Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobry den, mam problem s natankovanim plne nadrze LPG. Mam Fabii Combi 1.4 MPI 50kW a toroidni nadrz na 45l. Cetl jsem, ze z vyroby je to nastavene na max. 80%, ale i tak kdyz jsem vyjel LPG tak, ze motor nesel ani na volnobeh nabral max. 25 litru.

Mam system Lovtec, ventil Tomasetto a nadrž 600/220/45L. Platnost nadrze mi konci pristi rok a s plynem mam najeto necelych 85000km(celkove 98000km).

(Tema jsem hledal pomoci vyhledavani na foru i pomoci googlu a nic)

Dekuji.

a jindy natankuješ kolik? Tankuješ u stejné pumpy (třeba mají slabé čerpadlo)?

  • Autor

Tankuju prubezne u cca 3-4 benzinek (2x Lukoil, Papoil, a jedna v Ostrave pod svinovskými mosty). Spotreba se hybe +/- 1.5 litru v zavislosti na tom, jaky maji plnici tlak, to vim, ale nikde se mi nepodarilo nabrat vic nez 25 litru.

Všechny plynové nádrže se plní na 80 procent své výrobní kapacity.

Vaše nádrž 45L při 80% je schpná pojmout propan-butan v kapacitě 36L (+- 1 litr).

V případě, že chcete závadu odstranit, je nutno zkontrolovat funkci multiventilu.

Ideální stav před opravou je prázdná nádrž, pokud to jde a dokud to jde maximálně vyprázdnit.

Poté svěřit nějaké odborné firmě zabývající se LPG, oni vám poví, jestli je problém v multiventilu nebo jen jeho nastavení.

Doporučoval bych ovšem ještě zkontrolovat osazující průměr nádrže s multiventilem.

To znamená, že nádrž o průměru 220mm by měla dostat multiventil téhož rozměru, kompatibility.

  • Autor

OK a kolik takova oprava stoji? Nemam to nechat uz na ten pristi rok, kdy budu po 10 letech menit nadrz? Meni se pri tom i ventil? Respektive kdyz ho vymenim ted, muzu si ho potom nechat a vymenit uz jen tu nadrz? Co vsechno se vlastne po 10 letech meni?

Záleží na okolnostech. Pokud vaše nádrž, respektive váš multiventil má na sobě bezpečnostní elektroventil, že možné, že je homologován podle homologace 67R01, tudíž by se (pokud se nepletu-nedělám nádrže) dala vyměnit pouze samostatná nádrž a použít starý multiventil. Pokud se pletu, mění se jako dycky, tzn. nová nádrž + nový multiventil. Cena takového nového multiventilu čítá něco přes 2500kč. Pokud vám již nádrž dosluhuje a jste ochoten vyčkat, přikláním se k variantě výměny nádrže po 10ti letech. V případě výměny nádrže a multiventilu nepřímo odstraníte i váš problém.

Jinak pokud je multiventil poškozen, cena je něco přes 2500kč za nový, pokud se jedná o IN-vnitřní toroidní nádrž, práci odhaduju na 1,5-2,5 hodiny. Pokud by se jednalo pouze o úpravu plováku, je čas práce stejný. Pokud se jedná o OUT-venkovní toridní nádrž, z důvodu zareznutí šroubů může být čas práce např 4-5-6hodin. Zde bych na 100% upřednostňoval počkat na výměnu nádrže.

No a třetí možností je, vyměnit celou nádrž hned, stejně to máte v plánu a

předpokládám, že v této fabii nechcete jezdit ještě dalších deset let :)

Strýcu, vy snad neumíte číst :smich:

Čtu dobře, čtu rád, trochu každý den lol

P.S. Já pouze reaguji na jeho dilema či to vyměnit celé, či pouze multiventil

či hned anebo až příští rok :)

Já furt říkám, že tys mohl jít na ING :aggressive:

Pokud se tam vejde mene nez 80 % tak bud poladit plovak nebo mas pootoceny multiventil o proti nadrzi, ale je to popsane kam a jakym smerem se montuje.

Maximalne hodit plny valecek k ovladani ventilu u plovaku, ale to zase naplnis plnou, ale to je ---spatne--- zvlaste pres leto.

I kdyz nadrz ma tlakove zkousky na 3x vetsi tlak, je moznost ze v lete si multak odfoukne

Pánové, co tu pořád řešíte...pokud nejde natakovat to max. množství do nádrže, je vadný ventil a je nutno ho vyměnit, žádné upravování a "ladění" ventilu je stejně k ničemu, je to na chvíli a výsledek žádný,spíš si hlídejte při plnění plynu to ,že ventil začne "vrčet, tam dochází k největšímu poničení ventilů, jsou pumpy, které rvou plyn do aut hlava nehlava, jsou placeny od litru, tak se snaží narvat tam co nejvíc... jinak k tomu odfuku jak popisoval octavka, viděl jsi někdy odfouknou takový ventil...ten se otevře při 27 atm, v okamžiku kdy z něj vyletí plyn jej natilik podchladí, že už zůstane pootevřený, je tam spíš pro případ havárie , kdy auto hoří a aby se nádrž neroztrhla jak PG lahev, ta jištění nemá....

