Engracado Vloženo 16. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2010 Ahoj, nedávno jsem koupil ojetou octávku II a od začátku s ní mam malej problém. Můžete mi s tim pomoct? Vždycky, když přijdu k autu, nastartuju a chci se rozjet tak se auto dá do pohybu a hned se začne dusit. Pomalu sice zrychluje ale dusí se, nezvedaj se otáčky. I když třeba hned přeřadim na další rychlost tak to nepomůže. Po pár vteřinách se auto chytne, vyletí otáčky a je vše v pořádku. Pomůže většinou to, že dundám nohu z plynu a chvilku počkám, pak když zase začnu přidávat plyn tak už to je dobrý. Jakmile třeba hned zastavim a chci se znovu rozjet tak už to je v pořádku. Zezačátku, když jsem to neznal tak jsem přidával plyn a když se auto chytlo s plnym plynem tak hrábě a hurá vpřed. Myslel jsem, že to je tim, že je motor studenej ale jednou mi to chcíplo na křižovatce po 70ti kilometrový jízdě a při rozjezdu to dělalo to samý. Nebo jsem jednou zdlouhavěle parkoval auto a když jsem zaparkoval tak jsem si všim, že se uvolnilo lepší místo kam jsem ho chtěl přeparkovat. Když jsem ale vyjížděl tak se to zase dusilo přitom motor před tim běžel v kuse. Po tom co jsem ho koupil jsem nechal vyměnit všechny filtry, olej a nechal jsem to připojit na počítač, kterej objevil závadu s teploměrem na motoru, kterej mi vyměnili. Teď jsem tam nalil aditiva na rozpuštění vody v palivovym systému a další aditivum na pročištění motoru ale zatim to nepomáhá. Zkuste se prosim zamyslet jestli nevíte co s tim může bejt. Mam rv. 2005 motor 1,6MPI 75KW Předem všem moc děkuju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 16. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2010 Co přesně znamená, že se auto dusí? Když se ten motor dusí, tak jako motor víc duní, vibruje, škube..? Pokud máš EGR, tak by to mohl být on a nebo zkontrolovat kombinovaný ventil nebo vedení sekundarního vzduchu. Nebo při rozjezdu musíš víc šlapat na plyn než když je to už rozjetý? Pravděpodobně vlastnost motoru, mé zjištění je (lidi tu i píšou, že se 2.rychlost utrhne ve 2500ot.), že reakce plynu je do 35kmh horší a musí se víc šlapnout a po 35kmh je plyn citlivější a nemusí se na něj tolik šlapat. Auto nejčastěji vyleti do otáček při stálém 1/2 až 3/4 plynu (otáčky při 35kmh): 1.rychlost - cca.4500ot 2.rychlost - cca.2500ot 3.rychlost - cca.1700ot U ostatních rychlosti (4. a 5. - 1200 a 1000ot) je to nepatrné vzhledem k nízkým otáčkám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Engracado Vloženo 17. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 17. Listopad 2010 S tim rozjížděnim jsem to myslel takhle: Normálně, když moje auto nezlobí tak když při rozjezdu dupnu na plyn tak auto začne hrabat a během chviličky tam je x tisíc otáček. Když ale auto projevuje tuhle vadu tak otáčky stoupají mnohem pomaleji, auto samozřejmě zrychluje ale děsně pomalu (takže když třeba vyjíždim z místa kde jsem parkoval tak můžu stát na plynu jak chci a lidi na mě troubí ať si pohnu). Když jsem to neznal tak jsem podvědomě přidával plyn protože se mi zdálo, že auto nezrychluje až jsem tam měl plnej a po chvilce co jsem stál na podlaze se to jakoby chytlo, vyletěli otáčky, hrábě a... Jak řikám, dělá to jen když nastartuju tak při prvnim startu nebo když to auto nechám třeba 5 minut stát na volnoběh. Ve chvíli kdy se tam "prolomí hráz" tak už to auto jezdá správně ale až do doby než to za chcípnu a nastaruju nebo ho nechám stát na volnoběh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 18. