Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tesna

Uživatel
  • Připojeno

  • Poslední návštěva

  1. Tesna odpověděl na zdeno113's téma v Motor 1.8 T
    Měnil jsem spojku svého času někde okolo 170tkm a dával jsem tam jednohmotu. Auto od té doby stále jezdí (nyní u kámoše) nyní tuším už 6 let s tím, že motor tlačí výrazně více než v sérii a krouťák měl být dle úpravce okolo 300Nm. Takže za sebe bych se jednohmoty nebál.
  2. Tesna odpověděl na novic's téma v Motor 1.6 MPI
    Mám sice doma úplně jiné auta a motory, ale naprosto stejný problém. U obou mi občas tato kontrolka začne svítit a po čase zase zhasne. Výskyt tam i zpět je naprosto nahodilý (startování, "eko"jízda, jízda v zátěži). A tak pořád dokola. A u mých aut je to způsobeno tím, že se holt do benzínu míchá etanol, se kterým čidla a jednotka nepočítají, ale taky jsem byl zpočátku vyplašený, co se kde po ....
  3. Tesna odpověděl na Ovosh's téma v Motor 1.8 T
    Tak pokud máš 100 oktanů za ceny, co píšeš, tak závidím. U nás je možnost jen N95 a V-PR 100, delta v ceně až 7-8Kč/l. Na čipnuté oktě, stejně jako na focusu, rozdíl mezi N95 od no name pumpy a Shell N95 V-P nulový, v ceně asi 4-5 Kč. Já jsem na základě diskutovaného článku přešel na aditivum (0,6 Kč/l) + N95 (aktuálně) 33,40) a výsledek se velmi blží použití V-PR (rychlost reakce na plyn, zátah v nižších otáčkách, ztiišení a zklidnění běhu motoru). Takže za mne OK, jen to nemohu srovnat s normální N98, protože ta u nás v okolí prostě na trase není. Moje poznatky mi potvrdil i kolega, co podobně jako já začal aditivum lít do N95 a druhý, který jezdí standardně na N98 (1.4TSi), teď se stejnými "pocity" jezdí na N95 + aditivum. A právě i ceny v cizině mne vždy proti místním zarážely zarážely, protože pokud se nepletu, běžný rozdíl tam býval 8 - 10 eurocentů na litr mezi N95 a 99/100 oct. Tzn. tak 2x menší než u nás.
  4. Tesna odpověděl na Ovosh's téma v Motor 1.8 T
    N95 je možné bez problémů i dle výrobce tankovat, důsledkem bude jen nepatrně nižší výkon. Jinak doporučuji přečíst toto: http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=18
  5. Tesna odpověděl na Albrecht's téma v Motor
    Ano, umí všechno udělat ... z osmi ventilů šestnáct a z jednačtverky jednašestku ... buhužel fakt blbě kopírují, protože stejné kraviny tady prezentovalo nebo možná ještě prezentuje x firem .... dokážou načipovat lambo, ale neví, jaké motory jsou v jedničkové Oktávce .... A k tomu naprosto obyč turbodehet s potenciálem +30% sice upraví z 64kW na 77, ale u již v sérii vyhoněné atmosférické benzíny upravují pomalu v podobném poměru A tohle je fakt perla, za kterou by se nemuselo stydět sportovní oddělení Audi: http://www.chiptuning.cz/galerie-chipovanych-vozidel.php?id=5419
  6. Tesna odpověděl na Albrecht's téma v Motor
    Osobně firmu neznám, ani nikoho, kdo by si u nich nechal upravovat auto, ale jen jejich stránky mi stačí, abych si udělal představu o jejich solidnosti a odbornosti. Když vezmu auta a motory, o nichž mám nějakou páru: 1) Prezentované údaje a výsledky jsou často za hranicí bujné fantazie Fabia I SDI - +12 kW / 28Nm (!!!!) OI 1.8 20V - +14kW / 28Nm 2) Jsou schopni upravit takové typy, které nikdy nespatřily světlo světa Fabia I 1.6 55kW Fabia I 1.6 16V 74kW OI 1.6 16V 74, resp. 75kW
  7. Měl jsem na Oktě podobnou zkušenost jen s tím rozdílem, že toto klepaní / zvonění se projevovalo zhruba prvních ca. 5 kilometrů, pokud jsem na to trošku šlápl. Při normální jízdě bez zátěže no problem, po zahřátí motoru taktéž. A souviselo to podle mne s tím, že prostě chvíli trvalo, než se motor zahřál a olej se dostal všude tam, kam měl, včetně hlavy motoru a hydroštelů. Jen pro srovnání, ve Focusu jsou budíky oleje a při nastartování je na maximu (olej studený a hustý) a teprve po ujetí 10 - 15 km poklidnouíjízdou jde tlak a teplota oleje na normál a při jízdě v zátěži klesne tlak cca. o 30% proti "startovací" hodnotě, při odřazení a volnoběhu dokonce o 50%.
  8. Tesna odpověděl na Kuči's téma v Motor 1.8 T
    Sorry, zapoměl jsem zmínit to nejdůležitější - že to u studeného motoru po chipu dělalo jen pod plným plynem. Takže aspoň člověk věděl, že pokud nechce motor huntovat, tak "radši ještě néé" Zrychlení: Ještě si započítej odchylku 7% na tacho, ověřeno na více autech - při tacho 150 to jede reálně 140 (pro zajímavost TDi 81kW jely jen 132 - 135). Po finální úpravě jsem jen 2x zkoušel sprint v obsadě 1 osoba a bylo to v průměru za 7,5. Víckrát jsem nechtěl trápit spojku.
