Přejít na obsah

Natural 98


Promy

Doporučené příspěvky

Ano, a to je právě to, o čem mluvím - pokud si tento motor koupí někdo v Octavii, tankuje Natural 95 a plní požadavky výrobce, pokud si někdo s tím samým motorem koupí Volkswagen Golf tak již musí tankovat Natural 98. Tedy jako doporučené palivo, minimum je 95. Co jsem se dočetl, tak u Octavie 1.6 FSi s výkonem 85 kW je doporučené palivo Natural 98, dá se ovšem použít i Natural 95 "při mírném snížení výkonu". Tak tomu bylo alespoň v roce 2005, pokud je teď doporučené palivo Natural 95 tak to jen potvrzuje co jsem psal, že se to na papíře snížilo, aby se toho lidi nebáli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně si prosimvás uvědomte, že tady pohoříte "myslel jsem". Motor má stejný objem, označení, výkon, ale povětšinou má taky x různých typů. Do 1.6 16V 77kW určitého typu se leje jenom N98 a přitom do FII/R není vůbec nutno. Proto je totální pitomost usuzovat "to se dělalo do touranu, tak to bude takle". A já se třeba rovnou omlouvám za to 1.6 FSI, protože sem kontroloval katalogy až do roku 2006 a přitom v 05/05 je tam už 98/95*..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak asi se shodneme, že je důležité tam lít to, co je od výrobce uvedeno. Pokud je tam "min. 95" tak 98 oktanů rozhodně neuškodí, pokud je uvedeno "91/95" tak 98 oktanů nemá cenu.

Abych řekl pravdu, tak s tou 1.6 FSi jsi mi vlastně udělal radost, protože to je takový názorný příklad toho, jak nejdřív byl uveden Natural 98 a jelikož by to cenově zákazníky nepotěšilo, tak se to stáhlo na Natural 95. Ale já tohle nijak nemyslím proti tobě, to vůbec ne, jen abych obhájil co jsem tu psal, že došlo ke "snížení" nároků kvůli prodejnosti.

S těmi TSi - nevím jak je to u Octávií, ale u Passatů u 1.4 TSi 90 kW byl právě ze začátku uveden také Natural 98, pak se přešlo na to, že stačí Natural 95. U VW Golf 1.4 TSi 90 kW je psáno "bezolovnatý benzín 98 oktanů, minimálně však 95 oktanů", ale může to být jak říkáš - jiný typ než motor u Škody, do toho já nevidím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konstrukčně ty motory můžou být na 99% shodné, minimální odlišnosti se můžou odvíjet od různých variant air-boxů nebo zavěšení do karosérie - třeba právě u Škody a VW-Touran, hlavní odlišnost ale bude v časování ventilů a nejvíc asi v softwaru ŘJ pro tyto motory - tím se dá "udělat" oktanový nárok skoro doslova na míru potřeb výrobce... Stačí se podívat na "koncernovou jedna-čtyřku", kolik ta má výkonových variant - a přitom minimálně 90%, možná dokonce 95% všech dílů mají tyto motory naprosto shodné = záměnné... A přitom je snad každému pořádnému motoristovi známo, že pro stejnou konstrukci a objem motoru nejvyšší výkon stoupá s nejvyššími dosažitelnými otáčkami - a s nejvyššími otáčkami roste i oktanový nárok motoru... Stačilo by porovnat maximální výkon/krouťák/otáčky obou variant těch dvou variant koncernového motoru a jejich provozní hodnoty (předstih a úhel vaček) - a hned by bylo jasné, co je příčinou různých oktanových nároků, jestli to má objektivní důvod, nebo jestli jde jen o marketingový tah...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, s tím vyšším o.č. bych se teda moc neoháněl. Jasně - NORMA určující tento kvalitativní parametr u paliva DOVOLUJE jistou toleranci tohoto parametru jak nahoru, tak i dolů, takže tento údaj je určitě možný - ale vzhledem k ceně složek, kterými se oktanové číslo nastavuje na definovanou velikost pochybuju velice, že by si nějaký výrobce pečlivě nehlídal množství těchto přísad a nastavoval o.č. nadměrně vysoko - spíš se budou pohybovat malou část tolerančního pole POD deklarovanou hodnotou a spoléhat na to, že zkušebna bude milosrdná a že se do zákonné tolerance ještě vejdou... Takže klidně se chláchol, že se ti může stát, že u stojanu s BA95 natankuješ nějaký ten oktan navíc - naděje umírá poslední... Třeba jednou v Česku potkáš i ten stojan, ze kterého poteče ten Tvůj "nastopro odsířený benzín z jiné než ruské ropy"... lol   lol   lol 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 11 měsíců později...

Skúšal som Racing Nitro+, natankoval som po sebe 4 plné nádrže. Auto potom išlo trochu lepšie otáčok a možno sa aj trocha stíšil chod motora, ale nič drastické. Občas to budem tankovať, hlavne pred výmenou oleja ako prečistenie motora, ale dlhodobo sa to nevypláca. Liter stojí o 26 centov viac, a pri plnej nádrži som sa už dostával nad 100 € za tankovanie.

BTW: Teraz v nedeľu som po dlhšej dobe zase tankoval FuelSave, konkrétne dotankoval na cca. 15 litrov Racing Nitro+, a včera sa mi zopakoval ten istý problém aký som mal pred tým ako som začal tankovať vysokooktánové benzíny, vynechanie 1. a 4. valca. Možno v tom nie je žiadna súvislosť, každopádne je to otrava stále behať do servisu a riešiť to. Samozrejme chyba sa nikdy nedá zopakovať (skôr našťastie), tak mi dnes preventívne vymenili káble spomínaných valcov a budem sa modliť aby už s tým bol pokoj.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radšej nechci vedieť aký má potom zisk štát. Nedávno som FB videl tabuľku kde to bolo rozpísané a musel som to rýchlo zatvoriť, inak by mi určite praskla nejaká mozgová cievka.

A teraz nám k tomu ešte zavádzajú aj registračnú daň... :kol-26:

P.s.: V prémiových benzínoch by vraj nemala byť biozložka. Ak je to pravda, tak to je najväčšia výhoda tých drahších benzínov.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...