Přejít na obsah

Grounstoun

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Grounstoun

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Radek: Jezdil jsem do práce raději jiným autem, tak jsem neměl možnost vyzkoušet. Až včera, když jsem vezl auto k mechanikovi. Zkusil jsem po cca 5 km motor vytočit ke třem tisícům a začalo zase škubání. Každopádně, když jsem dojel k automechanikovi, tak jsem nechal auto stát s nastartovaným motorem a nevím, na co přesně sahal, ale motor začal "škubat", takže to bude asi nějaký vedení elektriky. Budu moudřejší až o víkendu, kdy si mám pro auto přijet. Pak dám vědět, co to bylo.
  2. Radek: Já doufám, že to bude ono, nerad bych měnil vstřik. Ale nejsem si tím tak jistý, protože se to projevuje pravidelně nad 2500 ot, což si nemyslím, že bude vedením elektriky. Jinak mám Fabii I 1.9 TDI PD 74kW z roku 2002 přečipovanou na cca 95kW. Najeto mám cca 277 tis. km.
  3. Já mám najeto 277 tis.km a k tomu téměř 12 let staré auto. Trochu jsem procházel diskuze o kvalitě jednotlivých výrobců výfuků a pokud budu měnit, tak s vysokou pravděpodobností za Tyll, protože jsou obecně chválené.
  4. Radomír: Jj, myslím, že jsi to sem i někam psal. Taky mi to hlásilo závadu na prvním válci (zkrat). Už mám domluvený termín příští úterý s jedním šikovným automechanikem. První, na co se podíváme, bude to vedení elektriky a případná výměna.
  5. David Manek: Soused takhle nechával chipovat víc aut a měl s nimi dobrý zkušenosti, přeci jen se v tom docela pohybuje. Proto jsem se tímhle směrem ani moc nezaobíral, ale je možný, že to může být tím. Zeptám se ho, co to bylo za společnost a zda nezkusíme nahrát zpět původní mapu, myslím, že ji někde má uloženou. -honza_: Škoda, že jsem si neopsal čísla chyb a v pátek už to žádný nehlásilo. Každopádně to "cukání" nebo "škubání" se projeví pravidelně nad cca 2500 ot, to už jsem si vyzkoušel. Tenhle týden s tím už do práce jezdit nebudu a chtěl bych to nechat někde opravit. Co jsem slyšel, tak při nájezdu 277tis.km už vstřiky testem neprojdou, i když jsou "dobrý". Vy byste mi tu mohli někoho doporučit? Zkouším teď najít někoho, kdo tomu opravdu rozumí a podíval by se na to. Nechce se mi to dát někam do servisu, protože mám už zkušenost s výměnou alternátoru, když se mi totálně vybila baterka a auto v noci přestalo svítit, přestal jít posilovač atd. Tehdy mi taky jeden automechanik vyměnil alternátor a já později zjistil, že ten původní je v pořádku, protože se závada opakovala a nakonec to byl nějaký kablík k alternátoru pro jeho "buzení", prý to je častá závada, protože tam jsou ty kablíky natěsno.
  6. Zdravím, také přidám svou zkušenost. Vlastním Fabii I 1.9 TDI 74kW z roku 2002, koupena z Německa před 4 lety, kde byla pravidelně servisována. Na autě je stále originál, což na téměř 12 let starém autě považuji za vynikající výsledek. Vnější obal byl prorezlý, tak jsem vrchní obal odstranil před dvěma lety, ale nyní jsem si všiml dvou nepatrných očouzených dírek, takže už bude skrz i poslední vrstva. Střední tlumič má popraskaný vnější plášť, ale myslím, že ještě chvíli vydrží. Teď řeším, zda mám vyměnit zadní díl. Našel jsem za cca 1700Kč zadní tlumič od Bosalu či Walkera (bez montážních dílů), někde jsem ale četl, že jim po třech letech Bosal uhnil u spojky. Tak nevím, zda měnit nebo ještě nepočkat, dokud nebude výměna akutnější. Budu rád za vaše názory.
  7. LiborTDI: Chipovat jsem to nechával někdy v létě a najeto na něj můžu mít něco přes 10 tis.km. Přechipovávat to nechával soused, který si stáhl data a pak to posílal nějaký společnosti na úpravu. Sám měl chipovanou Octavii od stejné společnosti už dlouho a bez problémů. David Manek: Poradím se se sousedem, zda nevrátíme původní mapu, ale nejdřív asi zkusím, jestli není špatný vedení ke vstřikům. kortyzon: Kdyby stál nový vstřik 5tis.Kč, tak by to byla dobrá cena. Jak píšeš, že by se daly repasovat za nižší cenu, mohl bys prosím uvést kde? Díky.
