Přejít na obsah

Prorock

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Prorock

Nováček

Nováček (1/14)

-3

Popularita

  1. Ať už je to 1,2 TSI nebo 1,4 MPI, hlavně si lidi nezapomeňte dát bílou střechu za šest tisíc, jinak to nebude mít ten pravej šmrnc
  2. Je fakt, že životnost není prioritou výrobců nejen automobilů, a to ze zcela zištných důvodů. Je paradoxní, že tlak zákazníků není tak efektivní, aby přinutil výrobce dělat trvanlivá auta, což bychom si samozřejmě přáli. Technicky to vůbec není nemožné, ať tu rozeberou jiní. Nejhorší na tom je, že výrobci, včetně škodovky, se k tomuto požadavku staví naprostou lží viz http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.asp?c=A100420_111826_automoto_fdv a systémem pro zákazníka velmi nepříjemných záruk a servisů. Jestli něco pro tohle můžem dělat, tak je to trvat na kvalitě a vyžadovat a platit jen za kvalitu a pomlouvat šmejdy, výrobci se pak podřídí nám, a ne my jim (samozřejmě z trochu dlouhodobějšího hlediska). Automobilky určitě dokáží vyrobit taková auta. Ať se klidně vyrábí několik druhů aut výkonná, s nižší životností a popř. i cenou a méně výkonná ale s dlouhou životností a třeba i vyšší cenou. Hlavně ale ať udáváná kvalita je zaručená, aby zákazník přesně věděl, co kupuje a s jakou životností, a ne aby to bylo předmětem skryté černé obchodní politiky automobilky.
  3. Ta 1,4 16V už stejně není v ceníku. Byla stejně dražší a žrala více (ne ?), tak si není třeba tolik rvát hlavu .. taky trochu totiž lituju, jak to tady čtu, chtěl jsem fakt spolehlivé auto. Mám 1,2 TSI 63kW, předtím jsem měl VW Polo 1,3 (1995), a jediné, co odešlo, byla někdy kolem 110 tis.km spojka, za kterou jsem si mohl sám (jasně plus vejfuk a baterka), jinak absolutní držák.
  4. Tak jsem se na tu záležitost zeptal přímo ve škodovce (přes mail), do dvou dnů mi přišla tahle odpověď : ---------------- Dle Vašeho popisu se domníváme, že se jedná o běžný jev, nikoli závadu. Tento projev je velmi specifický a jeho vnímání je velmi subjektivní, neboť většina řidičů tento jev ani nezaznamená. Mírné pulsování spojkového pedálu se v podstatě vyskytuje u téměř všech dieselových motorů, kde jsou vibrace motoru citelnější. V menší míře se vibrace přenáší i u benzinových motorů přes spojkový mechanismus do pedálu spojky a při jízdě s motorem v záběru může být projev výrazně citelnější. Při úplném vymáčknutí spojky by mělo toto pulsování zmizet nebo být skutečně jen minimální. Bohužel takto na dálku nejsme schopni Vámi popisovaný jev objektivně posoudit, ale dle Vašeho popisu si dovolujeme tvrdit, že mírná pulsace spojkového pedálu při jeho lehkém sešlápnutí je projev způsobený přenosem vibrací od motoru a nesignalizuje žádnou závadu, která by přispěla ke snížení životnosti komponentů vozu. -------------- Takže už to řešit nebudu, určitě patřím mezi lidi, kteří si všimnou kdejaké nesrovnalosti na svých věcech.
  5. Přesně takhle se to projevuje u mne. Uvidím, až ten motor bude více zajetý, teď má 900 km. Teď jsem byl v druhém servisu a oni vůbec problém nezaregistrovali, ačkoliv s autem jeli. Třeba mají jiná měřítka a já to zveličuji. Uvažuji, že bych si pro klid požádal o předváděcí jízdu. Pokukud by se to chovalo lépe, požadoval bych uvedení mého auta do stejného stavu, nebo vysvětlení, že moje auto je stále v normě a nemá to vliv na životnost - a to písemně. Pokud byste někdo měl další zkušenosti, budu rád, když je tu napíšete. Jinak to auto jezdí velmi pěkně, a jsem s ním po ostatních stránkách spokojen. PS: výše jsem mluvil o "chraplavém kloktavém" zvuku při záběru turba - asi to s turbem nesouvisí, jedná se prostě o zvuk motoru při přidání plynu při otáčkách 2-2,5 tis.
  6. Vibrace jsou jak při studeném startu tak po zahřátí motoru. Auto se mnou projel servisák. Celkově se mu zdálo vše vpořádku, uvedl nějaké argumenty, proč to nemůže být jako u mého bývalého VW Polo (dva setrvačníky na spojce), nicméně chvilkama uznával, že něco cítí a říkal, že jestli chci, tak se na to podívají, ale že stejně nic nenajdou. Auto jsem tam nechal a opravdu nic nenašli - něco s elektronikou tam dělali i to ještě projeli. Ptali se mi, jestli mají udělat 200 km testovací jízdu, což jsem odmítl, protože je jasné, kdo by to platil, a taky v těch 4 km, co najeli, to tam muselo být. Mne osobně to připadá, jak kdyby vibroval celý motor při záběru turba - dává mi to vědět přes spojkový pedál, a i vibracemi na podlaze spolujezdce. Pokud by to bylo otázkou usednutí dílů, tak dejme tomu (jednička mi jde také malinko hůře, ale neřeším), ale být to tak stále, tak to tedy pěkně děkuji, vždyť se tak musí snižovat životnost auta, o pocitech z dobrého a kvalitního auta ani nemluvě.
  7. Trochu jsem to pozoroval a upřesňuji : ty vibrace přesně korenspondují s takovým "chraplavým kloktavým" zvukem motoru při sešlápnutí plynu, nejcitelnější je to v nízkých otáčkách a rychlostech (tak 2-2,5 tis ot./min). Zvuk motoru (turba) se mi zdá taky nějak nepravidelný, ale třeba to tak má být, ale oproti VW Polo s obyč. motorem, co jsem měl předtím, se mi to tak prostě jeví. Vibrace do toho spojkového pedálu jsou jen při zařazené rychlosti, stačí lehounce našlápnout spojku, nebo prostě při práci s ní. Vy ostatní máte ten pedál vždy zcela klidný, jako například pedál plynu ?
  8. Oni ty vibrace nejsou přliš výrazné, ale jsou tam no. A to jsem byl myslím v seriózním servisu.
  9. Mám Fabii s 1,2 TSI 63 kW, najeto asi 200 km. Při sešlápnutí plynu (asi tedy při záběru turba) cítím ve spojkovém pedálu jisté vibrace (ne moc veliké, ale zřetelné), to samé u spolujezdce je cítit z podlahy. Byl jsem s tím raději v servisu, kde mi řekli, že je vše naprosto OK. Máte to takhle také u tohoto motoru ? Měl jsem předtím auto (bez turba), kde nebylo od motoru cítit absolutně nic, proto mne to zarazilo. Děkuji.
×
×
  • Vytvořit nový...