Přejít na obsah

Mima

Uživatel
  • Počet příspěvků

    69
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 508 zobrazení profilu

Oznámení Mima

  1. Mima

    Vyčistenie nádrže

    ...no práve to sundanie nádrže je problém 😕 Máš vyskúšaný nejaký prípravok na čistenie?
  2. Ahojte, ako mám na Fabii 1 vyčistiť benzínovú nádrž od sajrajtu? Menil som čerpadlo a pôvodné tesnenie sa rozprášilo do nádrže (možno kvôli E10, alebo len bolo 100 rokov staré), keď som to chcel vyzbierať, tak sa to rozpadlo ešte viac, odsal som všetok benzín a dal nový, ale dno nádrže má povlak. Nemôžem/nechcem nádrž demontovať a vyvapkovať, lebo ak dám dole výfuk, rozpadne sa ako lego a na dvore asi ani nápravu nevyklopím, aby som nádrž vymontoval. Prehnať to s aditívom cez čerpadlo/filtre/motor nechcem, neverím, že to nádrž vyčistí od usadenín. Máte nejaký nápad? Díky.
  3. ja som menil komplet rozvody (sada = pumpa, kladky, remeň) a aj klinový remeň a napínacia kladka tiež sada. Olejový remeň som nemenil 😕, ale už keď to máš rozobraté, tak všetko vymeň a máš pokoj.
  4. Chlapi, ktorú sadu rozvodov na CKFC a ktorú pumpu bez prstenca odporúčate?
  5. Ja som bol priamo v škodovke, podľa VIN som u nich kúpil aj šály, aj skrutky. Na tomto som nechcel šetriť.
  6. Snažil som sa nechať vymeniť šróby aj ložiská v dvoch značkových servisoch Škoda a jednom neznačkovom a odhovárali ma od toho, že nevedia o nijakom hromadnom odchádzaní motorov BXE z dôvodu ojničných skrutiek. Stretli sa ale s motormi, ktoré odídu na diaľnici pri vyšších rýchlostiach a to tak, že odíde turbo a to preťaží motor (vyletia otáčky) a vtedy môže prasknúť ojnica, lebo to nezvládne. "predávam ako som kúpil".... A na 160tis. motore nie je žiadna kulancia ani iný záujem na refundácii nákladov, tak som si šróby u nich kúpil a vymenil sám. (Ložiská som si netrúfol, neviem, ako by som vymenil horné). Mám už 20tis. km po výmene a fičí to (ťuk ťuk ťuk). Inak musím pochváliť inžinierov z VW, lebo prístup k motoru a ojniciam bol vynikajúci a výmena ma vyšla na cca 40€ cakom prásk + olej a filtre....ale tie nerátam, aj tak by som ich musel vymeniť.
  7. Ak sa niekomu chce, tu je návod na výmenu LEDky v 3.brzdovom svetle OII Combi. Mne odišla najľavejšia a keď som ju vymenil, hneď lepšie brzdí LEDka je Super Flux LED SFL RED 5500/35°, stojí pár korún a celé mi to trvalo pol hoďky. - rozobrať tapacírung na 5.dverách - vybrať svetlo - odpojiť ostrekovač + konektor na svetlo - malým nožíkom pomaly oddeliť červené plasty od seba, mne išli ľahko, polovica už bola oddelená, asi kvalitný produkt. Bez výrazného poškodenia som ich oddelil - vybrať plošák, oddeliť plexi pás - testovať svietivosť môžete 9V baterkou, ktorú si v správnej polarite prikladáte na konektor LED plošáku - zlú LED odpájkovať a ďaleko zahodiť - nová led je oveľa väčšia, ale nebojte, zmestí sa - prispôsobiť plôšky na napájkovanie LEDky (oškrabať ochranný lak, pocínovať). Skusmo si na LEDke vyskúšajte správnu polaritu (plošák si napájajte 9V baterkou), ostrihajte nepotrebné nožičky a ostatné dve zahnúť a skrátiť podľa potreby. - LEDku prilepiť sekundovým lepidlom a napájkovať nožičky - priebežne kontrolujte, či všetky svietia - poskladať plexi na plošák, a bezfarebným silikónom (tí bohatší môžu použiť sekundové lepidlo) zlepiť obe polovice červeného plastu. Nechať vyschnúť (ja som fénoval) a vložiť späť do dverí, zapojiť konektor a ostrekovač, a s citom dotiahnúť matice Test: šlapnúť na brzdu a utekať sa dozadu pozrieť, či svieti :-) Postreh: plošák aj červené plasty boli zvnútra zas-rané od prachu, vody a iného bordelu, presilikónovanie tomu snáď zabráni.
  8. Tak už som sa aj ja presunul na druhý breh BXE a vymenil som ojničné skrutky za nové a zistil som nasledovné dĺžky skrutiek: staré skrutky: 52,04mm, 52mm, 52,13mm... nové skrutky: 51,64mm, 51,55mm, 51,68mm... teda staré boli dlhšie o cca 0,45mm, neviem, či je to bežné, alebo boli natiahnuté... MR 2008/04 Musím pochváliť inžinierov z NDR, lebo ku všetkému bol výborný prístup. Tak verím, že mi dlho vydržia. (Moment 30Nm + 1/4 otáčky)