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2010 Pokud auto nevykazuje žádnou chybu v diagnostice, zkontroloval bych zapojeni hadic, svíčky nebo jak jsem psal EGR ventil, také i kombinovaný ventil nebo vedení sekundarního vzduchu. Sekundární vzduch se většinou téměř po startu spouští a běží cca. 2minuty. Pokud je vše v pořádku, pak zajet do škodovky a zeptat se jich na tuto závadu. Některé chybné věci za studena řeší nova verze firmwaru řídící jednotky motoru. Nahrání SW mi nabídly za 500,-. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirague Vloženo 3. leden 2013 Sdílet Vloženo 3. leden 2013 Je to vadný snímač otáček klikového hřídele, nutno vyměnit, měl jsem tuto závadu, po výměně OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 25. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2013 Mám stejný problém na O2 1.6 MPI + LPG (r. v. 2007/12 ). Po výměně obou lambda sond, všech filtrů + benzínový, vyčištění klapky + základní nastavení, EGR ventil čistý, nových svíček od Densa, čidla teploty chladící kapaliny, snímače otáček klikové hřídele, vyčištění benzínových vstřiků na ultrazvuku, vyčištění benzínové nádrže, vstřikovací lišty, výměna vstřiků na LPG, seřízení LPG a celkové diagnostice problém stále přetrvává, pozn. všechny díly od originálních výrobce. Diagnostika ve Škodovce a VAG nic neukazují. Po prvním startu se pomalu zvyšují otáčky i rychlost ( auto jakoby přidušené ) a po cca 3-4 sec. vystřelí..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 29. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2013 Píšeš EGR ventil čistý....ale tenhle motor od cca půlky rv.2005 EGR nemá. Kontroloval si kombinovaný ventil a jeho funkčnost? Zkontroloval si pojistky v motorovém prostoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 30. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2013 Zdravím, díky za radu, spletl jsem se s EGR ventilem, je to kombinovaný ventil, je čistý, zkusím dle manuálu jeho těsnost. Pojistky jsem nekontroloval.... Dneska to prohlédnu a napíšu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 1. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2013 Takže kombinovaný ventil zkontrolován dle servisního manuálu Škoda, je těsný a funkční. Pojistky jsou taky zkontrolované, žádná prasklá a všechny jsou na svém místě. Řídící jednotka má aktuální firmware / software, dle diagnostiky ve Škodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 5. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2013 Ještě takový poznatek, když odpojím svorkovnici ( kabel ) u spojkového pedálu, problém zmizí, auto se rozjíždí normálně bez chyby, ale nejde tempomat a když vyšlápnu spojku zařadím jakýkoli stupeň a spojku pustím je cítit takové škubnutí, při zapojené svorkovnici ne. Hallův snímač u spojkového pedálu jsem měnil za nový ( originální ). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 18. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2013 Neslibuji kdy, ale pokusím se to s tím odpojeným pedálem, co to udělá u mě. Ještě jsem si vzpomněl na něco spojené se spojkou v oblasti pod baterkou (baterka ven)....sám ale nevím co to přesně je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 18. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2013 (editace) Děkuji, předem, že jsi aspoň ty odpověděl Jako já bych tu závadu klidně vyřešil odpojením toho kabelu od spojkového pedálu, tempomat nepoužívám, ale vyřešit se to prostě nějak musí. Kdyby byl čas, tak baterku vyndám a nafotím to, jenže není teď kdy A ještě něco, byl jsem nedávno cca 14 dní na diagnostice u známého, otáčky lítaly od 450 - 700, nechal jsem resetovat adaptační hodnoty na klapce, ale ukázala se mu přímo na ní závada / chyba, akorát prý už neví jaká....bohužel. Dneska