Jen doplním pár upřesňujících informací. To co se na daném voze mění/dodělává při instalaci tažného zařízení, se liší dle vozů, motorizací a výbav.Takže to chce se trochu u autorizovaného prodejce informovat a netvrdit, že se vždy mění celé chlazení brzdy apod.
Teď konkrétně ke Kamiqu a Scale. Na těchto vozech jsou dva typy zadních náprav LS1 a LS2 (ta s dvojkou je lepší :-)).
Kamiq má ve 100 % LS2 a proto je možné od začátku dodělat TZ i v případě, že vůz je bez přípravy.
Scala to má trochu složitější, v návaznosti na zvolenou výbavu dostanete buď LS2, nebo "slabší" LS1. U LS1 byla do KT28/19 v TP u příslušené kolonky 0 a tudíž není možné pro tento vůz dodělat legálně TZ. To se od 28/19 změnilo a i pro slabší nápravu to lze.
Pro CNG není domontáž možná. To co níže uvedu, se týká originálního tažného, co dostanete ve výrobě.
Příprava z výroby znamená následující:
Scala - náprava LS2, svazek elektrické instalace (od pojistkového boxu do kufru), mřížka chladiče (platí pro 1,0/70 kW TSI a 1,6/85 kW TDI) a
silnější baterie (závisí i na motorizaci, některé mají automaticky tu silnější)
Kamiq - svazek elektrické instalace, mřížka chladiče a silnější baterie (viz výše)
Objednáváte tedy pouze sadu tažného zařízení (bavím se o originálním řešení)
Bez přípravy doděláváte následující:
Scala - svazek elektrické instalace, do KT 20/2019 odjišťovací kabel, mřížka chladiče (platí pro 1,0/70 kW TSI a 1,6/85 kW TDI)
Kamiq - svazek elektrické instalace, mřížka chladiče (platí pro 1,0/70 kW TSI a 1,6/85 kW TDI)
Ke všemu výše uvedenému se objednává samozřejmě samotné tažné zařízení, které obsahuje ještě další drobnosti nutné k instalaci (řídící jednotka, šrouby, spínač, krytka spínače atd.)
Jak vidíte, tak není nutné měnit například baterii, chladič apod.
Snad to trochu pomůže se zorientovat, nicméně pořád je nutné si to zjistit u autorizovaného prodejce ŠA, protože výše uvedené se může v průběhu výroby změnit :-). Pokud máte možnost, tak doporučuji řešit vždy alespoň přípravou, protože si tím ušetříte peníze a hlavně vám nikdo nemusí rozdělávat obložení až k pojistkovému boxu. Zároveň bych doporučoval odzkoušené originální řešení, protože pak nedochází např. ke kontaktu železa s nárazníkem, jak je vidět výše na fotce. A pokud by se stalo něco s elektrikou ve voze, tak těžko říct, jak by to potom bylo se zárukou ;-). Snad jsem na nic nezapomněl...