perry001 Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Zdravím,mám taky jednu otázku,co se týče oleje.Jaký olej dát do 1,9 Tdi PD , 96KW ?V odborném servisu mi tam dali 0W30 a v jiném mi říkali,že ten tam rozhodně nemá co dělat.A mohl by mít tento olej vliv i na kouřivost?Dost mi to kouří a podle Wagu je vše OK.Ted mám před serviskou,tak abych věděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 0W30 je většinou olej LONGLIFE, tzn. prodloužený interval, pokud máš normální interval, patří tam olej, kterej splňuje normu 505.01, třeba Shell Helix Plus 5w40. Ta norma je speciální pro PD motory. Nicméně ten olej longlife tu normu splňuje taky, jenom je dražší a řidčí, takže by ho motor mohl "žrát"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttommirs Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Zdravím,mám taky jednu otázku,co se týče oleje.Jaký olej dát do 1,9 Tdi PD , 96KW ?V odborném servisu mi tam dali 0W30 a v jiném mi říkali,že ten tam rozhodně nemá co dělat.A mohl by mít tento olej vliv i na kouřivost?Dost mi to kouří a podle Wagu je vše OK.Ted mám před serviskou,tak abych věděl. Do Fabie RS je předepsaný pouze olej dle normy 505.01 s intervalem výměny 15t. km. Long-Life olej není žádná výhra, vyšší cena, v extremních podmínkách nižší ochrana, vyšší spotřeba oleje, při delším proběhu problém s viskozitou ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perry001 Vloženo 5. Říjen 2006 Autor Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Díky za rady,prodloužený interval nemám,to se jich tam schválně poptám,proč mi tam nalili zrovna tenhle.A co ta kouřivost,nevíte někdo?Jinak vzduchový a palivový filtr mám nový. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 K tý kouřivosti: možná začíná blbnout měřič hmotnosti vzduchu, pak hlásí jiný množství vzduchu a řj. dává moc nafty a proto to kouří.. a nebo zkusit základní nastavení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perry001 Vloženo 5. Říjen 2006 Autor Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Zítra s tím jedu do servisu,tak se poptám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fábiátor Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Chci se zeptat.Koupil jsem za slušný peníz olej Mobil 0W-40 a chci ho dát do Fábie 1.4 Mpi 44kW.Bude to bez problémů?Doteď jsem měl 5W-40 a všechno v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 No, 0w40 je pro 1.4 MPi poměrně luxus, nicméně mazat to bude, ale jestli motor nebude olej víc spotřebovávat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bastien Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Nalej tam olej, který tam patří! Tedy normy VW 505.01 nebo VW 506.01. Je důležité pro motor PD, aby byla norma s tím xxx.01, pokud je lepší olej pak ještě VW 507.00. Například od Shell to je Helix 5W-30 s označemí "VX" (nejedná se o běžný olej pro Helix Diesel), v CZ stojí nějakých 950 Kč, v DE pak jen 23 EUR, kde ho kupuju. Na Jarově ho mají např. za 750 Kč. Aral (a jiní) mají taktéž oleje určená pro koncernová auta. Ty píšeš o oleji, ale nikoliv o jeho kvalitě (tedy normě VW), ale jen o jeho hustotě! A jak správně píše přede mnou třeba Shell Helix Plus 5w40 - ale ten byl nahrazen olejem, který jsem uvedl výše. Pokud ti tam nalili 0W-30 - proč ne, ale je třeba vědět pro jakou normu (druh motoru) je tento konkrétní olej určený. To z těchle čísel nevyčteš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fábiátor Vloženo 6. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2006 No, 0w40 je pro 1.4 MPi poměrně luxus, nicméně mazat to bude, ale jestli motor nebude olej víc spotřebovávat. Vím že je to luxus,ale když jsem sehnal čtyřlitrové balení za 1000 kč,tak jsem to hned bral.Za ty prachy jsem něměl ani ten Castrol.A specifikace to má tuhle:Specifikace: SAE 0W/40, API: A3-02/B3-98/B4-02, API EC, ILSAC GF3, VW 502.00,505.00/503.01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 7. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2006 Práskni ho tam. Vím o dvou 1.4 co jezděj, jedna na 0w40 druhá na 0w30. Jeden z nich na něj přešel z polosintetiky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
