Když už se tu na fóru opakovaně řeší odpojování toho konektoru, zkoušel to někdo řešit i víc do hloubky? Tzn. úplně auto tohoto systému zbavit.
Mně se tahle metoda nezamlouvá ne kvůli vyřazení SS a nesmyslného inteligentního dobíjení, ale že auto s tou "jednotkou" battery managementu prostě počítá.
Když se konektor odpojí, i když na budících kromě chyby start stopu nic nesvítí, stejně je interně v gateway jednotce propsaná permanentní chyba komunikace.
Nebylo by to řešitelné přeprogramováním gatewaye nebo výměnou za typ pro auta bez tohoto systému? Pokud by to šlo, pak by to bylo hezky čisté řešení.
I pokud podle tvrzení Škodovky modely s tímto systémem jsou při jeho odpojení potenciálně nebezpečné, tímto by se to mohlo vyřešit, když už by s tím auto nepočítalo.
Chápu každopádně, že čím novější auta, tím větší problém, takovou operaci provést. Přece jen krása téhle "úpravy" spočívá hlavně v její jednoduchosti. 🤔
Ako píše kolega vyššie. Premeraj si batériu a budeš vedieť na čom si. Resp. ak máš možnosť, nechaj auto odstavené 3-4 dni a ak ju máš na odpis, tak neškrtne pri štarte. Ale to si nemyslím.
Takže premeraj pred jazdou, po jazde. Po pár dní státia a budeš vedieť podľa hodnôt.
A batéria vyzerá ok? Žiadna kryštalizácia niekde na nej, či iné prejavy poškodenia?
Ja som tak mal na 1,5r aute, hodnoty mala batéria dobré ale dohodli sme sa na výmene pred koncom záruky.
Nebolo to ale ŠA
Po 5 letech mám najeto 80tis. a jezdím denně 2x25km. Tu hlášku o vysoké potřebě el. jsem viděl asi 2x, jinak SS se mně zapne ráno do 5 minut. I závada SS mně už taky naskočila jednou. Řešení je jezdit s nohou mimo plyn kdykoliv to jde, přirozeně se zařazenou rychlostí, dojíždění semaforů s kvaltem. A na rovince to rozjet víc a zase noha dolů, je to sice vopruz, ale nemám možnost nabíjet jinak. Druhá věc je spotřeba, kterou mám dlouhodobě kolem 5,3l.
Dobry den,
chcel by som sa poradit. Mam problem na F IV ze pocas jazdy ked prsi , napriklad po dialnici alebo po okresnej ceste mi kvapka donutra cez tesnenie dveri , asi cez vsetky podla flakov na tesneniach ale videl som to iba za jazdy pravdaze u seba lebo to mam v dohlade. Ostatok vnimam len ako flak na sedacke zadnej alebo na ovladaniokna u spolujazdca obcas.
Problem je , ze tesnenia su viditelne od flakov ( biele bodky ) ale pri statickom teste sa to neprejavi . Nejaka voda sa dostane pod prve tesnenie ale nepremocim dostatocne auto tak aby sa tam dostalo tolko vody aby zacalo pretekat to hlavne co je na karoserii ( co je mi ale sice zvlastne lebo ma aj otvory v sebe kadial by to malo nejako vyjst spodkom ) , taktiez pri statickom teste su asi nieni take vzduchove virive prudy vzduchu + vody atd .
Tesnenia nie su popraskane ani spinave vypadaju ok su aj dostatocne pruzne .
Mam podozrenie , ze ked idem po zvlnitej ceste /dialnici auto sa jemne kruti (preto lebo auto a interiér vrzga ked je teplo ked idem po nejakej priecnej nerovnosti cize zvuk pochadza asi tiez z krutenia karoserie napinania a stahovania plastov ) a vtedy sa dostava voda cez prve tesnenie a nasledne ked sa to tam nakopi cez druhe.... lebo dvere nedoliehaju asi az tak ... hlavne v hornom rohu od stlpika tam ked zatlacim rukou jemne tak viem dvere pritlacit .
Neviem ako to riesit lebo tesnenie mam take biele od vody , ale v servise mi povedali ze chyba sa neprejavila a ze ci som to mal niekde v umyvarke alebo ci to nebolo burane ... Som prvy majitel toho auta a pouzivam ho len ja takze viem ze nebolo.
Ja nie som moc nadseny ze mi za jazdy zateka do auta a kvapka mi tam voda a neda sa to reklamovat lebo staticky sa to nepejavi.
Nejake rady prip. nemate niekto s tymto skusenost lebo to co som nasiel bolo zatial k inym vozidlam a tam moze byt ta geometria, tesnenia odlisne.
Mam iba fotky bieleho tesnenia a odfotene kvapku v aute s interierom, nejake video som nerobil lebo som soferoval to sa moc neda .
Dakujem vopred za rady.