Přejít na obsah

Špatný odklon kol.Proč?


Pavel85

Doporučené příspěvky

Takže motor už se mi podařilo dořešit,ale nastal nový problém.Zjistil jsem,že mám zevnitř sjeté gumy.Levá více,bylauž dokonce rozpraskaná.Myslel jsem,že to byla třeba chyba gumy,ale v pneuservisu tvrdí,že to je geometrií,že už bylatak sjetá.No a teď co je za problém.Loni jsem dělal GO podvozku.Tlumiče,zadní uložení ramen,kosti,brzdy atd.No a po tomhle zásahu se mi změnil odklon předních kol a to do "A".V levo mám -1°20" a v pravo -1°06".A ještě k tomu v levo mám záklon 3°23" a má být 4°28" +- 30".To mi dnes naměřili veškodovce na laseru.Sbíhavost byla OK.Tohle už mi ale naměřili po té výměně tlumičů loni,ale prý to je ještě ok a nic to neudělá,tak jsem to neřešil.Ale letos mi to sežralo gumy a nerad bych aby nové Bridgestony dopadly stejně.Po zjištění,že mám špatné odklony jsem vyměnil ještě zbytek věcí,jako čepy,horní uložení a krom pružin vlastně nic nezůstalo.Předtím to bylo vše OK.Přikládám ještě protokoly,kdy to bylo OK a jak to mám teď.Čím by to mohlo být?Tlumiče jsem dával tyhle http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1314088;1960745;1960749;1970572;1970573;1970574;1970575|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGS=20|PT=0|PDID=1949741|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0| Měl jsem je za hodně dobrou cenu.Že by byly křivé? Díky za rady.

post-6992-055963800 1286389749_thumb.jpg

post-6992-034823400 1286389888_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jestli jsi nebyl na geošce po výměně,tak je to jasné.Jenže já jsem měl sbíhavost OK.Jen ty odklony a na levo záklon.Co přesně určuje záklon?Rameno?Silembloky?Ten odklon si myslím bude tlumičema,že nejsou originál,ale asi nějaká čína.Ale ten záklon?A levá guma byla o dost více zničená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli ty tlumiče byly čína.Prostě byly z Autokelly a byly to ty s označením XS 6Q0413031BH Stojí 959,- a ja sem je měl s celem výraznou slevou.Jinak vše značkové (čepy a pod).A sbíhavost mám dobrou.Jen odklony a levý záklon mám ujetý.Tlumiče už mám objednané bilsteiny a ramena budu měnit taky.To levé se mi zdá v jednom místě jakoby mírně prohlé oproti novému.Což bymohlo vysvětlovat záklon.A silentbloky ramen jsou tam loni nové.Myslím že se tam dávaly febi,nebo nějaké.Nejsem si jistý.Je na nich napsáno spain.Akorát že jsou mírně nedolisované.Tak 1mm jim chybí,aby si ty lemy sedly až na konzoli.Alepoloha je správně.Zkusímje dolisovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

nevím ale ta třetí fotka s tím lůžkem se mi moc nezdá.....vypadá nějak ,,nemocně,,(přístě si kup lůžka do OII,jsou pevnější)

Jinak odklony můžou ovlivnit staré pružiny....,,unavené,,potom máš auto níž a větší odklon.

