Přejít na obsah

Denní svícení


virgin

Doporučené příspěvky

Taky bych potřeboval vědět který drát co vede do levého světla jsou parkovačky. Víte to prosím někdo z hlavy, nebo musím hledat ve schématech? Díky...

Nikdo nic? Prosím kdo už jste to zapojoval, jaká je to barva drátu? Mám verzi co se zapojuje + i - přímo na baterku a oranžovej na parkovačky. Nechci proto tahat drát ke spínači světel... Díky moc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vycvakni konektor vem si multimetr jeden drat plácni někam na kostru a druhým měř na kterym pinu je napětí při rozvícenych světlech......dělal jsem to takhle tzn.barvu si nepamatuju ktera to byla ale proměřeny to máš za pět minut .-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měnil jsem spálenou parkovačku, jak jsem si dodělal světla pro denní svícení a k parkovačce na levém světle vedl černý a červený drát. Nevím jestli ti to pomůže, páč ti neřeknu který je plus a který mínus :p.

Jinak všem děkuji za ten průměr té mlhovky :palec2:

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nic? Prosím kdo už jste to zapojoval, jaká je to barva drátu? Mám verzi co se zapojuje + i - přímo na baterku a oranžovej na parkovačky. Nechci proto tahat drát ke spínači světel... Díky moc...

Je to pin c. 7 tusim. Uz si o presne nepamatuju, ale jak bylo napsano, zjistil sem to multimetrem, kdy tam napeti je a kdy ne. Ale jestli si to spravne pamatuju, tak 7.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, máš je ale špatně přidělané.

Nemají svítit kolmo dopředu, ale i trochu dostrany. Není vidět, zda jsou ty světla zaoblená, ale řekl bych, že ze strany viděn nebudeš.

Taky mi to pripada moc natoceny. Predpis o montazi hovori, ze svetlo musi svitit dopradu a jsou tam i nakreslene schema s uhly pres ktere se to nesmi dostat. Nejlip je to rozsvitit v noci a zmerit to. Ja to na prvni pokus trefil uplne presne, ale taky jsem je musel trochu natocit jako srovnat dopredu. Kdybych je dal jako zaoblene podle predni masky, tak by svitily moc do stran.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tož se chlapi dohodněte -_-, Drewie říká že nemají tak svítit kolmo dopředu :rtfm:, Alesxx zase říká moc natočený :rtfm: ... já teda fakt nevím :o, myslím že je mám poměrně dost rovně oproti přední masce, tak ať s tím nehýbám furt dokola :blbec:;)

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně jsem ze dvou důvodů proti světlům pro denní svícení. Auta v koloně vozidel bývají s těmahle ledkama hůř vidět a není nic horšího než jako by nesvítící vozidlo v řadě svítících to pak úplně zaniká a to ani nemluvím o světlech zadních, která nesvítí vůbec. Ano vím, že to zákon nevyžaduje, ale podle mého by měl.

Osobní zkušenost na modré objíždím kolonu stojících vozidel není nic moc počasí pošmourno vozidla stojí jedno za druhým a ty co nesvítí prostě splývají s ostatními což je hodně nebezpečné protože si jich člověk všímá až na poslední chvíli.

Takže já jsem proti těmhle světlům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud Ti tedy ve dne dělá problémy vidět vozidlo,a je jedno jestli osvětlené jakýmkoliv způsobem nebo neosvětlené,pokud Ti cokoliv splývá jak říkáš,upřímně v zájmu nás ostatních navštiv očního specialistu,asi není vše tak jak by mělo být. :)

Denní světla mají vozidlo zvýraznit a to opravdu dělají,samozřejmě pokud si je nedá na auto spořílek,který pořídí nehomologovaná blikátka za pár pětek. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi tak nějak jak píše mikl ... nicméně toto tema je o ničem jinym,pokud má někdo chut  psat něco o smyslu/nesmyslu denního svícení byl bych rád at si založí tema v sekci ostatní případně lamparna.nerad bych aby se to tu zvrhlo ve flame.přeci jen to je tema o inspiraci,radách a navodech...díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

¨

..... Auta v koloně vozidel bývají s těmahle ledkama hůř vidět ...........

Ono sou LED světla a LED světla. Některý auta co maj jen samo domo nebo nějaký šmejdy nesvítí vúbec. Pokud sou kvalitní LED světla tak to už vidět je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

chci se zeptat, dá se přes jednotku nějakým způsobem zapnout automatické denní svícení (při nastartování zapnout světla)? Nemám s tím zkušenosti, ale podle mne by to snad i možné bylo. Mám fabii rok 2004, s komfortním jednotkou (vycházím z toho, že mám centrál a připravu na autoradio).

Kde a jak by se to dalo udělat? Myslím, kdo by to byl schopen udělat. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tož se chlapi dohodněte -_-, Drewie říká že nemají tak svítit kolmo dopředu :rtfm:, Alesxx zase říká moc natočený :rtfm: ... já teda fakt nevím :o, myslím že je mám poměrně dost rovně oproti přední masce, tak ať s tím nehýbám furt dokola :blbec:;)

když budou zaoblené nikdy jen dopředu svítit nebudou (takové mám já) Ty první LEDky blíž středu auta svítí kolmo dopředu, ale ty poslední na vnější straně ty už jsou docela vybočené...