  9. Tesna odpověděl na Kuči's téma v Motor 1.8 T
    A přidám ještě jednu zkušenost - po úpravě je oproti sérii mnohem rozpoznatelnější rozdíl ve výkonu studeného a zahřátého motoru, přičemž o tom, že motor není ještě dobře zahřátý dává vědět nepřeslechnutelné "cavakání ventilů" alias hydroštelů. A ještě něco z archívu: chip2.bmp
  10. Tesna odpověděl na Kuči's téma v Motor 1.8 T
    Pro zajímavost přihodím údaje, které jsem si před lety stáhnul, ani nevím, kdo nebo která firma to prezentovala. Skutečně zásadní rozdíl je v pružném zrychlení, kdy od 2500 ot. je motor o úplně něčem jiném. Já jsem obecně po úpravě měl pocit, že motor "poskočil" o jeden rychlostní stupeň - po úpravě to na IV. akcelerovalo jako v sérri na III. Jinak ke kvalitnějšímu benzínu - několikrát jsem to zkoušel s přechodem "tam i zpět" s V-P95 nebo N98 a na tomhle motoru jsem objektivně nepoznal rozdíl. A přitom na vyladěné Feldě 1.6 to bylo poznat okamžitě. Zde také zajímavý odkaz: http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=18
  11. Tesna odpověděl na Kuči's téma v Motor 1.8 T
    Čistě za sebe ... firmám, které nabízí úpravy desítek značek a stovek modelů a ještě více motorizací už z principu nevěřím a nikdy bych tam nejel, i kdyby to bylo za hubičku. Na Oktě (AGU) jsem měl úpravu 148kW od Motordesign a proti sérii absolutní bomba. Jen to holt časem odnesla spojka, která byla origo a na krouťák větší o 40% není stavěná. A jak píše Kobrik, úpravu poznáš při prvním sešlápnutí plynu a ujetí pár desítek metrů ....
  12. Tesna odpověděl na Mairek's téma v Povinná ručení
    Na podzim jsem nechával překalkulovávat pojistku u manželčiného auta (zákonná + havarijní), protože každý rok nechávám pro havarijko snižovat cenu auta o 10-15%. Nabídka u stávající pojišťovny byla o 3% nižší než předchozí pojistné. tak jsem si nechal udělat nabídku u konkurence a jedna z renomovaných pojišťoven byla o 30% níže. Tak jsem vzal jejich nabídku a nabízenou částku řekl v mé pojišťovně s tím, že jesem schopen tolerovat rozdíl v ceně v procentech, ale ne v desítkách. A elhle, za 2 dny telefonát, že to jde a cena byla najednou ne o3% nižší, ale skoro o těch 30. Takže jedno zeptání a manželka ušetřila na benzín na 2 měsíce ...
  13. Tesna odpověděl na santa2412's téma v Ostatní
    Ano, je moc staré. Ale to není to hlavní. Deklarovat u 11 let starého TDi nájezd 14tkm ročně, když tyto auta si tehdy přece kupovaly především firmy a podnikatelé s výrazně vyššími nájezdy, o něčem svědčí. Pracuji ve firmě, kde se nějak extra moc nejezdí, ale u 5-6 let starých aut máme nájezd okolo 300tkm a těch zmiňovaných 154tkm najedou mí známí, podnikatelé a OSVČ tak za 2,5 roku. Já vím, český národ to tak chce, takže na největším prodejním serveru ojetin je průměrný nájezd takto starých aut dokonce neskutených 163tkm.
  14. Vybíráš ze 2 naprosto nesrovnatelných aut a je jen na tobě, které parametry jsou pro tebe rozhodující. Nájezd - 12tkm, pokud jezdíš denně (tj. převážně krátké trasy), pak benzín čili ORS. Obsazenost, náklad - jezdíš sám, nebo i s rodinou a občas něco většího převážíš? Pokud za b, tak zase ORS. Je univerzálnější a v případě potřeby skoro náklaďák. Svezení - tady mne fabisti zabijou, ale FRS je svižné malé auto, sic s dobrým podvozkem, ale proti ORS prostě o v dynamice o třídu níž. Pomíjím zvukovou kulisu ... Spotřeba - tady je to jednoznačné, FRS. Ale už několik majitelů ORS mi potvrdilo, že průměr do 7,5 - 8 litru dlohodobě není při normální svižné jízdě problém Sice jsem měl 6 let jen obyč. 1.8T (upgrade 200PS), ale mimo naprosto běžnou údržbu (olej, filtr) a normální intervaly výměny (brzdy, rozvody apod.) si to nevzalo ani korunu ani korunu navíc.
  15. Okta se dělá od roku 1996, takže Fabia II je o 1,5 generace novější. Zásadní problém u OI je, že objednávky se už 3 týdny neberou, finito, konec výroby. I když osobně se mi FII designově děsně nelíbí, tak při možnosti tam osadit moderní TSi motory bych vůči sic osvědčené, prostorné, ale dnes již i objektivně beznadějně zastaralé OI s nic moc jízdními vlastnostmi při tvém výběru dal přednost FII.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.