Ako už názov napovedá, čistič vstrekovacieho systému teoreticky čistí vstrekovací systém. Zakarbonovaný motor znamená niečo úplne iné. Ak chce čistiť vstrekovací systém, tak skús 2-3x natankovať nejaký prémiový vysokooktánový benzín (V-Power Nitro+ a podobné) ktoré majú väčšinou aj čistiace účinky, prípadne pridávaj do benzínu ešte nejaké aditívum (Millers Oils Petrol Power ECOMAX, VIF pre benzínové motory a pod.), a samozrejme nezabudni vymeniť palivový filter.
Ak máš zakarbonovaný motor, tak máš väčší problém. Môžeš samozrejme začať tankovať kvalitnejší benzín, určite to nebude na škodu, možno to aj trochu pomôže ventilom a tak, ale keď už máš usadeniny v motore, nedajbože olejové blato, tak máš trochu väčší problém. Existujú aj na to prípravky ktoré treba naliať na krátku dobu do motora namiesto oleja. Sú to väčšinou rôzne rozpúšťadlá, ktorá naozaj dokážu usadeniny uvolniť, ale má to jeden háčik. To čo sa uvoľní môže spôsobiť ešte väčšiu škodu. Ak sa tá špina dostane na nesprávne miesto, môže upchať olejové kanáliky a v extrémnom prípade môžeš aj zadrieť motor. Naozaj neviem v akom stave je tvoj motor, ale pre začiatok by som určite zmenil olej, na nejaký kvalitný a moderný a ktorý má API SM/SN (môžeš skúsiť viac typov) a skrátil interval výmeny. Ak čistiace účinky oleja zafungujú dobre a nový olej začne po starom uvoľňovať karbón, budeš to rýchlo vidieť na farbe oleja. Takto potom treba odjazdiť 2-3 výmeny so skrátením intervalom. Vždy treba meniť aj filter a dávať tam kvalitný (nie nejaký čínsky alebo poľský šmejd). Skrátený interval musíš zvoliť podľa toho ako bude vyzerať ten olej. Keď bude naozaj účinný, tak môže ísť von už po 1000-2000 km. Ak budeš vidieť, že druhá alebo tretia náplň už nevynáša toľko špiny, môžeš interval predlžovať, ale v prípade HTP by som určite nešiel cez 10 tisíc km. Ak jazdíš často krátke trasy alebo v meste, tak by som olej menil každých max. po. 7500 km bez ohľadu na stav a vek motora.
Tankovať kvalitné palivo a meniť v aute pravidelne a včas olej aj s filtrom je úplný základ dobrej údržby motora.
A nakoniec tu máme extrém, keď vieš že o motor vôbec nebolo starané a je v ňom veľa olejového blata, lebo napr. predošlí majiteľ veril LL olejom menil náplň iba každých 30 tisíc km a podobne. V takom prípade neostáva nič iné, musí ísť dole minimálne hlava motora a olejová vaňa a treba to vyčistiť ručne.