Přejít na obsah

Výměna zadních tlumičů a pružin na O1


johnxx

Doporučené příspěvky

mám dojem,že tam patří pružiny 1JO511115BR2xhnědá3xstříbrná.pružina z OII má jine parametry.

Děkuju , mě je jasné že na OII combi jsou silnější ( více unesou ) ale jde mi o to zda-li tam fyzicky jdou dát. Chci to mít spíše tvrdší než houpavější. Náhodou bar. provedení na ty OII 2,0 Tdi, nevíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pružiny jsou identické.průměry oka jsou stejné.rozdíl je v síle tuhosti a výšce.jestli potřebuješ něco tvrdšího volil bych raději pružiny z platformy OI-combi,nebo pružiny pro vyšší zátěž.mohlo by se stát,že budeš mít zadek níž než předek.jinak pružiny OII jsou značeny kombinací barev bílá a žlutá podle motorizace a vybavení.označení je-1KO511115BC,BD,BE,BF.nějaké pružiny mám v případě zájmu napiš SZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

vyzera to ze budem musiet menit aj pruziny, stale to tam niekde vrzga aj ked uz to nie je take zle ako pred vymenou tlmicov. neviem co to je, nejake napady?

Pružiny nevrzaj :kol-28:

ale hej, vsimol som si ze mi na kombiku vzadu vlavo vrzga zadna naprava, myslel som ze tlmic, ked som to zdvihol tak som zistil ze pruzina sa ohla, a drhne o napravnicu...tak musim tie pruziny vymenit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zatial nevyfotil, ohnuta je tak ze aj na stole je ako banan a nie ako valec, zatial som ju len otocil aby bola tym vybocenim dovnutra auta a nedrhla o napravu, ked budem tie pruziny menit tak vyfotim. Vsimol som ze na nich nieje ziadne farebne oznacenie, cize uz pravdepodobne niesu origos, tak sa asi neni co divit ze sa zbananovatela...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahojte, chcel by som sa opýtať. Mám Octaviu 1 liftback 1,9 TDI 66kW 1997. Chcel by som na ňu nový podvozok (tlmiče pružiny) a keďže jazdím takmer neustále plne naložený chcelo by to u mňa dozadu tvrdšie alebo vyššie pružiny. Rozmýšľal som nad použitím pružiny z combi ale dočítal som sa tu aj že existujú Heavy Duty pružiny. Nevedeli by ste mi poradiť čo bude lepšie? prípadne hlavne či sa mi s combi pružinami nezdvihne príliš zadok keď budem prázdny? Teda myslím že aj tie tvrdšie pre lift budú určite o kušťok vyššie ako základ a teda moja otázka je, nebude to náhodou úplne za jedno ktorú tam dám? Ako sú na tom cenou? Bude v nich nejaký rozdiel? Ďalšia vec je že moja octa má 500 000 km za sebou a už to aj kvitne takže do nej nechcem vrážať veľké prachy, a tak či mi viete poradiť značku tlmičov a pružín ktoré budú lacnejšie ako origo, prípadne proste ktoré kúpiť, také čo budú vykazovať najlepší pomer cena výkon. Ak by ste mi vedeli hodiť nejaký odkaz na eshop alebo tak budem rád. Vopred ďakujem :) .

 

PS: Viem že je to mimo ale prejaví sa na jazdných vlastnostiach ked miesto 195/65 R15 obujem 205/65/60 R15 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Vezmu to od začátku, když máš na pružinách několi set tisíc, tak jsou úplně sedlé.

 

Mohou být níž klidně o 3cm v normálu a úplně ležet po naložení. To se samozřejmě spraví výměnnou. Auto zas nebude tahat zadek po zemi. Já nejsem moc zastánce zvyšování, protože to auto je pak jak vzlítající stíhačka, když ho nenaložíš až po střechu.

 

 

 

 

 

Tlumiče a pružiny bych pořídil na www.tatechnix.cz, kde mají super ceny. K tomu podvozku budeš potřebovat ještě horní uložení. Vyměnovat to bez toho znamená akorát platit dvakrát za geometrii a celý rozdělání, protože se to napotvoru vysype hned jak to složíš. Horní uložení Škoda Octavia maj za tady za super cenu viz odkaz. 

 

 

 

 

 

Na 16kách auto ztvrdne a víc bouchá, ale můžeš jezdit ostřeji. Poćítej taky 0,2-0,5 litru na spotřebě nahoru.

 

Editováno: , autor: Martinro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já měl auto na 15 kolech a sérii.

Snížené na sportovním podvozku a 18 kolech.

A teď mám auto ve stylu Scout a sériový(funkční) podvozek zvednutý podložkama na 17 kolech.

Že bych nějak vzlétal a trpěl to tedy rozhodně ne.

