Nelobuju, ale tento systém Pandora PRO jsem si vybral po dlouhém brouzdání na internetu a hledání toho ideálního systému. Pandoru užívám přes rok a jsem naprosto spokojen a upřímně, je mi naprosto jedno, že má data jsou uložená někde v Mordoru (Rusku).
Větší strach z krádeže mého auta ve mě nevzbuzují obyvatelé Mordoru, ale spíš místní Uruk-hai, kteří se motají kolem mého auta zde ve Středozemi, protože jsem přesvědčen, že nějakého Saurona z Mordoru má 3 roky stará Octavia nezajímá a je mu totálně lhostejná.
Takže pokud jsme se už vyblbli s přirovnáními s Pány prstenů, tak se s vámi můžu podělit o své zkušenosti:
1.) Systém využívám především kvůli zabezpečení vozidla - tzn. klasický alarm.
2.) Na mobilu (Android/IOS) mám aplikaci, díky které sleduji aktuální polohu mého vozidla, případně trasu, kterou jede s tím, že vidím místo STARTU vozidla, následně mohu on-line sledovat zeleně vykreslenou trasu na Google maps a místo zastavení STOP vozidla. V této aplikaci mohu mimo jiné sledovat stav nabití autobaterie a stav nádrže PHM, aktuální rychlost, teplotu interiéru a exteriéru, případně stav otevření dveří, kapoty, zavazadlového prostoru, víčka nádrže, atd.
(POZN.: Po poslední aktualizaci na androidu ze 14.2.2019 mi přestala fungovat Čeština, ale věřím, že je to jen dočasný problém - EDIT: 26.2.2019 je Čeština zpět).
3.) Systém disponuje množstvím volitelného příslušenství, takže například já mám ve vozidle (kromě jiného) nainstalovány například tyto systémy:
a) náklonové čidlo - citlivost je volitelná až natolik, že když mi jednou ucházela pneumatika, tak mi začalo čidlo hlásit náklon v době, kdy pneumatika ztratila 30% svého objemu.
b) otřesové čidlo - stačí když zaparkujete blízko u hlavní silnice, kde projede nákladní vozidlo s uvolněnou korbou, tak vám na mobil přijde upozornění o narušení.
c) čidlo pohybu - zatím bez zkušenosti, ale jedná se o to, že když vám vozidlo naloží na odtahové auto, tak při změně polohy vašeho vozidla a jeho pohybu při vypnutém motoru se spustí alarm hlásající změnu polohy - tedy pohybu vozidla + nakládání vozidla by dozajista zaznamenalo také náklonové čidlo.
(POZN.: citlivost nastavení jednotlivých systémů je nastavitelná posuvnou lištou přes mobil nebo přes PC v rozsahu od 0% do 100%. Osobně mám citlivost nastavenou na 50% a spokojenost. Raději 1x za 3 měsíce vyběhnu před dům s železnou trubkou k autu kvůli planému poplachu, než si nechat odcizit auto. Upozornění nemám nastaveno zasílat na e-mail, ale na mobil. V případě alarmu - napadení - mi SIM karta z auta telefonuje na můj mobil.)
4.) Pokud by došlo k odcizení vozidla, tak kromě sledování aktuální polohy on-line mohu vozidlo na dálku zastavit a vše deaktivovat přes mobil a to ve chvíli, kdy rychlost odcizeného vozidla klesne pod 30 km/h, aby nebyla ohrožena osádka, ale spíš proto, aby nedošlo k nehodě. (na dálku lze zastavení deaktivovat a vozidlo zase zprovoznit)
5.) V zimně využívám dálkový start k vyhřátí interiéru a v létě naopak k vychlazení interiéru ;-) , což však vyžaduje vozidlo před opuštěním nastavit a počítat s tím, že dálkový start využiji (existuje i jiná možnost). Miluji tuto funkci obzvláště pak v zimně, kdy si zapnu dálkový start přes mobil, přijdu po 20 minutách k autu, které je nejen vyhřáté, ale mám i rozehřáté přední a zadní okno, interiér je krásně vytopený, sedadla vyhřátá, nasednu a z tepla svého autíčka škodolibě sleduji ostatní mudly/motoristy, kterak se škrabkami zoufale běhají kolem svého zmrzlého auta :-D
6.) Výhodou mobilní aplikace je mimo jiné i to, že může být nainstalována na více mobilních zařízeních současně, kdy tuto aplikaci mám ve svém mobilu jak já, tak i má manželka a vše funguje na 100% bez problémů.
7.) Dosah mobilu a SIM karty ve vozidle je takřka neomezený, takže vozidlo můžete na dálku nastartovat, odemknout či zamknout třeba z opačné strany zeměkoule, tedy pokud tam bude GSM signál.
8.) Pokud byste se nacházeli v místě, kde není signál GPS, tak existuje aplikace fungující přes BLUETOOTH, ale tam jste odkázáni na vzdálenost, která je omezena dosahem vašeho mobilu.
Nevýhody:
A) Nutnost instalovat skrytě do vozidla jeden ze dvou klíčů, aby fungoval dálkový přístup a dálkový start vozidla, takže doporučuji mít 3 klíčky s tím, že o jeden prostě přijdete.
B) Nutnost mít ve vozidle SIM kartu s připojením na internet s tím, že data, která budete standardně potřebovat nepřesáhnou měsíčně 100 mb (stačí to i z počátku, kdy budete 40x denně zjišťovat polohu vozidla na mapě), takže jsem si u Vodafonu zakoupil dobíjecí SIM kartu, kterou mám přes samoobsluhu nastavenou tak, že pokud kredit klesne pod 50 Kč, tak se automaticky dobije vámi zvolenou částkou, u mě je to 200,- Kč a zase mám na 4 měsíce pokoj.
C) Nevýhodou pro někoho může být cena. Standardní systém Pandora PRO před rokem stála kolem 13.000,- Kč, ale nechal jsem si tam nainstalovat houkačku, náklonová čidla, a všechna další čidla, včetně záložního zdroje pro případ odpojení autobaterie, které byly loni dostupné, takže i s montáží mě Pandora přišla (v Praze) na cca 23.000,- Kč.
Rozhodnutí je na každém z nás, nikoho nepřemlouvám, ale vymluvit výhody si nenechám. Držte se lidičky
V příloze zde: Pandora SMART PRO.pdf přikládám CZ manuál v PDF, abyste měli představu o funkcích.
Jinak přes link zde: https://pandora-on.com/login si můžete vyzkoušet DEMO verzi, kde můžete spravovat systém a své vozidlo prostřednictvím PC.