na 3". Na 15" auto drží směr i na suchu i na mokru (to je ale asi hlavně zásluha pneumatik) doslova jako po kolejích bez ohledu na rychlost jízdy, v zatáčkách není cítit, že by kola prováděla nějaký přílišný boční pohyb ani při rychlostech nad 150km/h - citelná ztráta směrové stability nastává jen v situaci, kdy se v rychlosti vyšší jak asi 50km/h vjede pouze jednou stranou vozu do hlubší vrstvy vody na silnici (kolej, hluboká louže) - to "namočená" strana citelně brzdí a auto uhýbá, není ale problém tento pohyb "podchytit" volantem a směr korigovat. Forman ve stejné situaci a rychlosti vybočoval daleko citelněji. Na zimních 14" kolech jsem průjezd hlubší vodou nezkoušel, ale stabilita při vyšších rychlostech je zhruba stejná, je samozřejmě více cítit větší boční poddajnost pneumatik s vyšším profilem. ABS a brzdový asistent zabírá tvrdě a ostře jak na suchu, tak mokru/sněhu, možná by stálo za úvahu upravit rychlostní vazbu, aby náběh účinku těchto zařízení při nižších dopředných rychlostech nebyl tak ostrý - ale zase, pohled je individuální, já bych dal přednost pozdějšímu náběhu ABS, někdo jiný naopak je rád za okamžitou funkci i při jízdě krokem.

Tolik asi mé dojmy a srovnání "čtrnáctek" a "patnáctek" - je to silně ovlivněno jak osobními dojmy a délkou řidičské praxe, tak použitými značkami a vzorky pneumatik, snad to ale někomu pomůže s volbou zda na léto jít do nižších profilových čísel nebo ne. Já říkám - rozhodně ano. Na české silnice a dálnice je na velmi pečlivém uvážení, zda jít jenom ze 14" na 15", nebo zda volit ráfek dokonce 16" a profil 50% nebo dokonce ještě nižší - zda je to oprávněné s ohledem na jízdní vlastnosti a (ne)kvalitu našich silnic. Některé moje výhrady k nastavení řízení a brzd také vycházejí z toho, jak jsem zvyklý jezdit a kolik zkušeností jsem zatím posbíral - včetně zkušeností s jinými značkami a typy. Někomu jinému může samozřejmě tovární nastavení vyhovovat bez výhrad, já bych uvítal určitou možnost individualizace i těchto nastavení. Je na zvážení, jestli je to jen můj názor, nebo jestli by podobné úpravy nevyhověly i více řidičům - a jak by se k tomu postavil výrobce, státní zkušebna jako homologační orgán atd... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

CHtěl bych si pořídit litá kola na škoda fábia combi 1,4 16v 63kw

Zvažuji velikost 15 ANTARES pneu 195/55 nebo ATRIA 16 pneu 205/45?

Které mi poradíte nemůžu se rozhodnout?

Šesnáctky jsou pý tvrdší a věčí spotřeba...tak nevím můžu mít zrovna ATRII 16 novou s pláštěm funglovku za 3500 kč. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I já mám možnost přímého srovnání a rozdíl je naprosto zanedbatelný. O větší tvrdosti jsem zatím slyšel mluvit jenom lidi, kteří nezkusili a nebo si koupili patnáctky. Osobně bych v případě patnáctek bral LINE, ale Atria je o poznání lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ja mam na Fabii Antares 195/55/15 a nezda sa mi to nejake tvrde. priam uplne idealne. Avsak uvazujem kupit 205/45/16 Atria. Ale neviem ci to nebude prilis tvrde. Taktiez nizkoprofilove pneumatiky su dost drahe oproti vyssim a hlavne 15 palcovym. Napriklad co som mal Punto HGT tak tam som mal 195/45/15 a bolo to vyslovene ako zehliaca doska tvrde. Zial nemam moznost sa previest na 16 palcakoch na Fabii tak teraz fakt netusim. A na zimu idem teraz kupovat tiez 195/55/15. sice kazdy odporuca 185 sirku, ale tam je cenovy rozdiel oproti 195 iba zopar €

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

todle je rozměr třeba na Oktávku. Dáš to tam a možná budeš dřít měl to tam někdo na zimu někdo z FI (myslím Krozo - nejsem si jist). Proč tam chceš rvát pneumatiky na zimu co tam nepatří?? Jestli budeš kupovat nové tak třeba rozměr 185/55 r15 je třeba u Matadorů o 200korun lacinější než 205/55 r16

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim, chcem sa opytat, ci by bol problem keby som dal na auto zimne pneu na plechy 205/55/R16, vojde to tam ? alebo moze byt problem s policajtmi ? ved to je len 1cm rozdiel na profile gumy. dakujem

no problem by to bol, po prve: gumy nie su v technicaku a po druhe 1 cm na profile ti bude skreslovat udaje z tachometra (prip. ti mozu dret), kedze vsetky gumy co mas doporucene na auto maju rovnaky vonkajsi obvod => nie je vhodne tam davat gumy, ktore tam nepatria, ak ti ostali z predchadzajuceho auta, radsej ich predaj a kup rozmer ktory mas zapisany v papieroch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

presne tak ako to opisovali predo mnou. Mal som na mojej Fábke zimné 165/70 R14 ale vyzeralo to dosť zvláštne hlavne od zadu. Tak som ich predal a kúpil 195/55 R15. Je to lepšie. Spotrebu teraz neriešim. Pred týždnom som kúpil aj nové origo hlinikáče Antares. Na jar ich nahodím. Už sa teším

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mohl by někdo popsat své dojmy,

jaký je rozdíl u Fabie s koly 195/55 R 15 a s koly 165/70 R 14

jde mi o porovnání pohodlí, zda je to na těch R 14kách pohodlnější - měkčí, či zda to poskakuje ještě víc a tak...

a porovnání jízdních vlastností - samozřejmě vítezí R 15, ale jak velký rozdíl by byl s těmi R 14?

