Štestí na kus? Možná. Sám si ale myslím něco jiného.
FI 47 kW vyrobena 12/2003. Koupena nová za 395 000,- Kč. Výbava comfort plus... :)
Před 13 lety, když mělo auto najeto 80 tis. Km mi můj známý opravář radil, abych auto rychle prodal, že brzy odejde motor. Když mělo auto najeto 126 tis. km, nechal jsem namonovat LPG, polský Stag 300.
Za celou dobu jsem opravoval: 2x EGR ventil, 1x čidlo teploty chladící kapaliny, 1x tlumiče, 1x těsnění dveří - zatékalo do auta, 1x alternátor, 1x stahovačka LP okna, 2x předřadný odpor regulace rychlosti ventilace. 5x zapalovací cívka. Tyčky stabilizátoru a ložiska kol každých cca 60-100 tis. Svíčky 46 kč/kus, každých 20 tis. Km. Olej dávám 5W40 80 kč/litr, měnil jsem prvních 8 let co 15 tis km, teď měním co 10 tis. km. Filtr LPG měním dřív po 80 tis, teď po 50 tis. km. 2x komplet zadní bubny, kotouče a destičky cca každých 100-120 tis. a možná ještě nějaké drobnosti, musel bych se podívat do své servisní knížky, ale nic zásadního tam nebylo.
Auto jezdilo vždy delší trasy, ale poslední 3 roky i každý den 10/10 km z/do práce. Motor nechám po nastartování chvilku zahřát, při jízdě první 2-3km zahřívám, nyvytáčím nad 2,5 tis. Z kopce vyřazuji rychlost, šetřím palivo. Po dálnici jezdím 110-120 tacho. Řadím plynule, jde to stále lehce, srovnávám otáčky. Brzdím i motorem, ale jen lehce, stejně to ve skutečnosti moc nejde. Mám rád plynulou jízdu. 2x do měsíce jedu za víkend 800 km, průměrná rychlost 90-100km/hod.
Auto rezne - blatníky, prahy, 5 dveře, ale nic zásadního. Rozvody, ventily, spojka a ostatní věci mám původní vč. oleje v převodovce. Najeto k dnešku 486 xxx tis. Km. Ročně jezdím 35-45 tis. Km.
Už si delší dobu šetřím na nové auto. Chtěl bych zase LPG, ale výběr se s přímovstřikovými motory dost zůžil. Ale ve skutečnosti už ani nové auto zase tak moc nechci. Jsme si souzeni. Já a můj Fabián :)