Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zatím tu nikdo nepřispívá.Mě by zajímalo,jak to vydíte s reálnou spotřebou u aut na CNG?U LPG to je podle mne o zhruba 1.5 litru víc,než ukazuje počítač a dejme tomu že počítám se spotřebou u středního auta kolem 8 až 9 litrů plynu.Jak to je podle vás třeba u Citigo,nebo Pasatu,nebo to bude u Oktávky 3?Za kolik by se dalo ujet 100km ?Je to levnější provoz,než na LPG?Samozřejmě že každý jezdí jinak,jsou to jiná auta,ale nějaký názor by možná někomu pomohl do budoucna při rozhodování.Jak vúbec CNG funguje?Auto startuje na benzín jako u lpg a po zahřátí se přepne?Nebo startuje hned na CNG?

No ja myslim že by to chtělo uvest spotřebu z "normalniho" provozu,protože ekojizda se za běžneho provozu dost špatně provadi,tak snad sem někdo ještě napíše kdo ma prakticke zkušenosti s cng ;)

No, osobně jsem viděl srovnání v TV (myslím, že to byl Svět motorů a VW Passat) a rozdíl mezi CNG a Naftou byl cca 0,2Kč/1km coč se domnívám je dost o ničem, pokud teda nenajezdíte 100 000km / 1 rok...

Podle mě teda se zrovna o super pokroku hovořit nedá.......

  • 2 týdny později...

Ohledně reálné spotřeby CNG doporučuji nakouknout na německé stránky spritmonitor a vyhledat UP! v CNG, je jich tam dost. Uvidíte, že REÁLNÁ spotřeba se může pohybovat někde okolo 3,7 kg / 100 km což v našich (ČR) podmínkách činí tuto investici (myšleno do CNG) nerentabilní. Jsou lepší varianty... ale to je do jiného vlákna :-)

 

  • 5 měsíců později...

Citigo, běžný provoz bez ohlížení na ekonomiku jizdy cca 4kg/100km

  • 1 měsíc později...

Citigo, bezny provoz po silnicich (mimo dalnice), do 3 kg/100 km bez brzdeni ostatnich ucastniku provozu.

  • 5 měsíců později...

teraz je v Auto Bilde č.8/2014 clanok o Skode Octavia G-Tec.

vola sa to : Aká je úsporná v skutočnosti ?

A ve SM je Okta G-Tec a Opel Astra LPG. Já to dneska hodím na sken a šoupnu to sem.

-dojezd cca 330km, spotřeba 4,5kg CNG.. proti LPG je CNG zatím  v nevýhodě  a LPG dle mě vyhrává.. to,že žere oktávka a 20hal na km méně je naprosto nepodstatné, nevýhody jsou dle mě- malý dojezd, nízká hustota čerpacích stanic, délka tankování CNG.. Např pokud s tím pojedete do chorvatska tak pojedete valnou většinu cesty na beneli, pač CNG nikde nenatankujete.. zatím bych to nechtěl ani zadarmo a to myslím vážně.

nějak nechápu to, že výrobce udává spotřebu 3,5kg CNG a v testu jezdili za 4,4kg, což při nádrži na 15kg CNG je dost rozdíl a to nepíšu kolik to žere pokud je auto plné.. tipl bych že to pujde k 5 Kg CNG na 100km..  plus je otázka co udělaj vstřiky po 200 000km..

v neposlední řadě mě už docela s**e, že škodovka pokaždý nezapomene zduraznit, že auto má plnohodnoutnou nadrž na 50l paliva.. dopr**e už by měli pochopit, že pokud si někdo kupuje auto na alternativní pohon zajímá ho primárně dojezd na toto palivo a ne kolik najede na benzin... :kol-44:

Upraveno od JirkaBrno

mam zprostredkovanou zkusenost od kamarada co jezdi MB E200 NGD. spotreba 5-6kg/100km... na nadrz ujede tak 350km a za kg plati ca.25kc... v maximalnim zatizeni motor malinko pocukava. Blbe je ze nejde prepnout na benzin. Dokud je plyn auto jezdi vyhradne na plyn...

 

pumpu clovek po 300km najde, a porad pribejva. Uz na to preslo i docela hodne firem co maj vlastni plnicky, a kde clovek muze taky natankovat. Toho bych se nebal. Az to daj i do 1,8TSi tak bych zacal uz hodne premyslet...

 

O cem se u CNG moc nemluvi po kolika letech se musej komponenty menit... renovace takove systemu jednou za 10let by byla pro majitele hodne velka dira do kapsy...

Upraveno od silarm

To mě by zase zajímalo v čem jsou jiné ty vstřikovače benzínu, že u toho CNG se nemusí ochlazovat vstřikováním benzínu jako u LPG.

  • 2 týdny později...

já nechápu proč tam narvali velkou nádrž na benál....místo toho stačilo na benzín menší a o to větší na CNG....dojezd přes 500km..pak by to dávalo smysl......i za ty prachy.....