century Vloženo 8. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2006 Tak do RS bych dal plnou syntetiku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Liapor Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 No a co říkáte na olej Valvoline Duradlend Diesel 5W-40.Splňuje normu 505.00 i 505.01.Už ho někdo z vás zkoušel ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 Nalej tam olej, který tam patří!Tedy normy VW 505.01 nebo VW 506.01. Je důležité pro motor PD, aby byla norma s tím xxx.01, pokud je lepší olej pak ještě VW 507.00. Například od Shell to je Helix 5W-30 s označemí "VX" (nejedná se o běžný olej pro Helix Diesel), v CZ stojí nějakých 950 Kč, v DE pak jen 23 EUR, kde ho kupuju. Na Jarově ho mají např. za 750 Kč. Aral (a jiní) mají taktéž oleje určená pro koncernová auta. Ty píšeš o oleji, ale nikoliv o jeho kvalitě (tedy normě VW), ale jen o jeho hustotě! A jak správně píše přede mnou třeba Shell Helix Plus 5w40 - ale ten byl nahrazen olejem, který jsem uvedl výše. Pokud ti tam nalili 0W-30 - proč ne, ale je třeba vědět pro jakou normu (druh motoru) je tento konkrétní olej určený. To z těchle čísel nevyčteš. Nechci ti kazit iluze, ale olej Shell Helix Ultra 5W30 VX je již výše uvedený longlife, ale nový typ, starší 0W30 se dokonce nedá u Shellu objednat..a olej Shell Helix Plus 5w40 určitě není nahrazenej tim VXem... jen tak pro pořádek. ..vím co nám od shellu chodí za oleje a co lijeme do aut.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bastien Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 Nalej tam olej, který tam patří!Tedy normy VW 505.01 nebo VW 506.01. Je důležité pro motor PD, aby byla norma s tím xxx.01, pokud je lepší olej pak ještě VW 507.00. Například od Shell to je Helix 5W-30 s označemí "VX" (nejedná se o běžný olej pro Helix Diesel), v CZ stojí nějakých 950 Kč, v DE pak jen 23 EUR, kde ho kupuju. Na Jarově ho mají např. za 750 Kč. Aral (a jiní) mají taktéž oleje určená pro koncernová auta. Ty píšeš o oleji, ale nikoliv o jeho kvalitě (tedy normě VW), ale jen o jeho hustotě! A jak správně píše přede mnou třeba Shell Helix Plus 5w40 - ale ten byl nahrazen olejem, který jsem uvedl výše. Pokud ti tam nalili 0W-30 - proč ne, ale je třeba vědět pro jakou normu (druh motoru) je tento konkrétní olej určený. To z těchle čísel nevyčteš. Nechci ti kazit iluze, ale olej Shell Helix Ultra 5W30 VX je již výše uvedený longlife, ale nový typ, starší 0W30 se dokonce nedá u Shellu objednat..a olej Shell Helix Plus 5w40 určitě není nahrazenej tim VXem... jen tak pro pořádek. ..vím co nám od shellu chodí za oleje a co lijeme do aut.. Olej Helix 5W-40 plus samozřejmě neexistuje - to jsi taky mohl zjistit, že jsem se spletl. Tenhle plus je (byl) Helix 10W-40 plus, normy VW505.01 určený pro motory PD. Co vy lejete do aut nevím. Ale pro motory PD je již výše zmínění starý polosyntetický plus a nebo plněsyntetický VX. To, že se v CZ nedá něco objednat neznamená, že se to ve zbytku Evropy neprodává. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 Nalej tam olej, který tam patří!Tedy normy VW 505.01 nebo VW 506.01. Je důležité pro motor PD, aby byla norma s tím xxx.01, pokud je lepší olej pak ještě VW 507.00. Například od Shell to je Helix 5W-30 s označemí "VX" (nejedná se o běžný olej pro Helix Diesel), v CZ stojí nějakých 950 Kč, v DE pak jen 23 EUR, kde ho kupuju. Na Jarově ho mají např. za 750 Kč. Aral (a jiní) mají taktéž oleje určená pro koncernová auta. Ty píšeš o oleji, ale nikoliv o jeho kvalitě (tedy normě VW), ale jen o jeho hustotě! A jak správně píše přede mnou třeba Shell Helix Plus 5w40 - ale ten byl nahrazen olejem, který jsem uvedl výše. Pokud ti tam nalili 0W-30 - proč ne, ale je třeba vědět pro jakou normu (druh motoru) je tento konkrétní olej určený. To z těchle čísel nevyčteš. Nechci ti kazit iluze, ale olej Shell Helix Ultra 5W30 VX je již výše uvedený longlife, ale nový typ, starší 0W30 se dokonce nedá u Shellu objednat..a olej Shell Helix Plus 5w40 určitě není nahrazenej tim VXem... jen tak pro pořádek. ..vím co nám od shellu chodí za oleje a co lijeme do aut.. Olej Helix 5W-40 plus samozřejmě neexistuje - to jsi taky mohl zjistit, že jsem se spletl. Tenhle plus je (byl) Helix 10W-40 plus, normy VW505.01 určený pro motory PD. Co vy lejete do aut nevím. Ale pro motory PD je již výše zmínění starý polosyntetický plus a nebo plněsyntetický VX. To, že se v CZ nedá něco objednat neznamená, že se to ve zbytku Evropy neprodává. Opakuji, že označení VX je longlife olej.. . možná