Přejít na obsah

Kontrola tlaku v pneumatikách


buřtík

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny Yeťáky,

mám dotaz ohledně kontroly tlaku v pneu. Jednou se mi stalo, že při jízdě došlo k aktivaci této funkce. Po dojetí domů cca 10km jsem zkontroloval tlak v pneu a ten byl dobrý. Po resetu vše bez problému. Po nějaké době jsem zjistil, že se mi objevila bublina na jedné pneu, to jsem reklamoval u škody. Jestli to bylo tím nevím??? :) :) :)

Teď mám jiný dotaz. Při přezutí všech pneu se kontrola tlaku neozvala. Je to v pořádku? Protože v návodě píšou, že při výměně jedné nebo více pneu se musí tato funkce znovu kalibrovat. Nevím co ví více pneu, možná že u všech pneu to nezaznamená.

Díky za případné odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mě se kontrola tlaku po přezutí ozvala, ale až po cca 10 km. Ono jde asi o to, o kolik se změní (relativní) otáčky. Je možné, že pokud poloměr zimních pneu je cca stejný jako poloměr letních pneu, tak se to ani neozve. Já jsem přezouval z 215/60 na 205/55 a kontrola se ozvala. Taky se ozvala poté, co jsem píchnul... (píchnul jsme hned třetí den po koupi Yeti a ověřil si, že kompresor v sadě pro opravu pneu je super věc ;) ).

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě se taky ozvala při přezutí na zimní až sem se lekl, zapomněl jsem to resetovat.... . Jak je už uvedeno pokud máš stejný obvod kol neozve se. Je to jen takové jednoduché měření. Při resetu si zapamatuje počet otáček (vázáno obvodem kola) z čidla ABS a pokud píchneš obvod se zmenší a už řve.... Takže žádné měření tlaku vzduchu v pneu to není, ani neupozorní které kolo, jen nahlásí nesrovnalost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mě se kontrola tlaku po přezutí ozvala, ale až po cca 10 km. Ono jde asi o to, o kolik se změní (relativní) otáčky. Je možné, že pokud poloměr zimních pneu je cca stejný jako poloměr letních pneu, tak se to ani neozve. Já jsem přezouval z 215/60 na 205/55 a kontrola se ozvala. Taky se ozvala poté, co jsem píchnul... (píchnul jsme hned třetí den po koupi Yeti a ověřil si, že kompresor v sadě pro opravu pneu je super věc ;) ).

Taky se mi rozsvítila kontrolka po přezutí na zimní pneu, po kalibraci zase vše OK. Ale chtěl jsem se tě zeptat na ten kompresor. Já se na něj ještě ani nepodíval, jen vím, že tam je :) Jak se ti s tím pracovalo ? Je to jednoduchý ? Je tam lepidlo zvlášť, aby se to dalo používat opakovaně a kompresor použít třeba jen k dohuštění pneu ? :) Myslím, že jsem někde četl, že by to tak mělo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, přesně tak. Kompresor i lepidlo je zvlášť, takže ho můžeš používat dle libosti opakovaně (i na jiné auta). Ovládání je opravdu blbuvzdorné: otevřeš víčko na krabičce kompresoru pod kterým je schovaný el. kablík do "zapalovače" a šlaušek, nasadíš na kolo, zkontroluješ tlak na měřáku připevněném na šlaušku a pokud je tlak menší než potřebuješ, tak na kompresorku stiskneš jediný vypínač, které tam je a dofoukáš... Já jsem lepidlo ani nepoužil, protože ten šroub na který jsem najel v kole zůstal a ucházelo to jenom trochu. Do servisu to bylo cca 15km, takže jsem to v pohodě dojel.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, kteří mohou jen tiše závidět tuto funkci ostatním :)

přemýšlel jsem, že bych si tuto funkci nechal dodatečně domontovat.

Vím, že se tato funkce dá jednoduše aktivovat v řídící jednotce.

Je ale třeba doplnit spínač pro resetování varování.