Multiventil na

plynové nádrži uzavírá plnění ne podle

tlaku nýbrž podle hladiny

Je tam plovák a

na jeho převodu je v určité poloze díra do

které zapadne tyčka spojená s plnícím

ventilkem který ukončí plnění.

Osobne jsem drzel upraveny valecek/tycku do Tomasetta pro plne naplneni.

Da se bezne koupit a vymenit za ten stavajici.

post-3876-076008300 1291920712_thumb.jpg

Upraveno od Host

  • 5 let později...

Nevíte někdo, kde takto upravené válečky/tyčky sehnat? Potřeboval bych právě pro multiventil Tomasetto.

Upraveno od Pawouk
Bezprostředně předchízející příspěvek se necituje!

taky by mě to zajímalo kde na to Ovtavka došel, výrobce to určitě nevyrábí, to by byl vůl, aby si zadělával na problémy.....ono až naplníte nádrž doplna a pojedete se koupat nebo vyrazíte k moři, necháte auto nevědomky na sluníčku, když vystřelí ten pojišťovací ventil na nádrži, tak si na 10% navalíte do kalhot....toto je diskuse pro magory, to se nedá jinak nazvat....zřejmě si nedokážete představit ty důsledky, když se natankuje o pár litrů víc.....proč se asi tankuje nádrž na 80%- jen tak ze srandy??? 

přesně, když tankovat do plna tak jen v případě, že to ještě ten den vyjedeš, případně najedeš xxxkm, nejčastěji přejetí rakouska až do první benzinky za slovinskýma hranicema, což je nějakých cca 470km z mikulova??.. jako natankovat do 40l nadrže 39 litrů a pak to nechat někde při 30tkach na slunku.. nevim nevim..

  • 2 týdny později...

Já bych řekl, že tlak v LPG nádrži není závislý na objemu naplnění, ale jen na okolní teplotě.

vidíš hopa26, na jedné straně by jsi se nebál upravit plovák, na druhé tu prezentuješ taková videa, a to je přesně ten důsledek různých úprav, ježdění bez revizí, opravy samo domo, to vše pak vyustí v takový problém co je na těch videích...

Karle ,samozrejme jsem to myslel ironicky,vzhledem k tomu,ze sam na plyn jezdim a mam se rad.To video jsem dal spis pro ilustraci,co se muze stat,pokud lidi maji pocit,ze neni nutne dodrzovat alespon zakladni pravidla.

Já bych řekl, že tlak v LPG nádrži není závislý na objemu naplnění, ale jen na okolní teplotě.

 

Pane, z logiky....např: 50litrová nádrž:

a/ bude naplněna objemem 1litrem LPG, při celkové teplotě 20°C

b/ bude naplněna objemem 40litrů LPG, při celkové teplotě 20°C

 

Dle tebe je tlak v obou případech stejný? To já doufám, že si děláš srandu ;-) , tvé tvrzení postrádá logické myšlení ;-)

 

Dle mého názoru je tlak LPG závislý jak na procentu naplnění nádoby, tak na stupni teploty.

To myslím naprosto vážně. Viz například Bezpečnostní list Propan - Butan tady nebo další odkazy na google vyhledávej tlak par propan - butan nebo tenze par propan - butan nebo obecně tlak (tenze) par nad kapalinou.

 

Stlačený (zkapalněný) LPG není stejný připad jako například CNG. Zkapalněný LPG v uzavřené nádrži jde prakticky o var. A tento var trvá do té doby, než tlak nad kapalinou udrží molekuly v kapalině. A tento tlak vzhledem k naplnění pořád stejný. Podobně jako když se vaří voda v tlakovém hrnci (papiňáku)

Upraveno od McMatej

  • 2 roky později...

Ja do toroidu ZTW rozmerov 600/220  45L GZWM a MTV Tomasseto typ MODAT02 H 220/225 30° F15-610 dostanem namiesto 36L (80%) iba nejakých 31 L.

před 17 hodinami, kimmi napsal:

Ja do toroidu ZTW rozmerov 600/220  45L GZWM a MTV Tomasseto typ MODAT02 H 220/225 30° F15-610 dostanem namiesto 36L (80%) iba nejakých 31 L.

Zřejmě poničený převod na MTV, může se stát, že bude pouštět čím dál míň, pak se bude muset stejně vyměnit...a nebo jestli jsi tankoval v mrazu, nemuselo auto vyjet všechen plyn, v dnešní době hodně čerpaček tprodává letní směsi, kde je víc butanu než je zdrávo a ten se neodpaří, tím pádem auto signalizuje, že nemá plyn a ono tam pár litrů zůstane...parkrát natankovat, nejlépe jinde než běžně, a pak to teprve řešit, nejlépe na jaře...

To mám tak od montáže LPG spred 3 a pol roka.LPG tankujem stále na Slovnaft,na HTP-éčke máme 43,5 l nádrž a pekne tam vôjde tým 80% (34,8 L),takže čerpačku vylučujem.Nemohlo sa stať pri montáži žeby sa nejak prekrížila tá tenká nasavacia hadička v nádrži s plavákom a blokuje ho?.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Výškové práce po celé ČR – rychle, bezpečně, bez lešení! Nátěry, čištění, opravy, kácení stromů a další služby.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.