kadl1 Vloženo 16. Únor 2009 Sdílet Vloženo 16. Únor 2009 slyšel jsem že umi klimatronik když je přepnutý na automat v zime topit , vysvětli mi někdo jestli je to pravda jak to funguje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juro sdi Vloženo 16. Únor 2009 Sdílet Vloženo 16. Únor 2009 (editace) Kde by ta klima brala energiu na vyrobu tepla? Je pravda, ze klima skor odrosi mokre okna, ale zeby dokazala hned kurit? No mozno sa vyjydri nejaky odbornik, ja som len trosku zapolemizoval. POCHOPIL SOM TA TAK, ZE SA PYTAS CI KLIMA KURI PRI UPLNE STUDENOM MOTORI. Editováno: 16. Únor 2009, autor: juro sdi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepinoTDi Vloženo 16. Únor 2009 Sdílet Vloženo 16. Únor 2009 pod 5st. nesepne klimakompresor, takže je to potom obyč. topení i když je nastaveno na automatiku, né? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 16. Únor 2009 Sdílet Vloženo 16. Únor 2009 špatně to napsal a vy jste to nepochopili.. AUTO znamená automatické udržení zvolené teploty.. takže v zimě nechat auto a nastavit si požadovanou teplotu.. já mám O2 a tlačítko econ jsem ještě nepoužil... prostě auto je auto!! automatický udržuje zvolenou teplotu.. tečka.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepinoTDi Vloženo 16. Únor 2009 Sdílet Vloženo 16. Únor 2009 (editace) ale klima nefachčí je to jenom autom. topení Editováno: 10. Únor 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Liboro Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 špatně to napsal a vy jste to nepochopili.. AUTO znamená automatické udržení zvolené teploty.. takže v zimě nechat auto a nastavit si požadovanou teplotu.. já mám O2 a tlačítko econ jsem ještě nepoužil... prostě auto je auto!! automatický udržuje zvolenou teplotu.. tečka.. Mihausku, je vidět, že nevíš o čem píšeš. Tečka. V režimu econ automatika udržuje nastavenou teplotu, pokud tato není nižší jak teplota venku. Jinými slovy jedná se o stejný režim jak auto, akorát, že nejede kompresor. Tečka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 22. Únor 2009 Sdílet Vloženo 22. Únor 2009 nevím jak moc tomu rozumíš, ale tohle všechno vím.. že nevypíná kompresor.. jsi chytrý jak radio.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Liboro Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 Co nevypíná kompresor? Můžeš být konkrétní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 Jinými slovy jedná se o stejný režim jak auto, akorát, že nejede kompresor. Tečka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmik Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 Kolik tech tecek delas? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 tak já teda nevím ale podle mýho by měr kompresor topit..... alespoň u O2 bych řekl že to tak je protože topí hned po nastartování....... podle mého autoklimatizace je to saamý jako normální klimoška ktera topí i chladi. Nevím jak to je u auta tam sem to nezkoušel ale každopádně ta klimoška co mi teď visí nad hlavou umí i topit i chladit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojtěch Vaníček Vloženo 27. Únor 2009 Sdílet Vloženo 27. Únor 2009 (editace) Klimoška nad hlavou ti topí protože má v sobě těleso ktere ohřívá elektrika! U některých aut se dávají do topení neco jako žhavičky, aby hned po nastartování šlo na okno teplo.....jinak jediny zdroj tepla je radiator + chladici kapalina z motoru. Klimakompresor-výparník topit neumí....ikdyž teoreticky by to možné bylo (tepelné čerpadlo, ale to jsme jinde). Editováno: 10. Únor 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 27. Únor 2009 Sdílet Vloženo 27. Únor 2009 u OII je v topení u všech TDI PTC topný článek, který ohřívá vzduch OI má zase u TDI (některých) 3x žhavící svíčku na trubce, co jde do topení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 2. Březen 2009 Sdílet Vloženo 2. Březen 2009 Mihausku, je vidět, že nevíš o čem píšeš. Tečka. V režimu econ automatika udržuje nastavenou teplotu, pokud tato není nižší jak teplota venku. Jinými slovy jedná se o stejný režim jak auto, akorát, že nejede kompresor. Tečka. Ahoj, nevim teda jak u koho, ale u me ECON a AUTO se chova odlisne ... Kdyz dam ECON, tak mi to zacne na muj vkus az moc topit, takze smeruju ofuky stranou ode me, pac je to docela neprijemny. Kdyz dam AUTO, tam mi to z prostredka nefouka, ani z krajnich u oken a jenom zespodu a od predniho okna ... stejne tak nevim, proc se mi tedka podruhy stalo, ze se mi to na AUTO zacalo mlzit a nic s tim neudelam, jedine ECON... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eresto Vloženo 5. Březen 2009 Sdílet Vloženo 5. Březen 2009 No ECON udrzuje teplotu automaticky. Co nastavis, tak ti to udrzuje. Vzdy ked si zapalim a mam otvorene okno v zime, tak si to samo prida automaticky. Ked okno zavriem vrati sa to za chvilku na zvolenu hodnotu. Teraz nemyslim hodnotu stupnov celzia ale intenzity resp. sily fukania. A este ste sa tu nepohadali o rezime, kedy nic na Climatroniku nesvieti. Ani ECON a ani AUTO.