R 14 by me ani nenapadly! Mam dojem, ze 15" kola jsou na Fabii 2 esteticke minimum. Pravda, nezkusil jsem je, ale domnivam se, ze to nemuze v zatackach sedet jako 15" kola, ktere sam v siri 195 jezdim i na zimnich pneu. Velky rozdil je ve znacce a modelu pneumatik, rozhodne bych vybiral mezi temi pohodlnejsimi a zaroven s nizsi vyskou. Na letnich kolech jsem jezdil Dunlop Sport 15/195/55 a byly na me moc tvrde. Sice drzely, ale jizda na spatne silnici nebyla pohodlna, rekl bych az neprijmena, ale to je muj subjektvini dojem, nejsem zavodnik, mam radsi pohodli.

Mimochodem, prave jsem na zimu poridil ALU R15 a na jare planuju poridit kvalitni a pohodlna kompletni 16" kola, pneu budu vybirat az podle nabidky. Zimaky mam Continental, 195/55/R15, tusim ze WinterContact 2, nebo tek nejak. Jsou pomerne ticha a mnohem pohodlnejsi nez zminovane Dunlopy Sport, ale to je asi samozrejmost, nevim.

med_gallery_57818_512_205833.jpg

Editováno: , autor: Fabia2Fan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Room má vpředu 2,3 a vzadu variabilně podle zatížení - až do 3,6 - já jezdím celoročně na 2,5 a v případě vyššího naložení přifukuju zadek. Sice se tak mírně zhorší ojíždění středu běhounů, ale snižuje to valivý odpor za sucha - citelné u profilu 195/55 v létě. Mám to vyzkoušeno podle délky dojezdu s autem puštěným jen vlastní váhou z mírného kopce - s vyšším tlakem (časová prodleva mezi sjezdy byla jen asi 5-10 minut - než jsem šlapací pumpou nafoukal do každého kola ty dvě-tři desetinky navíc) auto jede o dost velký kus dál - rozdíl je minimálně 20-25m, protože dál jet už nejde - je tam křižovatka... Na tlaku 2,3atm. v každém kole s autem zastavím pár metrů před výjezdem z té ulice kde jsem to zkoušel. Po přifouknutí gum a "spuštění" ze stejného místa jako předtím musím před křižovatkou ještě brzdit - auto by jelo dál. Vítr zanedbán (vliv aeroodporu), ulička je mezi domy a v době testu foukalo kolmo k ose uličky. V obou případech to bylo jen se mnou za volantem a v kufru obvyklá výbava, na kolech Hankook Optimum 195/55 R15. Se zimními 185/55 jsem to ještě nezkoušel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím,

na objednanú Fabiu combi II, sme sa až po objednaní rozhodli, že chceme 16" a nie štandartne montované 15" kolesá, ale predajca tvrdí, že to už nieje možné zmeniť :aggressive: ... Auto má isť do výroby o 2 týždne, to tam fakt za tie 2 týždne nedokážu prepísať z 15" diskov na 16" disky??? :feve::aggressive: Mám sa zmieriť s tým, že budem mať "iba" 15" disky(bude to komfortnejšie?), alebo mám naliehať na predajcu, ktorý asi nepozná heslo, náš zákazník, náš pán? :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moj osobny nazor: 16'' neries.Asi by si ich mal nizsie ako tie 15''tky. A vyssie pneu su makksie a nebudes citit kazdu nerovnost na ceste.Ja mam 16'' na Roomstri a chcel som od predajcu radsej 15'',ktore by boli vyssie.Zial ziadne nemali.

Co sa tyka objednavky u SA,je to otazka systemu a logistiky.Aby vedeli presne ako bude auto vyrobene,fixuju moznost zmeny konfiguracie par tyzdnov pred dnom vyroby. Je to normalne a pochopitelne. Keby si kazdy menil co chce par dni pred vyrobou,mohlo by to sposobit chaos vo vyrobe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

no, budu kupovat Roomstera ( Trumf Ambition s 1.4MPI )

Ale přemýšlím jestli si nechat základní litá kola  15"  Rotare ( který mají nový design a jsou fakt pěkný  )

nebo koupit větší 16"

Jenom mě zajímá, jestli 15" nejsou moc malý na Roomstera...

PS: nejhezčí jsou ty 17" Trinity,ale jestli jsem to dobře pochopil, tak jedno stojí 6700Kč :( a asi to bude hodně tvrdý svezení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem teď konfigurovat Roomster Trumf Ambition a máš pravdu, mají to tam nějak divně. Ty ceny +- sedí jak u 15" Rotare, 16" ELBA i COMET, takže i 17" TRINITY tam zapadají, jen ceny u těch spodních 2 jsou nějak mimo mísu  :kol-32: . Nicméně, za 4 Ks ta cena být musí, ty spodní 2 kola za těch 12700,- bude nějaká chyba nebo by to mohlo odpovídat navíc kolům například se zimníma gumama, to by cenově odpovídalo, ale zase mě hlava nebere, proč by pak nešly vybrat i ty druhé.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...