Přejít na obsah

Nezávislé topení Webasto - problémy


Plzeňáček

Doporučené příspěvky

Tuhle chybu vyvolá většinou nefunkční oběhové čerpadlo....pokud topení funguje při nastartovaném motoru a skočí do chyby jen při vypnutém motoru je to na 99% to oběhové čerpadlo. Za běhu motoru to utáhne hlavní čerpadlo motoru, ale bohužel bez něj nedochází díky nefunkčnímu oběhovému čerpadlu u přídavného topení k oběhu vody a tím dojde k přehřátí. Venkovní teplota na to nemá vliv. To je nesmysl.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den

 

Jsem tu nový a prošel jsem snad celé forum a ani google me nedokázal poradit.

Mám Superba II rok 2009 a od novoty nainstalováno nezávislé topení Webasto

celou dobu šlo v pohodě, ale ted když ho chci zapnout tak se mi na MFD ukazuje: systémová chyba nezávislého topení.

zkoušel jsem vyměnit baterii v dálkovém ovladači a přes něj to rychle bliká zeleně a nezapne se, přes tlačítko v autě to samé,

a zobrazí se tahle chybová hláška.

Jě nějaká možnost to opravit sám nebo auto musí do autorizovaného servisu?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak zase riesim Webasto aj ja. Typ je ThermoTop V... ano viem, mozem to dat do servisu, ale mozno niekto pomoze...
1. obehove cerpadlo nove
2. palivove cerpadno nove
3. webasto nabehne, ale po nejakom case zhasne (chyba dole).

 

Objavia sa tieto chyby: 01407 - Flame Extinguished a 01406 - No Flame

Po zmazani chyb: 01409 - Repeated Flame-Out

 

Ked som robil diagnostiku, tak webasto normalne nabehne, pokial zhavi sviecka (G8), odpor sledovania plamena ma cca 0.8 Ohm. Po cca 2 minutach zhaviaca svieka pomaly prestava zhavit az prestane uplne. Webasto este nejaku dobu bezi, ale odpor sledovania plamena tiez pomalicky klesa a ked dosiahne hodnotu cca 0.4 Ohm tak zahlasi "No Flame", vypne sa palivove cerpadlo na nasledne aj elmag ventil.  Po kratkej pauze sa webasto snazi znova nabehnut a scenar sa opakuje, pokial sviecka zhavi, tak webasto ide, po nejakom case prestane a plamen pomaly "vyhasne".


Zhavic (G8) - ma zhavit pocas celej doby prevadzjy webasta, alebo je nromalne, ze po nejakom case (cca 2 minuty) zhavit prestane? Moze to byt "len" zanesenim webasta, alebo treba hned vymenit cely horak? Ako by sa prejavovala chyba RJ?

 

                Address 18: Aux. Heat       Labels: 1K0-815-007.clb
Control Module Part Number: 5K0 963 272 E
  Component and/or Version: Standheizer     043 4709
           Software Coding: 0021012
            Work Shop Code: WSC 33361 790 00000
                      VCID: 327F3A37342F9492D994FCD-8066
2 Faults Found:

01407 - Flame Extinguished 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 43
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 41.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.07 V

01406 - No Flame 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 43
                    Mileage: 292244 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.14.11
                    Time: 07:21:40

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 45.0°C
                    Temperature: 42.0°C
                    Voltage: 13.95 V


ZMAZANIE CHYB A DIAGNOSTIKA

                Address 18: Aux. Heat       Labels: 1K0-815-007.clb
Control Module Part Number: 5K0 963 272 E
  Component and/or Version: Standheizer     043 4709
           Software Coding: 0021012
            Work Shop Code: WSC 33361 790 00000
                      VCID: 327F3A37342F9492D994FCD-8066
1 Fault Found:

01409 - Repeated Flame-Out 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 4
                    Mileage: 292253 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.14.13
                    Time: 14:02:49

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 53.0°C
                    Temperature: -1.0°C
                    Voltage: 11.49 V

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím sice mám OII před FL, ale to snad nevadí. Nastavil jsem Webasto Thermo Top V v přizpůsobení na vypnuté přitápění. Avšak po nastartování se rozběhne vnitřní čerpadlo a při nízkých teplotách i začne topit. Musím nějak nastavené hodnoty po přizpůsobení nějak speciálně uložit? Když je vyčtu, tak je to správně.

Možná bych i tohle oželil, ale chtěl bych takový stav signalizovat na climatroniku, že by se rozsvítila kotrolka topení a já ho byl případně schopen vypnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak chces docielit to, aby ti webasto zapinalo iba ked ty chces, t.j. aby sa nezapinalo napriklad pri kratkej jazde, tak pokial viem, neda sa to vypnut/nastavit.... webasto zacne kurit vzdy, ak je vonku pod 7°C (alebo tak nejak) a chladiaca kapalina ma menej ako 88°C (alebo tak nejak)... nezalezi natom ako to mas nastavene (pokial je to origo), proste to zacne kurit vzdy...