jsem se zkoušel rozjíždět a zároveň jsem sledoval otevření klapky, při nastartování je 4,5 - 5 %, ale když dám za jedna a přidám více plynu, objeví se závada "pomalu se zvyšují otáčky i rychlost ( auto jakoby přidušené ) a po cca 3-4 sec. vystřelí....." , ale klapka je v tu chvíli otevřená na 9,5 - 10,1% víc prostě ne, jako kdyby se v této úrovni zasekla, ať dám plynu kolik chci. Tak si říkám, jestli na této závadě taky nemá trochu podíl. Ale ta chyba se neobjeví pokaždé ! Když chcípnu motor a hned zase nastartuju tak se občas rozjezdu normálně, bez té "závady" nebo i když je motor studený. Je to prostě náhodné, tak 70% prvních startů / rozjezdů. Vyměnil jsem už většinu čidel a nic jiného mě už nenapadá, než jen ta klapka. Editováno: 18. Prosinec 2013, autor: warsmash Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 19. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2013 (editace) K tomu odpojení jsem se ještě nedostal... Ale to by ta klapka asi blbla i po odpojeném spojkovém snímači ne? Já už se tu opakuji asi hodněkrát, ale tenhle motor (nevím jak ostatní) je nastaven tak, že při stojícím autě (a neutrál) je plyn. pedál s reakcí relativně dobře. Jak se zařadí rychlost a začne pouštět spojka (a auto se dá trochu do pohybu 2-5kmh), tak se tam cosi přepne a plynový pedál začne reagovat jinak resp zachovaném sešlápnutí auto začne akcelerovat pomaleji (nejvíce okolo 50% sešlápnutého pedálu cca +-25%). Plný plyn, ani lehce sešlápnutý plyn toho rozdílu není tolik znát. Ostatně toto se přepne zpět při rychlosti okolo 35kmh, což je nejčastěji 2.rychlost asi 2500ot., (ale funguje na všechny rychlosti, jen to není díky těžkosti převodu už tolik znát), kde při stejně sešláplém pedálu auto začne zrychlovat více (turbo efekt - někteří tvrdí, že je to v té oblasti 2500ot. narůstající krouťák, ale na žádnou jinou rychlost tento hup není). Kontroloval jsem to kdysi přes VAG v měřených hodnotách a plynový pedál při této rychlosti opravdu změní procenta nahoru a pokud máš palubní počítač, zjistiš, že okamžitá spotřeba při té rychlosti 35kmh skoči o dost nahoru. Nicméně nevím, co tohle chování hlídá, ani jestli to má nějakou spojitost s tvým problémem jako třeba čidlo, co tuhle zvláštnost hlídá a řídí. Editováno: 19. Prosinec 2013, autor: Haski Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 20. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2013 (editace) Zdravim, tak mi to dnes nedalo a pustil jsem se do rozebírání a focení :-) Konektor na spojce jsem odpojil, rozjíždím se bez cukání a úplně v pohodě, sice nejde tempomat, ale mě to nijak nevadí, za poslední rok jsem ho použil jednou :-D. Občas tedy když jedu na trojku a pustím plyn tak to trochu cukne jako když rychle pustím spojku, ale je to pohoda. Jinak kabeláž ze spojky se napojuje na ještě větší svazek kabelů, ale jsou celé zaizolované....tak těžko říci kam vedou. Zde je pár fotek : Editováno: 15. leden 2014, autor: warsmash Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 (editace) Takže nikoho nic nenapadá ? Editováno: 15. leden 2014, autor: warsmash Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warsmash Vloženo 13. Únor 2014 Sdílet Vloženo 13. Únor 2014 Jen pro info : Vyměnil jsem škrtící klapku za novou originální VDO + proběhlo základní nastavení, nové těsnění klapky, nový snímač vačky a kliky, nové lambda sondy před kat. a za kat., nové snímače teplot, kompletně jsem prošel hadice ke škrtící klapce i k sání = nikde žádná díra, vše je přetěsněno, kombinovaný ventil splňuje svojí funkci - prozkoušeno dle manuálu, nové svíčky DENSO IK 20, nové rozvody jsou dělané před 5 000 km, jak