Přejít na obsah

Klepanie motoru za tepla


orimbee

Doporučené příspěvky

Zdravím páni (sem tam aj dámy).

Po výmene rozvodov 100 tis.km a pretesnení pod hlavou sa mi na F1 začalo ozývať klepanie. Zaujímavé je že pri studenom motore to nepočuť.Akonáhle dosiahne prevádzkovú teplotu počujem výrazné klepanie.

Jazdiť sa s tým dá, ale pripadá mi to "nezdravé". Motor je inak v pohode a okrem toho zvuku žiadny problém.

Od nova používam olej Castrol TXT 5W40. Motor mi nikdy olej nepapal, aj teraz 120 tis km nedolievam ani kvapku.

Na fóre som našiel problémy s klepaním ventilov, ale všetky boli opačné - pri studenom motore.

Stretol sa s tým už niekto z Vás? Alebo klasická rada do servisu a na VAG ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Me se za tepla ozyva tez takovy kovovy klepani. Jde to z hlavy. Neklepe to stale, ale nepravidelne, na volnobehu a zahratem motoru temer vzdy. Jsou to hydrostely. Neresim to, az to bude klepat porad, asi je vymenim.

--

Fabia 2001 / 1.4 MPi 50kW

Editováno: , autor: KoZis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak som dojazdil... Ten klepot za tepla sa zosilňoval a postupne lenivel a keď mi minule bliklo mazanie uteklal som s tým do servisu.

Tam mi po krátkej diagnostike oznámili že motor je na odpis lebo, ten čo menil rozvody by mal chodiť po kanáloch. Pretože ich rozladil a nastavil ako na felícii.Ja som takto rok jazdil cca 10.000 km.

Podotýkam, že bol to živnostník s vlastným servisom a od výmeny rozvodov mám doklad.

Vraj výmena a diagnostika všetkého toho čo sa tým dodrbalo by stála via ako výmena celého motora.

Mám z toho hlavu v smútkubude to stáť nejakých 500 az 600 EUR ak sa mi podarí nájsť identický motor.

Má s takouto výmenou niekto z Vás skúsenosti?

Je lepšie kúpiť motor na vrakáči alebo v servisoch ?

A hlavne na čo si treba pri takej kúpe dať pozor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak už zase jazdím...

V autorizovanom škodováckom servise páni v čistých montérkach odhadli opravu na viac ako 500 € a doporučili radšej vymeniť celý motor.:wallbash:

Nakoniec sa do veci zaangažoval môj syn. Zobral auto k svojmu "garážovému" mechanikovi a ten ho pekne rozobral a našiel problém: chyba v olejovom čerpadle.

Nedostatočný tlak oleja spôsoboval klepanie hydroštelov a znižoval výkon. Stálo to 200 € aj s výmenou oleja a filtrov.

Auto jazdí ako nové.

Poučenie: Značkový servis Vám ponúkne pre nich najjednoduchšie riešenie: výmenu Už ich budem volať iba "výmenný servis".... :smich:

Nájdite si radšej dobrého mechanika a držte sa ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

já mám 1,4MPi 44kW a taky mi to klepe při zahřátem motoru, začalo to když jsem na místo 10W40 nali 5W40 tak jsem ho znova vyměnil a je to ok. semtam klepne ale jinak jezdí. a to už mám od výměny rozvodu asi něco přes 10tis.km.

to Kořas: Jinak na těhlech motorech se ventily neštelujou jsou tam hydraulické zdvihátka a ty si vůli seřizují samy, takže tě asi někde natáhli.

A do originál škodováckýho servisu bych nejezdil, v garáži si to udělám sám a za mnohem menší peníz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím páni (sem tam aj dámy).

Po výmene rozvodov 100 tis.km a pretesnení pod hlavou sa mi na F1 začalo ozývať klepanie. Zaujímavé je že pri studenom motore to nepočuť.Akonáhle dosiahne prevádzkovú teplotu počujem výrazné klepanie.

Jazdiť sa s tým dá, ale pripadá mi to "nezdravé". Motor je inak v pohode a okrem toho zvuku žiadny problém.

Od nova používam olej Castrol TXT 5W40. Motor mi nikdy olej nepapal, aj teraz 120 tis km nedolievam ani kvapku.

Na fóre som našiel problémy s klepaním ventilov, ale všetky boli opačné - pri studenom motore.

Stretol sa s tým už niekto z Vás? Alebo klasická rada do servisu a na VAG ?

Ja som mal to iste take vzlastne hrkotanie najprv som myslel ze ventily ale omyl, nakoniec to bola rozvodova retaz ,vymenil sa retaz aj s kolesami ozubenymi samozrejme aj tesnenie odnimatelneho bloku kde je koleso rozvodu na vacky...teraz ide motor ako novy a to mal najazdene 120000km asi do 110000 sa to nedialo alebo som si to az tak nevsimol no potom to bolo uz ako hrkalka jednoducho natiahnuta retaz. Za stuena to chvilu nepocut potom to zacne hrkat...no vymena svoje spravila...ale pocujem hrkanie take tu a tam s prevodovky aspon mam ten dojem ze to ide s tej strany a ked stlacim spojku zmizne to...olaj som este nevimienal v spojke...manualnej, 1,4MPI 50KW. ak je niekto kto vie poradit cim to je to take hrknutie klepnutie aj s prevodovky potesi ma...hladinu oleja cez srob som nikdy nekontroloval ,iba sa my zda ze je cast prevodovky mastna spinava...ze by aj tym ze by bolo malo oleja? ci uz po 120000km je ten olej fakt nanic ako voda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

...ale pocujem hrkanie take tu a tam s prevodovky aspon mam ten dojem ze to ide s tej strany a ked stlacim spojku zmizne to...olaj som este nevimienal v spojke...manualnej, 1,4MPI 50KW. ak je niekto kto vie poradit cim to je to take hrknutie klepnutie aj s prevodovky potesi ma...hladinu oleja cez srob som nikdy nekontroloval ,iba sa my zda ze je cast prevodovky mastna spinava...ze by aj tym ze by bolo malo oleja? ci uz po 120000km je ten olej fakt nanic ako voda...

