Přejít na obsah

Denní svícení


virgin

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj všem. Prosim o radu-vše sem si zde přečetl a dal sem se do instalace denniho svicení. DS je dvoukablové tak sem plusovej protáhl do vnitř ke spinačce světel na napojení k TFL. A mínusovej sem připojil k baterce na mínus. Tak teď když otočím klíčem do první polohy tak se DS rožnou ,když zapnu parkovačky tak zhasnou ,ale když přepnu na tlumený tak se DS znovu rožnou. Nevíte prosím kde je chyba. Neměl by nahodou ten minusovej zapojenej na plusu od parkovaček. Díky všem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem. Prosim o radu-vše sem si zde přečetl a dal sem se do instalace denniho svicení. DS je dvoukablové tak sem plusovej protáhl do vnitř ke spinačce světel na napojení k TFL. A mínusovej sem připojil k baterce na mínus. Tak teď když otočím klíčem do první polohy tak se DS rožnou ,když zapnu parkovačky tak zhasnou ,ale když přepnu na tlumený tak se DS znovu rožnou. Nevíte prosím kde je chyba. Neměl by nahodou ten minusovej zapojenej na plusu od parkovaček. Díky všem za rady.

jestli máš možnost, zkus si půjčit od někoho vypínač světel, vyděl bych na problém v něm (plus by nemělo být na TFL ani po zapnutí tlumených). Výměna je rychlá a hned budeš vědět na čem jsi. Bacha jen na MR, před facelift měl jiný rozměr zadních konektorů než po face

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli máš možnost, zkus si půjčit od někoho vypínač světel, vyděl bych na problém v něm (plus by nemělo být na TFL ani po zapnutí tlumených). Výměna je rychlá a hned budeš vědět na čem jsi. Bacha jen na MR, před facelift měl jiný rozměr zadních konektorů než po face
Tak na tom TFL jsou dva vstupy. K jednomu jde kabel k druhymu ne . Pridelaval sem to k temu druhemu a jak sem psal vyse to my to dela. Na tom prvnim je stale napeti nemel bych ho prerusit nebo je to blbost.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jeden drát od každýho světla na kostru, druhej na spínaných 12V od klíčku po zapnutí zapalování. Budou odlišený barevně - na kostru černej, na plus červenej. Akorát netuším, jak se má zajistit zhasnutí těch světel při rozsvícení jakýchkoliv jiných světel, jak to požaduje zákon č.361/2000 Sb plus jeho novelizace. Ty odpory co jsou na obrázku nevím co mají znamenat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidně ten první za 399,- . Po zapnutí zapalování (+12V na svorce č.15) se rozsvítí LEDková denní světla, jak šáhneš na vypínač světel a rozsvítíš potkávačky (to je ten "deaktivační vodič"), denní se zhasnou. Ten druhý modul (cena 559,-) se od prvního liší jenom tím, že nepotřebuje napojení na "spínaný plus od spínačky" a umí sám detekovat start motoru podle zvýšení napětí v palubním rozvodu (po roztočení alternátoru a jeho nabuzení napětí vyskočí nad 13,5V - to automaticky aktivuje denní svícení). Zhasínání po manuálním rozsvícení potkávaček je identické s prvním typem. Já osobně bych ale ten "deaktivační vodič" nenapojoval na potkávačky, ale už na obrysovky, protože podle zákona č.361/2000 Sb plus novelizace denní světla musejí zhasnout po rozsvícení JAKÉHOKOLIV JINÉHO PŘEDEPSANÉHO OSVĚTLENÍ VOZIDLA.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to hned na předchozí stránce jinak mnohokrát v celém tématu.

Já je mám napojené k autorádiu, jelikož prostrčit drátek kolem napájení dodělávaných mlhovek mi přišlo pohodlnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, to napětí jsem našel, vemu ho se spínače zpátečkových světel na převodovce.

Ledky jsou už nasazeny, pěkně to pasuje:-) Vše je sešroubováno a teď vyřešit jen správné zapojení. Někdo říkal, že úplně stačí relátko za pár korun, je to vlastně stejný princip fungování jako ten modul za 400 kč.

Tady citace z Hyundai clubu:

*

*

*

Koupil bych si relátko (tokové to malé, malá kostka,) s vývody 1 - 86, 2 - 85, 3 - 30, 4 - 87 ( někdy tam je 87a - bývají i pětivývodové a tam je 5 - 87).

A zapojil bych to takto: 3-30 bych dal stálej proud (z baterie, starteru, alternátoru)

4-87 napojit červenej od LED světel

2-85 buďto na spínanej proud po sepnutí klíčku (15), ale tím pádem to bude svítit ihned po zapnutí

klíčku a nebo to zapojit na altík na drát kterej vede ke kontrolce dobíjení -pak to sepne v

okamžiku kdy kontrolka zhasne....

1-86 bych napojil na obrysovky a mělo by to tím pádem fungovat

Ono ten modul nejni nic jiného než takovéto relátko v pěkné krabičce s drátkama, ale za trochu jinačí cenu.....

Pokud jsem to popsal špatně t mě nějakej mechanik klidně opraví. Nemám auto po ruce a tak to píšu z hlavy...... eusa_doh.gif

*

*

*

Co vy na to?:-) Kde můžu sehnat to relé? V klasické mototechně to asi mít nebudou, snad v autoelektrice :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musí to být takový relátko, který má cívku s odporem vyšším než cca 200ohmů, nebo tam musí být další elektronika. Když totiž na jeden z vývodů cívky připojíš kladné napětí od klíčku a druhý konec cívky připojíš na společný napájecí bod obrysovek, aby relé sepnulo, musejí ty obrysovky dohromady mít v paralelním zapojení odpor nižší než asi 10% odporu cívky relé. Pokud bude odpor žárovek vyšší, budou žárovky mírně žhnout a relé nesepne = vznikne dělič napětí. Normální automobilové relátko má odpor cívky asi 100-150 ohmů, jeho funknost v takovém zapojení se musí nejdřív vyzkoušet. Zapnutím spínače obrysovek se napětí +12V připojí přímo na ty žárovky - ty se tím naplno rozsvítí - a relátko ovládající LED denní světla odpadne, protože jeho cívkou nepoteče žádný proud (oba konce jeho cívky budou po rozsvícení obrysovek a při zapnutém zapalování na stejné hodnotě napětí).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši zlatí, děkuji všem za drahocené rady! Doma jsem v dílně úplně náhodou našel to správné relátko, fakt haluz, jen tak mě napadlo prohrabat šuplíky a světe div se, ono tam jedno jediné leželo. Sice staré, ale krásně a plně funkční:-) Hned jsem to podle vašeho popisu zapojil a takovou radost už jsem dlouho neměl...ono to funguje! :-) Děkuji moc všem ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chlapi mám dotaz.Nainstaloval jsem si takovéto relé pro denní svícení :

http://www.obautodily.cz/skoda_fabia_rele_pro_denni_sviceni_original-603ps007

Trochu mě překvapilo, že při aktivovaném denním svícení svítí i parkovačky a zadní světla. Kolega má z druhé ruky fabku taky s nějakým relátkem a tomu zadní světla nesvítí.

Máte s tím relé někdo zkušenosti? Maj nebo nemaj ty zadní světla a parkovačky svítit.

Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...