si to pleteš s označením oleje pro PD motory, který je Shell Helix Diesel Plus VA 5W40, kterej splňuje normu 505.01 a kterej používáme do těchto motorů...bohužel VX a VA je dost rozdíl... raději to vyfotím a večer sem dám fotky, aby jsme si rozuměli,, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttommirs Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 Olej Helix 5W-40 plus samozřejmě neexistuje - to jsi taky mohl zjistit, že jsem se spletl. Tenhle plus je (byl) Helix 10W-40 plus, normy VW505.01 určený pro motory PD. Co vy lejete do aut nevím. Ale pro motory PD je již výše zmínění starý polosyntetický plus a nebo plněsyntetický VX. To, že se v CZ nedá něco objednat neznamená, že se to ve zbytku Evropy neprodává. Oleje splňující normu 505.01 by měly mít viskozitu 5w-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 Takže fotkyolejů, aby bylo vše jasné...Olej longlife starý typ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 olej longlife nový typ..označení VX Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 (editace) a konečně olej určený do motorů PD s 15000 KM intervalem norma 505.01 označení VA Editováno: 9. Říjen 2006, autor: OloZX6R Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 Koukám do katalogu co mám od Shellu: Helix Diesel Plus VA 5W-40 (PD)-1 litr 505.01: Syntetický lehkoběžný motorový olej pro přeplňované naftové motory se systémem čerpadlo-tryska ve vozech koncernu VW a Ford. API SJ/CF ACEA A3/B3-98 VW 500.00 / 505.00 / 505.01 splňuje požadavky Ford M2C917A 850-870 kg/m3 Helix Ultra VX 5W-30 (LL) - 1 litr: Poznámky: Plně syntetický motorový olej splňující nejnovější specifikace VW (Audi Seat Škoda Fabia/Octavia VW). ACEA A1-98/B1-98 ACEA A5-02/B5-02 VW 503.00 / 506.00 / 506.01 875 kg/m3 Helix Ultra VX 5W-30 (LL) - 1 litr: Plně syntetický motorový olej pro benzínové a naftové motory lehkých užitkových vozidel splňující nejnovější specifikace VW 504.00 a 507.00. Použitelný pouze ve všech motorech koncernu VW-Audi (s výjimkou 506.01 a 505.01) + do Ford Galaxy s motory nachipovanými na LL interval vým. 30 tis.km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 18. Březen 2007 Sdílet Vloženo 18. Březen 2007 Zdárek, já jsem koupil tady http://www.superautodily.cz/index.php?stra...p&kategorie=107 Fábie 1.9Tdi 74kw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 18. Březen 2007 Sdílet Vloženo 18. Březen 2007 Teď už zvedli ceny,ale ještě včera měli Castrol 505.01 TXT za 302,-kč s DPH. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
anry Vloženo 19. Březen 2007 Sdílet Vloženo 19. Březen 2007 Chci se zeptat.Koupil jsem za slušný peníz olej Mobil 0W-40 a chci ho dát do Fábie 1.4 Mpi 44kW.Bude to bez problémů?Doteď jsem měl 5W-40 a všechno v pohodě. dřív jsem jezdil na shell 5w40 ale po zárice jsem přešel na Mobil 0w40. Obchodník říkal že mi to možná bude trošku brat olej, ale nevzalo to nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hans.piche Vloženo 20. Duben 2007 Sdílet Vloženo 20. Duben 2007 pratele do tdi pd je nejlepsi volej mogul racing s pro 5W40 s normou 505.01 vivynutej primo pro pd motory ma jenom vw normu vysrat se na predrazeny castroly a araly apod tohle stoji 22O litr akorat to na krame nikde nesezenete jenom racing pro ale ten nema normu 505.01 tudiz do pd nebrat . ten s pro dokazu sehnat origo baleni 4l a 1l musi se pro nej primo do kolina mogulu . hlavne si nedavejte do zadnyho turbo motoru 5W30 a 0W30 jestli nechcete prijit vo turbo az udelam fotky tak vam ukazu co napachal castrol slx 0W30 long v 18T 132kw po 8tis km v lete to mu nalily v autoriz servisku ze to je spicka mu to prestalo psoukat skrz pop ventil hovno to tahlo tak sem mu tam nalil 5W40 a zacalo mu to fungovat ale jenom na chvili turbo uz bylo chyceny cela turbinova cast popraskana na 3 mistech total turbo . v lete stim lital na plnej po dalnici ve 30 tropech akorat ze 0W30 je urcena do teplot max plus 15 jinak sou stoho pekny chcanky co nevymezej zadnou vuli v lozisku takze pozor na ty long srace ja pouzivam dlouhodobe mogul a spokojenost patri to tam je to za slusny prachy tak co mozna ze nekdo bude vohrnovat pysk ze to je mogul ale at si uvedomi ze na mog jezdej jak autobusy tak i zavodaky stejne motoru de akorat vo normu a viskozitu jinak na znacku stejne sere Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.