-
Počet příspěvků
69 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení Mima
-
Mima začal sledovat Výměna rozvodů a Vyčistenie nádrže
-
Ahojte, ako mám na Fabii 1 vyčistiť benzínovú nádrž od sajrajtu? Menil som čerpadlo a pôvodné tesnenie sa rozprášilo do nádrže (možno kvôli E10, alebo len bolo 100 rokov staré), keď som to chcel vyzbierať, tak sa to rozpadlo ešte viac, odsal som všetok benzín a dal nový, ale dno nádrže má povlak. Nemôžem/nechcem nádrž demontovať a vyvapkovať, lebo ak dám dole výfuk, rozpadne sa ako lego a na dvore asi ani nápravu nevyklopím, aby som nádrž vymontoval. Prehnať to s aditívom cez čerpadlo/filtre/motor nechcem, neverím, že to nádrž vyčistí od usadenín. Máte nejaký nápad? Díky.
-
ja som menil komplet rozvody (sada = pumpa, kladky, remeň) a aj klinový remeň a napínacia kladka tiež sada. Olejový remeň som nemenil 😕, ale už keď to máš rozobraté, tak všetko vymeň a máš pokoj.
-
Chlapi, ktorú sadu rozvodov na CKFC a ktorú pumpu bez prstenca odporúčate?
-
Ja som bol priamo v škodovke, podľa VIN som u nich kúpil aj šály, aj skrutky. Na tomto som nechcel šetriť.
-
Snažil som sa nechať vymeniť šróby aj ložiská v dvoch značkových servisoch Škoda a jednom neznačkovom a odhovárali ma od toho, že nevedia o nijakom hromadnom odchádzaní motorov BXE z dôvodu ojničných skrutiek. Stretli sa ale s motormi, ktoré odídu na diaľnici pri vyšších rýchlostiach a to tak, že odíde turbo a to preťaží motor (vyletia otáčky) a vtedy môže prasknúť ojnica, lebo to nezvládne. "predávam ako som kúpil".... A na 160tis. motore nie je žiadna kulancia ani iný záujem na refundácii nákladov, tak som si šróby u nich kúpil a vymenil sám. (Ložiská som si netrúfol, neviem, ako by som vymenil horné). Mám už 20tis. km po výmene a fičí to (ťuk ťuk ťuk). Inak musím pochváliť inžinierov z VW, lebo prístup k motoru a ojniciam bol vynikajúci a výmena ma vyšla na cca 40€ cakom prásk + olej a filtre....ale tie nerátam, aj tak by som ich musel vymeniť.
-
Ak sa niekomu chce, tu je návod na výmenu LEDky v 3.brzdovom svetle OII Combi. Mne odišla najľavejšia a keď som ju vymenil, hneď lepšie brzdí LEDka je Super Flux LED SFL RED 5500/35°, stojí pár korún a celé mi to trvalo pol hoďky. - rozobrať tapacírung na 5.dverách - vybrať svetlo - odpojiť ostrekovač + konektor na svetlo - malým nožíkom pomaly oddeliť červené plasty od seba, mne išli ľahko, polovica už bola oddelená, asi kvalitný produkt. Bez výrazného poškodenia som ich oddelil - vybrať plošák, oddeliť plexi pás - testovať svietivosť môžete 9V baterkou, ktorú si v správnej polarite prikladáte na konektor LED plošáku - zlú LED odpájkovať a ďaleko zahodiť - nová led je oveľa väčšia, ale nebojte, zmestí sa - prispôsobiť plôšky na napájkovanie LEDky (oškrabať ochranný lak, pocínovať). Skusmo si na LEDke vyskúšajte správnu polaritu (plošák si napájajte 9V baterkou), ostrihajte nepotrebné nožičky a ostatné dve zahnúť a skrátiť podľa potreby. - LEDku prilepiť sekundovým lepidlom a napájkovať nožičky - priebežne kontrolujte, či všetky svietia - poskladať plexi na plošák, a bezfarebným silikónom (tí bohatší môžu použiť sekundové lepidlo) zlepiť obe polovice červeného plastu. Nechať vyschnúť (ja som fénoval) a vložiť späť do dverí, zapojiť konektor a ostrekovač, a s citom dotiahnúť matice Test: šlapnúť na brzdu a utekať sa dozadu pozrieť, či svieti :-) Postreh: plošák aj červené plasty boli zvnútra zas-rané od prachu, vody a iného bordelu, presilikónovanie tomu snáď zabráni.
-
Tak už som sa aj ja presunul na druhý breh BXE a vymenil som ojničné skrutky za nové a zistil som nasledovné dĺžky skrutiek: staré skrutky: 52,04mm, 52mm, 52,13mm... nové skrutky: 51,64mm, 51,55mm, 51,68mm... teda staré boli dlhšie o cca 0,45mm, neviem, či je to bežné, alebo boli natiahnuté... MR 2008/04 Musím pochváliť inžinierov z NDR, lebo ku všetkému bol výborný prístup. Tak verím, že mi dlho vydržia. (Moment 30Nm + 1/4 otáčky)
-
Môžem ojničné ložiská vymeniť za nové len tak, alebo sa musí upraviť/obrúsiť kľukovka?