  8. Zdravím všechny, pročetl jsem několik diskuzí a myslím, že mé problémy se nejvíce podobají těm popisovaným v tomto vláknu. Vlastním Fabii I 1.9 TDI PD 74kW z roku 2002, která byla asi před rokem přečipována na cca 95kW. Najeto mám cca 277 tis. km, auto bylo koupeno při 192 tis.km z Německa, kde bylo pravidelně servisováno (vše doloženo). A nyní již k problému. V úterý jsem jel na dálnici cca 140km/h, když auto začalo postupně ztrácet výkon a jakoby "cukat". Postupně jsem zpomalil na cca 100-110 km/h, kde tento problém téměř přestal. Měl jsem skoro prázdnou nádrž, ale přesto jsem zajel na benzinku a dotankoval plnou nádrž. Problém se ovšem nevyřešil a při pokusu zrychlit nad cca 100km/h a mírně do kopce opět přišlo cukání a ztráta výkonu. Při cestě domů jsem ještě zkusil vytočit motor nad 3000 ot na trojku, pak zařadil čtyřku a pětku, následně přišla prudká zatáčka a kopec, kde jsem byl nucen podřadit na trojku a v té chvíli motor přestal táhnout úplně a měl zvuk jako traktor. Podle mě šel určitě na tři válce, tak jsem okamžitě zastavil a chcípl. Po chvíli jsem zkusil nastartovat a motor bez problému naskočil s normálním chodem. Opatrně jsem dojel domů, odchytil souseda, který má diagnostiku a hlásilo mu to dvě chyby. Jedna se týkala vadného tepelného čidla (což nebylo překvapení, protože se mi už několikrát stalo, že během jízdy spadla ručička teploty motoru jako by byl motor studený) a druhá chyba hlásila zkrat na prvním vstřiku. Bohužel si přesnější popis chyby nepamatuji. Soused obě chyby smazal s tím, že se stavím u svého automechanika. Mezitím jsem jezdil každý den do práce (2x 25km) a snažil se identifikovat, kdy se problém vyskytuje. Zjistil jsem, že když se rozjíždím opatrně a jedu do 100 km/h, tak se problém vůbec neprojeví. Při rychlejší akceleraci a obecně pokud je motor v zátahu, tak ztratí výkon a auto začne jakoby cukat. Vypozoroval jsem, že problém se vyskytuje nad cca 2500 ot, nad touto hranicí motor přestane táhnout a začne škubat. Včera jsme měli se sousedem auto na diagnostice znovu, ale tentokrát žádnou závadu nehlásila. Co jsem četl diskuze a různě zjišťoval, tak příčin by mohlo být více: - špatný vstřik - shnilá kabeláž (vadné vedení ke vstřikům uvnitř hlavy) - vadné relé 103 - palivová pumpa (pumpa v nádrži by nedávala dostatečný tlak) - ucpaný vstřikovač špatnou naftou atd. Mám strach, že to bude špatným vstřikem, ale jsem laik, takže budu rád za každou radu. Přeměření vstřiků asi nemá smysl, protože při 277tis.km zkouškou neprojdou. Pokud jsem správně našel, tak do Fabie 1 s motorem ATD patří vstřiky s označením OEM 038130073AJ, našel jsem je za 5200Kč, což je extrémně nízká cena a ostatní typy jsou mnohem dražší, viz http://www.cc-autodily.cz/trysky-ventily?brand=SKODA&model=FABIA&sort=cena_dph Příští týden bych chtěl auto někde nechat na opravu (i více dní). Do autorizovaného servisu se mi nechce, protože mám pocit, že jen vyměňují díly aniž by se snažili přijít na to, čím to opravdu může být. Takže mám strach z toho, na kolik by taková oprava přišla. Mechanik, ke kterému běžně jezdím, má jen malou dílnu v garáži a s takovýmto problémem se běžně nesetkává. Pokud tedy víte a doporučíte mi někoho, kdo má s tímto zkušenosti, tak vám předem děkuji. Bydlím nedaleko Jičína a zatím mi byl doporučen Čermák autoservis v Bakově nad Jizerou.
  9. Zdravím, měl bych dotaz na 16" disky. Mám u Fabie I v techničáku dopsaný rozměr: pneu 205/45 R16, ráfek 6,5Jx16 ET 42. Chtěl bych ale koupit originál alu disky, co se dávají na nové Fabie, jejich rozměr je ale 6,5J x 16", ET 43 pro pneu 205/45 R16. Správně by tedy na mojí Fábii mělo být ET 42. Když tam ale budu mít pneu 205/45, bude to někdo zkoumat? Vím, že pokud dojde k dopravní nehodě a na autě jsou disky nebo peumatiky, které nejsou v techničáku, tak potom může být vina svedena na mě. Bude ale někdo při bouračce nebo na STK zkoumat, že ty disky mají ET 43 místo ET 42? Případně máte s tím někdo zkušenosti? Moc dík za odpověď.
×
×
  • Vytvořit nový...