Přejít na obsah

Vacho3

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Vacho3

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. Vacho3

    1.8 TSI vs 1.4 TSI

    Zdravím. V květnu 2017 jsem pořídil OIII kombi ( čtyřočko ) motor 1.4 tsi 110kW, kroutící moment 250Nm, v prostřední výbavě. Nyní nalítáno cca 6.000 km. Jednoduše jsem z motoru nadšený, konkrétně z pružnosti a spotřeby. Dlouhodobá spotřeba 5.8 l, ale jezdím většinou klidně dle limitů nebo mírně nad. Plzeň - K. Vary v jedné osobě 5,5 l a to se neloudám ( cca 110 km na tachometru ). Na dálnici 130-140km 6,5 l v plně obsazeném voze 5 osob s plným kufrem a rychlostech 130-140km - toto léto - Plzeň - Považská Bystrica. Skvělý motor na předjíždění běžných aut - Porsche 911 apod. nepředjíždím . Pro většinu běžných uživatelů bohatě stačí, je tam i výkonová rezerva. 1.8 tsi bude o fous lepší, ale né o moc větší, mám zkušenosti se starší 1.8 tsi, s kterou jsem několikrát jel, ale nevlastnil ( tovární nastavení 110 kW později čipnuto na cca 132kW u Cimbu ) a rozdíl bude zejména v pružnosti ve větších rychlostech např. nad 140 km, kde se moc často nepohybuji a možná lepší zrychlení obecně. Jediné dvě věci, co mne trochu štve u nové octávky jsou přední boční okénka a start- stop systém. Pokud jsou pootevřená a zavřu dveře, tak se děsně rozklepají nebo spíš zarachotí. A teď jsem v září zjistil, že když padne mlha, tak přední boční okénka nesetřu běžným sjetím dolů. Nesetřou se ani menší kapky. Prostě je tam větší mezera než má být a ta prachovka je nesetře. Zadní okna jsou v pohodě. Zajedu do servisu zda s tím něco jde dělat, ale kurňa to uměl i favorit. Nemusím start-stop system, motoru to nedělá dobře ( startéru jistě ne ), okamžitě po nastartování vypínám z následujícího důvodu. Když mi to chcípne před kruhovým objezdem na 1 vteřinu, když zastavím, než se zařadím na kruháč, tak bych vylít z kůže. Sice to okamžitě opět nastartuje, ale stejně to takhle za životnost auta zbytečně chcípne nepočítaně. Kdyby to šlo alespoň vypnout napořád a ne vždy pokaždé před startem. Montují do aut něco co tam nechci nebo spíš nemůžu ovládat podle sebe. Stačí obrátit funkci zapínání, abych si to zapnul, když chci já ( v koloně nebo když vím, že červená bude svítit ještě dlouho ) a jsem se start-stop systémem naprosto spokojený. No ale to jsou fakt pouze dvě chybičky, co jsem zatím našel. Celkově ale jinak super vůz z pohledu vnitřního prostoru, vnějších proporcí, palubka, infotainment ( rádio Bolero ) atd. Pořád mně něco překvapuje. Koukal jsem na golfa a i30, to jsou prostě o něco menší auta ( a nebudou špatná ), ale kvůli velikosti a motoru jsem nakonec přihodil nějaký peníz navíc, v rodině je i OII a OIII je opravdu větší. Ale toto je na jiné vlákno.
×
×
  • Vytvořit nový...