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubik1 Vloženo 5. Březen 2009 Sdílet Vloženo 5. Březen 2009 ECON - Vypnutý kompresor !!! Vyhřívaní vody Octavia I,1.9TDi : Žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7 Vzhledem k tomu, že vznětový motor TDI je velmi účinný, je chladicí kapalině předáváno jen velmi málo tepla. Aby se však zajistil dostatečný přívod tepla do prostoru pro cestující, je chladicí kapalina podle potřeby vyhřívána. Vyhřívání se skládá ze tří žhavicích svíček a je přišroubováno na spojovacím hrdle chladicí kapaliny na hlavě válců. Aktivace Je-li teplota v sacím potrubí v době startu motoru nižší než 5 °C, aktivuje přes relé J359 a J360 řídicí jednotka motoru 1,9 TDI žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7. Teplota při startu se uloží do paměti. SP 16-42 Aby se zabránilo vybíjení akumulátoru, lze napájet tři, dvě nebo také jen jednu žhavicí svíčku. Proto je na alternátoru speciální přípoj (svorka DF) k řídicí jednotce motoru 1,9 TDI. Vyhřívání se při dosažení určité teploty chladicí kapaliny opět přeruší. Tato teplota je závislá na teplotě při startu. Čím je teplota při startu nižší, tím vyšší je teplota, při které se vyhřívání chladicí kapaliny přeruší. Nie je to z mojej hlavy. Q7.bmp Predohrev_vody_OctI_1.9TDi.bmp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepinoTDi Vloženo 7. Březen 2009 Sdílet Vloženo 7. Březen 2009 a jak pracuje klima, když na obrazovce panelu Climatroniku není zobrazen režim ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadaoct Vloženo 7. Březen 2009 Sdílet Vloženo 7. Březen 2009 kompresor běží stopro ale chová se to podobně jako manuál. Když sem na to zkoušel chvíli jezdit tak to po dosažení teploty snížilo otáčky jako AUTO. Tak nevím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DCSpeedy Vloženo 17. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2010 Řekl bych, že všechny odpovědi tady jsou docela zavádějící...¨ - režim ECON: Kompresor četně filtru (zbavení vzduchu vlhkosti) je vypnut. Teplota vzduchu v kabině není regulována automaticky ! Stupně na displeji udávají pouze požadovanou teplotu, která vychází z ofuků. U tohoto režimu je potřeba zvolit směr proudění vzduchu (šipka dolu, nebo rovně) a intenzitu foukání. - Pokud na displeji není napsáno AUTO/ECON: kompresor a filtr je funkční, ale teplota v kabině opět není regulována automaticky. Toto je případ pokud je zmáčknuto tlačítko na odmlžení čelního skla, nebo recyklace vzduchu. - režim AUTO: Kopresor a filtr je aktivní, systém se snaží podle teplotních čidel dosáhnout požadované teploty v kabině. Toto znamená, že sám reguluje směr proudění vzduchu, intenzitu proudění a samozřejmě teplotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LAMER_CZ Vloženo 10. Únor 2011 Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 (editace) Nemuzu si nejak pomoct, ale musim na to reagovat. V prispevku vyse nekdo pise, ze aby klima topila, tak musi mit topne teleso. To je samozrejme blbost, stejne jako u obycejne klimy je mozne, aby se kompresor tocil naopak nebo se prepoji okruhy, ale tohle se u aut patrne nedela, ikdyz asi by to nebyl problem. Ono co se tyce topeni, tak to mel nejlip vymyslene trabant, kdyz ohrival vzduch pres vyfuk (samozrejme nesmelo to prasknout, coz nebyla vyjimka:). Ale v dnesni dobe by to slo vyresit spolehlive, takze nevim, proc se to nedela, auto by topilo hned a zadarmo. Co se tyce nejakeho filtru vlhkosti nebo co, tak to slysim poprve. Vlhkost se ze vzduchu odebira tak, ze kondenzuje na chladici (ten co je vevnitr) klimatizace. Pri topeni je to naopak. Econ dela jen to, ze se odstavi kompresor klimatizace a vsechno ostatni pak funguje velmi podobne jak ve 120ce:) AUTO udrzuje teplotu, fouka tak nejak vsude a proste melo by udrzovat nejakou pohodu v aute:) Kdyz se zapne odmlzovani celniho skla, tak se pochopitelne zapne kompresor a zacne to chladit (kvuli kondenzaci vody na chladici a tim padem k odebirani vzdusne vlhkosti), takze zapnout celni sklo + econ je k nicemu. Stejně jako je k ničemu citovat poslední příspěvek Wojnar Editováno: 10. Únor 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubisss Vloženo 3. Květen 2011 Sdílet Vloženo 3. Květen 2011 (editace) Zdarec, já co by chlaďař profesí vám objasnim princip topení klimy. Žádné elektro topení ani opačný běh kompresoru. Chladivo se vyparuje ve vyparniku umístěným v kabině, kompresor páry nasava a druhou stranou tlačí do kondenzatoru u chladiče kde chladivo kondenzuje a stává se z něj opět kapalina aby se ve vyparniku mohlo opět vyparit. Je dáno že když na jedné straně chladí tak na druhé topí, toto teplo se odvádí jako nepotřebné ventilátorem u přední masky. Když ale tmobile bypass pomocí magnet ventilu tak můžeme horké páry poslat do kabiny a zimu k chladici. Tenhle princip funguje na x masinach v provoze i u domácích klimosek. Tudíž nevidím důvod proč by to nemohlo fungovat v autě a efekt je téměř okamžitý. Takže ano, klíma topí. EDIT: Nicméně u moji ani jiné o1 to takhle není uděláno. Mají to až o2 jak jsem se přesvědčil u znameho Editováno: 3. Květen 2011, autor: Wojnar Edituj příspěvek!! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.