SaHo Vloženo 14. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2010 Chcel by som vas poprosit o nazor, skusenost, radu ohladom pracovnych otacok motora 1,2 TSI 77 kW. Zatial som na mojom novom aute najazdil cca 1500 km. Co ma udivuje je asistent zmeny prevodovych stupnov. Obycajne pri cca 1800 rpm signalizuje - radi zaradit vyssi rychlostny stupen. Na jednej strane je pravda, ze motor ide tichucko, tiez spotreba je celkom v pohode (mesto cca 5,8 - 6,5 podla dopravnej situacie) na druhej strane neskodi taketo skore preradovanie motoru? V akych otackach je podla vasho nazoru vhodne tento motor drzat pri beznej jazde? Vopred dakujem za vase nazory, rady. ps: riadenie sa totuo signalizaciou ma potom za nasledok, ze idem na piatom prevodovom stupni cca 50 - 55 km/h. V starej skodovke aspon klepali ventily. V novej Fabii som ich este nepocul:-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 14. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2010 (editace) Já zrovna řeším, jak ukazatel změny převodového stupně vypnout. Až to zjistím, dám vědět. Už prodejce při zkušební jízdě novou Fábií mi říkal, ať se tím neřídím a řadím tak, jak to "cítím" a "slyším". Tak nevím, proč to tam dávali... Alespoň prodejci by to lidem měli vyzdvihovat jako výhodu a ne jim rovnou při zkušební jízdě oznámit, že je to zbytečná blbost. Mně dost často radí rovnou přeřadit o dva stupně výš, asi nemá rád můj styl... Na druhou strnu - dali to tam přímo v automobilce, když se tím člověk bude řídit, tak to asi ničemu neublíží a možná i spotřeba bude nižší, já ale nemám to srdce drtit 55 km/h na pětku a ani tak se mi nezdá spotřeba nějak závratná... Editováno: 14. Prosinec 2010, autor: samurai Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 14. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2010 (editace) co jsem vypozoroval já tak je to i podle toho jak hodně šlapeš na plyn když to jen lechtáš tak to ukazuje dřív pro zařazení ale když na to šlapeš tak to ukazuje déle. On hlavně ten motor neví že jedeš třeba do kopce a tam to nemužeš šudlat pod 2000ot/min. na 5ku Když klesnu už na 60km/h tak už podřazuju na 4ku Editováno: 14. Prosinec 2010, autor: voltys 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miro Vloženo 15. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2010 Zdravím, tiež som zo začiatku chodil podla toho ukazovalela , ale už sa tým neriadim , pri vyšších otáčkach je ten pôžitok z jazdy lepší , je to také športovejšie , spotrebu neriešim, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2010 No jezdím teda s TSI 63 kW, ale to bude podobné. Když jedu podle toho ukazatele, tak slyším jak motor úpí. Ono to chce někdy přeřazovat i pod 1800 ot., a to už moc nejede. Tak na to kašlu. Stejně, když se na to trochu šlape, tak mi to přestane napovídat, kdy řadit. Navíc, když se najde někdo, kdo na to bude stále zírat, tak se brzo podívá někomu do kufru. Užitečnější by podle mě byla signalizace zařazené zpátečky. Ne vždy se ji podaří zařadit na první pokus a pak člověk neví, co tam má, jestli jedničku nebo zpátečku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 15. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2010 Někdy to vypadá, že mi ten "rádce" omylem naprogramovali na TDi, takhle se prostě řadit nedá. No dobře, možná bych pak jezdil za udávanou minimální spotřebu, ale i tak - spotřeba 5,2 l/100km není žádná ostuda a to na rádce kašlu, řadím jak to cítím... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SaHo Vloženo 15. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2010 Ok, dakujem za vase nazory. Ake su vlasne optimalne otacky resp. interval v ktorom mozno drzat tento motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wejw Vloženo 15. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2010 mám taky stejný motor a zhruba 1500 najeto :-) a držím ho mezi 2000-3500 otacek, myslím si že kolem 1500 km je potřeba ho trošku provětrávat ;-) ovšem ve městě jezdím spíše pod 2000 :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SaHo Vloženo 15. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2010 mám taky stejný motor a zhruba 1500 najeto :-) a držím ho mezi 2000-3500 otacek, myslím si že kolem 1500 km je potřeba ho trošku provětrávat ;-) ovšem ve městě jezdím spíše pod 2000 :-) Ja tiez jazdim zvacsa v meste, preto tie moje otacky pod 2000. Ak sa riadim podla asistenta zaradovania prevodovych stupnov, tak tam mam pri tychto otackach zaradenu 5. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2010 Při 2000 ot. pětku? To ovšem nejedeš 50 km/h ale skoro 90. Na pětku při padesátce to točí 1200... Já jezdím jenom ve městě, otáčky se snažím držet většinou nad 1800, motor už pěkně zabírá. Akorát na padesátce většinou jezdívám na čtyřku, tam je to pod těch 1800, ale to je málokdy. Už jsem to tady někde psal, tak to dám znovu: je to teda jenom TSI 63 kW, ale 77 kW bude určitě podobně točit - otáčky motoru: 50 km/h (III rychlostní stupeň) - 2000 ot./min 50 km/h (IV) - 1500 ot./min 50 km/h (V) - 1200 ot./min 90 km/h (V) - 2100 ot./min 100 km/h (V) - 2350 ot./min 130 km/h (V) - 3050 ot./min 150 km/h (V) - 3500 ot./min Rychlosti jsou podle tachometru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SaHo Vloženo 16. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2010 Pawouk, dakujem. Prave som vystupil z auta. Dnes som v meste patku tusim ani nezaradil, hoci pristrojovka zurivo blikanim upozornovala, ze by bolo vhodne tu patku zaradit. Snazil som sa jazdilt okolo 1800 - 2000 otacok (je fakt, ze som sa na otackomer pozrel iba sem tam). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 16. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2010 Snáď ukáže čas, ako to vlastne je a či to páni od Škody dobre naprogramovali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wejw Vloženo 16. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2010 doporučuji ti spíš jezdit ve větších otáčkách ať si motor pěkně zajedeš ;-) jinak já to radění spíše ignoruju, motor si zajíždím tak nechci abych ho měl podtáčený Pawouk: asi tak jezdím ve městě na 4ku, a ty krouťáky jsou podobné jen mi to ve 130 točí o pade míń :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zimmeler Vloženo 19. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2010 Já bych to taky rád dělal, ale když jedu v těchto mrazech z domova do továrny, olej se málokdy ohřeje na víc než 75 stupňů. Většinu cesty je však teplota daleko nižší. Pak nevím, jestli je lepší motor zajíždět s občasným vytáčením studeného motoru, nebo počkat na lepší časy. Ideální by asi bylo koupit nový vůz v létě a jet s ním na dovolenou do Chorvatska apod., než ho chudáka zajíždět studenými starty - jenomže všechno se v životě naplánovat nedá. A co teprv takový turbo - je to spíš turbíčko, rozměry minimální, ložiska budou titěrná, jakpak se asi v těch mrazech cítí, když je jeho teplota minus deset a motor se hned po startu "samovolně" rozeběhne do 1200-1400 otáček, přestože tlak oleje ještě není 100%. Doufám, že jeho cena se nebude lišit od ostatních turb na malé motory (v poslední době již mezi 10.000,- - 13.000,- Kč), protože v extra životnost nevěřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 19. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2010 Ja som už konečne dosiahol aspoň 1000km, z toho polovicu žiaľ na krátke jazdy a po meste Dúfam, že to nebude mať vplyv na ďalší život motora. Snažím sa ho zbytočne nevytáčať (max. tak do 3000 ot/min.), ale ani nepodtáčam. Jazdím aspoň tých 2000 ot./min. , tak dúfam, že to bude fajn. Ak má niekto nejaké rady, tak si rád prečítam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 19. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2010 Mám už přes 3000km a jezdil jsem s tím max do 4000ot/min ale spíše 3000ot/min do 1000km. Pak 1000-1500km jsem tomu občas pořádně naložil do omezovače motor pěkně smrděl jak se vypalonal. Po těch 1500km už jezdim normalka stejně to točim do 3000ot/min bohatě to pro normální provoz stačí ale i tak jednou začas tomu chce pořádně naložit už kvuli spotřebě a pružnosti. Po těch 2000km spotřeba spadla cca o 0,5L na 100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.