jsem psal nahoře, nádrž vyčištěná, rozdělovač také, vše je vyčištěné a filtry jsou nové. Snažím se používat jenom originální díly, takže vadným čidlem / snímačem z druhovýroby to být nemůže. Otáčky se drží cca na 700 ot. / min, ještě musím dojet na diagnostiku plynu, kvůli seřízení, protože otáčky na plyn trochu houpou a celkově reakce na plyn jsou všelijaké, ale to s tímto problémem nemá nic společného - i když jsem plyn nechal úplně odpojit, "díra" se stále objevuje. Zkrátka pořád je znát "díra" při prvním nastartování, zařadím 1. rychlostní stupeň, rozjíždím se, pustím spojku, otáčky se nezvyšují - jen je cítit, že motor se dusí / spadne výkon a po cca 3-4 sekundách se motor chytne, trochu to škubne - závisí to na tom jak moc šlapu na plyn a už to za celou dobu jízdy nenastane, dokud nezhasnu motor. Ale občas se stane, že se "díra" neobjeví a rozjedu se normálně. Včera jsem byl na diagnostice u známého a přes VCDS ( má poslední verzi softwaru ), byly nalezeny 2 chyby : 1. Snímač teploty a stavu oleje - neodpovídá / nereaguje 2. Snímač spojkového pedálu F36 - chyba sporadická - ale tempomat funguje! Takže mě nezbývá než oba snímače vyměnit a doufat, že přijde nějaká změna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 19. Únor 2014 Sdílet Vloženo 19. Únor 2014 Tak to by mě také zajímalo, zda to pomúže. Bohužel jsem se ke snímači nedostal. Auto teď musí být ready. Ke zjištění té svorkovnice ke snimači spojky je asi potřeba demontovat baterii a její kastlík že? ...nebo se tam nějak dá strčit narychlo ruka s fotákem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Tomáš Vloženo 29. Duben 2022 Sdílet Vloženo 29. Duben 2022 Obnovuji toto téma, mám bohužel stejný problém. Vyřešilo se to nějak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Tomáš Vloženo 2. Květen 2022 Sdílet Vloženo 2. Květen 2022 V 13. 2. 2014 na 7:07, warsmash napsal: Jen pro info : Vyměnil jsem škrtící klapku za novou originální VDO + proběhlo základní nastavení, nové těsnění klapky, nový snímač vačky a kliky, nové lambda sondy před kat. a za kat., nové snímače teplot, kompletně jsem prošel hadice ke škrtící klapce i k sání = nikde žádná díra, vše je přetěsněno, kombinovaný ventil splňuje svojí funkci - prozkoušeno dle manuálu, nové svíčky DENSO IK 20, nové rozvody jsou dělané před 5 000 km, jak jsem psal nahoře, nádrž vyčištěná, rozdělovač také, vše je vyčištěné a filtry jsou nové. Snažím se používat jenom originální díly, takže vadným čidlem / snímačem z druhovýroby to být nemůže. Otáčky se drží cca na 700 ot. / min, ještě musím dojet na diagnostiku plynu, kvůli seřízení, protože otáčky na plyn trochu houpou a celkově reakce na plyn jsou všelijaké, ale to s tímto problémem nemá nic společného - i když jsem plyn nechal úplně odpojit, "díra" se stále objevuje. Zkrátka pořád je znát "díra" při prvním nastartování, zařadím 1. rychlostní stupeň, rozjíždím se, pustím spojku, otáčky se nezvyšují - jen je cítit, že motor se dusí / spadne výkon a po cca 3-4 sekundách se motor chytne, trochu to škubne - závisí to na tom jak moc šlapu na plyn a už to za celou dobu jízdy nenastane, dokud nezhasnu motor. Ale občas se stane, že se "díra" neobjeví a rozjedu se normálně. Včera jsem byl na diagnostice u známého a přes VCDS ( má poslední verzi softwaru ), byly nalezeny 2 chyby : 1. Snímač teploty a stavu oleje - neodpovídá / nereaguje 2. Snímač spojkového pedálu F36 - chyba sporadická - ale tempomat funguje! Takže mě nezbývá než oba snímače vyměnit a doufat, že přijde nějaká změna. Přišel jsi nakonec čím to bylo? Mám aktuálně stejný problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.