Původní kodiaq určitě neumí vystíňovat protijedoucí auta... co vím, nějaké mechanické řešení měl superb. Tenhle systém pak nahradily Matrix světlomety v faceliftech karoq/kodiaq/superb a octavii 4.
@capo v podstatě sis svým příspěvkem sám odpověděl... je to klasický motor na "tekuté dinosaury" bez "e-tec".
Věřím, že to má nějaké opodstatnění, proč motor není jako mildhybrid, protože e-tec jistě snižuje spotřebu a (flotilové) emise a kdyby to bylo tak jednoduché, že to tam jen "přilepí" ke stávajícímu motoru, tak by to dávali všude...
Taky bych to u svojí Rosničky ocenil. Ideálně i třeba možnost jet 3-5km čistě na elektřinu, ať nemusím budit všech 245 koní kvůli každému kousku.
„Elektrická mobilita je budoucnost, o tom není pochyb. Každý, kdo tvrdí opak, poškozuje náš průmysl.“ A proto přijdou plošné evropské dotace.
Během svého projevu na právě probíhajícím Světovém ekonomickém fóru v Davosu přesně tohle řekl německý kancléř Olaf Scholz. Ten oznámil, že EU připravuje dotace na mezinárodní úrovni, které nahradí národní dotace. Fakticky pak přímo z prostředků EU dostane pobídku každý, kdo si koupí elektromobil v jakémkoliv ze členských států.
Takže tohle má být to dlouho utajované řešení na záchranu evropských automobilek ze strany EU, potažmo EK...?
Hm, tak to aby už v předstihu objednali nové stroje na tisk peněz, nebo těch finančních prostředků v rámci EU máme "pořád" takový nadbytek?
Jen si tak říkám, kolik že nás to bude stát a o kolik se zlepší celosvětové klima, když v podstatě již jen Evropa se snaží držet prapor 100% elektromobility?
https://autobible.euro.cz/clanky/eu-chce-prosadit-nechtene-elektromobily-za-kazdou-cenu-chystaji-se-plosne-dotace-pro-vsechny-clenske-staty/?
Zdravím,
trošku později se přidám, ale jak jste na tom se spotřebou teď? Popřípadě jaký máte profil tras a cca roční nájezd? Už jsem sice objednal octavii s tímto motorem, ale mám teď nějaké myšlenky jestli jsem neměl jít do dieselu