Přejít na obsah

1.4 MPi úprava


Tomas.cz

Doporučené příspěvky

Chci se zeptat jestli někdo zdejší má na své MPi 50kw úpravu od firmy Sportmotor na 56kw?

Dík Tom

Ano, já na služebáku. Dělali mě to v 60- ti tis. km, nyní tam je cca 100 tis. Žádný problém, jezdí jako z praku. Můžu jen doporučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_Mirda

Mám čerstvě načipovanou Fabii Combi 1,4 MPI 50kW od firmy Cimbu Autosport ze Sukorad u Mladé Boleslavi. Výkon by měl být 57 kW a kroutící moment vzrostl ze 120Nm na 128Nm. Faktem je, že je to znát, ale pokud chcete využít hlavně toho kroutícího momentu, musíte to při řazení vytočit tak na 4500ot/min,po zařazení klesne na 3500ot/min a jste v režimu nejvyššího kroutícího momentu. Spotřeba by měla jít údajně o 0,5l/100km dolů, ale to nemám ještě vyzkoušené. Trojku mám teď o dost svižnější a na pětku to po 130 km/hod. zrychluje výrazně lépe. Maximálku jsem dosáhl 180 km/hod. (dle tachometru), před čipováním to bylo o 5km méně. Uvedená firma má na svých stránkách www.cimbu.cz srovnávací grafy před a po čipování u všech motorových skupin Fabie (jsou tam samozřejmě i jiné značky škodovek) a z toho je docela pozoruhodné, že u 1,4 55kW vzroste sice výkon na nějakých 63kW, ale kroutící moment je stejný jako u přečipované 1,4 MPI 50kW, přitom cena je téměř 2x větší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám čerstvě načipovanou Fabii Combi 1,4 MPI 50kW od firmy Cimbu Autosport ze Sukorad u Mladé Boleslavi. Výkon by měl být 57 kW a kroutící moment vzrostl ze 120Nm na 128Nm. Faktem je, že je to znát, ale pokud chcete využít hlavně toho kroutícího momentu, musíte to při řazení vytočit tak na 4500ot/min,po zařazení klesne na 3500ot/min a jste v režimu nejvyššího kroutícího momentu. Spotřeba by měla jít údajně o 0,5l/100km dolů, ale to nemám ještě vyzkoušené. Trojku mám teď o dost svižnější a na pětku to po 130 km/hod. zrychluje výrazně lépe. Maximálku jsem dosáhl 180 km/hod. (dle tachometru), před čipováním to bylo o 5km méně. Uvedená firma má na svých stránkách www.cimbu.cz srovnávací grafy před a po čipování u všech motorových skupin Fabie (jsou tam samozřejmě i jiné značky škodovek) a z toho je docela pozoruhodné, že u 1,4 55kW vzroste sice výkon na nějakých 63kW, ale kroutící moment je stejný jako u přečipované 1,4 MPI 50kW, přitom cena je téměř 2x větší.

Přesně tak...skoro -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se rozhoduju mezi Cimbu a Sportmotor, ale nevím na jako firmu dát...

Tom

Obě firmy jsou dobré a u daného motoru je cena srovnatelná. Přesto bych volil Sportmotor. Pokud porovnáš grafy, zejména kroutícího momentu zjistíš, že Cimbu v podstatě kopíruje nešťastnou tovární charakteristiku akorát posazenou výš, Sportmotor vrchol posunuje do jiných otáček. Výsledek je ten, že se značně rozšiřuje rozsah "použitelných otáček". A konkrétně, podle vlastní zkušenosti v reálu to jde přesně podle uváděného grafu.

