Publikováno Prosinec 5, 201014 r Dobrý den chtěl bych se zeptat mám favorita 136L z 90 roku.Dnes jsem jel a z ničeho nic mi přestali fungovat stěrače i odstřikovač ať jsem dělal co jsem chtěl stěrače se nerozeběhly , zhruba tak před 14 dny mi přestal fungovat ciklovač a když jsem vypnul páčku stěrače tak stěrače nedoběhli a zastavili se . Zkoušel jsem jestli jsou všechny pojistky na místě a byli nejsem elektrikář tak prosím o radu.Dí ky
Prosinec 5, 201014 r Pokud nejsi elektrikář, nevrtej se v tom a dej to opravit někomu, kdo elektrice rozumí - tohle je buď upadlým drátem, nebo jinak zneschopněný DOBĚHOVÝ KONTAKT - to je právě ta vychytávka, která umožňuje stěračům i po vypnutí páčkou dojet do základní polohy u dolního okraje skla. Protože ho využívá i cyklovač (a vlastně převážně ten), není divu že Ti přestal fungovat. Cyklovač totiž dá motorku jen krátký impuls, ten se roztočí, stěrače vyjedou na svou cestu po skle - jenže to už cyklovač dávno čeká v odpojeném stavu na další interval. Celou dobu běhu po skle tam a zase zpátky je motorek stěračů "krmený" právě přes ten doběhový kontakt, který se rozpojí až při dojetí do "dolní" polohy = motorek se zastaví a stěrače taky.
Prosinec 5, 201014 r Autor Díky a kde bych ten doběhový kontakt našel případně odkud by mohl být upadlý drát. Upraveno Prosinec 5, 201014 r od jara_10
Prosinec 5, 201014 r Je to jeden z drátů, vycházejících z motorku stěračů. Dva jsou přívod 12V - jeden pro pomalý chod, druhý pro rychlý chod (spínáno páčkou stěračů) = motorek má 3 uhlíky. Třetí vyvádí právě ten doběhový kontakt - má myslím modrou izolaci a vede na kostru. Paralelně k němu jde další drát k cyklovači - kontakt cyklovače a doběhový kontakt jsou elektricky zapojené paralelně, cyklovač taky spíná na kostru - ale jak jsem napsal, jen na krátkou dobu, vlastně jen než se motorek rozběhne - jak se hnou převody, přebírá (MÁ PŘEVZÍT) jeho funkci právě ten doběhový kontakt. Zkus vymontovat motorek z uložení, poznač si kam je připojený který kabel, rozeber uložení uhlíků a převodovku, vyčisti kontakty technickým benzínem nebo v nouzi Naturalem z kanystru, nově namaž vazelínou jen ozubená kola a osičky, osu motorku kvalitním strojním olejem. Zkontroluj délku uhlíků a kontakt přívodů k nim. Všecko zkompletuj a zkus "nasucho" jen vyndané a připojené pouze na dráty - velmi často to pomůže. Kdyby to vypucování nepomohlo, je to práce pro elektrikáře = musí se hledat porucha v elektrické části.
Prosinec 5, 201014 r Autor Děkuju moc za radu zítra to vše kusím jen je divné že nejde ani odstřikovač zkusím ještě zítra koupit nové ppojistky.
Prosinec 5, 201014 r Kup si i Kontaktol a prostříkej jím všecky konektory od páček pod volantem - i tam může oxidace udělat svoje.
Prosinec 13, 201014 r Autor Stěrače jsem nakonec rozchodil výměnou pojistky a prostříknutím kontaktů, ale v sobotu jsem si vyměnil čerpadlo odstřikovače jelikož mi zmrzla voda v odstřikovači po výměně bylo vše ok a dneska mi během stírání začal sám od sebe stříkat odstřikovač. Po vypnutí stěračů přestal a dal se spustit klidně i jenom samostatně , ale při každém spuštění a po dobu chodu stěračů mi odstřikovač stříká.Nevíte prosím někdo čím by to mohlo být.Děkuji
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.