Zdravím všechny,
pročetl jsem několik diskuzí a myslím, že mé problémy se nejvíce podobají těm popisovaným v tomto vláknu. Vlastním Fabii I 1.9 TDI PD 74kW z roku 2002, která byla asi před rokem přečipována na cca 95kW. Najeto mám cca 277 tis. km, auto bylo koupeno při 192 tis.km z Německa, kde bylo pravidelně servisováno (vše doloženo). A nyní již k problému.
V úterý jsem jel na dálnici cca 140km/h, když auto začalo postupně ztrácet výkon a jakoby "cukat". Postupně jsem zpomalil na cca 100-110 km/h, kde tento problém téměř přestal. Měl jsem skoro prázdnou nádrž, ale přesto jsem zajel na benzinku a dotankoval plnou nádrž. Problém se ovšem nevyřešil a při pokusu zrychlit nad cca 100km/h a mírně do kopce opět přišlo cukání a ztráta výkonu. Při cestě domů jsem ještě zkusil vytočit motor nad 3000 ot na trojku, pak zařadil čtyřku a pětku, následně přišla prudká zatáčka a kopec, kde jsem byl nucen podřadit na trojku a v té chvíli motor přestal táhnout úplně a měl zvuk jako traktor. Podle mě šel určitě na tři válce, tak jsem okamžitě zastavil a chcípl. Po chvíli jsem zkusil nastartovat a motor bez problému naskočil s normálním chodem. Opatrně jsem dojel domů, odchytil souseda, který má diagnostiku a hlásilo mu to dvě chyby. Jedna se týkala vadného tepelného čidla (což nebylo překvapení, protože se mi už několikrát stalo, že během jízdy spadla ručička teploty motoru jako by byl motor studený) a druhá chyba hlásila zkrat na prvním vstřiku. Bohužel si přesnější popis chyby nepamatuji. Soused obě chyby smazal s tím, že se stavím u svého automechanika.
Mezitím jsem jezdil každý den do práce (2x 25km) a snažil se identifikovat, kdy se problém vyskytuje. Zjistil jsem, že když se rozjíždím opatrně a jedu do 100 km/h, tak se problém vůbec neprojeví. Při rychlejší akceleraci a obecně pokud je motor v zátahu, tak ztratí výkon a auto začne jakoby cukat. Vypozoroval jsem, že problém se vyskytuje nad cca 2500 ot, nad touto hranicí motor přestane táhnout a začne škubat. Včera jsme měli se sousedem auto na diagnostice znovu, ale tentokrát žádnou závadu nehlásila. Co jsem četl diskuze a různě zjišťoval, tak příčin by mohlo být více:
- špatný vstřik
- shnilá kabeláž (vadné vedení ke vstřikům uvnitř hlavy)
- vadné relé 103 - palivová pumpa (pumpa v nádrži by nedávala dostatečný tlak)
- ucpaný vstřikovač špatnou naftou atd.
Mám strach, že to bude špatným vstřikem, ale jsem laik, takže budu rád za každou radu. Přeměření vstřiků asi nemá smysl, protože při 277tis.km zkouškou neprojdou. Pokud jsem správně našel, tak do Fabie 1 s motorem ATD patří vstřiky s označením OEM 038130073AJ, našel jsem je za 5200Kč, což je extrémně nízká cena a ostatní typy jsou mnohem dražší, viz
http://www.cc-autodily.cz/trysky-ventily?brand=SKODA&model=FABIA&sort=cena_dph
Příští týden bych chtěl auto někde nechat na opravu (i více dní). Do autorizovaného servisu se mi nechce, protože mám pocit, že jen vyměňují díly aniž by se snažili přijít na to, čím to opravdu může být. Takže mám strach z toho, na kolik by taková oprava přišla. Mechanik, ke kterému běžně jezdím, má jen malou dílnu v garáži a s takovýmto problémem se běžně nesetkává. Pokud tedy víte a doporučíte mi někoho, kdo má s tímto zkušenosti, tak vám předem děkuji. Bydlím nedaleko Jičína a zatím mi byl doporučen Čermák autoservis v Bakově nad Jizerou.