Záklon,kde se stupen rozdílu...tak ,,jemně,, ohnuté rameno asi nepoznáš.Nemáš náhodou oba spodní čepy stejné?Je levý a pravý a jdou dát i obráceně a poté máš malé záklony.Zkoušel jsi ty záklony seřizovat pohybem nápravnice?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak mám po výměně předních tlumičů,levého ramene a nakonec ještě levého čepu řízení.Levý čep měl celkem dosti velkou vůli,které si ale nevšimli ani na geometrii ve škodovce.Celkem mne tím sklamali.Tlumiče jsem dával Bilsteiny,měnil jsem i ložisko uložení.Celkem jsem se zapotil přidotahování toho ramene.Při zkušební jízdě mi tam při akceleraci pořád něco klepalo.Tem přední silemblok totiž chodil a nešel už více dotáhnout.Museli jsme proto povolit konzoli,dotáhnout rameno a pakji zase přitáhnout.Odklony jsou teď OK,levý záklon,který byl špatný je taky OK.Akorát semi mírně posunul zase pravý záklon,ale ne moc,jen asi 30minut mimo toleranci,tak už to neřeším.Jinak ty tlumiče co tam byly,jsou Sachs.Dával jsem je tam asi před 15ti tis.km a teď byly celkem KO.Jeden měl nepravidelný chod a sem tam ůplně vynechal.A jízdní vlastnosti jsou teď ůplně jinde.Přejezdy nerovností jsou teď tichoučké a při jízdě na hrbolaté cestě není slyšet rány,jak tomu bylo předtím.A opticky se zdá,že předek je mírně výš,než byl,ale není to moc.Jak bude čas,hodím sem i nynější protokol z geometrie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v tom Ti asi nebudu schopen poradit.Nemám přímé srovnání s originály.Já jsem totiž loni v létě měnil tlumiče a dával jsem dopředu ty zmiňované sachsy (pouze kapalinové) a připadlo mi pak auto dosti tvrdšía hlavně na těch nerovnostech to bylo slyšet.Bouchaly a taky syčely.Jak jsem jel vlétě s otevřenýma okýnkama,jsem si připadal jak vůl,jak to syčelo.A teď jsem dal ty Bilsteiny a naprostá spokojenost.Jeto o několik tříd jinde.Nerovnosti už neslyším,auto se příjemně stišilo(užslyším jen různé pazvuky z interiéru).A nějak tvrdé mi nepřipadají.Tak nevím jestli ty sachsy byly jen nepodařené kousky,nebo jsou opravdu tak špatné.Kdybys byl tady z okolí,mohli sme to porovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. Chystám se na jaře na výměnu tlumičů a skoro jsem byl rozhodnut pro Sachs. Ale asi to ještě přehodnotím, protože Tvoje špatné zkušenosti nejsou úplně ojedinělé. Na kvalitu Bilsteinů jsem žádnou stížnost nenašel. Jen se trošku bojím, že budou na Prahu moc tvrdé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To těžko říci.Já jsem dlouho pročítal různé témata o tlumičích.A co člověk,to názor.Někdo říká,že jsou bilsteiny mírně tvrdší než origo,někdo zas že to nejde skoro poznat.Pak spousta lidí chválí Kyaby.Prý jsou pocitově jako originály.Já jsem se rozhodoval právě mezi těmito dvěma značkami.Cenový rozdíl byl v řádech korun,reference +/- na stejno.Nakonec rozhodla předchozí dobrá zkušenost s bilsteiny,které jsem dával na Mondeo.Na Monroe,Sachs jsem našel spíše záporné reference.Loni jsem tam ty sachsy dával,protože jsem je měl za hodně dobrou cenu přes známého,bez dph a ještě se slevou.Ale že jsou to sachsy jsem si všiml až když jsem je vytahoval z auta.Nikde na nich nebyla reklama,akorát na tom plastu,na který se nasazuje prachovka bylo vylisováno sachs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene,já mluvím o předních.Myslím ten plast,co je na předním tlumiči,co na něj dosedá ta prachovka.Nahoře je prachovka chytlá za ložisko a dole pak dosedá na ten plast.Nemají to všechny značky jako originál.Třeba ten na té fotce to taky nemá.Je to tam jak jsem zakreslil (sice ne kdoví jak).A na něm právě bylo sachs.A sundat to nejde,takže je to součástí už z výroby.A já jsem na něm žádnou nálepku neměl.

Editováno: , autor: Pavel85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak znova.S nápravnicí nebylo nikdy hýbáno.Špatný odklon se objevil po první výměně tlumičů.Po výměně za bilosteiny jsou odklony opět OK.S nápravnicí NEBYLO hýbáno.Jednoznačně z toho plyne,že byly vadné ty tlumiče.Jak?to už nevím.Buď byly ohnuté,nebo s nimi bylo auto níž a tudíž byl odklon špatný.A ten záklon nejspíš ramenem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...