Přejít na obsah

Ondrej Hluchý

Uživatel
  • Počet příspěvků

    36
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Ondrej Hluchý

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

3

Popularita

  1. Ahoj. Dnes som mal možnosť otestovať ten tempomat pri prejazde obcou Prašník, ktorý je fak dlhý a plný všelijakých prevýšení, klesaní, roviniek a tempomat držal zvolenú rýchlosť úplne bez problémov aj v prudšom klesaní. A pri tempomate je jedno, či mám zvolený režim D, či B, auto udržuje nastavenú rýchlosť. Počítam, že ten kopec by musel mať klesanie väčšie ako 20%, aby som tomu systému rekuperácie, ktorý tempomat využíva musel nejako pomáhať brzdením pomocou brzdy. Samozrejme, ak by som letel dolu ostrým kopcom 110 a chcel hneď spomaliť na 50, tak len rekuperácia na to stačiť nebude. Ale pri predvídavej jazde je to v pohode. Pri tempomate v spaľovacom aute by motor nemal takú brzdnú silu a musel by systém zapájať aj brzdy. Tu v elektrickom Citigu by možno brzdy prišli na slovo len vtedy, ak by batéria bola príliš nabitá a nedokázala by prijať zrekuperovanú energiu... Takže asi tak...?
  2. Ja mám nastavené 55km/h tachometrových, aby to bolo v reále tých 50 a nikoho som tým neobmedzoval...? Zrkadlá sa mi zdajú v pohode... Pred tým som mal Citroen C3 Picasso a vôbec som si nevšimol, že by Citigo bolo horšie... Pozeral som na opotrebenie pneumatík a zdajú sa byť zjazdené rovnomerne. Ale je pravda, že pri nájazde 8600km je to ešte skoro hodnotiť...
  3. Ja zasa využívam ten tempomat v dlhých dedinách, kde nie je nejaká veľká premávka. Ono to veľmi dobre udržuje 50km/h (rovina, kopec, z kopca)- žiadny problém. Tá rekuperácia má silný brzdný účinok! Keď som mal spaľovák, tam tempomat vyradila spojka, brzda. Tu som sa naučil brzdiť hlavne na rekuperáciu a zaradenie stupňa B mi klasickú brzdu nahrádzalo. To, čo som opisoval skôr, bolo hlavne o zvyku na tento nový systém. Proste pri tempomate som potreboval pribrzdiť a podvedome som zaradil B a auto nič!!! Teraz už som si na ten systém zvykol a je to v pohode... Všetko je to hlavne o zvyku...?
  4. Skontrolujem a dám vedieť... Ale nevie, či to bude už badateľné pri nájazde 8300km....
  5. Dajú sa získať nejaké dáta o batérií z aplikácie Car Scaner. Treba pripojiť OBD čítačku (funguje aj z AliExpressu). Spáruješ to s autom a získaš veľa aktuálnych informácií v reálnom čase... Skús pozrieť na Yutube video od Tedo Nash...
  6. Veď ja to viem a to aj robím... Ale minule som podvedome siahol po riadiacej páke, zaradil stupeň B a auto nič, ide si ďalej?... Trocha som sa vystrašil!? Musím si na ten systém len zvyknúť...?
  7. Ahojte. Trocha ma mrzí, že pri aktivovanom tempomate a náhlom zaradení stupňa B na voliči, auto pokračuje ďalej a ignoruje rekuperačný pokyn riadiacej páky. Viem, že brzdový pedál zdeaktivuje tempomat, ale ja som si už viacmenej zvykol jazdiť bez použitia brzdového pedála a maximálne rekuperujem motorom. Skôr by som čakal, že zmena riadiaceho stupňa B bude nadradená tempomatu a auto začne brzdením rekuperovať. Inak som si zvykol tempomat používať v obciach, aby som zbytočne pri udržiavaní rýchlosti najmä v klesaniach neprekračoval rýchlosť. Aké sú Vaše skúsenosti s tempomatom a jeho využívaním? Prajem Všetkým pekný deň... Ondrej?
  8. Mne sa jazdné vlastnosti tiež zdajú byť na tak malé auto úplne v pohode. Je pravda, že váha batérie sa musí zákonite niekde prejaviť a v takýchto krajných situáciách sa zotrvačná sila hmotnosti batérie aj prejaví. Na jednej strane to nízke ťažisko auta jazdným vlastnostiam pomáha, na druhej strane (v kritických situáciách) môže byť nevýhodou. Podľa mňa treba jazdiť obozretne a včas predvídať, aby sa človek k týmto kritickým situáciám dokázal vyhnúť. Aj keď viem, že nie vždy sa to dá...
  9. Ahojte. Čo poviete na túto nabíjačku? (Samozrejme typ 2)... Dokáže nabíjať 16A, takže domáce, nočné "Schuko" nabíjanie by sa malo skrátiť. Máte s týmto typom nabíjačky niekto skúsenosť, resp. odporučili by ste ju kúpiť? Ďakujem za názory a prikladám odkaz na predajcu. Ondrej? #Aliexpress € 119,22 35%OFF | Electric car charger SAE J1772 Type 1 EVSE EV charging cable 16A EU Plug for Electric vehicle https://a.aliexpress.com/_dYqnWwg
  10. Ahoj. Ja som so spotrebou tiež spokojný?, ale teraz je to na spotrebu asi najlepšie obdobie, nakoľko netreba využívať kúrenie/klimatizáciu, takže spotreba je naozaj výborná. Uvidíme, aké to bude v lete s klimatizáciou pri 35C, resp. v zime pri mínusových teplotách?... Ondrej?
  11. Vďaka za typ na prečítanie?! Ondrej?
  12. Ahoj. Vďaka za typ?. Prajem pekný večer...
  13. Vďaka! Asi máš pravdu, že to také jednoduché nebude...?
  14. Ahojte. Viete mi prosím niekto poradiť, ako by sa dala spraviť čo najlacnejšia a najjednoduchšia 7.2 kW prípojka v garáži? Mám tam trojfázovú zásuvku na 380V (päťkolík) 20Amp istič, ktorú nevyužívam. Nedala by sa nejakým spôsobom vymeniť za koncovku, do ktorej by mi pasoval originál kábel Mennekes typ2 dodávaný k autu k nabíjacím staniciam? Nechcem zbytočne investovať do ďalších drahých káblov... Aké riešenie, prípadne aký typ koncovky by ste mi odporučili. Momentálne nabíjam cez 220V originálnu nabíjačku dodávanú k autu. Vďaka za cenné rady?! Ondrej?
×
×
  • Vytvořit nový...