Přejít na obsah


  • Aktuální příspěvky

    • V tomhle stavu jedině zvednout, pořádně vystříkat čističem a kontrolovat kde bude zdroj. Může být z převodovky, ale i z vršku motoru a setká se to dole... Míst na únik je dost a dost.
    • @petr164, jediná zmysluplná informácia od teba je to, že olej musí mať správnu špecifikáciu, podľa toho ako tu určuje výrobca. Čo píšeš o viskozitách, to si úplne mimo, prosím nepíš na internet tieto blbosti, lebo niekto ťa ešte poslúchne a naleje do motora niečo čo do neho nepatrí! Čo sa týka značenia oleja podľa SAE J300, prosím doštuduj si to! Potom pochopíš, že čo znamenajú čísla 0W, 5W, 10W až 25W, resp. čo znamenajú čísla za tým, 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50 a 60. 😉 S nano marketingovým BS si úplne mimo, na to sa nedá ani reagovať.
    • Ještě dodám, že vhodný olej má mít specifikaci VW 502 00 nebo 504 00 dle mazacího plánu.
    • Jen pro pořádek, do ojetin patří stejná nebo o stupeň vyšší viskozita, tedy v tomto případě 5W nebo 10W, ta vyšší pokud jsou mazací kanálky schopné hustší olej převést. Důvodem pro vyšší viskozitu jsou opotřebení materiálu a větší vůle třecích dvojic. Nevím jak je to u škodovek s mazacími kanálky a jejich průměry. Druhé číslo vyjadřuje tepelnou odolnost, tedy zejména tu tepelnou, proto jsou závodní oleje s hodnotou 60 i výše. Pro zde uvedenou motorizaci tedy doporučuji minimálně 5W40 a kdo motor často točí tak 5W50 nebo 5W60, pokud olej neobsahuje nanoaditiva snižující tření a tím i teplotu, kdy pak stačí i 5W30.
×
×
  • Vytvořit nový...