Přejít na obsah

O II - Sjíždění předních pneu.


octavia73

Doporučené příspěvky

Taky dávám předky 2,5, zadky 2,2 - 2,3 a zdá, že gumy víc vydrží. Mám 225/45/R17, GY Excellence, na nich najeto dvě sezóny, ca 15 tis. km a vzorek 6 mm.

Myslím, že moderní gumy se těžko přehustí v tom smyslu jako dříve, že se vyboulil střed a více se sjížděl. Naopak při podhuštění je cítit, jak se tomu autu nechce, jak to má odpor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

něco na tom ještě přeci je...jestli přehustíš tak se víc sjíždí prostředek a naopak boky při podhuštění...hlavně chlapi záleží jaký má kola a motor...já s 1,6 a 225/45 R17 v létě, bych měl chustit na poloviční 2,1 př a 2,0 zadek...hustim 2,2 př a 2,2 zadek...mam GY F1 viz foto v sekci Vaše OII - tomcatova REDOCTA...šípovitý...na nich přes 15t a stále rovnoměrnej vzorek a víc jak 6 mm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám 205/55 R16 Dunlop SP Sport 01,koupené 12.6.2009 a hustím podle návodu 2.1 předek a 2.0 zadek,Octavia II 1.9TDI sedan.

Zkus přidat na předku pár desetin. TDI motor je poměrně těžký a 2.1 mi přijde málo. Já osobně hustím vždy o 0.2 více než udává návod a vše je v pohodě - gumy se sjíždí rovnoměrně, snížení komfortu nepociťu, možná je i trochu nižší spotřeba.

Pro gumy je nejhorší podhuštění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moc bych nepřehuštoval a naopak...jestli jezdíš permanentně s 2,1 předek a 2,0 zadek a nekontroluješ to a ani nefoukáš když vás jede víc nebo máš plno...tak by to mohlo být tím...kor s tou naftou na nápravě...

Každopádně jestli to máš hodně sjetý, tak dokaď nedáš nový gumy, který budeš hustit předpisově, moc asi nezjistíš...auto podle toho co píšeš máš od novoty a pokud ho pilotoješ jen ty, tak asi víš jestli by mohla být od nečeho natuklá geo...ta se sama od sebe nerozhází :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím zda ti to pomůže, ale u tohoto druhu pneumatik eviduju úplně stejný problém. Po prvém roce používání vnitřky předních 16" pneu sjeté. U zimních 15" vše v pořádku.Geometrie byla v pohodě, čepy taky.Proto jsem po debatě celý problém přisuzoval skladbě pneumatiky Dunlop.

Pneu již mají něco za sebou, proto jsem se přichystal na novou sadu. Proběhl repas celé přední nápravy, tlumiče i pružiny - byly KO,ložiska - větší vůle, taky KO. Můj názor na celou věc je,že vliv na sjíždění v mém případě měl ne zrovna ideální stav přední nápravy. Nechej si vše ještě jednou překontrolovat a hlavně dodržuj "předepsaný" :) tlak v pneumatikách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj začaly se mi sjíždět přední gumy zevnitř.Geometrie a čepy vpořádku.Nevíte čím to muže být?Nikdy to nedělalo.Díky

Ahoj, mě se sjížděly přední pneu také vnitřkem, udělal jsem geometrii a nepomohlo to. Potom jsem nechal vyměnit popraskané silentbloky na předních ramenech (ty zadní, dají se vylisovat) a je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to dávno, co jsem to tu psal. Sjely se mi také vnitřní strany. viz foto (pneu měla jen 21 tis km). Geometrii jsem měl v pořádku. Moje ojetí je způsobeno stylem jízdy tj. smýkání předních kol v zatáčkách. Když si zatočíte kola do plného rejdu, tak jde jasně vidět záklon kola. A čím širší pneu, tím se ta vnitřní hrana pneu více sjíždí. Krajní hrana se nesjíždí, protože se na vnitřku zatáčky jen lehce dotýká vozovky odstředivou silou.

post-1312-052834400 1282913605_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to budeš hustit podle štítku na víku od nádrže tak by to mělo být OK. Já jezdím z 95% ani ne prázdnej ale ani ne narvajnej tak to hustím mezi ty udávaný hodnoty. Od jara mám nový gumy, najeto 8tkm a vše OK.

Myslím si že základem je uveřejnění motoru. Pokud ma naftu tak podle štítku se mu budou gumy sjíždět. Nejlepší se kouknout na internetové stránky výrobce pneu které jsou nazuty, a tam si vyčíst správné huštění těchto pneu. Ale jak jsem tu už psal nejlepší pro naftu je 2,5 předek i zadek. Navíc podloženo 2 servisy + 4 pneuservisy. Sem nelenil a šel jsem se zeptat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som na skúšku nahustil na 2,5. Auto hučí dalej. Prehodil som predné a zadné gumy, nepomohlo. Ale zda sa mi pocitovo take menej stabilné a skákavé pri vyšších ryclostiak pri to prehustení.

Pokud gumy hučí je to hlavně typem pneu, směrový dezén bývá hlučnější, případně ojetím. Je třeba pravidelně prohazovat předek se zadkem. Doporučuje se to zhruba po 6 tis. km, ale závisí to i na typu pneu a způsobu jízdy. Při razantnější jízdě brzda plyn častěji. Na předních gumách se projevuje akcelerace i decelerace, sjíždějí se tedy relativně rovnoměrně. Na zadních se projevuje pouze decelerace, brždění. To znamená, že na dezenu příčných bloků vzniká něco jako pilka a je třeba to občas na předku srovnat. Pouhým prohozením předku se zadkem hlučnost hned nezmizí, chvíli to trvá. Dá se to urychlit občasnou razantnější akcelerací. Podívej se v jakém stavu máš vzorek, stačí přejet rukou tam a zpět a tu pilku ucítíš. O II má sama o sobě dost hlučný podozek. Pokud někdo hledá akustický komfort, musí volit tiché pneu. Tragédií na tomto voze jsou např. Barum Bravuris 1. generace. Jinak hustím podle předpisu výrobce a ok. 2,5 na předku je podle mne moc. Zhorší to komfort, guma se bude více sjíždět uprostřed a celkově se sníží životnost nápravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak barum bravuris 1gen.jsem měl 3 roky a byl jsem s něma maximálně spokojenej a že sem je nešetřil. Najeto asi 40tis.km.Teď mám Barum bravuris 2 a taky spokojenost.Je to hold na každým jak s tím jezdí a jak se k nim chová a kde s nima jezdí.Mě vyhovujou z toho důvodu že jsou měkčí a perfektně držej za mokra i za sucha.Nehledě na to že se daj sehnat za rozumnou cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak barum bravuris 1gen.jsem měl 3 roky a byl jsem s něma maximálně spokojenej a že sem je nešetřil. Najeto asi 40tis.km.Teď mám Barum bravuris 2 a taky spokojenost.Je to hold na každým jak s tím jezdí a jak se k nim chová a kde s nima jezdí.Mě vyhovujou z toho důvodu že jsou měkčí a perfektně držej za mokra i za sucha.Nehledě na to že se daj sehnat za rozumnou cenu.

Já na nich mám přes 30 tis. a ještě mají vzorek min. 5 mm, jsou tedy zhruba v polovině životnosti. Jediné co mi na nich vadí je jejich hlučnost, něco takového jsem ještě nikdy neměl. Na druhou stranu, kolega je měl na 15 let starým BMW řady 5 a spokojen. O II má prostě hlučný podvozek, to je nakonec všeobecně známo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...