Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

trošku jsem se do tohoto fóra začetl, zkoušel vyhledávání, ale sedím tu už přes hodinu a mně podobný problém jsem nenašel, proto zakládám toto téma...

Mám Fabii, 1,2 12V HTP, r. 2005, najeto 123 tis. km a začala se projevovat občasná nepříjemná závada následujícího typu:

- nezáleží na teplotě okolí nebo motoru

- otočím klíčkem v zapalování, všechny kontrolky ok, kromě systému vedení výfukových par

- pokusím se nastartovat a nic - absolutně nereaguje - mohu opakovat startovací proceduru několikrát a stále stejný problém, žádné zvuky, pouze ticho...

- řešení pro nastartování je následující: stačí auto "roztlačit", lépe řečeno uvést do menšího pohybu a pustit se zařazeným kvaltem spojku, prostě jen aby se o kompresi motoru auto opět zastavilo...

- pak stačí otočit klíčkem - proběhne klasická kontrolková přehlídka - další otočení klíčkem a nastartováno na první škytnutí...

Otázka zní...čím by to mohlo být?!

Přiznám se, nikde v servisu jsem se ptát nebyl, rád bych znal názor více lidí, případně našel někoho, kdo měl stejný problém...

Děkuju!

Myslim že by si mal pozreť kontakty či tym roztačenim sa pohybe motor a urubi obvod. Podoťahuj všetky svorky na a nad aku a na štarterr.

  • 1 měsíc později...

Co takhle uhlíky startéru? Zkus poklepat kladívkem na startér a nastartovat.

Čidlo otáček motoru - je na indukčním principu a "hledá" příčnou vyfrézovanou rysku na setrvačníku. Výstupní signál z čidla má tvar impulsů s frekvencí závislou na rychlosti otáčení motoru. Každý motor má na svém cyklogramu bod, kde se "nejradši" zastavuje - jednoduše po odpojení dodávky paliva řídicí jednotkou "narazí" na bod se zvýšeným odporem proti otáčení a jeho setrvačná energie už nestačí na překonání odporu - motor se zastaví. Pokud se tento bod nachází zrovna v místě, kde čidlo "načmuchá" drážku na setrvačníku, může docházet k nesmyslnému signálu z čidla - čidlo se rozkmitá (myšleno elektricky) a ŘJ "si myslí" že je motor už v chodu, resp. že už se otáčí = z tohoto důvodu kvůli ochraně ozubení setrvačníku a startéru nedovolí pustit proud do startéru. Příčinou rozkmitání čidla může být stárnutí - změna elektrických vlstností nějaké součástky v jeho útrobách. Řešením je výměna čidla - je dobré to udělat na zkoušku, pokud je to možné. 

Další možností je nespínající startér nebo poškozené ozubení na pastorku/věnci spojky, bránící zasunutí pastorku do věnce, jenže v takovém případě by startér aspoň cvakal a měl by snahu zasouvat pastorek do věnce - tato závada se řeší výměnou patřičného mechanického dílu.

  • 2 roky později...

čidlo se rozkmitá (myšleno elektricky) a ŘJ "si myslí" že je motor už v chodu, resp. že už se otáčí = z tohoto důvodu kvůli ochraně ozubení setrvačníku a startéru nedovolí pustit proud do startéru. 

 

To je vtip ne ? ještě jsem to na žádné fabii neviděl ani jsem o tom neslyšel ale nezkoušel jsem to 

Není zde dopsáno čím to bylo rád bych kdyby to tu pokud možno někdo dopsal řeším stejný problém ale vypadá to na relé č.7

Žes něco neviděl nebo o tom neslyšel ještě neznamená, že to nemůže existovat. Ve snímači je elektrická cívka zapojená v oscilačním obvodu a přiblížením tý drážky na setrváku se změní podmínky pro funkci - může dojít k parazitním kmitům, kdy ten oscilátor bude střídavě naskakovat a zase vypadávat vinou právě nějaký vadný součástky uvnitř čidla a ŘJ která právě čeká na signál způsobený vypadnutím těch oscilací a z něj plynoucí změny odebíranýho proudu si bude myslet svoje. nikdy neříkej nikdy - já už se s takto zblázněným čidlem setkal...

Tak pánové snad se bavíme o HTP ne? Proud na 50tku starteru ten slabší kabel vede přímo od spínací skříňky. Pokud to někdy jde a nejde zkusil bych zkoušečkou zda jde na 50tku starteru proud, pokud jo tak je starter KO. Tam žádný jištění není

Pokial to robi sporadicky Tak  by som to  tipoval na vadnu kotvu startera pravdepodobne dve lamely aj viac su ko tak ci onak treba ho vytiahnut a skontrolovat

  • 1 rok později...

Využiji tohoto vlákna a chtěl bych se vás zeptat, zdali neznáte hodnotu spínacího proudu, který teče ze spínací skříňky do startéru u Fábie 1,4.

Předem díky za případnou odpověď.

Prívod býva isteny u niektorých áut 20A poistkou...

Díky, já bych to taky odhadoval tak 10 - 20A. Je zajímavý že to není jištěno pojistkou na startér (u Fábie jsem nenašel) a ze spínačky to nejde ani přes relé.

Poistky som zvacsa videl iba u Pazoutu pripadne inych franc derivatov v "bsm" jednotke (elektronika mot. prostoru)

  • 5 let později...

Ahoj,

 

měl jsem naprosto tentýž problém. Škoda Fabia 1.2 htp, 40kW, 2006. Taktéž mi šlo nastartovat někdy pouze pomocí mírného cuknutí s autem.

Problém byl v ukývaném kabelu u konektoru startéru. Kabel s konektorem opraveny a jezdí jak má.

Video ukazující problém a opravu: https://www.youtube.com/watch?v=SDTZKLafLdg

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.