@ alesxx: ty máš nějaký nákres s úhly, jak to má svítit? Já měl jen kam se to může na auto namontovat.

Editováno: , autor: Drewie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když budou zaoblené nikdy jen dopředu svítit nebudou (takové mám já) Ty první LEDky blíž středu auta svítí kolmo dopředu, ale ty poslední na vnější straně ty už jsou docela vybočené...

@ alesxx: ty máš nějaký nákres s úhly, jak to má svítit? Já měl jen kam se to může na auto namontovat.

Nákres sem někde viděl, ale dle EHK 48 si lze lehce nákres představit EHK 48 v 6.19.5

Myslím,že světla by měla být situovaná dopředu,kolmo k podélné ose.Žádné vyosení není nutné a asi ani přípustné.

Geometrickou viditelnost je povinen podle EHK č. 48 zajistit výrobce konstrukcí světlometu.To je jeden z parametrů,který právě prověří homologace. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, rovne dopredu, prave o to tady jde. Otaceni neni pripustne, pravda, ale to plati u rovnych a kolmych svetel. U zaoblenych je problem v tom, ze zaobleni predpoklada urcite zaobleni predku vozu, ovsem jak znamo, kazdy typ vozidla ma predek uplne jiny a hlavne misto k montazi je uplne jinde. Takze nekde u nejakyho auta se musi svetlo natocit vic, nekde min a nekde treba sedne uplne presne. Ja je musel treba natocit vic k sobe, takze mi svitily hodne do stran. Mam je asi 1cm bliz k stredu auta utopeny v mrizce a na druhy strane svetla asi 2cm ven z mrizky, takze svetla predpokladaji montaz do auta, ktery ma mensi zaobleni v miste montaze. Jde o to, ze vyrobce sice dle homologace musi zajistit sviceni dopredu pod urcitym uhlem, ale pri montazi svetel se svetla mohou pootocit a pak nemuseji splnovat uhly viditelne geometrie, kde u techto svetel plati dle EHK 20° doleva a doprava a 10° nahoru a dolu. Takze strucne receno, svetla je nutno na vozidlo instalovat tak, aby pri rozsviceni byla v techto uhlech viditelna jejich cinna plocha v cele jejich delce a sirce. Cimz se da timto odpovedet na diskuze typu ze to ma nekdo nejak do strany a nebo naopak moc rovne dopredu, co uz tady parkrat bylo. Je potreba svetla namontovat a pohledem a treba nakresem kridou na silnici pri setmeni promerit a popripade doseridit. U rovnych svetel je to jednoduchy, zkratka se namontuji rovne dopredu a hotovo. Da se to celkem presne odhadnout. Ale ja mam treba svetla, ktera jsou prizpusobena predni masce a jsou zaoblena, takze se tam tezko odhadem tyto uhly dodrzi. Me se to napoprve taky nepovedlo. Pred auto sem si na silnici nakreslil kridou kam by to melo svitit a po setmeni to doladil a byl sem dost prekvapenej, jak sem s nima musel hnout. Ale doladil sem je tak, ze si troufnu tvrdit, ze mam presnost +/- mozna 1°, coz uz je tak presny, ze to je na hranici tolerance odchylky pouzity metody mereni. To je teda uhel horizontalni polohy, co se tyce vertikalni polohy, tak sem nemeril, ale kolmost svetla se necha celkem slusne i u oblych svetel odhadnout s minimalni odchylkou, rekl bych opet do 1°. A je to serizeni znat. Kdyz kolikrat potkavam auta s dodelavanyma svetlama, tak je desny sledovat jak jim to sviti. Jedno vic, jedno min ... jenom diky tomu, zue pri montazi neprovedli serizeni a neprovedli zadny alespon orientacni mereni. Ja si nechal schvalne svoje auto projet kolem sebe po serizeni a je jasne videt jejich serizeni, ze sviti obe uplne stejne po celou dobu celniho potkavani. Ono staci jedno svetlo o par stupnu jinam a hned je poznat rozdil ve svitu. Jeste vic je rozhozeni svetel znat u beznych svetlometu, kdy vsichni znaji z vlastni zkusenosti oslneni jednim svetlem.

Editováno: , autor: alesxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v zásadě s Tebou souhlasím,pokud se bavíme o světlech,která jsou zaoblená v celé šíři.Pokud ale světla mají zakřivení jen částečné,měla by být jejich rovná část kolmá k podélné ose auta,zakřivení by potom mělo zabezpečit správnost vyzařovacích úhlů.To že světlo nejde instalovat bez vytočení si myslím není relevantní důvod ho natáčet,každý by měl zvážit co je schopen na auto nasadit a co ne,tak aby dodržel podmínku montáže,tzn.orientace dopředu.Bohužel ne každý se tím řídí.

V tom že lidi jsou blbci a nasadí denní světla za 150,-Kč,která jsou vidět tak potmě v garáži naprosto souhlasí.Osobně bych za nevhodná světla dával mnohem větší pokutu,než za zapomenuté rozsvícení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...