Mám ten istý problém ale už som počul tri názory na túto chybu.

1.spojkové ložisko

2.päťkove koliesko prevodovky

3.celá prevodovka končí

a teraz sa neviem rozhodnúť čo s tým.

Poradte niekto prosím len neuznávam odpoved vymeň auto za niečo normálne.Teraz sa mi to fakt nehodi.

Editováno: , autor: jofik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Dobry den precital som to cele a mam podobny problem pocujem obcasne klepanie.. obcasne v tom ze neni stale ale je pravidelne a ked zacne klepat a pridam plyn tak sa rychlost klepania stupnuje a to trva iba par sekund a prestane neklepe to casto iba obcasne si zaklepe a prestane... ide to niekde z pravej strany hlavy ked sa pozerate do motora...skusal som dat dole aj viecko od oleja ci to nebudem pocut lepsie ale nebolo tak ma jedine napada ten hydrostel alebo ventil neviem... a je to 1,4 mpi 44kw 163k km a zatial ziadne ine priznaky to nema jazdi uplne bez problemov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už zase jazdím...

V autorizovanom škodováckom servise páni v čistých montérkach odhadli opravu na viac ako 500 € a doporučili radšej vymeniť celý motor. :wallbash:

Nakoniec sa do veci zaangažoval môj syn. Zobral auto k svojmu "garážovému" mechanikovi a ten ho pekne rozobral a našiel problém: chyba v olejovom čerpadle.

Nedostatočný tlak oleja spôsoboval klepanie hydroštelov a znižoval výkon. Stálo to 200 € aj s výmenou oleja a filtrov.

Auto jazdí ako nové.

Poučenie: Značkový servis Vám ponúkne pre nich najjednoduchšie riešenie: výmenu Už ich budem volať iba "výmenný servis".... :smich:

Nájdite si radšej dobrého mechanika a držte sa ho.

Ale čiže ten mechanik pri tej výmene rozvodu nič nedokafral, hej? Pretože nechápem, ako to mohol "nastaviť ako Feldu". Pretože už pomaly 50rokov sa ten rozvod nastavuje na 12dielikov reťaze a toť všio.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

výměna komplet spojky mám i ty staré díly co tam byli přítlačný talíř,spojkavá lamela,ložisko vše komplet.....olej v převodovce je ok krásně čistej a je ho tam dost...ale chlapy mi říkali že jak se dá nová spojka že stejně se za chvíli to ložisko ozve takovej mor u fabií....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 5 let později...

Ahojte ..mám podobny problém ..vlastním BMW síce iná značka ako sa spomína ale snáď pomôžete .. menili mi predné kotúčové brzdy  a stabilizačnú tyčku a odvtedy som počula počas jazdy stále  klepanie ..ktore stíchlo keď som stlačila brzdu .. začalo znovu búchať keď  som brzdu pustila potom to utíchlo  po pár minútach začalo .. mechanik ma ubezpečoval že musim vymeniť prednú nápravu  lebo je  rozhegana ..ale  nepomohlo ..dovtedy som nemala žiaden problém  čo sa týka motora vždy bolo všetko  super sú menené aj rozvody  remene .. môže byť chýba napríklad aj v doštickach žeby mali vôľu   preto to klepanie ..newiem určiť či to je z motora  lebo ten je úplne tichucjy len počas tej jazdy  počujem tukanie rapkanie či klepanie a pri stlačení brzdy je ticho amotor ide naďalej potichučky ..ďakujem za rady  za každú radu ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 9. 11. 2021 na 6:27, Dominika kapralikova napsal:

Ahojte ..mám podobny problém ..vlastním BMW síce iná značka ako sa spomína ale snáď pomôžete .. menili mi predné kotúčové brzdy  a stabilizačnú tyčku a odvtedy som počula počas jazdy stále  klepanie ..ktore stíchlo keď som stlačila brzdu .. začalo znovu búchať keď  som brzdu pustila potom to utíchlo  po pár minútach začalo .. mechanik ma ubezpečoval že musim vymeniť prednú nápravu  lebo je  rozhegana ..ale  nepomohlo ..dovtedy som nemala žiaden problém  čo sa týka motora vždy bolo všetko  super sú menené aj rozvody  remene .. môže byť chýba napríklad aj v doštickach žeby mali vôľu   preto to klepanie ..newiem určiť či to je z motora  lebo ten je úplne tichucjy len počas tej jazdy  počujem tukanie rapkanie či klepanie a pri stlačení brzdy je ticho amotor ide naďalej potichučky ..ďakujem za rady  za každú radu ďakujem 

Ja sice nemam bmw ale skoda superb 2 cffb 2.0 103kw manual. Brzdy brembo kotuce brembo nove stabilizacne ticky naprava kontrolovana v servise. Tiez to hrka ako stari furik a ked len na centimeter stlacim brzdu ze o tom ani auto nevie tak je ticho... Pustim a zase hrka.. Neviem na to prist ani dva servisi nie.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...