Nemáte někdo schéma jak, tento spínač zapojit?

Díky.

Jz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

zacalo to svietit aj mne..:o(na letnych nesvietilo....potom som prezul na zimne ..tiez nie..a teraz pri prechode na letne po cca 10km zacalo svietit..tlak v pneu dobry..takneviem ..ako sa to kalibruje???...treba ist na pocitac ci sa to da aj bez neho??..bo ma to otravuje ked to svieti ...dikes za radu :o) mam FF2 rv.05/2010

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi rano idem do roboty tak to skusim :o) ale je for ze ked som menil na zimne tak nechcelo ziadnu klalibraciu...:o) snad to pojde jednim stiskom :o))..bo dnes som dofukal kolesa..sadnem a svieti..tak zas jak pajac po kompresor a lietal som na pumpe jak taky trt a zas secky kolesa nech su presne dofukane...sadnem a zas no uz ma to nebavilo tak som siel domov :o) s kontrolkou svietiacou .o))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Dodělával jsem si to, tak na hodinu opravdu pomalé práce (dvě cigarety a káva). Stačí jeden PIN napojit do řj ABS/ESP, zbylé tři dráty napájet na vedlejší stlačítko ESP (zachovat i pozice PINU, PIN 1 přípájet na PIN 1 tlačítka ESP atd.).

Kodováni taky zcela jednoduché

jednotka ESP MK60EC1

1K0907379BH

puvodní kód 91 3F 20 0E 09 25 05 03 89 0B 04 EC 90 20 A0 40 30 00 00 s nakodováným TPM 91 3F 20 0E 09 25 05 03 89 0B 04 EC 90 20 A0 40 34 00 00, jednoduše řečeno k páte pozici od konce se vždy přičte čtyřka, nic víc. Dále kodování v budících, tam se jen změní poslední pozice kódu z 0 na 1.

Odzkoušeno na svém vlastním, vše pracuje jak má.

 

Ještě schéma zapojení.

Kontrola tlaku v pneumatikách pro vozidla s ABS, EDS, ASR a ESP.pdf

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co typické české forum, hádat se, nadávat a urážet se. V těchto končinách přeci nic nového.

 

Ferda 25: drát jsem tahal, protože nevím jak se to dělá na maxík. Kdyby jsi tady napsal postup, tak si to tak udělám, od toho chapu smysl fóra, podělit se o své zjištění.

Nicméně mám to tak jak to mám, stačí mi to, upozorní mě to stejně výjma hlášení které kolo, ale to psychicky unesu.

- Snad má dočasná neschopnost povede k pokroku a také zjistím jak se to dělá a poté se tady o to ostatními podělím.

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malá ukázka:

do googlu zadám: octavia tpms mfa

https://www.google.cz/#q=octavia+tpms+mfa

a mám řešení během minuty.

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=67613

Omlouvám se Ty asi neumíš polsky...tak zase je tu google:

http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=pl&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fforum.octaviaclub.pl%2Fviewtopic.php%3Ft%3D67613&sandbox=1

 

No tohle napsat mi trvalo déle než to najít..... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luxusni prace, nebolelo to, doufam?

 

Sam za sebe ti dekuji, za ostatni, ktere to zajimalo taky.

 

Nemusel jsi nic psat, stacilo hned na pocatku cele veci dat odkaz a bylo vymalovano. Urcite rychlejsi reseni pro vsechny, nejen pro tebe, kdyz uz jsi toto sam nakousl, nez v nekolika vlaknech, ruznych for psat o tom, ze to tak jde. 

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U me nelze zprovoznit, verze softu budiku 0422, musel bych prehrat soft. Jinak overeno na vysim softu budiku, pracuje jak ma. Take overeno pres vasila ve skodovce, take umoznuje kodovani teto funkce bez ohledu, zda-li tam byla z vyroby ci nikoliv. Takze tuto funkci muze bez problemu kodovat ku podivu i autorizovany servis. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...