  9. Môžem ojničné ložiská vymeniť za nové len tak, alebo sa musí upraviť/obrúsiť kľukovka?
  10. Dík, takže neexistuje šanca, že by sa šály povysunuli? Tým by zablokovali ojnicu a tá by následne praskla? Ešte jedna otázka. Akým momentom sa majú šróby dotiahnúť? V DP nie je konkrétne BXE motor spomínaný... Predáva sa viac značiek týchto šróbov? Ktorý výrobca je najlepší? (BXE 4/2008) (Inak bola by sranda mať niekde evidenciu poradových čísel OII, kde vyletela ojnica.)
  11. Chlapi, ako sa uchytávajú ojničné ložiská (šály) na BXE, niekde som počul, že sa lepia na ojnicu špeci tmelom. Zárezy nemajú, tak neviem. Dík za odpovede.
  12. Kluci, neviem aký kľúč mám objednať, aby som mohol dotiahnúť predný tlmič. Na internete som nejaké našiel, ale nie som si istý. Neviete mi hodiť nejaký link? Díki F 1.4MPI/44kW
  13. Ahojte, rozhodol som sa prispieť svojou skúsenosťou s chybami RJ Elektroniky volantu, alebo podvolantovky. VAG mi dlhodobo hlásil chyby: Adresa 16: Elektronika volantu Labely: SVO\1K0-953-549-MY8.lbl Řídící jednotka SW: 1K0 953 549 BN HW: 1K0 953 549 BN 4 závad nalezeno. 00576 - svorka 15 012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická 00883 - spinac zapalovani (D) svorka S 012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická 00884 - spinac zapalovani (D) svorka X 012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická 01744 - spinac zapalovani (D) svorka P 012 - chyba v elektr. obvodu – Sporadická Nevedel som prísť na to, čo to spôsobuje, auto štartovalo normálne, ani počas jazdy neboli problémy, ani s vypnutím motora. Rádio fungovalo ako malo proste som ani premeraním káblov nezistil problém, prepájkoval konektory na RJ... Okrem tejto chyby som mal po aktivácii automatického zamykania/odomykania dverí počas jazdy problém s tým, že počas jazdy sa mi dvere občas samé odomykali/zamykali, čo bolo neprijemné a následne VAG hlásil chybu Adresa 46: Komfort systém Labely: SVO\1K0-959-433-MAX.clb Řídící jednotka SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT 1 Fault Found: 01038 - centralni zamykani - teplotni ochrana 000 - - - Sporadická Na prvý pohľad tieto chyby navzájom nesúviseli, ale nakoniec sa ukázalo, že súviseli. Teplotná ochrana bola spôsobená opakovaným odomykaním/zamykaním dverí v krátkom čase, čo spôsobovalo prehrievanie elektroniky zámkov. A odomykanie/zamykanie bolo spôsobené pokazenou spínacou skrinkou, ktorú kontroluje RJ Elektronika volantu. Spínaciu skrinku som kúpil (1K0 905 849) a vymenil. Výmena bola jednoduchá, za 20 min. bez nutnosti demontovať volant. 1.) odpojiť baterku, demontovať vrchný a spodný kryt volantu (vrchný sa vycvakne, spodný má spredu dve skrutky, odspodu jednu. Predné skrutky sa dajú odkrútiť po pootočení volantu. Treba odmontovať aj gumu z páčky na nastavovanie volantu 2.) po odkrytovaní je vľavo dostupná spínacia skrinka 3.) vyberá sa pomocou dvoch pevných drôtov (napr.špice z bicykla) na označených miestach vpichnúť obe dnu a potom chytiť za konektor a vytiahnúť. Kľúčom v zapalovaní nehýbať... 4.) no a po krátkom kochaní sa práce sústružníka... nastaviť si tú istú polohu na novej spínacej skrinke a šup s ňou dnu. Cvak cvak a zapojiť konektor a poskladať všetko späť, vymazať chyby na VAGu a tešiť sa... Chyby sa už odvtedy neobjavili.
  14. Tak Jan155 díky za info, máš pravdu, našiel som niečo takéto: staršia RJ Řídicí jednotka: 1K1 909 144 J Díl: EPS_ZFLS Kl.3 D04 1606 novšia RJ Řídící jednotka: 1K1 909 144 L Díl: EPS_ZFLS Kl.069 H07 1806 Staršia RJ ukazuje KL.3 čo je skratka pre charakteristiku #3, novšia má charakteristiu #69. Každá krivka do 12 môže byť pomocou kanálu 001 menená, ak je číslo vyššie, kanál nie je k dispozícii. Ja mám Řídící jednotka: 1K1 909 144 M Díl: EPS_ZFLS Kl.069 H08 1901 takže som v pr... Zase soudruzi v NDR niečo vylepšili...
×
×
  • Vytvořit nový...