Dobrý den,
rád bych se vás zeptal, co může být za tím, že jde špatně řadit jednička nebo zpátečka při rozjezdu. Přiblížím vám situaci:
Jednička jde zařadit normálně asi tak cca pouze 2x z 10 rozjezdů. Ve zbylých 8 pokusech prostě nezařadim. Takže postup je následovný. Po sešlápnutí spojky chci zařadit jedničku, zjistím, že to nejde, takže při stále sešlápnuté spojce zařadím dvojku a ihned řadičkou jdu z dvojky na jedničku a to se chytí vždycky.
Druhá možnost je ta, že při nemožnosti zařadit jedničku mírně uvolním sešlápnutou spojku (ale ne úplně), následně opět došlápnu a jednička tam jde v pohodě. Samozřejmě, že také jde spojku uvolnit kompletně a znova sešlápnout.
Další zajímavostí je, že když stojím například na semaforech, kde musím mít nohu na brzdě a zkusím zařadit, tak pokud se trefím do jednoho z osmi pokusů, tak samozřejmě zařadit nejde, ale jakmile sundám nohu z brzdy a auto se dá do pohybu, tak jednička jde zařadit bez problému.
Tento problém je obdobný u zpátečky, ale tam to nezlobí tolik. Ostatní převodové stupně jdou řadit bez jakýchkoliv problémů.
Jedná se o vozidlo Škoda Octavia II, 2.0 TDI 103 Kw, typ motoru BKD, ročník 2005, najeto skoro 200 tisíc km a spojka měněna zatím nebyla.
Potřeboval bych vědět, jestli to reálně může být spojkou/převodovkou nebo třeba nějakou prkotinou u řadičky.
Kdybych měl měnit komplet spojku se setrvačníkem a s ložiskem, tak to neni malá častka, ale pokud by nic jiného nezbývalo, tak se nedá nic dělat a musel bych do toho jít.
Děkuji za odpověď.
Tomáš