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

já to taky zjišťoval a prostě to nezávislé z výroby nejde vypnout, tak aby se ti automaticky spoušťělo při určité venkovní teplotě a při nižší teplotě motoru resp. chladící kapaliny, je to komfortní funkce, která ti má rychleji vyhřát interiér vozu, prostě rychleji topit....taky mě to štve, někdy opravdu zbytečně to spíná, když je venku třeba kolem 0st. a máš popojížďky třeba po městě, chvíli stojíš, nastartuješ a zase to jede....jediné jak to udělat aby se to nezapínalo je vypnout climatronic, ale zase v zimě když potřebuješ topit a třeba odmlžovat okna je to na houby, ikdyž někdy se to použít dá, ale myslet na to pořád....toto kluci nevychytali, kdyby to dali do maxidotu z výroby aby se to dalo vypnout, bylo by to ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nevím zda je to ještě aktuální, ale:

když není plamen, tak to znamená jen dvě věci, buď není palivo, nebo vzduch. To první jde otestovat jednoduše, sundáš z topení hadici pro přívod paliva a přes diagnostiku pustíš test podávací pumpy. Vedení paliva může být i zavzdušněné, pokud si to montoval do vozu. V tom druhém případě, kdy nejde vzduch, tak překontrolovat přívod vzduchu a opět udělal test větráku v topení. Pokud budou trvat nadále problémy, tak pak bych se zaměřil na komoru. V 99% je jen zasraná a špatně dávkuje palivo, což stačí vyčistit. Pokud by i po tom byly problémy, tak tu komoru vyměnit, ale to bych viděl už jako poslední řešení

co se týká fukce, tak je v pořádku, že to nejprve nahřává komoru (2 min) a pak se zažehne plamen, v tvém případě se plamen nezažehne, proto to vyhodí chybu, že není plamen

 

Citovat

 

Tak zase riesim Webasto aj ja. Typ je ThermoTop V... ano viem, mozem to dat do servisu, ale mozno niekto pomoze...
1. obehove cerpadlo nove
2. palivove cerpadno nove
3. webasto nabehne, ale po nejakom case zhasne (chyba dole).

 

Objavia sa tieto chyby: 01407 - Flame Extinguished a 01406 - No Flame

Po zmazani chyb: 01409 - Repeated Flame-Out

 

Ked som robil diagnostiku, tak webasto normalne nabehne, pokial zhavi sviecka (G8), odpor sledovania plamena ma cca 0.8 Ohm. Po cca 2 minutach zhaviaca svieka pomaly prestava zhavit az prestane uplne. Webasto este nejaku dobu bezi, ale odpor sledovania plamena tiez pomalicky klesa a ked dosiahne hodnotu cca 0.4 Ohm tak zahlasi "No Flame", vypne sa palivove cerpadlo na nasledne aj elmag ventil.  Po kratkej pauze sa webasto snazi znova nabehnut a scenar sa opakuje, pokial sviecka zhavi, tak webasto ide, po nejakom case prestane a plamen pomaly "vyhasne".


Zhavic (G8) - ma zhavit pocas celej doby prevadzjy webasta, alebo je nromalne, ze po nejakom case (cca 2 minuty) zhavit prestane? Moze to byt "len" zanesenim webasta, alebo treba hned vymenit cely horak? Ako by sa prejavovala chyba RJ?

 

 

 

Editováno: , autor: FrantisekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tak u superba II tam tato možnost není, pouze nastavení nezávislého topení na větrání a nebo topení, ale ikdyž se dá větrání, tak se pořád automaticky spouští webasto při určité mínusové venkovní teplotě....je to prostě otravné, protože se to spouští ikdyž je motor dle teploty zahřátý na skoro 90st....až když je pořádně prohřátý a překročí určitou mez, tak se to vypne.

 

jinak mě ještě napadlo co by s tím udělalo odpojení čidla venkovní teploty, pak by se to nemuselo spustit, když by nevědělo jak je venku....ale nevím kde přesně je nainstalované a zapojené, předpokládám, že někde pod motorem, u mlhovek...a zase nevím zda toto čidlo neovlivňuje ještě něco kromě teda toho, že by nešel ukazatel teploty na přístrojovce.

 

ještě jsem dotaz na možnost vypnutí dával přímo na škodovku, jsou tam operátorky...no vysvětlit jim o co jde a že mě pořád posílali manuál k vozu, kde je popsáno nastavení automatického zapnutí nezávislého topení na maxidotu tzn. v určitý den, čas....pořád nedokázali pochopit co po nich chci, mimo jiné v manuálu je napsáno, že automatické zapínání nezávislého topení jde vypnout u zážehových motorů v odborném servisu, to nechápu proč to nemůže jít i u vzněťových....

 

edit: nyní jsem mluvil s někým z informační linky ze škodovky a ten mě říkal, že by to mělo jít vypnout i u vzněťových motorů, takže to zkusím zjistit v autorizovaném servise, protože v jednom mě asi před rokem řekli, že to nejde...možná by se k tomu mohl vyjádřit zde někdo kdo se zabývá diagnostikou aut.

 

toto mě poslali, když jsem jim do podrobna řekl svůj problém:

 

5a7ca678078bc_Vstiek.thumb.PNG.31dfe5895451d59cf942efcb8a4e8ecf.PNG

Editováno: , autor: sipmart
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...