Jedinej rozdíl je v tom, že Sportmotor klade důraz i na vzduchový filtr, konkrétně doporučuje KN. Pokud se dobře pamatuji stál necelých 2 tis. a je dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_mirda

Musím se omluvit za nepřesný údaj, 1,4MPI 50kw po načipování má nejvyšší kroutící moment 128Nm(u Sportmotoru 126Nm) na 3000 ot./min a ne na 3500 ot., jak jsem psal v prvním příspěvku. Kopírování původní křivky kroutícího momentu je u obou firem skoro stejné, zrovna tak vrchol kroutícího momentu. Pokud se jedná o ten vzduchový filtr KN, který doporučuje firma Sportmotor, tak to s ním opravdu jede lépe, ale otázka je, jak dlouho. Když si uvědomíte, že ten filtr je o dost propustnější, než klasický papírový, tak dojdete k závěru, že propustí daleko více nečistot, než papírový a to se musí zákonitě odrazit na zvýšeném opotřebení motoru. Ale určitě to s ním jede líp, to nikomu neberu. Já používám papírový filtr, měním ho po 10.000 km a to po 50.000 km byla pěkně zahnojená škrtící klapka. Co teprve, když by tam byl sportovní filtr? Myslím, že to za ty problémy nestojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taktéž je musím omluvit za nepřesný údaj, rozdíl v průběhu kroutícího momentu u těch dvou dodavatelů je u 16V 55 kW, u MPI 50 kW je to opravdu skoro stejné. No a s tím KN filtrem, nevím, do motoru se nedívám, ale je jisté, že na služebáku (MPI 50 kW) tam šel v 60-ti tis. km spolu s chipem, nyní tam je 100 tis. km, zatím jsem jej nečistil (ale chystám se ale na to) a furt to „jede jako z praku“. I kdybys měl pravdu, tak to, že najedu místo 350 tis jen 300 je mě v podstatě šumák, a to i na soukromém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co teprve, když by tam byl sportovní filtr? Myslím, že to za ty problémy nestojí.

Myslím že to trochu přeháníš, nemá to takový vliv na životnost auta jak popisuješ. Mám chip i sportovní filtr, dělám každý rok pravidelné servisní prohlídky a úplně v pohodě, čili pokud se o auto staráš tak jak máš tak si myslím že bez problémů, tzn. nehonit to za studena, poctivě dodržovat servisní prohlídky a hlavně kdo maže ten jede -_- olej ;)

Jinak chip můžu určitě doporučit jak bylo psáno výše prospěje to rozsahu krouťáku auto má lepší tah v nižších a středních otačkách, kultivovanější chod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ja se na chip teprve chystam, ale budu mit trosku rozsahlejsi upravy... Zatim mam jinou hlavu a vacku, tu upravenou od motor-excelu, ted cekam na saci potrubi z 50kW verze a pak k tomu necham doladit RJ.

Co se tyce vzduchovych filtru, tak jsou tady trosku zkreslene informace. Ale debata o vzduchovych filtrech je na delsi lokte a do toho se nechci poustet. Nicmene uz jen proto, ze bavlneny se cisti kazdych 15 tisic a papirovy ve skodovce meni kazdych 60 tisic, tak je jasne, ktery je na tom hur. Pokud se vymena papiroveho zkrati take na 15, tak jsou na tom oba filtry s filtraci, podle me, temer identicky. Nicmene bavlneny za deste nevlhne.... Ale jak rikam, je to na delsi lokte a toho se ucastnit nebudu.

Co se tyce meho motoru, tak uz ted jsem s nim spokojen, po vymene saciho potrubi a optimalizaci RJ to bude jedna basen...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ja se na chip teprve chystam, ale budu mit trosku rozsahlejsi upravy... Zatim mam jinou hlavu a vacku, tu upravenou od motor-excelu, ted cekam na saci potrubi z 50kW verze a pak k tomu necham doladit RJ.

Co se tyce vzduchovych filtru, tak jsou tady trosku zkreslene informace. Ale debata o vzduchovych filtrech je na delsi lokte a do toho se nechci poustet. Nicmene uz jen proto, ze bavlneny se cisti kazdych 15 tisic a papirovy ve skodovce meni kazdych 60 tisic, tak je jasne, ktery je na tom hur. Pokud se vymena papiroveho zkrati take na 15, tak jsou na tom oba filtry s filtraci, podle me, temer identicky. Nicmene bavlneny za deste nevlhne.... Ale jak rikam, je to na delsi lokte a toho se ucastnit nebudu.

Co se tyce meho motoru, tak uz ted jsem s nim spokojen, po vymene saciho potrubi a optimalizaci RJ to bude jedna basen...

A nemaji to v tom Excelu malinko předražený? Ty kupuješ ten kit 69 kw, co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...