Když nervu zatáčky ve velké rychlosti, ale jezdím rozumně tak nemám problém.

,,Nastavení" co mám teď mi absolutně vyhovuje....

No stres na dírách a polních cestách :D

Navíc mám povolené zvednutí v TP o 24mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím chlapi, nechci zakládat nové téma tak se s dovolením zeptám tady. Měnil jsem tlumiče adní na ocavii combi, dával jsem bilstein to je v poho, předtím žádné problémy, ale ted při jízdě na našich klasických zalátaných cestách slyším od zadního pravého kola takové divné zvuky. Nevím jak to blíže specifikovat, jakoby tupé rány. Kdyby to bylo vpředu tak bych to přirovnal ke zvuku špatných gum stabilizátoru. Máte někdo představu co by to mohlo být? Vím že je potřeba to spíš dát na zvedák a kouknout ale nemám ted možnost kdy a kde kvůli práci. díky za odpověd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

Zdar skodovaci,

 

Potřeboval bych radu.

Na O1 mi odešly zadní pružiny.

Nasadil jsem neoriginální pružiny s označením 1J0511115CR.

Původní orig pružiny 3xstř.2x hnědý proužek.

 

Auto je teď vzadu přizvedlé, což by mi tak kromě estetiky nevadilo, ale díky zvednutému zadku mi poklesl předek.Řekl bych tak o 15mm, což má za následek občasný kontakt s obrubníky.

Máte někdo nápad co s tím?

díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Použít originál pružiny a takové, které jsou pro Tvůj model.

Jinak to zvýšení může být v pořádku, ty staré byly unavené a zadek víc seděl.

PS:

O kolik se zadek musí zvednout aby předek klesl o 15 mm ?

Protože matika nepustí a vychází mi to na víc jak 40 mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar skodovaci,

 

Potřeboval bych radu.

Na O1 mi odešly zadní pružiny.

Nasadil jsem neoriginální pružiny s označením 1J0511115CR.

Původní orig pružiny 3xstř.2x hnědý proužek.

 

Auto je teď vzadu přizvedlé, což by mi tak kromě estetiky nevadilo, ale díky zvednutému zadku mi poklesl předek.Řekl bych tak o 15mm, což má za následek občasný kontakt s obrubníky.

Máte někdo nápad co s tím?

díky za info

takové označení pružiny neexistuje-1J0511115CR a pokud jsi dal pružiny z OII-1KO511115CR ,tak se nedivím,že z toho máš kozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vygooglil jsem na netu značení pružin na VW a podle zjištěných informací jsou shodné se Škodovkou. Např já mám na své Š Octavii Combi 1.9 Tdi 2001: Pružiny předek: 2 zelené, 2 modré - což je podle tabulky měkká pružina (149 lb/bin) a je shodná 01 Golf 115 PD 16" a pružiny zadek: 3 zelené, 2 stříbrné - což je VW Jetta Wagon a taky nejměkkčí.

post-73606-0-15782000-1432992456_thumb.j

post-73606-0-05820100-1432992469_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Teď chce kámoš měnit na své Octavii 1.9 Combi 81Kw r.v 2002 (+ tažné zařízení) zadní i přední tlumiče a pružiny a nechce originály, ale pružiny značky KYB za slušnou cenu, ale na netu je tam moc druhů. Mě by zajímalo co znamená když se tam uvádí Veličina E, nebo AC, nebo AC-SL. Nikde sem se nedozvěděl co ta veličina znamená, např. tam mají pružinu pro zvýšený výkon a normální pružinu a obě veličinu E. Bude si tam dávat 25mm podložky na předek i zadek na zvednutí auta a zvažuje tu pružinu na zvýšený výkon, ale mám strach aby to pak nebyla koza.
Předek: KYB RC1703 K-Flex
Zadek: KYB RH6083 K-Flex
KYB RH5537 K-Flex Vyztužená verze

Jo a dívali jsme se co tam má teď a má to stejný jak já. Předek: 2 zelené, 2 modré, zadek: 3 zelené, 2 stříbrné.

Co by jste doporučili? Předek je jasnej, tam moc na výběr není, ale co ten zadek? A to značení jestli by někdo nevěděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně to sem mu taky říkal, že pokud tam dá podložky, že je to celkem šumák. Já osobně bych tam dal standartní pružiny a jenom to zvednul, ale on to strašně řeší, tak proto sem se ptal jak je to s tím značením, aby měl úplně jasno. Já sem mu říkal, že pokud tam dá ty podložky, že teoreticky ani nemusí dávat nový pružiny, ale on to chce mít cajk. Já sem to tak udělal na svým (nechal jsem starý pružiny) a zatím spokojenost.

Chtěl jsem prostě ještě něčí názor, aby měl klid v duši.

Editováno: , autor: zdeans
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...