-
Dík, takže neexistuje šanca, že by sa šály povysunuli? Tým by zablokovali ojnicu a tá by následne praskla? Ešte jedna otázka. Akým momentom sa majú šróby dotiahnúť? V DP nie je konkrétne BXE motor spomínaný... Predáva sa viac značiek týchto šróbov? Ktorý výrobca je najlepší? (BXE 4/2008) (Inak bola by sranda mať niekde evidenciu poradových čísel OII, kde vyletela ojnica.)
-
Chlapi, ako sa uchytávajú ojničné ložiská (šály) na BXE, niekde som počul, že sa lepia na ojnicu špeci tmelom. Zárezy nemajú, tak neviem. Dík za odpovede.
-
Ďakujem obom za tipy.
-
Kluci, neviem aký kľúč mám objednať, aby som mohol dotiahnúť predný tlmič. Na internete som nejaké našiel, ale nie som si istý. Neviete mi hodiť nejaký link? Díki F 1.4MPI/44kW
-
Ahojte, rozhodol som sa prispieť svojou skúsenosťou s chybami RJ Elektroniky volantu, alebo podvolantovky. VAG mi dlhodobo hlásil chyby: Adresa 16: Elektronika volantu Labely: SVO\1K0-953-549-MY8.lbl Řídící jednotka SW: 1K0 953 549 BN HW: 1K0 953 549 BN 4 závad nalezeno. 00576 - svorka 15 012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická 00883 - spinac zapalovani (D) svorka S 012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická 00884 - spinac zapalovani (D) svorka X 012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická 01744 - spinac zapalovani (D) svorka P 012 - chyba v elektr. obvodu – Sporadická Nevedel som prísť na to, čo to spôsobuje, auto štartovalo normálne, ani počas jazdy neboli problémy, ani s vypnutím motora. Rádio fungovalo ako malo proste som ani premeraním káblov nezistil problém, prepájkoval konektory na RJ... Okrem tejto chyby som mal po aktivácii automatického zamykania/odomykania dverí počas jazdy problém s tým, že počas jazdy sa mi dvere občas samé odomykali/zamykali, čo bolo neprijemné a následne VAG hlásil chybu Adresa 46: Komfort systém Labely: SVO\1K0-959-433-MAX.clb Řídící jednotka SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT 1 Fault Found: 01038 - centralni zamykani - teplotni ochrana 000 - - - Sporadická Na prvý pohľad tieto chyby navzájom nesúviseli, ale nakoniec sa ukázalo, že súviseli. Teplotná ochrana bola spôsobená opakovaným odomykaním/zamykaním dverí v krátkom čase, čo spôsobovalo prehrievanie elektroniky zámkov. A odomykanie/zamykanie bolo spôsobené pokazenou spínacou skrinkou, ktorú kontroluje RJ Elektronika volantu. Spínaciu skrinku som kúpil (1K0 905 849) a vymenil. Výmena bola jednoduchá, za 20 min. bez nutnosti demontovať volant. 1.) odpojiť baterku, demontovať vrchný a spodný kryt volantu (vrchný sa vycvakne, spodný má spredu dve skrutky, odspodu jednu. Predné skrutky sa dajú odkrútiť po pootočení volantu. Treba odmontovať aj gumu z páčky na nastavovanie volantu 2.) po odkrytovaní je vľavo dostupná spínacia skrinka 3.) vyberá sa pomocou dvoch pevných drôtov (napr.špice z bicykla) na označených miestach vpichnúť obe dnu a potom chytiť za konektor a vytiahnúť. Kľúčom v zapalovaní nehýbať... 4.) no a po krátkom kochaní sa práce sústružníka... nastaviť si tú istú polohu na novej spínacej skrinke a šup s ňou dnu. Cvak cvak a zapojiť konektor a poskladať všetko späť, vymazať chyby na VAGu a tešiť sa... Chyby sa už odvtedy neobjavili.
-
Tak Jan155 díky za info, máš pravdu, našiel som niečo takéto: staršia RJ Řídicí jednotka: 1K1 909 144 J Díl: EPS_ZFLS Kl.3 D04 1606 novšia RJ Řídící jednotka: 1K1 909 144 L Díl: EPS_ZFLS Kl.069 H07 1806 Staršia RJ ukazuje KL.3 čo je skratka pre charakteristiku #3, novšia má charakteristiu #69. Každá krivka do 12 môže byť pomocou kanálu 001 menená, ak je číslo vyššie, kanál nie je k dispozícii. Ja mám Řídící jednotka: 1K1 909 144 M Díl: EPS_ZFLS Kl.069 H08 1901 takže som v pr... Zase soudruzi v NDR niečo vylepšili...