Měl jsem půjčenou syrovou Octavii CNG (najeto pouhých 300 km) na víkend najel jsem cca 400 km, ve smíšeném provozu, svižnou jízdou, žádná brzda provozu, nějaké předjíždění atd.. Průměrná spotřeba plynu byla rovné 4kg/100km při ceně 24.50 za kg. Co se týče tankování, stanice je v každém větším městě, škodovka má aplikaci do chytrých telefonů. Tankování je otázkou chvilky, řekl bych, že plná benzínu = stejný čas jako plná plynu, možno platit běžnou platební kartou. Dynamika motoru stejná jako u mého TSi, motor necuká, není rozdíl v jízdě na benzín nebo na plyn. Jednoduše, když je plyn jede na plyn, když plyn dojde jede na benzín, přepnutí je automatické. Jestli máte někdo dotaz odpovím, pokud budu vědět.

hmm tak parada... uvidime, snad tu nejaky CNG uzivatel bude a napise nejake dlouhodobejsi postrehy

  • 2 týdny později...

moje Octavia GTEC akt. najeto 2200km, spotřeba dlouhodobá 4kg, na dálky 3,7kg při 120-130km/h, v okolí polabské nížiny jsem jezdil i za 3,1kg při 80km/h, když to počátám dle ceny cng na plnícíh stanicích, tak jezdím od min 0,77h/1km do 1,1kč/1km, ještě více jsem nenaměřil

CNG je budoucnost. Oproti LPG daleko jednodušší , spolehlivější, čistější plyn.  Vysoké oktanové číslo-130...Pro motor to ovšem znamená vysoký nárok  na materiály  motoru. Písty, kroužky, sedla, vodítka, gufera, vačka, vstřikovače s grafitoteflonovým kroužkem, atd. Životnost nádrže je 20let ...

no trochu nemáš pravdu,naopk složitější, sice má větší oktanové číslo, ale horší spalování,takže se musí předstih posunovat hodně dopředu, aby to mělo ten výkon jako LPG, nádrže jsou na 15 let ne na 20,musí mít jinak "nabroušené" ventily, a co se týče emisí, LPG s kvalitním zařízením plní dnes Euro5, kdežto CNG má v tomto směru problémy....

no trochu nemáš pravdu,naopk složitější, sice má větší oktanové číslo, ale horší spalování,takže se musí předstih posunovat hodně dopředu, aby to mělo ten výkon jako LPG, nádrže jsou na 15 let ne na 20,musí mít jinak "nabroušené" ventily, a co se týče emisí, LPG s kvalitním zařízením plní dnes Euro5, kdežto CNG má v tomto směru problémy....

Nádrž je na 20 let....Máš špatnou informaci. Ověř si to. A celkově to asi srovnáváš s něčím jiným....Je posunutý předstih, je jiný tvar vaček, je jiný tlak plynu, je jiné řízení vstřikování.... O těch emisích jsi na to přišel kde?  Splňuje EU6!  V porovnání s podobně výkonnými benzinovými agregáty dosahují motory na CNG přibližně o čtvrtinu méně emisí CO2, v případě mnohem škodlivějších uhlovodíků a NOx jsou sledované emise nižší až o 80 %. Nečteš? Znáš vlastnosti CNG při hoření? Vysoké oktanové číslo- vysoká odolnost proti detonačnímu spalování, vyšší výkon, dobře se koriguje zápal...

 CNG nepotřebuje žádné plynové filtry....

Při koupi je asi o 20-30tis vyšší cena, než benzínový motor u Octavie. Majitel je prý  osvobozený od placení silniční daně.

Nádrž na CNG (ocelová) má životnost 15 let, nádrž kompozitová má životnost 20 let. Ventily u běžných vozidel jsou nabroušeny na úhel 45 stupňů, u CNG z výroby se ventily na plyn dělají na 30 stupňů...

Co se týče emisí ti hned neodpovím, zemní plyn produkuje v malém nějaké složky s kterými jsou problémy,dávají se jiné katalyzátory....euro 6 má snad jen nová Octavia....předstih se musí hodně posunovat dopředu, i když má vyšší oktanové číslo, má pomalé hoření a výhřevnost, tudíž aby udělalo předepsaný výkon, musí déle hořet....proč když ve sporáku na zemní plyn začneš používat propan se vyměňují teysky za podstatně menší-protože propan má vyšší výhřevnost a účinnost-hrnec s vodou rychleji ohřeješ než na zemní plyn= to jen pro srovnání.....filtry nejsou potřeba i když v sadách pro montáže je máme(??),musí být na čerpačkách (47 v republice) dobré sušiče plynu, pak je problém...auta na LPG jsou už dávno taky osvobozené od silniční daně(týká se v obou případech pouze pokud je vozidlo používáno pro podnikání)....asi tak ve zkratce...

  • 3 měsíce později...

myslím, že lepší je LPG.. např. v Brně jsou 2CNG, obě stejně drahé, řekl bych nejdražsí v čr... LPG aspon kopíruje cenu ropy, cng vubec..

  • 1 rok později...

jezdím s koncernovým Golfem 7 TGI za 3,5 - 3,7 průměrně, na okreskách o něco více. Náklady neřeším, koupil jsem to jako předváděčku s dobrou výbavou a CNG tam bylo navíc. Když dochází plyn (tak od 1/3 nádrže a méně) a šlápnu mu na krk, přepne se na benzín. Na klidnou jízdu zase přepne zpět.

Upraveno od signoflife

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.