-
Citigo převodovka - hluky
Na faktuře je: G 052527A2 PREVODOVY OLEJ VYSOKOTEPLOTNI Aditivum bylo Metaltec. Výměna pouze z preventivních důvodů, řadilo pěkně, ale už mělo 10 let a 88 000 kilometrů, servisní knížka z DE a tam o převodovém oleji nebyla zmínka.
-
Citigo převodovka - hluky
Tak oleje bylo v převodovce asi 1,5 litru. Mělo být správně 1,1. Také se jednalo asi o neoriginální olej a po nahrazení originálním (a taky dražším) a doplněním aditiva pro snížení tření lze zase řadit prstem.
-
Citigo převodovka - hluky
Ježděním se to trochu zlepšilo, ale před výměnou šlo řadit lépe. Jedině mě napadl autorizovaný servis, jestli není od Škodovky nějaké oficiální řešení.
-
Citigo převodovka - hluky
Originální Škoda č.G06 072 6A2 - SAE 75W-90
-
Citigo převodovka - hluky
Ahoj, nechal jsem vyměnit převodový olej v Citigu r.v.2013. Použit originální olej, ale převodovka je hlučnější a jde trochu hůře řadit. Je možné, že tam doteď bylo nějaké aditivum nebo se za těch 10 let změnily vlastosti originálního převodového oleje. Dá se to nějak vyřešit?
-
Utahovací moment výpustného šroubu oleje 1,0MPI
Jaký je prosím správný výpustný šroub? Já jsem koupil tento: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90288901-sroub-m14x1-5x16-skoda-30645.html A podložku tuto: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0138158-tesnici-krouzek-skoda-43134.html Nebo je správně tento: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90288901-sroub-m14x1-5x16-febi-11274.html U všeho je, že je vhodný pro Citigo.
-
Motor 1.6 16V 77 kW
Není to zahřívání katalyzátoru při teplotách kolem 17 °C ? Okamžitá spotřeba 3 l/hod a po asi 20 sekundách spadne na 1,2 l/hod.
-
Výměna svíček 1.4 16V
Tak už mám hotovo. Po 42t. kilometrech, svíčky NGK ZFR6T-11G. Pokud někomu pomůže pár fotek: F1 - Nářadí potřebné pro výměnu. Torx je č.30, gola hlavice č.16 Odstranit 4 šrouby plastového krytu cívek F2 - Odklopit 6 ks kabelových příchytek plochým šroubovákem F3 - 6 ks kabelových příchytek F4 - Detail kabelové příchytky F5 - Vytáhnout zapalovací moduly (Speciální nástroj z AliExpressu - T10094A) Povolit a vytáhnout staré svíčky Našroubovat a ručně dotáhnout nové svíčky F6 - Utáhnout nové svíčky požadovaným momentem 30Nm (AliExpress - Digital Torque Wrench Meter)
- Ošetření kůže
-
Jaký olej do 1.4 16V 63 kW
No vždyť odpověď je v otázce: Trasy většinou 10 km, jen občas nějaká delší cesta = rychlejšího promazání pri studeným startu. Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost. Olej měnim max. po 10 tkm, ale spíš dřív = perfekt. Italská udržba = snížit usazeniny karbonu pomůže také aditivum do benzínu např. VIF. Případně tankovat prémiové benzíny, tam už aditivum je ve větším množství než v obyčejných. Hezký článek (pokud se mu dá věřit) je tady: https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/technik-overil-zda-porucham-modernich-motoru-opravdu-zamezi-tzv-italska-udrzba/ Je tam lepší základový olej - to ví jen výrobce, ale spíše ne. Nevýhody: cena, střihová nestabilita způsobující zhoršení viskozitní vlastnosti oleje, vyšší spotřeba oleje před dosažením provozní teploty, možná i vyšší hlučnost před zahřátím.
- Autobatéria (akumulátor) do FII a Roomstera
-
Nabíječky baterií EFB/AGM
-
1.6 16V - Výměna chladící kapaliny
To je pravda. Nechám vypustit chladič, propláchnu destilovanou vodou až teče čistá a napustím 1:1 G13 s demi vodou. Měnil jsem už dvakrát po 4 letech a naposledy jsem asi za čtvrt roku po výměně ještě vyměnil obsah vyrovnávací nádržky. Nic lepšího bez rozebírání asi neudělám.
-
Autobatéria (akumulátor) do FII a Roomstera
Nemohu nikde najít konečný nabíjecí proud u charakteristiky IU pro akumulátor AGM s kapacitou 60 Ah. Našel jsem v jednom článku u popisu charakteristiky U, že "Konečný nabíjecí proudu dosahuje asi 0,002 násobku jmenovité kapacity akumulátoru". Tedy v mém případě ukončím nabíjení, pokud proud klesne na 120 mA? Mám totiž jen laboratorní zdroj a tak musím nabíjení trochu hlídat. Tak už nemusím. V Lidlu byla akce na nabíječku Ultimate Speed ULGD 5.0 A1. Počáteční napětí bylo 12,39 V, asi po 9 hodinách po odpojení nabíječky 12,77 V.
-
1.6 16V - Výměna chladící kapaliny
To by v originálním balení vše vydrželo navždy. Ale tak to nefunguje. Vše stárne, i když se nepoužívá. Jednotlivé složky se rozpadají a kapalina stárne i uzavřená v lahvi. Když se k tomu přidá její tepelné namáhání v motoru, tak po těch pěti letech už opravdu nemá původní vlastnosti. Nechrání proti korozi, nekonzervuje pryž.
.Honza.
Uživatel
-
Registrace
-
Poslední návštěva